Customer Experience
- Niveau
- Tijdsduur
- Trainers
- +2
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeUtrecht 31 okt. 2024 tot 7 nov. 2024 |
placeUtrecht 27 nov. 2024 tot 4 dec. 2024 |
placeUtrecht 16 dec. 2024 tot 23 dec. 2024 |
placeUtrecht 6 jan. 2025 tot 13 jan. 2025 |
placeUtrecht 11 feb. 2025 tot 18 feb. 2025 |
placeUtrecht 20 mrt. 2025 tot 27 mrt. 2025 |
placeUtrecht 17 apr. 2025 tot 24 apr. 2025 |
placeUtrecht 19 mei. 2025 tot 26 mei. 2025 |
placeUtrecht 20 jun. 2025 tot 27 jun. 2025 |
placeUtrecht 22 jul. 2025 tot 29 jul. 2025 |
placeUtrecht 19 aug. 2025 tot 26 aug. 2025 |
placeUtrecht 15 sep. 2025 tot 22 sep. 2025 |
placeUtrecht 17 okt. 2025 tot 24 okt. 2025 |
placeUtrecht 18 nov. 2025 tot 25 nov. 2025 |
placeUtrecht 22 dec. 2025 tot 29 dec. 2025 |
Beschrijving
De klant centraal stellen in je business zorgt voor meer fans én meer omzet. Tijdens deze opleiding leer je in zeven dagen alles over customer experience, user experience, online personalisatie en de klantreis. Naast de theorie, ga je aan de slag met je eigen case. Na de opleiding weet je hoe je de customer journey optimaliseert, zodat je klanten tevreden zijn en blijven. Zo is de opleiding opgebouwd De opleiding Customer Experience bestaat uit vijf trainingen, verspreid over zeven dagen:- UX Design
- Customer Experience
- Customer Journey Marketing
- Online Personalisatie Basis
- Online Personalisatie Gevorderd
Programma van de opleiding Customer Experience
UX Design
Dag 1 Ochtend- Introductie UX …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
- UX Design
- Customer Experience
- Customer Journey Marketing
- Online Personalisatie Basis
- Online Personalisatie Gevorderd
Programma van de opleiding Customer Experience
UX Design
Dag 1 Ochtend- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
- Je concept en strategie uitschrijven
Customer Experience
Dag 1 Ochtend- Introductie in Customer Experience
- Customer Experience vs customer service
- Een CX-project opzetten
- Persona opstellen & empathy mapping
- Customer journey mapping
- Jouw eigen customer journey case
- Klantonderzoek doen: databronnen & AI
- Aannames verifiëren met interviews
- Uitleg thuisopdracht: 10 inzichten verzamelen met o.a. AI
- De thuisopdracht bespreken
- Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
- Employee experience en customer experience
- Meten en verbeteren
- Moments of truth
- Moments of truth & De emotiecurve in jouw klantcase
- Service excellence
- Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
- Het proces van A tot Z
- Trends, tips & tricks
Customer Journey Marketing
College 1- De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
- Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
- Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
- Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?
- Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
- Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
- Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
- Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
- Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?
Online Personalisatie Basis
Ochtend- Wat is personalisatie?
- Hoe werkt het personalisatiemodel?
- Verschillende vormen van personalisatie
- Succesvolle personalisatiestrategieën
- Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
- Je eigen online personalisatieplan
- Valkuilen binnen personalisatie
Online Personalisatie Gevorderd
Ochtend- Je online personalisatieplan
- Verschillende personalisatietools
- Personalisatie en AI
- Werken met een CDP
- Personalisatie en privacy
- Een demo van Spotler Activate: hoe werkt het en wat haal je eruit?
- Personalisaties en journeys voor op je eigen website
- Presentatie van jouw personalisaties en journeys
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.