Klantvriendelijk telefoneren

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van train2work
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 train2work heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 76 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeDen Haag
22 jun. 2021 tot 29 jun. 2021
Toon rooster
event 22 juni 2021, 09:30-16:30, Den Haag, Klantgericht telefoneren - Lesdag 1
event 29 juni 2021, 09:30-16:30, Den Haag, Klantgericht telefoneren - Lesdag 2
placeDen Haag
9 sep. 2021 tot 16 sep. 2021
Toon rooster
event 9 september 2021, 09:30-16:30, Den Haag, Klantgericht telefoneren - Lesdag 2
event 16 september 2021, 09:30-16:30, Den Haag, Klantgericht telefoneren - Lesdag 2
placeDen Haag
14 dec. 2021 tot 21 dec. 2021
Toon rooster
event 14 december 2021, 09:30-16:30, Den Haag, Klantgericht telefoneren - Lesdag 1
event 21 december 2021, 09:30-16:30, Den Haag, Klantgericht telefoneren - Lesdag 2

Beschrijving

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om digitaal werken, sterk communiceren, je persoonlijke effectiviteit of vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei jij mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte trainingen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof trainingsruimtes in Den Haag, via online live workshops en op maat bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit, zekerheid en eerlijkheid. 

Wat is jouw volgende stap?
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Klantvriendelijk telefoneren

Leer de gesprekstechnieken die houvast geven in je telefoongesprekken

Hoe bereid jij je voor op je gesprek? Hoe houd je structuur in je telefoongesprekken? Kun je je verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga je om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken helpen je om constructief te reageren op klachten?

In deze praktijkgerichte training Klantvriendelijk telefoneren krijg je alle antwoorden op deze vragen. Je leert klantgerichte en probleemoplossende technieken. Die helpen je om met gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie..

Wat is het lesprogramma?

Communicatie
  • Communicatiemodel
  • Optimale communicatie versu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om digitaal werken, sterk communiceren, je persoonlijke effectiviteit of vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei jij mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte trainingen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof trainingsruimtes in Den Haag, via online live workshops en op maat bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit, zekerheid en eerlijkheid. 

Wat is jouw volgende stap?
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Klantvriendelijk telefoneren

Leer de gesprekstechnieken die houvast geven in je telefoongesprekken

Hoe bereid jij je voor op je gesprek? Hoe houd je structuur in je telefoongesprekken? Kun je je verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga je om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken helpen je om constructief te reageren op klachten?

In deze praktijkgerichte training Klantvriendelijk telefoneren krijg je alle antwoorden op deze vragen. Je leert klantgerichte en probleemoplossende technieken. Die helpen je om met gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie..

Wat is het lesprogramma?

Communicatie
  • Communicatiemodel
  • Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
  • Relationele, emotionele uitwisseling
  • De relatie
  • Emoties herkennen en erkennen
  • Mentale houding: gedrag beïnvloedt gedrag
  • Kernkwaliteiten (menstypen)
Telefoneren
  • De fasen van een telefoongesprek
  • Aannemen van de telefoon
  • Doorverbinden / wachtstand
  • Telefoonetiquette
  • Telefoongedrag
Gesprekstechnieken
  • (Actief) luisteren / luistertechnieken;
  • Vragen stellen / vraagsoorten / doorvragen
  • Samenvatten
  • Gesprek structureren
  • Leiding nemen en houden
  • Stemgebruik, articulatie, klemtoongebruik
  • Correct woord- en taalgebruik
  • Het internationale spellingsalfabet
Klantgericht telefoneren
  • Klantentypologie
  • Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
  • De klant centraal stellen
  • Doelgerichte informatie geven
  • Het belang van klantgerichte service
Probleemoplossende gesprekken voeren
  • Omgaan met emoties
  • Omgaan met weerstand
  • Constructief reageren op klachten
  • Slecht nieuws gesprek / 'Nee' verkopen
  • Het belang van de mentale houding

Wat is de leeraanpak?

Interactief en praktijkgericht
Klantvriendelijk telefoneren bij train2work is een klassikale training, gegeven door een enthousiaste trainer. Zijj verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden, humoristische videobeelden en heel veel oefeningen. Je oefent met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.

Kleine groep, alle aandacht
De groep bestaat uit maximaal 7 deelnemers, er is dus genoeg ruimte om al je vragen te stellen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je eigen werkpraktijk? Neem die gerust mee. Je krijgt een deskundige antwoorden én praktische werkadviezen.

Dagindeling en tijden
De training duurt 2 aparte dagen. De lesdagen beginnen om 9.30 uur en eindigen om plm. 16.30 uur.

Er zijn tussentijdse koffie- en theepauzes. Omdat je een hele dag bij ons te gast bent, nodigen wij je uit voor een heerlijke lunch van 12.30 uur tot 13.30 uur bij Grand Café Hof der Muzen!

Wat leer je in deze training Klantvriendelijk telefoneren?

Na afloop van de training:
  • weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
  • ken je de telefoonetiquette;
  • weet je welke vaardigheden nodig zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken en pas je die ook professioneel toe;
  • heb je meer inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken;
  • ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
  • herken en erken je emoties van zowel je klant als jezelf;
  • heb je de trainingsthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Over je inschrijving, de startdatum en meer praktische zaken

Je kunt je direct inschrijven op deze training. Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de training ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname.

Je bent van harte welkom op onze locatie Fluwelen Burgwal 58 in Den Haag, 5 minuten lopen vanaf het Centraal Station.

Staat je voorkeursdatum hier niet bij? Bel of mail ons om je voorkeursdatum te bespreken.

Past Klantvirendelijk telefoneren bij jou?

Je hebt vaak telefonisch contact met klanten. Je werkt bijvoorbeeld als receptioniste, telefoniste, secretaresse, callcenteragent of medewerker commerciële binnen- of buitendienst.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.