Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+6
Logo van Coach + Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Coach + Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 1.288 ervaringen)
Bovnl winner icon 2018Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 99 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Petra de Kruijf
Travel Specialist
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Koen was erg enthousiast! Ik was eerst bang dat het de standaard salestraining zou zijn, maar Koen heeft dit op een super leuke manier gedaan. Veel interactie en heel innovatief. " - 04-12-2018 15:10

"Koen was erg enthousiast! Ik was eerst bang dat het de standaard salestraining zou zijn, maar Koen heeft dit op een super leuke manier gedaa… alles lezen - 04-12-2018 15:10

Beschrijving

Eendaagse training Klant- en Servicegericht telefoneren

Efficiënte afhandeling servicegesprekken/Klantgericht communiceren aan de telefoon (inkomende telefonie).

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- e…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Eendaagse training Klant- en Servicegericht telefoneren

Efficiënte afhandeling servicegesprekken/Klantgericht communiceren aan de telefoon (inkomende telefonie).

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 99 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Petra de Kruijf
Travel Specialist
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Koen was erg enthousiast! Ik was eerst bang dat het de standaard salestraining zou zijn, maar Koen heeft dit op een super leuke manier gedaan. Veel interactie en heel innovatief. " - 04-12-2018 15:10

"Koen was erg enthousiast! Ik was eerst bang dat het de standaard salestraining zou zijn, maar Koen heeft dit op een super leuke manier gedaa… alles lezen - 04-12-2018 15:10

starstarstarstarstar
Irma van der Spiegel
Medewerker Eerstellijnsservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik vond het een hele leuke training, Anouk is spontaan en als ze feedback geeft dan is dit opbouwend en heb je er zeker iets aan.
Eigenlijk merkte ik niet eens dat ze naast mij zat tijdens mijn gesprekken. " - 30-11-2018 15:46

"Ik vond het een hele leuke training, Anouk is spontaan en als ze feedback geeft dan is dit opbouwend en heb je er zeker iets aan. Eigenlijk… alles lezen - 30-11-2018 15:46

starstarstarstarstar
Mirjam Storken
Medewerker Eerstelijns Service
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Eindelijk een training waar je echt iets mee kan. Anouk komt heel enthousiast en betrokken over. Ze brengt alles heel positief waardoor je het leuk gaat vinden om een coach naast je te hebben. Echt iemand met passie voor haar werk! " - 15-11-2018 15:26

"Eindelijk een training waar je echt iets mee kan. Anouk komt heel enthousiast en betrokken over. Ze brengt alles heel positief waardoor je h… alles lezen - 15-11-2018 15:26

starstarstarstarstar
Petra Leenen
medewerker Eerstelijns Service
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Was helemaal leuk, best spannend om gesprekken met Anouk samen te beluisteren en om tips te krijgen. Niveau was goed, niet te hoog of te laag. De locatie was ook helemaal leuk. De training was ook gebruiksvriendelijk" - 15-11-2018 12:51

"Was helemaal leuk, best spannend om gesprekken met Anouk samen te beluisteren en om tips te krijgen. Niveau was goed, niet te hoog of te laa… alles lezen - 15-11-2018 12:51

starstarstarstarstar_half
Marian Oerlemans
Service adviseur
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ivonne geeft met heel veel enthousiasme de training en neemt je mee in het klantgesprek. Maakt ons door haar enthousiasme ook weer erg enthousiast om opnieuw gesprekken met klanten aan te gaan. Brengt de training alsof we haar eerste groep zijn." - 13-11-2018 11:39

"Ivonne geeft met heel veel enthousiasme de training en neemt je mee in het klantgesprek. Maakt ons door haar enthousiasme ook weer erg entho… alles lezen - 13-11-2018 11:39

starstarstarstarstar
Eugenie Simon
Service Adviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Yvonne heeft met vol enthousiasme de trainingen gegeven, waardoor je zin hebt om ermee aan de slag te gaan. Ze weet heel goed je aandacht bij de trainingen te houden. " - 13-11-2018 11:36

