Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Mieke WinnubstPetra Boers
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Alfabeta Tekst en Training
Logo van Alfabeta Tekst en Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Alfabeta Tekst en Training heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 944 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Communicatie, #1 in Taalcursus, #2 in Sales en #2 in Secretarieel & Administratief.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Communicatie, #2 in Taalcursus en #2 in Secretarieel & Administratief.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Taalcursus, #2 in Communicatie en #3 in Sales.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #2 in Secretarieel & Administratief.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #3 in Communicatie.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven
Gebaseerd op 266 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Marja Nuiten
verpleegkundige
8
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"De training werd op een prettige manier gegeven.
Ik heb nieuwe inzichten gekregen mbt mail/brief verkeer.
De voorbeelden die werden gegeven werkten daar goed aan mee.
Zeker toepasbaar in het werk.
Een leuke maar ook leerzame cursus!" - 16-01-2023 14:03

"De training werd op een prettige manier gegeven. Ik heb nieuwe inzichten gekregen mbt mail/brief verkeer. De voorbeelden die werden gegeve… alles lezen - 16-01-2023 14:03

Startdata en plaatsen

placeRotterdam
9 feb. 2023
check_circle Startgarantie
placeZwolle
14 feb. 2023
check_circle Startgarantie
placeEindhoven
2 mrt. 2023
placeAmsterdam
14 mrt. 2023
computer Online:
25 mei. 2023
placeUtrecht
4 jul. 2023

Beschrijving

Zakelijke correspondentie: steengoede e-mails schrijven
Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven schrijven. In moderne 'gewonemensentaal'. Dat leer je in één dag in onze taalcursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte brieven en e-mails schrijven. Met persoonlijke feedback en gerichte tips ter verbetering van jouw eigen teksten. Je leert een scala aan eenvoudige en direct toepasbare technieken, waarmee je bedrijfscorrespondentie direct sterk zal verbeteren. Een training correspondentie op maat door de Beste Opleider van Nederland! (Al jaren achtereen - op grond van cursistenervaringen bij meer dan 8600 opleidingsinstituten.)

Er is een gratis intake en we nodigen je u…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brieven schrijven, Klantgericht schrijven, Zakelijk schrijven, Schrijven en Zakelijke brieven.

Zakelijke correspondentie: steengoede e-mails schrijven
Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven schrijven. In moderne 'gewonemensentaal'. Dat leer je in één dag in onze taalcursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte brieven en e-mails schrijven. Met persoonlijke feedback en gerichte tips ter verbetering van jouw eigen teksten. Je leert een scala aan eenvoudige en direct toepasbare technieken, waarmee je bedrijfscorrespondentie direct sterk zal verbeteren. Een training correspondentie op maat door de Beste Opleider van Nederland! (Al jaren achtereen - op grond van cursistenervaringen bij meer dan 8600 opleidingsinstituten.)

Er is een gratis intake en we nodigen je uit teksten uit je eigen werkpraktijk in te zenden, zodat we de training op maat kunnen maken voor je. Dit is geen verplichting, maar maakt de training nóg waardevoller dan die sowieso al is.

In de uitgebreide cursusmap vind je naast theorie, oefeningen en cases een serie mooie voorbeeldbrieven en kant-en-klaar bruikbare openingszinnen en slotzinnen.

Onderwerpen in deze taalcursus Zakelijke Correspondentie zijn:

• huisstijl en vormgeving
• de indeling van je tekst: aanhef, adressering, slotformule, enz.
• het doel van de brief/e-mail
• klantgerichte openings- en slotzinnen
• een heldere opbouw van de tekst
• een efficiënt schrijfproces
• het vinden van de juiste toon
• positief schrijven
• schrijfstijl: leesbaarheid, stijlfouten, vermijden van clichés
• aantrekkelijk en klantgericht formuleren
• de gouden regels voor een heldere en klantgerichte stijl
• correspondentie via e-mail of brief: wat zijn de verschillen?
• handige tips voor een goede e-mail
• jouw eigen teksten langs de lat: wat kan er beter?
• de 10 gouden regels voor e-mails en brieven
• verschillende typen e-mails en brieven:
- informerende brieven/mails
- uitnodigingen
- (ontvangst)bevestigingen
- begeleidende brieven/mails 
- goednieuwsbrieven/-mails
- slechtnieuwsbrieven/-mails
- verzoekbrieven/-mails
- verkoopbrieven/-mails
- klachtenbrieven/-mails

Speciale aandacht is er voor de twee kernalinea's van een mail of brief: de openingsalinea en de slotalinea. Op deze twee plaatsen trappen veel schrijvers in de valkuilen van de vaak afstotend werkende standaardfrasen, terwijl er juist ook grote kansen liggen voor het afgeven van een fraai en fris 'visitekaartje'.

