Klantgericht telefoneren

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 400 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht telefoneren
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Annette van Oudheusden
starstarstarstarstar
Annette van Oudheusden
Teammanager Klantenservice bij Bedrijfsfitness Nederland
10
Klantgericht telefoneren

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deelnemer van tevoren een vragenlijst had ingevuld. Het geleerde kon dus direct in de praktijk toegepast worden. In combinatie met een enthousiaste, vlotte trainster, vonden wij dit een heel prettige en professionele training." - 05-06-2018 09:06

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deel… alles lezen - 05-06-2018 09:06

Startdata en plaatsen

Arnhem
9 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Den Haag
9 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Rotterdam
9 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Heerenveen
14 okt. 2019 tot 15 okt. 2019
Groningen
21 okt. 2019 tot 22 okt. 2019
Nijmegen
21 okt. 2019 tot 22 okt. 2019
Utrecht
21 okt. 2019 tot 22 okt. 2019
Maastricht
24 okt. 2019 tot 25 okt. 2019
Alkmaar
29 okt. 2019 tot 12 nov. 2019
Amsterdam
29 okt. 2019 tot 12 nov. 2019
Zwolle
29 okt. 2019 tot 12 nov. 2019
Breda
4 nov. 2019 tot 18 nov. 2019
Amersfoort
8 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Den Haag
8 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Rotterdam
8 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Den Bosch
13 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Eindhoven
18 nov. 2019 tot 2 dec. 2019
Groningen
18 nov. 2019 tot 2 dec. 2019
Utrecht
18 nov. 2019 tot 2 dec. 2019
Arnhem
25 nov. 2019 tot 9 dec. 2019

Beschrijving

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop je klanten te woord staat is van groot belang: jíj bent immers het visitekaartje van het bedrijf. De keuze van een klant om bij jouw organisatie terug te keren kan vallen en staan met de manier waarop hij of zij door jou behandeld wordt. Welke toon sla je aan? Hoe schat je de behoeftes en wensen van de klant in? En hoe reageer je wanneer aan deze wensen niet is voldaan? Wanneer deze vragen in de praktijk geen probleem (meer) voor je zijn, haal je meer voldoening uit je werk en laat je een positieve indruk achter van je organisatie.

In onze tweedaagse training Klantgericht telefoneren leer je de basisvaardigheden van telefonische …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop je klanten te woord staat is van groot belang: jíj bent immers het visitekaartje van het bedrijf. De keuze van een klant om bij jouw organisatie terug te keren kan vallen en staan met de manier waarop hij of zij door jou behandeld wordt. Welke toon sla je aan? Hoe schat je de behoeftes en wensen van de klant in? En hoe reageer je wanneer aan deze wensen niet is voldaan? Wanneer deze vragen in de praktijk geen probleem (meer) voor je zijn, haal je meer voldoening uit je werk en laat je een positieve indruk achter van je organisatie.

In onze tweedaagse training Klantgericht telefoneren leer je de basisvaardigheden van telefonische communicatie. Naast stil te staan bij de vraag wat communicatie precies inhoudt, worden effectieve vraag- en luistertechnieken behandeld. Er wordt ook uitvoerig geoefend met deze vaardigheden, zodat ze direct toepasbaar zijn in de praktijk. Het gehele telefoonproces wordt doorlopen, zodat je van opnemen tot ophangen klantgericht blijft werken.

Onderwerpen

  • Communicatietechnieken bewust en klantgericht toepassen
  • De telefoonetiquettes
  • Actief luisteren
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen
  • Samenvattingstechnieken
  • Effectief omgaan met klachten
  • Klantgericht denken
  • Je stem goed gebruiken
  • Leren informeren en adviseren.

Resultaten

Na afloop van de training heb je:

  • duidelijkheid over de do's en don'ts van klantcontact;
  • inzicht dat eigen gedrag invloed heeft op de beleving van de klant;
  • bewustzijn van stemgebruik, non-verbaal gedrag en verbale communicatieve uitgingen, en het effect daarvan op de klant;
  • inzicht in het referentiekader van de klant (klantperspectief) en jezelf en
  • kun je de échte vraag achterhalen

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten:

  • Je voert dagelijks veel gesprekken met klanten via de telefoon (bijvoorbeeld helpdeskmedewerkers, klantenservice of planners)
  • Je hebt binnenkort een functie waarbij je veel moet telefoneren met interne/externe klanten
  • Je wil je telefonische communicatievaardigheden verbeteren
  • Je belt niet graag en wilt daar verandering in brengen
  • Je wil een positieve indruk achterlaten bij klanten waarmee je telefonisch communiceert
  • Je wil het afhandelen van klachten van klanten prettiger laten verlopen

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

10
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht telefoneren
Gebaseerd op 1 ervaring
Annette van Oudheusden
starstarstarstarstar
Annette van Oudheusden
Teammanager Klantenservice bij Bedrijfsfitness Nederland
10
Klantgericht telefoneren

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deelnemer van tevoren een vragenlijst had ingevuld. Het geleerde kon dus direct in de praktijk toegepast worden. In combinatie met een enthousiaste, vlotte trainster, vonden wij dit een heel prettige en professionele training." - 05-06-2018 09:06

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deel… alles lezen - 05-06-2018 09:06

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.