Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+10
Startdatum en plaats
Logo van Coach+Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Coach+Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 1.907 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #1 beste kleine opleider en #2 in Communicatie.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #2 in Communicatie en #2 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 169 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Michele Heidekamp
OK planner
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik ging erin met klein beetje weerstand//drukte//al eerder training gehad, binnen 2 minuten wist ze dit om te zetten en was ik oprecht geïnteresseerd voor de volle 3 uur. Denk niet dat ze het beter had kunnen doen!" - 15-04-2021 14:35

"Ik ging erin met klein beetje weerstand//drukte//al eerder training gehad, binnen 2 minuten wist ze dit om te zetten en was ik oprecht geïnt… alles lezen - 15-04-2021 14:35

Beschrijving

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 169 ervaringen
starstarstarstarstar
Michele Heidekamp
OK planner
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik ging erin met klein beetje weerstand//drukte//al eerder training gehad, binnen 2 minuten wist ze dit om te zetten en was ik oprecht geïnteresseerd voor de volle 3 uur. Denk niet dat ze het beter had kunnen doen!" - 15-04-2021 14:35

"Ik ging erin met klein beetje weerstand//drukte//al eerder training gehad, binnen 2 minuten wist ze dit om te zetten en was ik oprecht geïnt… alles lezen - 15-04-2021 14:35

Anoeschka Kerkhoff-de Heul
starstarstarstarstar
Anoeschka Kerkhoff-de Heul
Medisch Consulent
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Erg leerzame training, die door een leuke enthousiaste dame werd gegeven. Herkenbare situaties besproken en handvatten voor gekregen die zeker in de praktijk zijn toe te passen.Vragen werden met kennis beantwoord." - 15-04-2021 13:02

"Erg leerzame training, die door een leuke enthousiaste dame werd gegeven. Herkenbare situaties besproken en handvatten voor gekregen die zek… alles lezen - 15-04-2021 13:02

Anoeschka Kerkhoff-de Heul
starstarstarstarstar
Anoeschka Kerkhoff-de Heul
Medisch Consulent
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Erg leerzame training, die door een leuke enthousiaste dame werd gegeven. Herkenbare situaties besproken en handvatten voor gekregen die zeker in de praktijk zijn toe te passen.Vragen werden met kennis beantwoord." - 15-04-2021 13:00

"Erg leerzame training, die door een leuke enthousiaste dame werd gegeven. Herkenbare situaties besproken en handvatten voor gekregen die zek… alles lezen - 15-04-2021 13:00

starstarstarstarstar
Menno van der Meer
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Bas is een enthousiaste trainer die duidelijk is in het overbrengen van de boodschap die hij wil overbrengen. Doet dit met duidelijke voorbeelden en geeft goede adviezen. Als cursist voel je je gehoord en gewaardeerd als je vragen of opmerkingen hebt. " - 26-03-2021 05:27

"Bas is een enthousiaste trainer die duidelijk is in het overbrengen van de boodschap die hij wil overbrengen. Doet dit met duidelijke voorbe… alles lezen - 26-03-2021 05:27

starstarstarstarstar
Diana Krijger-Verduijn
klantadviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Bas is een spontane en relaxte trainer. Beide cursusdagen veel van hem geleerd. Luistert goed naar de punten waarop je gecoacht zou willen worden. Hij geeft je feedback met de focus op dat wat goed gaat en geeft vervolgens aan wat beter kan. Bedankt Bas!" - 25-03-2021 18:56

"Bas is een spontane en relaxte trainer. Beide cursusdagen veel van hem geleerd. Luistert goed naar de punten waarop je gecoacht zou willen w… alles lezen - 25-03-2021 18:56

starstarstarstarstar
Kelsey Stoffer
Expert Medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Erg leuke training gehad vandaag bij Bergman Clinics. Vertelt erg leuk, zeer tevreden. Heel erg duidelijk, goede antwoorden op vragen. Zou haar graag nog eens terug willen zien bij Bergman Clinics." - 26-11-2020 15:41

"Erg leuke training gehad vandaag bij Bergman Clinics. Vertelt erg leuk, zeer tevreden. Heel erg duidelijk, goede antwoorden op vragen. Zou h… alles lezen - 26-11-2020 15:41

starstarstarstarstar
Jacqueline Heesbien
Expert medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Vandaag deze training gevolgd met 5 andere collega’s. Moet zeggen dat ik erg zenuwachtig was omdat het toch wel out of my comfortzone is, rollen spellen etc. Maryam heeft ons allemaal erg op ons gemak laten voelen en heb er ontzettend veel aan gehad!! Super fijne training gehad. " - 18-11-2020 15:40