Uiteraard geeft de cursus ook antwoord op veelgestelde vragen, zoals 'Schrijven we de geadresseerde aan met je/jij of u/U?', 'Is het u hebt of u heeft?', 'Mogen "ik" en "wij" door elkaar in één tekst?', 'Hoe lang mag een onderwerpregel zijn?', 'Sluiten we af met vriendelijke groet of groeten?' enzovoort.

Alfabeta staat al jaren in de top drie Beste Opleider van Nederland!

• Je krijgt een mooie, uitgebreide cursusmap die als uitstekend naslagwerk dienst blijft doen.
• Tijdens de cursus wordt het geleerde direct getoetst door middel van oefeningen en cases.
• Om het rendement van de training nog groter te maken, nodigen wij je uit om van tevoren voorbeelden van correspondentie aan te leveren uit jouw eigen werkpraktijk. De docent geeft daarop gerichte feedback en tips voor verbetering.
• Kleine groepen, met aandacht voor jouw persoonlijke vragen en meegebrachte/ingestuurde teksten.
• Voorafgaand zenden wij u een intakeformulier waarop je kunt aangeven welke knelpunten je ervaart in jouw correspondentiepraktijk. De trainer geeft je dan extra hulp op deze onderdelen.
• Gezellige en respectvolle sfeer, met ruimte voor humor.
• Zeer ervaren, enthousiaste docenten.

Ook als incompanytraining!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven
Gebaseerd op 266 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Marja Nuiten
verpleegkundige
8
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"De training werd op een prettige manier gegeven.
Ik heb nieuwe inzichten gekregen mbt mail/brief verkeer.
De voorbeelden die werden gegeven werkten daar goed aan mee.
Zeker toepasbaar in het werk.
Een leuke maar ook leerzame cursus!" - 16-01-2023 14:03

"De training werd op een prettige manier gegeven. Ik heb nieuwe inzichten gekregen mbt mail/brief verkeer. De voorbeelden die werden gegeve… alles lezen - 16-01-2023 14:03

starstarstarstarstar
Aafke van de Peppel
Planner
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Fijne training. Goed uitgelegd door de trainster. Door met de groep te oefenen steek je er veel van op. Iedereen steekt er iets van op op zijn/haar niveau. Je krijgt een map mee om na de training nog te kunnen lezen en meer oefeningen te maken. De locatie (en horeca) vond ik wel minder goed." - 02-01-2023 14:59

"Fijne training. Goed uitgelegd door de trainster. Door met de groep te oefenen steek je er veel van op. Iedereen steekt er iets van op op zi… alles lezen - 02-01-2023 14:59

Dank je wel voor je mooie review, Aafke. Goed dat je in 2023 met alle frisse inzichten en tips aan de slag kunt! Locatie en horeca: helemaal mee eens, zeker voor iemand als jij die bij een professioneel zalencentrum werkt zal dit zijn opgevallen. Deze locatie was voor Alfabeta een lastminute uitzondering: onze gebruikelijke zalen vlakbij Utrecht Centraal Station waren volgeboekt. Wij hebben zelf ook besloten op basis van mijn ervaringen als trainer en jullie ervaringen als deelnemers om hier nooit meer een zaal te huren. Voor nu: ik wens je een mooi schrijfjaar!

