Communicatie training: Assertief en effectief communiceren
- Tijdsduur
- Trainers
+10
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #1 beste kleine opleider en #2 in Communicatie.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #2 in Communicatie en #2 in Management.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Hele leuke training gehad.
Duidelijke uitleg, ruimte voor eigen inbreng.
Veel geleerd van je eigen inbreng en hoe daar mee om te gaan.
Dit was de leukste leerzaamste training die ik de afgelopen jaren heb gevolgd.
Dank je wel Ivonne" - 10-02-2023 13:16
"Hele leuke training gehad. Duidelijke uitleg, ruimte voor eigen inbreng. Veel geleerd van je eigen inbreng en hoe daar mee om te gaan. Di… alles lezen - 10-02-2023 13:16
Startdata en plaatsen
placeBreda (Ulvenhout) 11 apr. 2023check_circle Startgarantie |
placeBreda (Ulvenhout) 11 mei. 2023check_circle Startgarantie |
placeBreda (Ulvenhout) 4 jul. 2023check_circle Startgarantie |
placeBreda (Ulvenhout) 7 sep. 2023check_circle Startgarantie |
placeBreda (Ulvenhout) 31 okt. 2023check_circle Startgarantie |
Beschrijving
Bepalen eigen communicatiestijl, proactief om feedback vragen, feedback geven, structuur feedbackgesprek, ontwikkelen in assertiviteit.
Wat is het doel van de training?
Vindt u het lastig om duidelijk aan te geven wat u wilt en bedoelt? Om feedback te geven aan uw collega’s en/of leidinggevenden? En om zelf op de juiste manier om te gaan met feedback die u krijgt? In deze training leert u om assertief en op effectieve wijze te communiceren met uw collega’s en/of leidinggevenden.
Wat is het resultaat?
In deze training leert u onder andere:
- Wat verstaan we onder communicatie?
- De Das-test en het DAS-profiel.
- Verschillende communicatiestijlen.
- Bepalen van de eigen communicatiestijl.
- Hoe …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bepalen eigen communicatiestijl, proactief om feedback vragen, feedback geven, structuur feedbackgesprek, ontwikkelen in assertiviteit.
Wat is het doel van de training?
Vindt u het lastig om duidelijk aan te geven wat u wilt en bedoelt?
Om feedback te geven aan uw collega’s en/of leidinggevenden? En om
zelf op de juiste manier om te gaan met feedback die u krijgt? In
deze training leert u om assertief en op effectieve wijze te
communiceren met uw collega’s en/of leidinggevenden.
Wat is het resultaat?
In deze training leert
u onder andere:
- Wat verstaan we onder communicatie?
- De Das-test en het DAS-profiel.
- Verschillende communicatiestijlen.
- Bepalen van de eigen communicatiestijl.
- Hoe beïnvloedt communicatie samenwerking?
- Inzicht in eigen kwaliteiten – het Johari Venster.
- Op de juiste manier feedback geven.
- De structuur van een feedbackgesprek.
- Een feedbackgesprek voorbereiden.
- Op de juiste manier omgaan met feedback.
- Wat is assertiviteit?
- Hoe kun je ontwikkelen in assertiviteit
Voor wie?
Voor medewerkers die efficiënter en effectiever willen communiceren met collega’s en/of leidinggevenden en willen groeien in hun assertiviteit.
Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact.
Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.
"Hele leuke training gehad.
Duidelijke uitleg, ruimte voor eigen inbreng.
Veel geleerd van je eigen inbreng en hoe daar mee om te gaan.
Dit was de leukste leerzaamste training die ik de afgelopen jaren heb gevolgd.
Dank je wel Ivonne" - 10-02-2023 13:16
"Hele leuke training gehad. Duidelijke uitleg, ruimte voor eigen inbreng. Veel geleerd van je eigen inbreng en hoe daar mee om te gaan. Di… alles lezen - 10-02-2023 13:16
"Ik was eerst skeptisch over hoeveel ik over 1 onderwerp kon leren op 1 dag. Maar Anouk stelde niet teleur.
Op 1 dag leerde ik verschillende communicatiestijlen van anderen, alsook die van mijzelf. Heb ik leren omgaan met situaties waar ik vroeger moeite mee had, en werd theorie zeer goed praktisch uitgeoefend, waardoor ik mij klaar voel voor de buitenwereld.