"Vandaag deze training gevolgd met 5 andere collega’s. Moet zeggen dat ik erg zenuwachtig was omdat het toch wel out of my comfortzone is, ro… alles lezen - 18-11-2020 15:40

starstarstarstarstar
Niomi Verhoof
KCC medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Inhoud: leerzaam, duidelijk & leuk.
Begeleidster: Enthousiaste dame, geeft met goede voorbeelden duidelijk weer wat de " knelpunten " zijn.
Zorgt ervoor dat je zelf ook enthousiast wordt.
Ik heb veel van de cursus geleerd, dit neem ik zeker mee naar de toekomst. " - 12-11-2020 14:17

"Inhoud: leerzaam, duidelijk & leuk. Begeleidster: Enthousiaste dame, geeft met goede voorbeelden duidelijk weer wat de " knelpunten " zijn… alles lezen - 12-11-2020 14:17

starstarstarstarstar
meryem celik
medewerker klant contact centrum
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"IK VOND MARYAM EEN HELE FIJNE TRAINER. ZE GEEFT OP EEN LEUKE MANIER DE TRAINING. OOK IS DUIDELIJK MET HET GEVEN VAN TIPS EN TOPS! IK HEB ER VEEL VAN GELEERD! " - 10-11-2020 12:34

"IK VOND MARYAM EEN HELE FIJNE TRAINER. ZE GEEFT OP EEN LEUKE MANIER DE TRAINING. OOK IS DUIDELIJK MET HET GEVEN VAN TIPS EN TOPS! IK HEB ER… alles lezen - 10-11-2020 12:34

starstarstarstarstar_half
Marlies van Deur-Smeets
Medewerkster Klantcontactcentrum
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Maryam is een hele enthousiaste coach, ze heeft me zeker goede tips gegeven waar ik mee aan de slag kan. Ik kijk heel positief terug op de training. Bedankt voor alles !!!" - 03-11-2020 15:46

"Maryam is een hele enthousiaste coach, ze heeft me zeker goede tips gegeven waar ik mee aan de slag kan. Ik kijk heel positief terug op de t… alles lezen - 03-11-2020 15:46

starstarstarstarstar
Sep
medewerker klantcontactcentrum
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een fijne training en zelfs online tijdens het thuiswerken liep alles op rolletjes. Ik heb goede tips gekregen waar ik mee aan de slag kan! Maryam is een enthousiaste trainer die me goed verder op weg heeft geholpen." - 03-11-2020 15:03

"Het was een fijne training en zelfs online tijdens het thuiswerken liep alles op rolletjes. Ik heb goede tips gekregen waar ik mee aan de sl… alles lezen - 03-11-2020 15:03

starstarstarstarstar
E Korthout
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een ontzettend leuke en leerzame training van een enthousiaste trainer. In beide sessies veel bruikbare tips gekregen en oefeningen gedaan. Als afsluiting één op één coaching on the job waarin je nog meer persoonlijke tips krijgt om jouw gesprekken te verbeteren." - 03-11-2020 13:48

"Een ontzettend leuke en leerzame training van een enthousiaste trainer. In beide sessies veel bruikbare tips gekregen en oefeningen gedaan. … alles lezen - 03-11-2020 13:48

starstarstarstarstar
Jesley Hagedoorn
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Wat mij betreft een heel positieve ervaring. Veel persoonlijke aandacht en deze cursus biedt goede handvaten voor klantgerichte telefoongesprekken. Het niveau en de begeleiding is goed, en ik zou het zeker aanraden aan anderen. Ik heb er veel van opgestoken. " - 28-10-2020 15:13

"Wat mij betreft een heel positieve ervaring. Veel persoonlijke aandacht en deze cursus biedt goede handvaten voor klantgerichte telefoongesp… alles lezen - 28-10-2020 15:13

starstarstarstarstar
Risma Chotoe
medewerker service center kpn wholesale
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Maryan heeft een enthousiaste indruk achter gelaten. De manier waarop de ze training geeft heb ik zeer prettig ervaren en trok ook heel erg mijn aandacht. Daarnaast geeft ze meteen tips die ik meteen heb kunnen toepassen. " - 17-06-2020 14:47