- 02-01-2023 14:59
starstarstarstarstar
Colinda van 't Hof
HR medewerker
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Het was een leerzame cursus. Petra nam de tijd voor ons en heel duidelijk in haar uitleg. Het maken van kamertjes met het maken van opdrachten was voor mij nieuw maar het fijn." - 27-12-2022 07:45

"Het was een leerzame cursus. Petra nam de tijd voor ons en heel duidelijk in haar uitleg. Het maken van kamertjes met het maken van opdracht… alles lezen - 27-12-2022 07:45

Dank je wel Colinda! Wat leuk om te lezen dat je de 'kamertjes' (break-outrooms) tijdens deze online training zo fijn vond. Ik doe altijd mijn uiterste best juist ook in online trainingen te zorgen dat je persoonlijk contact voelt met mij als trainer en met mede-deelnemers. Zo wordt de training (bijna) net zo 'gezellig' als live. Veel succes met het toepassen van alle tips in jouw werkpraktijk!

- 27-12-2022 07:45
starstarstarstarstar
Lieke Huinink
Verpleegkundige reizigersadvisering
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Fijne training, waarbij er veel ruimte was om op je eigen manier te leren. Hierbij werd er op een prettige manier het leren overgelaten aan ons.
Tevens werd de training gegeven door een trainer die ook verdiepende vragen goed kon beantwoorden." - 22-12-2022 09:24

"Fijne training, waarbij er veel ruimte was om op je eigen manier te leren. Hierbij werd er op een prettige manier het leren overgelaten aan … alles lezen - 22-12-2022 09:24

Hoi Lieke, dank je wel! Je maakt een mooie analyse van mijn visie op leren: bij professionals als jullie geloof ik dat je alleen leert als je zelf inziet wat het nut van het geleerde is in je eigen werkpraktijk. Dat is bij jullie zeker gelukt!

- 22-12-2022 09:24
starstarstarstarstar
Liesbeth Van Hagen
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"De training sluit super goed aan bij de praktijk. En Petra geeft de training op een boeiende en leuke manier. Ik heb veel aan deze dag gehad.
Echt een aanrader deze training!" - 21-12-2022 09:19

"De training sluit super goed aan bij de praktijk. En Petra geeft de training op een boeiende en leuke manier. Ik heb veel aan deze dag gehad… alles lezen - 21-12-2022 09:19

Dank je wel Liesbeth, voor de mooie complimenten. Goed om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ook complimenten voor jullie leergierigheid. Ik weet zeker dat jullie als team het geleerde in de praktijk gaan brengen!

- 21-12-2022 09:19
starstarstarstarstar
Snel
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"De training werd erg goed afgestemd op de behoeftes van de cursisten. Petra verteld met veel enthousiasme en houd je geboeid. Er was ruimte voor vragen en je gaat met een goede rugzak vol met tips het werkveld weer in." - 21-12-2022 08:27

"De training werd erg goed afgestemd op de behoeftes van de cursisten. Petra verteld met veel enthousiasme en houd je geboeid. Er was ruimte … alles lezen - 21-12-2022 08:27

Dank je wel voor je mooie review! En vooral goed om te lezen dat je flink wat tips meeneemt het werkveld in!
(PS. Tip: misschien in 2023 een opfriscursus Spelling & Grammatica volgen :-)

- 21-12-2022 08:27
starstarstarstarstar
Jordy Arts
Planner
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Het was een prima cursus, waarbij je zowel individueel als in teamverband aan het leren wordt gebracht. Alles goed uitgelegd en in een ontspannen, gezellige sfeer.
Petra is dan ook echt een aanrader voor deze cursus" - 13-12-2022 16:45

"Het was een prima cursus, waarbij je zowel individueel als in teamverband aan het leren wordt gebracht. Alles goed uitgelegd en in een ontsp… alles lezen - 13-12-2022 16:45

Jordy, dank je wel voor dit mooie compliment! En je weet: als je nog vragen hebt, mail me gerust! :-)

- 13-12-2022 16:45
starstarstarstarstar
Bart Teunissen
Senior Driverdesk Employee
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Het is fijn dat je de training direct in de praktijk kan toepassen en dat ze gebruik maakt van praktijkvoorbeelden van de cursisten. Petra creeerde een fijne ontspannen sfeer waardoor het prettig te volgen is." - 17-11-2022 13:02

"Het is fijn dat je de training direct in de praktijk kan toepassen en dat ze gebruik maakt van praktijkvoorbeelden van de cursisten. Petra c… alles lezen - 17-11-2022 13:02

starstarstarstarstar
Ellen Verschoor
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Het was een hele fijne en duidelijke training waarbij ik direct voordeel had in de praktijk! Positief duidelijk en direct toepasbaar. Ik zou deze training zeer zeker aanbevelen aan anderen." - 16-11-2022 15:49