De dag was zeer leerrijk en aangenaam, ze vloog voorbij. Een training bij haar is warm aanbevolen." - 03-11-2022 18:48
"Ik was eerst skeptisch over hoeveel ik over 1 onderwerp kon leren op 1 dag. Maar Anouk stelde niet teleur. Op 1 dag leerde ik verschille… alles lezen - 03-11-2022 18:48
"Hele leuke, leerzame, interessante training! Echt een aanrader voor iedereen. De dag vloog voorbij, mede door de enthousiaste trainster! Top locatie ook, alles super goed verzorgd. Super bedankt voor de goede tips." - 03-11-2022 15:37
"Hele leuke, leerzame, interessante training! Echt een aanrader voor iedereen. De dag vloog voorbij, mede door de enthousiaste trainster! Top… alles lezen - 03-11-2022 15:37
"Waardevolle, leerzame en interactieve training met een zeer goede begeleiding van Astrid. De training heeft een goede afwisseling van theorie, oefenen met praktijkvoorbeelden en rollenspellen. Astrid geeft de deelnemers tijdens de training veel inzichten met handige en praktische tips om direct mee aan de slag te gaan." - 27-09-2022 18:53
"Waardevolle, leerzame en interactieve training met een zeer goede begeleiding van Astrid. De training heeft een goede afwisseling van theori… alles lezen - 27-09-2022 18:53
"Een hele leuke, leerzame training gehad van 1,5 dag samen met mijn collega's. Was al goed op weg, maar heb weer heel veel nieuwe handvatten gehad om met de communicatie aan de slag te gaan." - 08-06-2022 06:08
"Een hele leuke, leerzame training gehad van 1,5 dag samen met mijn collega's. Was al goed op weg, maar heb weer heel veel nieuwe handvatten … alles lezen - 08-06-2022 06:08
"Hele leuke en leerzame training. Alles wordt door Maryam goed en enthousiast uitgelegd met duidelijke voorbeelden.
We hebben ook rollenspellen gedaan om het een en ander te oefenen. Ook al vinden we dat meestal niet zo fijn is het zeker wel effectief geweest. Kortom een leerzame training op een prettige manier. Ik geef Maryam een 9,8 als cijfer.
Met vriendelijke groet,
Yolanda Verbiesen
Klantenservice sanders Wonen" - 01-04-2022 14:05
"Hele leuke en leerzame training. Alles wordt door Maryam goed en enthousiast uitgelegd met duidelijke voorbeelden. We hebben ook rollenspe… alles lezen - 01-04-2022 14:05
"Het was een super leuke leerzame training. Met veel openheid vanuit Ivonne zelf. Dat zorgde meteen voor een fijne gemoedelijke sfeer in de groep. Je hebt er echt wat aan. Er worden veel tips en handvaten gegeven." - 23-03-2022 18:11
"Het was een super leuke leerzame training. Met veel openheid vanuit Ivonne zelf. Dat zorgde meteen voor een fijne gemoedelijke sfeer in de g… alles lezen - 23-03-2022 18:11
"Ik vond het een fijne training, vond het fijn om de feedback technieken te oefenen, waardoor ik nu wat meer zelfvertrouwen heb. Fijn dat de groepjes niet al te groot zijn." - 17-03-2022 15:24
"Ik vond het een fijne training, vond het fijn om de feedback technieken te oefenen, waardoor ik nu wat meer zelfvertrouwen heb. Fijn dat de … alles lezen - 17-03-2022 15:24
"Zeer fijne training. Hierbij leer je om goed naar jezelf te kijken hoe je feedback geeft en wat jouw gedrag of manier van aanpakken met een ander doet.