"Maryan heeft een enthousiaste indruk achter gelaten. De manier waarop de ze training geeft heb ik zeer prettig ervaren en trok ook heel erg … alles lezen - 17-06-2020 14:47

starstarstarstarstar
Hassan Mohammad
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Super enthousiaste trainer. Veel was voor mij herhaling, maar zeker goed. Leerzaam en aan te raden voor ieder. Bedankt voor de training.Top training bedankt voor de tijd en persoonlijke aandachtspunten!" - 17-06-2020 14:46

"Super enthousiaste trainer. Veel was voor mij herhaling, maar zeker goed. Leerzaam en aan te raden voor ieder. Bedankt voor de training.Top … alles lezen - 17-06-2020 14:46

starstarstarstarstar
M Kroesen
Senior
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Super gedaan Maryam weet je te motiveren inspireren en te overtuigen van de meerwaarde van de manier van werken. Ik zou deze training van harte aanbevelen. Ontzettend bedankt hiervoor. Tot de volgende keer." - 11-06-2020 14:43

"Super gedaan Maryam weet je te motiveren inspireren en te overtuigen van de meerwaarde van de manier van werken. Ik zou deze training van ha… alles lezen - 11-06-2020 14:43

starstarstarstarstar
Esther Wijnia
Specialist Customer Contact Center KPN Wholesale
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ontzettend leuke en leerzame training. Goede combinatie van theorie en interactieve opdrachten. Ook de enthousiaste manier van uitleggen werkte erg goed om iedereen goed bij de les te houden. Ik zou het zeker aanraden om Maryam Leenheer deze training te laten geven. " - 10-06-2020 14:45

"Ontzettend leuke en leerzame training. Goede combinatie van theorie en interactieve opdrachten. Ook de enthousiaste manier van uitleggen wer… alles lezen - 10-06-2020 14:45

starstarstarstarstar
Richard Dijkhuizen
Specialist Service desk
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Maryam is een leuke en prettige leeraar, de training was interactief en heel leuk.
Bestond ook aan niet te veel rollenspellen, maar wel voldoende voor de training.
Een training met deze trainer is zeker aan te raden." - 10-06-2020 14:45

"Maryam is een leuke en prettige leeraar, de training was interactief en heel leuk. Bestond ook aan niet te veel rollenspellen, maar wel vol… alles lezen - 10-06-2020 14:45

starstarstarstarstar
Sinead Dissel
Wholesale specialist
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Heb veel geleerd! Zal dit zeker gebruiken in de praktijk. Geleerd hoe ik effectief telefoongesprekken kan houden en hoe ik duidelijke feedback kan geven. Zeker een aanrader. Bedankt voor de leerzame learning" - 10-06-2020 14:43

"Heb veel geleerd! Zal dit zeker gebruiken in de praktijk. Geleerd hoe ik effectief telefoongesprekken kan houden en hoe ik duidelijke feedba… alles lezen - 10-06-2020 14:43

starstarstarstarstar
Mirko de Keyzer
Customer Support Specialist KPN Wholesale
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Maryam is erg enthousiast en dat zorgt voor een positieve energie. Daarnaast oogt ze deskundig, vriendelijk en heel open. De training zelf was een perfecte balans tussen zenden en interactie. " - 10-06-2020 14:42

"Maryam is erg enthousiast en dat zorgt voor een positieve energie. Daarnaast oogt ze deskundig, vriendelijk en heel open. De training zelf w… alles lezen - 10-06-2020 14:42

Sjoerd Wenselaar - 'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek - 'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij - 'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,8
Joyce Michielsen - 'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber - 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,5
Anouk Smulders - ‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,7
Maryam Leenheer - ‘Life begins at the end of your comfort zone’
Maryam Leenheer
‘Life begins at the end of your comfort zone’
9,9
Myrinke van Werkum - Trainer-Coach
Myrinke van Werkum
Trainer-Coach
9,8
Roy van Maurik - ‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
Roy van Maurik
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,9
Pieter Gilhuis - Of je nu denkt dat je het kunt, of niet kunt. Je krijgt in beide gevallen gelijk
Pieter Gilhuis
Of je nu denkt dat je het kunt, of niet kunt. Je krijgt in beide gevallen gelijk

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.