"Het was een hele fijne en duidelijke training waarbij ik direct voordeel had in de praktijk! Positief duidelijk en direct toepasbaar. Ik zou… alles lezen - 16-11-2022 15:49

starstarstarstarstar
Mira Donker
Insurance Officer
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"mijn ervaring is heel positief! Tijdens de vursus werd duidelijk de theorie uitgelegd en hoe deze toepasbaar is in de praktijk. ook was er een fijne afwisseling met oefeningen en praktijkvoorbeelden." - 16-11-2022 09:49

"mijn ervaring is heel positief! Tijdens de vursus werd duidelijk de theorie uitgelegd en hoe deze toepasbaar is in de praktijk. ook was er e… alles lezen - 16-11-2022 09:49

starstarstarstarstar
Coen Kater
Account Manager Corporate Customers
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Piramidaal schrijven is echt een andere benadering van schrijven dan dat ik gewend was. Veel van geleerd en direct in de praktijk toepasbaar. Met dank aan Petra Boers voor de fijne en goede training." - 08-11-2022 17:21

"Piramidaal schrijven is echt een andere benadering van schrijven dan dat ik gewend was. Veel van geleerd en direct in de praktijk toepasbaar… alles lezen - 08-11-2022 17:21

Dank je wel, Coen, voor jouw inzet tijdens de training (en je mooie review)!

- 08-11-2022 17:21
starstarstarstarstar
Merel Frankenmolen
Product Manager
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Hele goede training waar je echt iets aan hebt. Je dient zelf voorbeelden aan te leveren waar je tijdens de training feedback op krijgt. Tijdens de cursus leer je handige trucjes die je direct kunt toepassen tijdens het herschrijven van je eigen mails. Zo pas je het direct toe en leer je er dus ook direct van! Ik kan deze training aanraden voor iedereen, ongeacht je eigen niveau." - 20-09-2022 11:49

"Hele goede training waar je echt iets aan hebt. Je dient zelf voorbeelden aan te leveren waar je tijdens de training feedback op krijgt. Tij… alles lezen - 20-09-2022 11:49

starstarstarstarstar
Wassenaar
reisspecialist
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Een hele leerzame dag. Petra is een prettige trainer, deskundig en zij brengt de informatie op een manier die je aandacht er steeds bij houdt. Veel praktische zaken in 1 dag geleerd!" - 22-08-2022 09:00

"Een hele leerzame dag. Petra is een prettige trainer, deskundig en zij brengt de informatie op een manier die je aandacht er steeds bij houd… alles lezen - 22-08-2022 09:00

Dank je wel!

- 22-08-2022 09:00
starstarstarstarstar
Janice Bertelkamp
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"We hebben op een hele leuke manier onze klantgerichte e-mails kunnen verbeteren. Petra was goed voorbereid, haar cursus was aangepast op ons bedrijf en onze eigen ingestuurde brieven. Ik merk nu al met het schrijven van brieven dat ik wat methodes toepas. Het was erg leerzaam!" - 22-08-2022 06:40

"We hebben op een hele leuke manier onze klantgerichte e-mails kunnen verbeteren. Petra was goed voorbereid, haar cursus was aangepast op ons… alles lezen - 22-08-2022 06:40

Fijn om te lezen, Janice! Dank je wel voor je mooie review.

- 22-08-2022 06:40
starstarstarstarstar_border
Laura Smits
Medewerker touroperating
8
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Hele fijne cursus waarbij je vooral veel gaat oefenen. Ik heb er veel baat bijgehad, het schrijven van brieven gaat nu een stuk vlotter! Ik heb veel tips en tricks geleerd die mij helpen om een duidelijke en complete mail te schrijven naar onze klanten." - 19-08-2022 13:02

"Hele fijne cursus waarbij je vooral veel gaat oefenen. Ik heb er veel baat bijgehad, het schrijven van brieven gaat nu een stuk vlotter! Ik … alles lezen - 19-08-2022 13:02

Top, Laura! Vooral mooi om te lezen dat het schrijven bij jou ook vlotter gaat.

