Klachtenmanagement: de waarde van klachten

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Klachtenmanagement: de waarde van klachten

Learnit
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 661 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Klachtenmanagement: de waarde van klachten
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Aksar
8
Klachtenmanagement: de waarde van klachten

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, erg leerzaam. De training is op zeer korte termijn ingepland naar de wensen van de cursist. " - 12-06-2015 09:40

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, … alles lezen - 12-06-2015 09:40

Startdata en plaatsen

placeHeerenveen
2 sep. 2022 tot 16 sep. 2022
placeRotterdam
6 sep. 2022 tot 20 sep. 2022
placeZwolle
6 sep. 2022 tot 20 sep. 2022
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
8 sep. 2022 tot 15 sep. 2022
placeGroningen
15 sep. 2022 tot 29 sep. 2022
placeUtrecht
15 sep. 2022 tot 29 sep. 2022
placeArnhem
16 sep. 2022 tot 30 sep. 2022
placeAmsterdam
22 sep. 2022 tot 6 okt. 2022
placeDen Haag
22 sep. 2022 tot 6 okt. 2022
placeBreda
27 sep. 2022 tot 11 okt. 2022
placeRotterdam
6 okt. 2022 tot 20 okt. 2022
placeZwolle
6 okt. 2022 tot 20 okt. 2022
placeEindhoven
7 okt. 2022 tot 21 okt. 2022
10% korting
placeGroningen
18 okt. 2022 tot 1 nov. 2022
10% korting
placeHeerenveen
18 okt. 2022 tot 1 nov. 2022
10% korting
placeUtrecht
18 okt. 2022 tot 1 nov. 2022
10% korting
placeAmsterdam
25 okt. 2022 tot 8 nov. 2022
10% korting
placeDen Haag
25 okt. 2022 tot 8 nov. 2022
10% korting
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
27 okt. 2022 tot 3 nov. 2022
10% korting
placeArnhem
1 nov. 2022 tot 15 nov. 2022
10% korting

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Je kunt dus veel voordelen behalen door kritisch te luisteren naar wat je klant te vertellen heeft.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klachtenbehandeling, Service level (agreement) management, Omgaan met, Stress en Omgaan met weerstand.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Je kunt dus veel voordelen behalen door kritisch te luisteren naar wat je klant te vertellen heeft.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een onterechte klacht, zonder de klant te beledigen. De training bied je diverse handvatten om een efficiënt en opbouwend gesprek te voeren met je klant. Daarnaast is er volop aandacht voor het afhandelen van de klacht op lange termijn door een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen.

Onderwerpen

  • Type klachten
  • Luistertechnieken
  • Vraagtechnieken
  • Omgaan met onredelijkheid
  • Communicatie: uitleg geven en afspraken maken
  • Grenzen aangeven
  • Klachtafhandelingsbeleid opstellen
  • Omgaan met emotie en onvrede van een klant
  • Erkennen van fouten
  • Win-win oplossingen vinden
  • Positief afsluiten van het gesprek

Resultaten

  • Je weet achter de kern van een klacht te komen, doordat je vraag- en luistertechnieken weet in te zetten;
  • Je kunt efficiënt en opbouwend gesprekken voeren met klanten;
  • Je weet hoe je je moet opstellen ten opzichte van diverse "klagers" en
  • Je hebt tools in huis om een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die met klachten te maken hebben, zoals helpdeskmedewerkers, verkopers, medewerkers van een klachtenlijn en leidinggevenden die meer grip op de klachtafhandeling binnen hun organisatie willen krijgen.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
8
Gemiddeld cijfer voor Klachtenmanagement: de waarde van klachten
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Aksar
8
Klachtenmanagement: de waarde van klachten

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, erg leerzaam. De training is op zeer korte termijn ingepland naar de wensen van de cursist. " - 12-06-2015 09:40

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, … alles lezen - 12-06-2015 09:40

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.