Customer Experience

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Ruben Olislagers+2
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Customer Experience

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 1.712 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
31 okt. 2024 tot 7 nov. 2024
placeUtrecht
27 nov. 2024 tot 4 dec. 2024
placeUtrecht
16 dec. 2024 tot 23 dec. 2024
placeUtrecht
6 jan. 2025 tot 13 jan. 2025
placeUtrecht
11 feb. 2025 tot 18 feb. 2025
placeUtrecht
20 mrt. 2025 tot 27 mrt. 2025
placeUtrecht
17 apr. 2025 tot 24 apr. 2025
placeUtrecht
19 mei. 2025 tot 26 mei. 2025
placeUtrecht
20 jun. 2025 tot 27 jun. 2025
placeUtrecht
22 jul. 2025 tot 29 jul. 2025
placeUtrecht
19 aug. 2025 tot 26 aug. 2025
placeUtrecht
15 sep. 2025 tot 22 sep. 2025
placeUtrecht
17 okt. 2025 tot 24 okt. 2025
placeUtrecht
18 nov. 2025 tot 25 nov. 2025
placeUtrecht
22 dec. 2025 tot 29 dec. 2025

Beschrijving

De klant centraal stellen in je business zorgt voor meer fans én meer omzet. Tijdens deze opleiding leer je in zeven dagen alles over customer experience, user experience, online personalisatie en de klantreis. Naast de theorie, ga je aan de slag met je eigen case. Na de opleiding weet je hoe je de customer journey optimaliseert, zodat je klanten tevreden zijn en blijven. Zo is de opleiding opgebouwd De opleiding Customer Experience bestaat uit vijf trainingen, verspreid over zeven dagen:
  • UX Design
  • Customer Experience
  • Customer Journey Marketing
  • Online Personalisatie Basis
  • Online Personalisatie Gevorderd

Programma van de opleiding Customer Experience

UX Design

Dag 1 Ochtend
  • Introductie UX …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Experience, Google Analytics, Customer Journey, UX / User Experience Design en Neuromarketing.

De klant centraal stellen in je business zorgt voor meer fans én meer omzet. Tijdens deze opleiding leer je in zeven dagen alles over customer experience, user experience, online personalisatie en de klantreis. Naast de theorie, ga je aan de slag met je eigen case. Na de opleiding weet je hoe je de customer journey optimaliseert, zodat je klanten tevreden zijn en blijven. Zo is de opleiding opgebouwd De opleiding Customer Experience bestaat uit vijf trainingen, verspreid over zeven dagen:
  • UX Design
  • Customer Experience
  • Customer Journey Marketing
  • Online Personalisatie Basis
  • Online Personalisatie Gevorderd

Programma van de opleiding Customer Experience

UX Design

Dag 1 Ochtend
  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten
Middag
  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2 Ochtend
  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's
Middag
  • Je concept en strategie uitschrijven

Customer Experience

Dag 1  Ochtend
  • Introductie in Customer Experience
  • Customer Experience vs customer service
  • Een CX-project opzetten
  • Persona opstellen & empathy mapping
Middag
  • Customer journey mapping
  • Jouw eigen customer journey case
  • Klantonderzoek doen: databronnen & AI
  • Aannames verifiëren met interviews
  • Uitleg thuisopdracht: 10 inzichten verzamelen met o.a. AI
Dag 2 Ochtend
  • De thuisopdracht bespreken
  • Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
  • Employee experience en customer experience
  • Meten en verbeteren
  • Moments of truth
Middag
  • Moments of truth & De emotiecurve in jouw klantcase
  • Service excellence
  • Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
  • Het proces van A tot Z
  • Trends, tips & tricks

Customer Journey Marketing

College 1
  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?
College 2
  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Online Personalisatie Basis

Ochtend
  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën
Middag
  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Gevorderd

Ochtend
  • Je online personalisatieplan
  • Verschillende personalisatietools
  • Personalisatie en AI
  • Werken met een CDP
  • Personalisatie en privacy
Middag
  • Een demo van Spotler Activate: hoe werkt het en wat haal je eruit?
  • Personalisaties en journeys voor op je eigen website
  • Presentatie van jouw personalisaties en journeys

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Ruben Olislagers
Ruben Olislagers
Docent UX / Visual designer
9,5
Eddy Boeve
Eddy Boeve
Conversie en UX: het fundament onder uw online business
9

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.