- 19-08-2022 13:02
starstarstarstarstar
Karen Rood
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Wat heb ik veel geleerd tijdens de cursus. Op een speelse, maar zeer professionele manier werden we door het proces van klachtenbreven schrijven meegenomen. Ik ben een stuk wijzer geworden!" - 10-08-2022 11:38

"Wat heb ik veel geleerd tijdens de cursus. Op een speelse, maar zeer professionele manier werden we door het proces van klachtenbreven schri… alles lezen - 10-08-2022 11:38

Wat een mooie review, Karen. Ik hoop dat je het geleerde blijvend goed in de praktijk kunt brengen onder het motto: klachten creëren kansen :-)!

- 10-08-2022 11:38
starstarstarstarstar
Anna Poppelaars
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Deze week een erg boeiende en vooral leuke training gehad van Petra. De training was heel goed toegespitst op ons vakgebied (toerisme) en verveelde geen moment. We hebben erg veel tips en handvaten gekregen voor en schrijven van klantgerichte emails." - 09-08-2022 09:08

"Deze week een erg boeiende en vooral leuke training gehad van Petra. De training was heel goed toegespitst op ons vakgebied (toerisme) en ve… alles lezen - 09-08-2022 09:08

Leuk om te lezen, Anna, dat je niet alleen veel leerde, maar het ook leuk vond! Dank je wel voor je mooie (jullie like-woordje :-)) review!

- 09-08-2022 09:08
starstarstarstarstar
Jop De Vos
Senior sales
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Vandaag heb ik enorm veel geleerd. Petra leert op een informele en navolgbare wijze uit hoe je teksten aantrekkelijk en begrijpelijk op kunt stellen. De schrijfstijl die zij bijbrengt is toegepast op de stijl die gebruikelijk is binnen het bedrijf. De feedback op die e-mails die we vooraf ingediend hebben is erg bruikbaar." - 04-08-2022 15:30

"Vandaag heb ik enorm veel geleerd. Petra leert op een informele en navolgbare wijze uit hoe je teksten aantrekkelijk en begrijpelijk op kunt… alles lezen - 04-08-2022 15:30

Hahaha, Jop, leuk om je enthousiaste review te lezen! ('Onnavolgbaar' kreeg ik niet eerder als feedback, maar uit je review maak ik op dat je het onnavolgbaar positief vond :-). Succes met het toepassen van alle tips in de praktijk!

- 04-08-2022 15:30
starstarstarstarstar
Iris van den Brand
Reisspecialist
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Petra is een fantastische vrouw. Ze betrekt je echt bij de les en geeft je handige tips die je manier van schrijven helpt te verbeteren.

Uitleg is ook zeer duidelijk en de schrijfopdrachten zijn speels en creatief, waardoor je de andere deelnemers ook nog eens beter leert kennen.

Ik beveel Alfabeta zeker aan!" - 04-08-2022 14:48

"Petra is een fantastische vrouw. Ze betrekt je echt bij de les en geeft je handige tips die je manier van schrijven helpt te verbeteren. … alles lezen - 04-08-2022 14:48

Wow, Iris, ik bloos er bijna van :-) Super om te lezen en veel succes bij het toepassen van alle tips in de praktijk!

- 04-08-2022 14:48
starstarstarstarstar
Simon Le Grand
Non Catalogue Booking Processor
10
Correspondentie: Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Heel interessant cursus waar het duidelijk wordt gemaakt wat makt precies een email goed en vriendelijk. Duidelijk voorbeelden en goede opdrachten. Petra is heel communicatief en gezellig. Opleiding score is wel verdient!" - 01-07-2022 13:53

"Heel interessant cursus waar het duidelijk wordt gemaakt wat makt precies een email goed en vriendelijk. Duidelijk voorbeelden en goede opdr… alles lezen - 01-07-2022 13:53

Dank je wel Simon! Nogmaals complimenten voor jouw niveau van Nederlands, terwijl je hier pas zo kort bent!
Tip: misschien leuk om op termijn de vervolgtrainingen Spelling en Grammatica te doen. Wie weet tot ziens!

- 01-07-2022 13:53
Mieke Winnubst
Mieke Winnubst
directeur / senior trainer
9,7
Petra Boers
Petra Boers
Senior trainer-adviseur Communicatie
9,8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.