Klantvriendelijk telefoneren

Niveau
Tijdsduur
Logo van train2work
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 train2work heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 74 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

train2work biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Den Haag

Beschrijving

Wat is jouw volgende stap?

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten en nieuwe technologie slim inzetten op je werkplek?

Of het nu gaat om het gebruik van ict-hulpmiddelen, communiceren, samenwerken of je persoonlijke effectiviteit en vitaliteit: met onze korte, direct toepasbare trainingen groei je mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte opleidingen, trainingen, cursussen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In eigen trainingsruimtes in Den Haag en via incompany opleidingen bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze trainingen met hoge klanttevredenheidscijfers: een 10 voor open trainingen en een 9,7 voor maatwerk trainingen! Natuurlijk zijn we NRTO-lid en erkend als PE-uren verlenende onderwijsinstelling door NBA.

Stap vooruit
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Leer de gesprekstechnieken die houvast geven in je telefoongesprekken

Hoe bereid ik mij voor op mijn gesprek? Hoe behoud ik structuur in mijn telefoongesprekken? Hoe kan ik mij optimaal verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga ik om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken kunnen mij helpen constructief te reageren op klachten?

Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Wanneer is er sprake van een optimale communicatie? En door welke factoren kan dit proces worden verstoord?

In deze training Klantgericht telefoneren leer je klantgerichte en probleemoplossende technieken te hanteren die je helpen om met gemak te bouwen aan een pro…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Wat is jouw volgende stap?

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten en nieuwe technologie slim inzetten op je werkplek?

Of het nu gaat om het gebruik van ict-hulpmiddelen, communiceren, samenwerken of je persoonlijke effectiviteit en vitaliteit: met onze korte, direct toepasbare trainingen groei je mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte opleidingen, trainingen, cursussen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In eigen trainingsruimtes in Den Haag en via incompany opleidingen bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze trainingen met hoge klanttevredenheidscijfers: een 10 voor open trainingen en een 9,7 voor maatwerk trainingen! Natuurlijk zijn we NRTO-lid en erkend als PE-uren verlenende onderwijsinstelling door NBA.

Stap vooruit
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Leer de gesprekstechnieken die houvast geven in je telefoongesprekken

Hoe bereid ik mij voor op mijn gesprek? Hoe behoud ik structuur in mijn telefoongesprekken? Hoe kan ik mij optimaal verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga ik om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken kunnen mij helpen constructief te reageren op klachten?

Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Wanneer is er sprake van een optimale communicatie? En door welke factoren kan dit proces worden verstoord?

In deze training Klantgericht telefoneren leer je klantgerichte en probleemoplossende technieken te hanteren die je helpen om met gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie.

Communicatie

  • Communicatiemodel
  • Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
  • Relationele, emotionele uitwisseling
  • De relatie
  • Emoties herkennen en erkennen
  • Mentale houding: gedrag beïnvloedt gedrag
  • Kernkwaliteiten (menstypen)
Telefoneren
  • De fasen van een telefoongesprek
  • Aannemen van de telefoon
  • Doorverbinden / wachtstand
  • Telefoonetiquette
  • Telefoongedrag
Gesprekstechnieken
  • (Actief) luisteren / luistertechnieken;
  • Vragen stellen / vraagsoorten / doorvragen
  • Samenvatten
  • Gesprek structureren
  • Leiding nemen en houden
  • Stemgebruik, articulatie, klemtoongebruik
  • Correct woord- en taalgebruik
  • Het internationale spellingsalfabet
Klantgericht telefoneren
  • Klantentypologie
  • Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
  • De klant centraal stellen
  • Doelgerichte informatie geven
  • Het belang van klantgerichte service
Probleemoplossende gesprekken voeren
  • Omgaan met emoties
  • Omgaan met weerstand
  • Constructief reageren op klachten
  • Slecht nieuws gesprek / 'Nee' verkopen
  • Het belang van de mentale houding

De lesstof wordt klassikaal onderwezen. Een enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden, humoristische videobeelden en praktische tips. Je doet oefeningen met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.

Bij aanvang inventariseert de trainer je leerbehoefte. Gedurende de training wordt deze zo veel mogelijk ingevuld via toelichtingen vanuit theoretische en praktische invalshoeken, aangevuld met de ervaringen van de trainer.

Op de eerste lesdag krijg je huiswerk mee. Daarmee kun je in de tussenliggende periode in de praktijk oefenen.

Wissel ervaringen uit met de andere deelnemers, overlaad de trainer met vragen en neem de situaties uit je werkpraktijk mee!


Dagindeling en tijden
De training duurt twee dagen. De lesdagen beginnen om 9.30 uur en eindigen om plm. 17.00 uur. Je wordt een kwartier van tevoren verwacht.

Er zijn tussentijdse koffie- en theepauzes. Omdat je een hele dag bij ons te gast bent, nodigen wij je uit voor een heerlijke lunch van 12.30 uur tot 13.30 uur bij Grand Café Hof der Muzen!

Na afloop van de training:

  • weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
  • ken je de telefoonetiquette;
  • kun je de vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken benoemen en op professionele wijze toepassen;
  • is je inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken vergroot;
  • ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
  • kun je emoties van zowel je klant als jezelf herkennen en erkennen;
  • heb je de trainingthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Inschrijven

Je kunt je direct inschrijven op deze training. Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de workshop ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname.


Je bent van harte welkom op onze locatie Fluwelen Burgwal 58 in Den Haag, 5 minuten lopen vanaf het Centraal Station.


Staat je voorkeursdatum hier niet bij? Bel of mail ons om je voorkeursdatum te bespreken.

Je hebt veelvuldig telefonisch contact met klanten. Je werkt bijvoorbeeld als receptioniste, telefoniste, secretaresses, callcenteragent of medewerker commerciële binnen- of buitendienst.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.