Klantvriendelijk telefoneren
Startdata en plaatsen
placeRijswijk 19 dec. 2023 tot 20 dec. 2023Toon rooster event 19 december 2023, 09:30-16:30, Rijswijk, Klantvriendelijk telefoneren - Lesdag 1 event 20 december 2023, 09:30-16:30, Rijswijk, Klantvriendelijk telefoneren - Lesdag 1 |
Beschrijving
Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken?
Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om digitaal
werken, sterk communiceren, je persoonlijke effectiviteit of
vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei jij
mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als
werkende met zich meeneemt.
Sneller, slimmer en efficiënter
werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid
aanbod aan korte trainingen en workshops voor iedereen die sneller,
slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof
trainingsruimtes in Rijswijk, via online live workshops en op maat
bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.
Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven
waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge
klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het
NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit,
zekerheid en eerlijkheid.
Wat is jouw volgende stap?
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de
ontwikkeling van jou én je organisatie!
Klantvriendelijk telefoneren? Ontwikkel je communicatieve vaardigheden en leer de gesprekstechnieken kennen om professioneel en positief te reageren op klachten en emoties van je klanten.
Wil jij de beste service bieden aan je klanten en je communicatieve vaardigheden verbeteren? Dan is deze training Klantvriendelijk telefoneren iets voor jou!
In deze praktische training leer je hoe je je optimaal voorbereidt op een telefoongesprek en hoe je professioneel reageert op de emoties van jouw klant. Je ontdekt verschillende gesprekstechnieken om positief te reageren op klachten en je oefent met klantgerichte en probleemoplossende gesprekken.
Tijdens de training krijg je praktische tips om om te …

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken?
Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om digitaal
werken, sterk communiceren, je persoonlijke effectiviteit of
vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei jij
mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als
werkende met zich meeneemt.
Sneller, slimmer en efficiënter
werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid
aanbod aan korte trainingen en workshops voor iedereen die sneller,
slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof
trainingsruimtes in Rijswijk, via online live workshops en op maat
bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.
Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven
waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge
klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het
NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit,
zekerheid en eerlijkheid.
Wat is jouw volgende stap?
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de
ontwikkeling van jou én je organisatie!
Klantvriendelijk telefoneren? Ontwikkel je communicatieve vaardigheden en leer de gesprekstechnieken kennen om professioneel en positief te reageren op klachten en emoties van je klanten.
Wil jij de beste service bieden aan je klanten en je
communicatieve vaardigheden verbeteren? Dan is deze training
Klantvriendelijk telefoneren iets voor jou!
In deze praktische training leer je hoe je je optimaal voorbereidt
op een telefoongesprek en hoe je professioneel reageert op de
emoties van jouw klant. Je ontdekt verschillende gesprekstechnieken
om positief te reageren op klachten en je oefent met klantgerichte
en probleemoplossende gesprekken.
Tijdens de training krijg je praktische tips om om te gaan met
woede en prikkelbaar gedrag van klanten. Je leert jezelf te
verplaatsen in de positie en emoties van de klant. Zo bouw je
gemakkelijker aan een professionele en betrokken klantrelatie.
Ontdek hoe jij het verschil kan maken in klantvriendelijkheid en
klanttevredenheid!
Het programma:
Communicatie
* Communicatiemodel
* Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
* Relationele, emotionele uitwisseling
* De relatie
* Emoties herkennen en erkennen
* Mentale houding: gedrag beïnvloedt gedrag
* Kernkwaliteiten (menstypen)
Telefoneren
* De fasen van een telefoongesprek
* Aannemen van de telefoon
* Doorverbinden / wachtstand
* Telefoonetiquette
* Telefoongedrag
Gesprekstechnieken
* (Actief) luisteren / luistertechnieken;
* Vragen stellen / vraagsoorten / doorvragen
* Samenvatten
* Gesprek structureren
* Leiding nemen en houden
* Stemgebruik, articulatie, klemtoongebruik
* Correct woord- en taalgebruik
* Het internationale spellingsalfabet
Klantgericht telefoneren
* Klantentypologie
* Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
* De klant centraal stellen
* Doelgerichte informatie geven
* Het belang van klantgerichte service
Probleemoplossende gesprekken voeren
* Omgaan met emoties
* Omgaan met weerstand
* Constructief reageren op klachten
* Slecht nieuws gesprek / 'Nee' verkopen
* Het belang van de mentale houding
Interactief en praktijkgericht
Klantvriendelijk telefoneren bij train2work is een klassikale
training, gegeven door een enthousiaste trainer. Zij verduidelijkt
de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden,
humoristische videobeelden en heel veel oefeningen. Je oefent met
telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en
krijgt.
Kleine groep, alle aandacht
De klas bestaat uit maximaal 8 deelnemers, er is dus genoeg ruimte
om al je vragen te stellen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je
eigen werkpraktijk? Neem die gerust mee. Je krijgt een deskundige
antwoorden én praktische werkadviezen.
Na afloop van deze training:
* weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan
worden;
* ken je de telefoonetiquette;
* weet je welke vaardigheden nodig zijn voor het voeren van goede
telefoongesprekken en pas je die ook professioneel toe;
* heb je meer inzicht in het stellen van de juiste vragen en het
structureren van telefoongesprekken;
* ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
* herken en erken je emoties van zowel je klant als jezelf;
* heb je de trainingsthema's toegepast in zowel inkomende als
uitgaande telefoongesprekken.
Je kunt je direct inschrijven op deze training. Je ontvangt een
bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de training ontvang je onze
uitnodiging met meer informatie over je deelname. Je bent van harte
welkom op onze locatie Lange Kleiweg 14 in Rijswijk (bij Den Haag),
3 minuten lopen vanaf het station.
Wil je liever een teamtraining? Of op maat? Bel of mail ons voor
een creatieve leeroplossing.
Je hebt vaak telefonisch contact met klanten. Je werkt bijvoorbeeld als receptioniste, telefoniste, secretaresse, callcenteragent of medewerker commerciële binnen- of buitendienst.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.