Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+8

Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

Coach+Result
Logo van Coach+Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Coach+Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 2.691 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #1 beste kleine opleider en #2 in Communicatie.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #2 in Communicatie en #2 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice
Gebaseerd op 205 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Debbie Kerkmeijer
Medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Hele fijne training, veel geleerd en opgestoken.
Heeft zeker meerwaarde voor mij bij de gesprekken met de bewoners.

De training bestond uit 2 delen 1 in het trainingscentrum en 1 op locatie. Het was goed verzorgd.

Zeker een aanrader." - 16-01-2024 15:21

"Hele fijne training, veel geleerd en opgestoken. Heeft zeker meerwaarde voor mij bij de gesprekken met de bewoners. De training bestond … alles lezen - 16-01-2024 15:21

Beschrijving

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste w…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantenservice / Customer Service, Telefoneren, Klantgerichtheid, Klantgericht schrijven en Klantvriendelijkheid.

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice
Gebaseerd op 205 ervaringen
starstarstarstarstar
Debbie Kerkmeijer
Medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Hele fijne training, veel geleerd en opgestoken.
Heeft zeker meerwaarde voor mij bij de gesprekken met de bewoners.

De training bestond uit 2 delen 1 in het trainingscentrum en 1 op locatie. Het was goed verzorgd.

Zeker een aanrader." - 16-01-2024 15:21

"Hele fijne training, veel geleerd en opgestoken. Heeft zeker meerwaarde voor mij bij de gesprekken met de bewoners. De training bestond … alles lezen - 16-01-2024 15:21

starstarstarstarstar
Marion Vieth
Telefoniste/administratief medewerkster
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Met collega's de training 'Klant en verkoopgericht telefoneren' gevolgd bij Sjoerd Wenselaar. Wat een ontzettend leerzame en leuke ervaring! Duidelijke training waar we veel van geleerd hebben. Complimenten voor de kennis en kunde van de enthousiaste trainer Sjoerd! Stuk voor stuk hele fijne mensen die er werken en ook nog een heerlijke lunch gekregen. Geweldig!" - 29-11-2023 12:01

"Met collega's de training 'Klant en verkoopgericht telefoneren' gevolgd bij Sjoerd Wenselaar. Wat een ontzettend leerzame en leuke ervaring!… alles lezen - 29-11-2023 12:01

starstarstarstarstar_border
de Haas
8
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Leuke en leerzame training gehad.
Enthousiaste trainers/coaches die goede handvaten hebben gegeven om voor jezelf de juiste communicatie toe te passen tijdens het telefoneren. Ook de lunch die werd verzorgd was heerlijk!" - 28-11-2023 14:10

"Leuke en leerzame training gehad. Enthousiaste trainers/coaches die goede handvaten hebben gegeven om voor jezelf de juiste communicatie to… alles lezen - 28-11-2023 14:10

starstarstarstarstar
Ica Schouten
Team manager
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Hele duidelijke en uitgebreide training met voorbeelden uit de praktijk. Betrekt de groep zonder moeite en het enthousiasme is aanstekelijk. De handvatten zijn goed toe te passen op verschillende situaties, niet alleen zakelijk maar ook prive" - 19-07-2023 14:23

"Hele duidelijke en uitgebreide training met voorbeelden uit de praktijk. Betrekt de groep zonder moeite en het enthousiasme is aanstekelijk.… alles lezen - 19-07-2023 14:23

starstarstarstarstar
Linda Lommen
medewerker binnendienst
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Inmiddels 2 keer een dagdeel coaching van Ivonne mogen ontvangen. Wat een enorme lieve vrouw met enorm veel plezier en passie in haar werk.

Enorm veel geleerd wat ik voor de rest van mijn leven zowel zakelijk als privé kan meenemen. Bedankt!" - 15-05-2023 18:06

"Inmiddels 2 keer een dagdeel coaching van Ivonne mogen ontvangen. Wat een enorme lieve vrouw met enorm veel plezier en passie in haar werk. … alles lezen - 15-05-2023 18:06

starstarstarstarstar
Wendy Friebel
Klantenservicemedewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Een heerlijke training en ontzettend veel geleerd en gelachen. Wat normaal gesproken droge kost is op zo'n trainingsdag, maar met de energie en power van Ivonne werd het een geweldig dag. De tips en trucs hebben ontzettend geholpen bij de rust die je kunt bewaren in gesprekken. Ik heb mijn verbeterpunten opgehangen zodat dat het eerste is wat ik zie wanneer ik de telefoon opneem. De positieve feedback en fijne tips motiveert je als klantenservicemedewerker. Geweldig persoon en ontzettend gezellig" - 03-05-2023 13:55

