Klantvriendelijk telefoneren

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van train2work
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 train2work heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 74 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeDen Haag
21 jul. 2020 tot 22 jul. 2020
Toon rooster
event 21 juli 2020, 09:30-16:30, Klantvriendelijk telefoneren - lesdag 1
event 22 juli 2020, 09:30-16:30, Klantvriendelijk telefoneren - lesdag 2
placeDen Haag
6 okt. 2020 tot 8 okt. 2020
Toon rooster
event 6 oktober 2020, 09:30-16:30, Klantvriendelijk telefoneren - lesdag 1
event 8 oktober 2020, 09:30-16:30, Klantvriendelijk telefoneren - lesdag 2

Beschrijving

Corona-update
Wil je bij ons een training volgen? Dat kan live online in een virtual classroom én weer klassikaal op onze locatie in Den Haag. Onze lesruimtes zijn aangepast: je zit met maximaal 5 deelnemers in een zaal, op 2 meter afstand van elkaar en van de trainer. Bijkomend voordeel? Je leert héél veel in zo'n kleine groep. 

Wat is jouw volgende stap?
Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om ict, communiceren, samenwerken, je persoonlijke effectiviteit of vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei je mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte opleidingen en trainingen voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof trainingsruimtes in Den Haag, via online live webinars en op maat bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit, zekerheid en eerlijkheid. 

Stap vooruit
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Klantvriendelijk telefoneren

Leer de gesprekstechnieken die houvast geven in je telefoongesprekken

Hoe bereid ik mij voor op mijn gesprek? Hoe behoud ik structuur in mijn telefoongesprekken? Hoe kan ik mij optimaal verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga ik om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken kunnen mij helpen constructief te reageren op klachten?

Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Wanneer is er sprake van een optimale communicatie? En door welke factoren kan dit proces worden verstoord?

In deze training Klantgericht telefoneren leer je klantgerichte en probleemoplossende technieken te hanteren die je helpen om me…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Corona-update
Wil je bij ons een training volgen? Dat kan live online in een virtual classroom én weer klassikaal op onze locatie in Den Haag. Onze lesruimtes zijn aangepast: je zit met maximaal 5 deelnemers in een zaal, op 2 meter afstand van elkaar en van de trainer. Bijkomend voordeel? Je leert héél veel in zo'n kleine groep. 

Wat is jouw volgende stap?
Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten? Of het nu gaat om ict, communiceren, samenwerken, je persoonlijke effectiviteit of vitaliteit: met onze korte direct toepasbare trainingen groei je mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte opleidingen en trainingen voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In coronaproof trainingsruimtes in Den Haag, via online live webinars en op maat bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze open en maatwerktrainingen met hoge klanttevredenheidscijfers. En natuurlijk voeren we het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk geeft je garanties voor continuïteit, zekerheid en eerlijkheid. 

Stap vooruit
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Klantvriendelijk telefoneren

Leer de gesprekstechnieken die houvast geven in je telefoongesprekken

Hoe bereid ik mij voor op mijn gesprek? Hoe behoud ik structuur in mijn telefoongesprekken? Hoe kan ik mij optimaal verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga ik om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken kunnen mij helpen constructief te reageren op klachten?

Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Wanneer is er sprake van een optimale communicatie? En door welke factoren kan dit proces worden verstoord?

In deze training Klantgericht telefoneren leer je klantgerichte en probleemoplossende technieken te hanteren die je helpen om met gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie.

Wat is het lesprogramma?

Communicatie
  • Communicatiemodel
  • Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
  • Relationele, emotionele uitwisseling
  • De relatie
  • Emoties herkennen en erkennen
  • Mentale houding: gedrag beïnvloedt gedrag
  • Kernkwaliteiten (menstypen)
Telefoneren
  • De fasen van een telefoongesprek
  • Aannemen van de telefoon
  • Doorverbinden / wachtstand
  • Telefoonetiquette
  • Telefoongedrag
Gesprekstechnieken
  • (Actief) luisteren / luistertechnieken;
  • Vragen stellen / vraagsoorten / doorvragen
  • Samenvatten
  • Gesprek structureren
  • Leiding nemen en houden
  • Stemgebruik, articulatie, klemtoongebruik
  • Correct woord- en taalgebruik
  • Het internationale spellingsalfabet
Klantgericht telefoneren
  • Klantentypologie
  • Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
  • De klant centraal stellen
  • Doelgerichte informatie geven
  • Het belang van klantgerichte service
Probleemoplossende gesprekken voeren
  • Omgaan met emoties
  • Omgaan met weerstand
  • Constructief reageren op klachten
  • Slecht nieuws gesprek / 'Nee' verkopen
  • Het belang van de mentale houding

Wat is de leeraanpak?

Interactief en praktijkgericht
Klantvriendelijk telefoneren bij train2work is een klassikale training, gegeven door een enthousiaste trainer. Hij of zij verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden, humoristische videobeelden en heel veel oefeningen. Je oefent met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.

Kleine groep, alle aandacht
De groep bestaat uit maximaal 10 deelnemers, er is dus genoeg ruimte om al je vragen te stellen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je eigen werkpraktijk? Neem die gerust mee. Je krijgt een deskundige antwoorden én praktische werkadviezen.

Dagindeling en tijden
De training duurt twee dagen. De lesdagen beginnen om 9.30 uur en eindigen om plm. 16.30 uur. Je wordt een kwartier van tevoren verwacht.

Er zijn tussentijdse koffie- en theepauzes. Omdat je een hele dag bij ons te gast bent, nodigen wij je uit voor een heerlijke lunch van 12.30 uur tot 13.30 uur bij Grand Café Hof der Muzen!

Wat leer je in deze training Klantvriendelijk telefoneren?

Na afloop van de training:
  • weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
  • ken je de telefoonetiquette;
  • kun je de vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken benoemen en op professionele wijze toepassen;
  • is je inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken vergroot;
  • ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
  • kun je emoties van zowel je klant als jezelf herkennen en erkennen;
  • heb je de trainingthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Over je inschrijving, de startdatum en meer praktische zaken

Je kunt je direct inschrijven op deze training. Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de workshop ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname.

Je bent van harte welkom op onze locatie Fluwelen Burgwal 58 in Den Haag, 5 minuten lopen vanaf het Centraal Station.

Staat je voorkeursdatum hier niet bij? Bel of mail ons om je voorkeursdatum te bespreken.

Past Klantvirendelijk telefoneren bij jou?

Je hebt veelvuldig telefonisch contact met klanten. Je werkt bijvoorbeeld als receptioniste, telefoniste, secretaresses, callcenteragent of medewerker commerciële binnen- of buitendienst.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.