"Yvonne heeft met vol enthousiasme de trainingen gegeven, waardoor je zin hebt om ermee aan de slag te gaan. Ze weet heel goed je aandacht b… alles lezen - 13-11-2018 11:36

starstarstarstarstar
Fitim Maloku
Sales advisor
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ivonne speelde goed in op de behoefte van onze medewerkers. Het probleem werd blootgesteld en vervolgens duidelijke dingen waarmee we die problemen konden tackelen. Daarbij erg veel persoonlijke aandacht waarmee veel winst is behaald." - 13-11-2018 11:34

"Ivonne speelde goed in op de behoefte van onze medewerkers. Het probleem werd blootgesteld en vervolgens duidelijke dingen waarmee we die pr… alles lezen - 13-11-2018 11:34

starstarstarstarstar
A Van den Bijgaart
Serviceadviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Enthousiaste dame die op een heel leuke manier de training geeft. Je wordt er zelf ook helemaal enthousiast van om toch zeker de klant binnen te halen. Echt een aanrader om dit bedrijf aan te bevelen. " - 12-11-2018 16:54

"Enthousiaste dame die op een heel leuke manier de training geeft. Je wordt er zelf ook helemaal enthousiast van om toch zeker de klant binne… alles lezen - 12-11-2018 16:54

starstarstarstarstar
Dubbelaar
Teamleider CCC
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Top vooral je enthousiasme!! Inhoud erg sterk en goede vertaling naar de werkvloer. Een zeer fijne manier van communiceren en een uitgebreide kennis en ervaring. Hopelijk werken we nog langere tijd samen. " - 12-11-2018 16:54

"Top vooral je enthousiasme!! Inhoud erg sterk en goede vertaling naar de werkvloer. Een zeer fijne manier van communiceren en een uitgebreid… alles lezen - 12-11-2018 16:54

starstarstarstarstar
Mieke Dijkstra
Service adviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Zeer heldere en constructieve training wat uitstekend past in mijn praktijkervaring. Dynamische en enthousiaste trainer, top! Een echte aanrader voor kwaliteit en groei op de werkvloer. Hoop dat mijn werkgever voor een vervolg op deze training kiest." - 12-11-2018 16:54

"Zeer heldere en constructieve training wat uitstekend past in mijn praktijkervaring. Dynamische en enthousiaste trainer, top! Een echte aanr… alles lezen - 12-11-2018 16:54

starstarstarstarstar
Nesrine Mastour
Klantenservice medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik vond de training zeer leerzaam en ook nog eens super leuk opgebouwd. Ik kreeg er energie van en was enthousiast om de tips gelijk toe te passen. Wat mij betreft de beste coachings opleider." - 12-11-2018 16:53

"Ik vond de training zeer leerzaam en ook nog eens super leuk opgebouwd. Ik kreeg er energie van en was enthousiast om de tips gelijk toe te … alles lezen - 12-11-2018 16:53

starstarstarstarstar
Nicole Voorjans
Service adviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik ben zeer tevreden over de trainig. Hele heldere communicatie, ruimte voor vragen en er wordt ruim de tijd voor je genomen. Ik heb inzicht gekregen in mijn eigen verbeterpunten en goede hulp hoe ik hier aan kan werken. Alles wordt positief benaderd, wat erg prettig werkt. " - 12-11-2018 14:56

"Ik ben zeer tevreden over de trainig. Hele heldere communicatie, ruimte voor vragen en er wordt ruim de tijd voor je genomen. Ik heb inzicht… alles lezen - 12-11-2018 14:56

starstarstarstarstar
saskia moolenaar
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Duidelijke uitleg meer op de praktijk gericht. Fijn om na training meteen live gecoached te worden op je werkplek zodat je het geleerde meteen in de praktijk kan brengen.En klaar." - 12-11-2018 14:56

"Duidelijke uitleg meer op de praktijk gericht. Fijn om na training meteen live gecoached te worden op je werkplek zodat je het geleerde mete… alles lezen - 12-11-2018 14:56

starstarstarstarstar
Tamara-Jerney Diepstraten
Kas schade expert kleine autoschades
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Wat een positieve energie heeft Ivonne.
Zij weet waar ze over praat, de training is leuk, leerzaam en ik heb er echt wat aan!
Aan te raden. Nieuwe dingen geleerd.
Ik ga de geleerde dingen zeker toepassen.
Superbedankt!
Gr Tamara" - 12-11-2018 13:30

