UX Design Expert


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeUtrecht 15 dec. 2023 tot 22 dec. 2023 |
placeUtrecht 8 jan. 2024 tot 15 jan. 2024 |
placeUtrecht 2 feb. 2024 tot 9 feb. 2024 |
placeUtrecht 28 feb. 2024 tot 6 mrt. 2024 |
placeUtrecht 27 mrt. 2024 tot 3 apr. 2024 |
placeUtrecht 18 apr. 2024 tot 25 apr. 2024 |
placeUtrecht 21 mei. 2024 tot 28 mei. 2024 |
placeUtrecht 21 jun. 2024 tot 28 jun. 2024 |
placeUtrecht 12 aug. 2024 tot 19 aug. 2024 |
placeUtrecht 4 sep. 2024 tot 11 sep. 2024 |
placeUtrecht 30 sep. 2024 tot 7 okt. 2024 |
placeUtrecht 24 okt. 2024 tot 31 okt. 2024 |
placeUtrecht 27 nov. 2024 tot 4 dec. 2024 |
placeUtrecht 16 dec. 2024 tot 23 dec. 2024 |
Beschrijving
Wil je snel met UX Design aan de slag, maar wel vanuit uitgebreide vakkennis keuzes kunnen maken? Volg dan de opleiding UX Design Expert, ons programma waarin je in elf dagen alle specialismen binnen UX Design leert kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je steekt ook je handen uit de mouwen. Zo maak je professionele prototypes voor een app of website, doe je een expert review en leer je hoe je jouw ontwerp succesvol test. Na afloop heb je de kennis en vaardigheden om met UX Design te werken en er professioneel over te adviseren.Programma van de opleiding UX Design Expert
UX Design
Dag 1 Ochtend- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User ce…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Programma van de opleiding UX Design Expert
UX Design
Dag 1 Ochtend- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Research
Dag 1
Ochtend
- Introductie UX Research
- Waarom is UX Research essentieel bij de start van je project?
- Uitleg verschillende UX Research methoden
- Introductie Usability Test: hoe zet je een test op?
- Hoe voorkom je user bias en hou je je onderzoek ethisch
- AI-tools die user interviews en user testing versnellen en verbeteren (QoQo, Synthetic Users, User Doc)
Middag
- Hoe formuleer je de juiste onderzoeksvragen?
- Interview vragen en uitschrijven script
- Parallel Design en Cardsorting
- De resultaten analyseren
Dag 2
Ochtend
- Wat is kwantitatief onderzoek?
- Welke tools heb je om harde data te vinden?
- Verschillende A/B tests opzetten en monitoren
- Heatmaps en usability tools
- Onsite tools voor UX research: online surveys en pop-ups
Middag
- Analytics + AB-testing
- Hoe interpreteer je kwantitatieve data?
- Resultaten snel in een klikbare mockup gieten
- Effectief pitchen aan je team en stakeholders
Visual Design met Figma
Dag 1 Ochtend- Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
- Lagen, assets en pagina’s
- Gereedschap
- Inspector-menu
- Tekenen / pentool gebruiken in Figma
- Sneltoetsen
- Foto's importeren en bewerken (maskeren)
- Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
- Objecten groeperen
- Slim schalen met restricties voor responsive design
- Lagen uitlijnen en distribueren
- Tekststijlen aanmaken
- Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
- Herbruikbare vormgeving maken
- Master components en assets (herbruikbare elementen)
- Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
- De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
- Bestanden exporteren
- Losse elementen exporteren
- Plug-ins gebruiken
- Prototype maken in Figma
- Praktijkopdracht
- Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
- Verbindingen maken tussen schermen
- Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons
- Praktijkopdracht afronden
- Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
- Een Figma-design opleveren bij developers
Interaction Design
Dag 1 College 1- De basisprincipes van interaction design
- Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
- De geschiedenis van interfaces
- Voorbeelden van goede interaction designs
- Trends in het vakgebied
- Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)
- Sitestructuur
- Casestudies
- Een interface ontwerpen
- De navigatie ontwerpen
- Landingspagina
- Homepage
- Productpagina
- Categoriepagina
- Formulieren
- Check-outs
- Dashboardapplicatie
- Facet-filter
- Navigatie ontwerpen voor mobiel
- Datavisualisatie
- Design patterns
- Interaction style guide
- Page description diagrams
- Wireframes maken
- Een functioneel ontwerp maken
- Prototyping
- Opdracht
- Presentatie opdracht
Usability
Dag 1
Ochtend- Introductie usability
- Websitestrategie en doelstellingen
- Doelgroepen
- Conversiepunten (taken van de bezoeker)
- Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone
- Belang van smartphone en tablet
- Mobile First
- Extra aandachtspunten smartphone
- Responsive design
- Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
- Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
- Call to actions / Links
- Navigatie
- Zoekfunctie
- Functionaliteiten
- Formulieren
- Foutmeldingen
Dag 2
Ochtend- Afbeeldingen en multimedia
- Schrijfstijl
- Lay-out en gestaltprincipes
- Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
- Hoe snel laadt je site
- Zelf een expert review maken
- Tools gebruikerstesten
- Concurrentieanalyse
- Eyetracking
- A/B-testen
Usability Testing in UX-Lab
College 1:- Introductie UX-testen: welke zijn er, wanneer gebruik je wat?
- Het hoe en waarom van de klassieke user-test
- Interview- & verslagtechnieken
- Schrijven van scenario’s
- Introductie DIY test-lab, apparatuur en software
- Doornemen check-list
- Instructies observatoren
- Uitnodigen en begeleiden deelnemers
- De user-test zelf afnemen in het lab
- Verslaglegging en delen in de organisatie
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.