"Een heerlijke training en ontzettend veel geleerd en gelachen. Wat normaal gesproken droge kost is op zo'n trainingsdag, maar met de energie… alles lezen - 03-05-2023 13:55

starstarstarstarstar
Nadine Keijsers-Theelen
Medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Super leuke en goede manier van training geven. Ivonne weet het super leuk te brengen en kijk echt goed mee naar persoonlijke doelen. Ik heb er veel aan gehad! De mnier van feedback geven is heel prettig waardoor het niet ongemakkelijk is maar juist heel leerzaam. Echt mijn complimenten Ivonne! Bedankt!" - 03-05-2023 10:22

"Super leuke en goede manier van training geven. Ivonne weet het super leuk te brengen en kijk echt goed mee naar persoonlijke doelen. Ik heb… alles lezen - 03-05-2023 10:22

starstarstarstarstar
Bart Bos
Medewerker Klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Superleuke en interessante training. Ik heb er echt heel veel van geleerd ondanks mijn bijna 18 jaar ervaring op klantenservice-gebied die ik al heb. Ik heb veel nieuwe dingen geleerd waarvan ik niet wist dat dit op deze manier kon.
Ook de manier van training geven was echt super. Zo enthousiast en vol passie dat je zelf ook enthousiast wordt. Topper!!!
Met deze training maak je het werk nog leuker dan het al is." - 26-04-2023 11:07

"Superleuke en interessante training. Ik heb er echt heel veel van geleerd ondanks mijn bijna 18 jaar ervaring op klantenservice-gebied die i… alles lezen - 26-04-2023 11:07

starstarstarstarstar
Kim Komhoff
medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Ik heb de training als heel waardevol ervaren. Er wordt persoonlijk gekeken naar je goede punten en verbeterpunten. Ik heb persoonlijke tips gekregen, die tijdens de training meteen al toegepast konden worden, en het gesprek beter hebben laten verlopen." - 25-04-2023 12:56

"Ik heb de training als heel waardevol ervaren. Er wordt persoonlijk gekeken naar je goede punten en verbeterpunten. Ik heb persoonlijke tips… alles lezen - 25-04-2023 12:56

starstarstarstarstar
Roy Kerstjens
Klantenservice Medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Positieve Vibe!! Erg enthousiast over de manier van coaching geven! Zeer leerzaam! Kijkt ook goed naar je eigen persoonlijk werkervaring en handelingen en speelt daar op een hele fijn manier op in. :) Complimenten Ivonne!! :)" - 25-04-2023 12:33

"Positieve Vibe!! Erg enthousiast over de manier van coaching geven! Zeer leerzaam! Kijkt ook goed naar je eigen persoonlijk werkervaring en … alles lezen - 25-04-2023 12:33

starstarstarstarstar
Marél Hietbrink
Medewerker klant contact centrum
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Vandaag een erg inspirerende training gehad van Tara. Ze is erg deskundig en betrekt elke cursist even veel bij de training. Het was een dagtraining waarbij ik tot op het eind geboeid was, ook mede door haar humor. Erg veel dingen geleerd die ik mee kan nemen in m’n werk. Ook de rollenspellen vond ik een pluspunt, hierdoor konden we meteen oefenen." - 23-02-2023 17:59

"Vandaag een erg inspirerende training gehad van Tara. Ze is erg deskundig en betrekt elke cursist even veel bij de training. Het was een dag… alles lezen - 23-02-2023 17:59

starstarstarstarstar
Lindsay Bosgraaf
Kcc medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Super enthousiaste vrouw. Ze legt alles duidelijk uit. Ook zie je dat ze zelf veel plezier heeft in haar werk wat ze goed overbrengt op de cursisten. Top cursus gehad!" - 23-02-2023 15:09

"Super enthousiaste vrouw. Ze legt alles duidelijk uit. Ook zie je dat ze zelf veel plezier heeft in haar werk wat ze goed overbrengt op de c… alles lezen - 23-02-2023 15:09

starstarstarstarstar
Kevin Horsten
Senior Support Engineer
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Pauline is heel enthousiast en weet altijd het positieve uit je te halen. Haar vrolijkheid en humor maakt de training leuk en prettig om te volgen. Ze geeft altijd advies wat bij je past als persoon." - 30-11-2022 15:59