"Wat een positieve energie heeft Ivonne. Zij weet waar ze over praat, de training is leuk, leerzaam en ik heb er echt wat aan! Aan te raden… alles lezen - 12-11-2018 13:30

starstarstarstarstar
T Oude Rikmanspoel
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De training was erg leuk en leerzaam het ging in 2 delen dit was erg prettig. De manier waarop de training werd gegeven heb ik als erg prettig ervaren en heb er veel van geleerd voor nu en de toekomst. " - 12-11-2018 13:27

"De training was erg leuk en leerzaam het ging in 2 delen dit was erg prettig. De manier waarop de training werd gegeven heb ik als erg prett… alles lezen - 12-11-2018 13:27

starstarstarstarstar
Lynn Jonker
Callcenter medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Pas begonnen bij Carglass. Dus alle tips en tops kan ik meteen toepassen aan de telefoon. Daarnaast heb ik dingen geleerd die ik nog niet kende. Het ombuigen naar positief is iets wat ik nog moet leren." - 12-11-2018 13:27

"Pas begonnen bij Carglass. Dus alle tips en tops kan ik meteen toepassen aan de telefoon. Daarnaast heb ik dingen geleerd die ik nog niet ke… alles lezen - 12-11-2018 13:27

starstarstarstarstar_half
M. van Berkel
Medewerker Eerstelijns Service
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De begeleiding van Anouk is prettig omdat zij naast verbeterpunten ook positieve feedback geeft. Ze legt duidelijk uit wat het effect is van het toepassen van haar adviezen. En kan dit ook toelichten met voorbeelden. Wanneer er iemand met je meeluistert voelt dit vaak ongemakkelijk. Bij Anouk had ik daar geen last van. Het was opbouwend en positief." - 09-11-2018 15:36

"De begeleiding van Anouk is prettig omdat zij naast verbeterpunten ook positieve feedback geeft. Ze legt duidelijk uit wat het effect is van… alles lezen - 09-11-2018 15:36

starstarstarstarstar
Elian Jonkheid
Eerste Lijnsservice Medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Training is extern en intern gegeven. De inhoud van de training was uitstekend op functie gericht en ik heb een positieve begeleiding en coaching van Anouk gekregen met goed advies." - 09-11-2018 10:04

"Training is extern en intern gegeven. De inhoud van de training was uitstekend op functie gericht en ik heb een positieve begeleiding en coa… alles lezen - 09-11-2018 10:04

Itte Huizer
starstarstarstarstar
Itte Huizer
Sustainable tourism, leisure, hospitality.
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De training had een vlot tempo, Koen benaderd iedereen positief en legde duidelijk uit en zorgde dat we de theorie goed in praktijk konden brengen. Iedereen werd er goed bij betrokken." - 08-11-2018 14:54

"De training had een vlot tempo, Koen benaderd iedereen positief en legde duidelijk uit en zorgde dat we de theorie goed in praktijk konden b… alles lezen - 08-11-2018 14:54

starstarstarstarstar
Nina Ottevanger
Reisspecialist Rikska Indonesië
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een leuke en interactieve training bij ons op kantoor in Leiden. We hebben veel voorkomende situaties aan de telefoon behandeld , die direct te oefenen zijn. Direct resultaat zou ik zeggen. Verder geeft Koen vaak leuke voorbeelden die niet persee met verkopen te maken heeft, waardoor je niet altijd het gevoel hebt dat je aan de harde verkoop werkt. Motiveert en straalt positiviteit uit." - 08-11-2018 14:54

"Het was een leuke en interactieve training bij ons op kantoor in Leiden. We hebben veel voorkomende situaties aan de telefoon behandeld , di… alles lezen - 08-11-2018 14:54

Sjoerd Wenselaar - 'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek - 'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij - 'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,7
Liselot van Gerwen - 'Je kunt pas iemand aansteken als je zelf brandt'
Liselot van Gerwen
'Je kunt pas iemand aansteken als je zelf brandt'
9,5
Joyce Michielsen - 'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber - 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,5
Anouk Smulders - ‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.