Leuke manier van cursus geven met volle enthousiasme." - 15-03-2022 15:58
"Zeer fijne training. Hierbij leer je om goed naar jezelf te kijken hoe je feedback geeft en wat jouw gedrag of manier van aanpakken met een … alles lezen - 15-03-2022 15:58
"Een hele interessante training hoe om te gaan met werkdruk en ook om je werk los te laten en meer prioriteiten te stellen. Fijne handvaten gekregen om nee te zeggen." - 10-03-2022 15:44
"Een hele interessante training hoe om te gaan met werkdruk en ook om je werk los te laten en meer prioriteiten te stellen. Fijne handvaten g… alles lezen - 10-03-2022 15:44
"Maryam zorgt voor een prettige, open sfeer waarin je je eigen tegenkomt, leert omgaan met werkdruk en hoe je jezelf daarin bewust kunt maken. Ze geeft goede handvaten en kan vragen goed, duidelijk en concreet beantwoorden. Een prettige en leerzams ervaring." - 09-03-2022 11:31
"Maryam zorgt voor een prettige, open sfeer waarin je je eigen tegenkomt, leert omgaan met werkdruk en hoe je jezelf daarin bewust kunt maken… alles lezen - 09-03-2022 11:31
"Hele leuke en leerzame training gehad van Astrid. Astrid geeft duidelijke uitleg en tips waar je echt wat aan hebt. Doordat de training interactief is, leer je veel over jezelf en ook andere collega's." - 11-02-2022 12:09
"Hele leuke en leerzame training gehad van Astrid. Astrid geeft duidelijke uitleg en tips waar je echt wat aan hebt. Doordat de training inte… alles lezen - 11-02-2022 12:09
"We hadden een maatwerktraject over prioriteiten stellen, nee zeggen en feedback geven. Theorie en praktijk wisselden elkaar mooi af. Astrid zorgde voor een veilige setting en dat gaf een goed gevoel. Het gevolg was een betrokken groep die zich kwetsbaar en open durfde op te stellen." - 09-02-2022 14:28
"We hadden een maatwerktraject over prioriteiten stellen, nee zeggen en feedback geven. Theorie en praktijk wisselden elkaar mooi af. Astrid … alles lezen - 09-02-2022 14:28
"Leuke en leerzame cursus met een prettige sfeer vooral omdat het kleinschalig wordt gegeven.
Een leuke interactie op een aantal voorbeelden die je in praktijk tegen komt en handige tips.
Deze dag ervaren als een fijne dag. Dank je wel Astrid." - 31-01-2022 10:56
"Leuke en leerzame cursus met een prettige sfeer vooral omdat het kleinschalig wordt gegeven. Een leuke interactie op een aantal voorbeelden… alles lezen - 31-01-2022 10:56
"Leuke dag met een fijne trainer. Je leert hoe je zelf een beetje in elkaar steekt en leert ook je collega's beter kennen. Ook ga je anders kijken naar het bedrijf. De praktische kant van feedback geven was ook leerzaam." - 31-01-2022 09:24
"Leuke dag met een fijne trainer. Je leert hoe je zelf een beetje in elkaar steekt en leert ook je collega's beter kennen. Ook ga je anders k… alles lezen - 31-01-2022 09:24
"Theorie gaat leven door Astrid die dit vertaald met voorbeelden uit de praktijk. Er wordt goed geluisterd naar wat we als deelnemers willen leren en de training wordt daar deels op aangepast. Prettige sfeer en veel geleerd!" - 24-01-2022 15:37
"Theorie gaat leven door Astrid die dit vertaald met voorbeelden uit de praktijk. Er wordt goed geluisterd naar wat we als deelnemers willen … alles lezen - 24-01-2022 15:37
"Het was een ontzettend prettige sfeer. Daarnaast ga je aan de slag met voor jou belangrijke situaties. Persoonsgericht. De training werd gegeven in een klein groepje waardoor de interactie onderling ook prettig is. " - 16-11-2021 09:28
"Het was een ontzettend prettige sfeer. Daarnaast ga je aan de slag met voor jou belangrijke situaties. Persoonsgericht. De training werd geg… alles lezen - 16-11-2021 09:28
"De cursus is echt een Eyeopener met een knipoog! Situaties aangebracht en doorgenomen waarin de feedback ter sprake is gekomen zodat je met de collega’s dezelfde koers kunt nemen en behouden. Dank je wel voor je enthousiasme en de tips en tricks’" - 15-11-2021 10:22
"De cursus is echt een Eyeopener met een knipoog! Situaties aangebracht en doorgenomen waarin de feedback ter sprake is gekomen zodat je met … alles lezen - 15-11-2021 10:22
"Zeer leerzame cursus, waarbij veel theorie wordt vertaald naar de praktijk en handvaten worden geboden om hier zelf mee aan de slag te gaan. Het is heel interactief waardoor je zelf het gevoel krijgt dat je samen ergens aan het werken bent en aan het kijken bent hoe dingen beter kunnen. Bedankt voor deze training en de geboden handvaten " - 02-11-2021 15:48
"Zeer leerzame cursus, waarbij veel theorie wordt vertaald naar de praktijk en handvaten worden geboden om hier zelf mee aan de slag te gaan.… alles lezen - 02-11-2021 15:48
"Erg leuke en leerzame training. Bruikbare tips and tricks. Leuke dag, veel nieuwe inzichten in communicatie. Groeien doe je samen met je team aan teamwork en communicatie is de sleutel " - 02-11-2021 15:48
"Erg leuke en leerzame training. Bruikbare tips and tricks. Leuke dag, veel nieuwe inzichten in communicatie. Groeien doe je samen met je tea… alles lezen - 02-11-2021 15:48
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.