"Pauline is heel enthousiast en weet altijd het positieve uit je te halen. Haar vrolijkheid en humor maakt de training leuk en prettig om te … alles lezen - 30-11-2022 15:59

starstarstarstarstar_border
Kevin
Senior Support Engineer
8
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Pauline geeft duidelijke training. Het zijn leuke en interactieve sessies. Waarbij er ook gekeken wordt naar wat bij jou als persoon past en niet alleen hoe het in theorie zou moeten." - 30-11-2022 07:15

"Pauline geeft duidelijke training. Het zijn leuke en interactieve sessies. Waarbij er ook gekeken wordt naar wat bij jou als persoon past en… alles lezen - 30-11-2022 07:15

starstarstarstarstar_half
Felix Schiffler
Medewerker KCC
9
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"De training klant- en servicegericht telefoneren is een fijne training met goede voorbeelden. Er wordt organisatiegericht gewerkt. Het is prettig om samen te werken met Tara. Haar uitleg is prettig, met soms een kleine kwinkslag." - 23-11-2022 16:01

"De training klant- en servicegericht telefoneren is een fijne training met goede voorbeelden. Er wordt organisatiegericht gewerkt. Het is pr… alles lezen - 23-11-2022 16:01

starstarstarstarstar_border
Bettina Craamer
Klantenservice
8
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Pauline is duidelijk en prettig in de omgang. Geeft goede feedback en luistert naar de klant. Het was een leerzame coaching. Ook kregen we een leuke attentie! Dank je wel" - 18-10-2022 12:30

"Pauline is duidelijk en prettig in de omgang. Geeft goede feedback en luistert naar de klant. Het was een leerzame coaching. Ook kregen we e… alles lezen - 18-10-2022 12:30

starstarstarstarstar_half
A. van de Water
9
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"De training door Roy van Maurik was vol passie, gedrevenheid en met een mix van humor gegeven. Hierdoor heb ik de dag ervaren als zeer positief, leerzaam en verhelderend.

Bedankt Roy" - 07-07-2022 17:40

"De training door Roy van Maurik was vol passie, gedrevenheid en met een mix van humor gegeven. Hierdoor heb ik de dag ervaren als zeer posit… alles lezen - 07-07-2022 17:40

Fijn om dit te horen, dank voor de review en veel plezier in de komende tijd!

- 07-07-2022 17:40
starstarstarstarstar
Margo van Nijnatten
Medewerker kcc en reparatie
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Fijne coaching met positieve en opbouwende feedback. Het leert je meer structuur in je gesprek te krijgen en de klantvraag goed te beantwoorden. Mooie locatie en fijn de training in de praktijk na een dag theorie. Hierdoor kun je de theorie goed in praktijk oefenen." - 19-05-2022 13:26

"Fijne coaching met positieve en opbouwende feedback. Het leert je meer structuur in je gesprek te krijgen en de klantvraag goed te beantwoor… alles lezen - 19-05-2022 13:26

starstarstarstarstar
Slingerland
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Fijne en nuttige training! Pauline legt goed uit, geeft goede tips en heeft de training goed georganiseerd. Je leert meteen hoe je alles in de praktijk kunt gebruiken en merkt meteen verbetering!" - 11-01-2022 12:05

"Fijne en nuttige training! Pauline legt goed uit, geeft goede tips en heeft de training goed georganiseerd. Je leert meteen hoe je alles in … alles lezen - 11-01-2022 12:05

starstarstarstarstar
Roy Martens
Teamleader Customer Service NL + BE Azalp
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Inmiddels deze training met veel plezier afgerond bij Coach + Result. De zeer energieke Maryam heeft ons team veel tips en trucs gegeven om klant en service gericht onze klanten te woord te staan. Wij zijn ervan overtuigd dat wij veel baat gaan hebben van deze training! " - 15-12-2021 15:24

"Inmiddels deze training met veel plezier afgerond bij Coach + Result. De zeer energieke Maryam heeft ons team veel tips en trucs gegeven om … alles lezen - 15-12-2021 15:24

Sjoerd Wenselaar
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,8
Joyce Michielsen
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Anouk Smulders
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,7
Roy van Maurik
Roy van Maurik
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,9

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.