Proefcollege Post-hbo CXM Customer Experience Management
Startdata en plaatsen
placeOnline 5 jun. 2023Toon rooster event 5 juni 2023, 09:30-11:30, Online |
placeOnline 6 sep. 2023Toon rooster event 6 september 2023, 09:30-11:30, Online |
Beschrijving
Coniche & Coniche Business School (voorheen Philipse Business School en School for Customer Management) is sinds 1984 dé autoriteit in trainingen en opleidingen op het gebied van klantrelaties en klantmanagement. Onze kracht ligt in onderwijs op het snijvlak van marketing, verkoop en klantenservice. ‘Customer management’ noemen wij dit overkoepelende vakgebied.
Ons portfolio omvat maatwerktrainingen, maar ook een groot aantal trainingen en workshops via open inschrijving. Ook verzorgen wij erkende opleidingen op diverse niveau’s: van MBO- tot en met Post HBO-opleidingen en MBA. We bieden een doorgaande leerweg voor klantcontactprofessionals: van medewerker tot middenkader en hoger management.
De opleiding voor professionals die zelf concreet vorm willen geven aan de succesvolle implementatie van Customer Experience Management en die meer kennis en ervaring op willen doen!
Customer Experience Management is het vakgebied dat zich bezighoudt met het in kaart brengen en optimaliseren van de klantervaring. In deze opleiding maak je kennis met de verschillende aspecten die deze totaalervaring beïnvloeden vanuit klantcontact.
Denk hierbij aan de psychologische aspecten (klanten handelen niet altijd rationeel), de financiële aspecten (is het rendabel om te werken aan verbetering van de ervaring), de techniek (hoe kun je techniek inzetten om de ervaring te verbeteren?) en de organisatie …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Coniche & Coniche Business School (voorheen Philipse Business School en School for Customer Management) is sinds 1984 dé autoriteit in trainingen en opleidingen op het gebied van klantrelaties en klantmanagement. Onze kracht ligt in onderwijs op het snijvlak van marketing, verkoop en klantenservice. ‘Customer management’ noemen wij dit overkoepelende vakgebied.
Ons portfolio omvat maatwerktrainingen, maar ook een groot aantal trainingen en workshops via open inschrijving. Ook verzorgen wij erkende opleidingen op diverse niveau’s: van MBO- tot en met Post HBO-opleidingen en MBA. We bieden een doorgaande leerweg voor klantcontactprofessionals: van medewerker tot middenkader en hoger management.
De opleiding voor professionals die zelf concreet vorm willen geven aan de succesvolle implementatie van Customer Experience Management en die meer kennis en ervaring op willen doen!
Customer Experience Management is het vakgebied dat zich
bezighoudt met het in kaart brengen en optimaliseren van de
klantervaring. In deze opleiding maak je kennis met de
verschillende aspecten die deze totaalervaring beïnvloeden vanuit
klantcontact.
Denk hierbij aan de psychologische aspecten (klanten handelen niet
altijd rationeel), de financiële aspecten (is het rendabel om te
werken aan verbetering van de ervaring), de techniek (hoe kun je
techniek inzetten om de ervaring te verbeteren?) en de organisatie
(hoe krijg je collega’s mee?).
Wij geloven sterk in een fact-based-aanpak: data moeten de basis
vormen voor het inrichten en optimaliseren van klantreizen. Data
moeten niet verstikkend werken, maar de praktijk laat zien dat
vooral de onvoorspelbaarheid van klantgedrag het noodzakelijk maakt
om goed onderbouwd te experimenteren en implementeren.
De opleiding duurt 8 maanden. De praktijkopdracht met minimaal
€10.000 rendement voor de eigen organisatie wordt ook binnen deze 8
maanden uitgevoerd.
Tijdens dit proefcollege van 2 uur krijg je een indruk of deze
opleiding bij je past en kun je alle vragen stellen die je nog
hebt!
De volledige opleiding bestaat uit het schrijven van een
verbeterplan en 3 modules.De opleiding bestaat uit het schrijven
van een verbeterplan en 3 modules:
Customer Experience Management
* Introductie van de opleiding & kickoff module CX
* Customer Experience als strategie
* De psychologie van CX
* Intervisie - Onderwerp/Plan van aanpak
* Fact-based customer journeys
* Methodologie | Business Research
* De rol van data en intelligence bij CX
* De ROI van CX
* Kanaalmanagement en -strategie
* Projectmanagement | Implementatie van verbeterplannen |
presenteren PvA
* CX Design
* (Persoonlijk) leiderschap
* Innovatie en trends in CX
* De klant centraal | Best practices
* Theorie examen
Finance
* Theorie: Hoe maak ik een goede business case? |
Investeringsbeslissingen
* Werkcollege: Business case in de praktijk
* Denken als een CFO
* De financiële kant van klantcontact.
* Tooling
* Visueel presenteren
* Overtuigend presenteren van je business case |
Presentatietechnieken
* Intervisie – Eindopdracht
* Theorie Examen
Quality Management
* Kwaliteit in klantcontact: wat is kwaliteit
* Kwaliteit in klantcontact: de praktijk (incl. wet-&
regelgeving)
* De factor mens
* Inzicht in kwaliteit: Data
* Werkcollege: Maak een plan
* Kennismanagement
* Verandermanagement
* Theorie Examen
Professionals die vanuit klantcontact zelf concreet vorm willen geven aan succesvolle implementatie van customer experience management en managers die meer kennis en ervaring op willen doen zodat zij hun eigen mensen beter kunnen aansturen op dit vakgebied.Professionals die vanuit klantcontact zelf concreet vorm willen geven aan succesvolle implementatie van customer experience management en managers die meer kennis en ervaring op willen doen zodat zij hun eigen mensen beter kunnen aansturen op dit vakgebied.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.