Conversie Optimalisatie & UX Design

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Conversie Optimalisatie & UX Design

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 739 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRosmalen
9 apr. 2025 tot 30 apr. 2025
Toon rooster
event 9 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie
event 23 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design
event 30 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research
placeUtrecht
9 apr. 2025 tot 30 apr. 2025
Toon rooster
event 9 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie
event 23 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design
event 30 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research
placeRosmalen
16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025
Toon rooster
event 16 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie
event 23 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design
event 30 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research
placeUtrecht
16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025
Toon rooster
event 16 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie
event 23 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design
event 30 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research
placeRosmalen
28 aug. 2025 tot 11 sep. 2025
Toon rooster
event 28 augustus 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie
event 4 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design
event 11 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research
placeUtrecht
28 aug. 2025 tot 11 sep. 2025
Toon rooster
event 28 augustus 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie
event 4 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design
event 11 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research
placeRosmalen
22 okt. 2025 tot 5 nov. 2025
Toon rooster
event 22 oktober 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie
event 29 oktober 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design
event 5 november 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research
placeUtrecht
22 okt. 2025 tot 5 nov. 2025
Toon rooster
event 22 oktober 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie
event 29 oktober 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design
event 5 november 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research
placeRosmalen
1 dec. 2025 tot 15 dec. 2025
Toon rooster
event 1 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie
event 8 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design
event 15 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research
placeUtrecht
1 dec. 2025 tot 15 dec. 2025
Toon rooster
event 1 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie
event 8 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design
event 15 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research

Beschrijving

Daarom kies je voor Edumia

★ 7 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

Leer in drie dagen hoe je conversie optimalisatie en UX design effectief kunt combineren om je website naar een hoger niveau te tillen.In deze driedaagse training leer je hoe je conversie optimalisatie en UX design effectief kunt combineren om je website naar een hoger niveau te tillen. Door een slimme mix van data-analyse en gebruiksvriendelijke ontwerpen ontdek je niet alleen hoe je meer gebruikers kunt laten converteren, maar ook hoe je een soepele en aantrekkelijke ervaring biedt die hen betrokken houdt. Op de eerste dag focussen we op conversie optimalisatie. Je ontdekt hoe je het gedrag van gebruikers kunt analyseren en welke aanpassingen nodig zijn om hen te motiveren tot actie, zoals…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Conversie optimalisatie, UX / User Experience Design, SEO, Interaction design en Google Analytics.

Daarom kies je voor Edumia

★ 7 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

Leer in drie dagen hoe je conversie optimalisatie en UX design effectief kunt combineren om je website naar een hoger niveau te tillen.In deze driedaagse training leer je hoe je conversie optimalisatie en UX design effectief kunt combineren om je website naar een hoger niveau te tillen. Door een slimme mix van data-analyse en gebruiksvriendelijke ontwerpen ontdek je niet alleen hoe je meer gebruikers kunt laten converteren, maar ook hoe je een soepele en aantrekkelijke ervaring biedt die hen betrokken houdt. Op de eerste dag focussen we op conversie optimalisatie. Je ontdekt hoe je het gedrag van gebruikers kunt analyseren en welke aanpassingen nodig zijn om hen te motiveren tot actie, zoals aankopen of aanmeldingen. Vervolgens duiken we op dag twee dieper in UX design. Je leert hoe je een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke omgeving ontwerpt die inspeelt op de behoeften van je gebruikers en de resultaten van de conversie optimalisatie ondersteunt. De laatste dag staat in het teken van UX research. Door gebruikerstesten en andere onderzoeksmethoden leer je waardevolle inzichten te verzamelen waarmee je je ontwerpbeslissingen kunt onderbouwen en optimaliseren. Deze training is een perfecte combinatie van theorie en praktijk, waarmee je direct aan de slag kunt om de conversie en gebruikerservaring van jouw website te verbeteren.
  • Je leert hoe bezoekers op een website denken en doen en waarmee je hun gedrag kunt veranderen.
  • Je bent instaat om effectiever je bezoeker te overtuigen om bijvoorbeeld bij jouw bedrijf te kopen en niet bij de concurrent.
  • Je kunt persona’s, klantreizen en touchpoints in kaart brengen om beter te voldoen aan de behoeften en verwachtingen van de gebruikers van je website.
  • Je kunt de bedrijfsvereisten en gebruikersvereisten voor je website vaststellen, zodat bezoekers zonder moeite hun doel kunnen bereiken.
  • Je kunt door middel van wireframing de opgedane inzichten vertalen naar effectieve en gebruiksvriendelijke pagina’s.
  • Je leert hoe je keuzes maakt wat je als eerste gaat testen (en of dat mogelijk is) en waar de test aan moet voldoen.
  • Je kunt op basis van kwantitatief onderzoek (cijfers) en kwalitatief onderzoek (feedback van gebruikers) tot het beste resultaat komen.
  • Je kunt op basis van gebruikersonderzoek goed onderbouwde paginavarianten A/B testen om de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van je website te vergroten.
  • Je gaat naar huis met een concrete UX strategie en bijbehorende verbeterpunten voor je website.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Wil je zelf het gebruikersgemak, de gebruikerservaring en de overtuiging op de website verbeteren of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van conversie optimalisatie en/of UX design en UX research is niet noodzakelijk.De opleiding bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. De opleiding is opgebouwd uit 3 trainingen: Conversie Optimalisatie, UX Design en UX Research. De opleiding ziet er als volgt uit:

Dag 1 - Conversie optimalisatie

  • Werking van het brein en technieken om het gedrag van je bezoekers te veranderen.
  • Veel gebruikte (psychologische)technieken met voorbeelden. Hoe krijg je aandacht, hoe houd je aandacht en hoe zet je die aandacht om in conversies.
  • Uitleg waarom usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) zo belangrijk zijn.
  • Uitleg van de meest gebruikte modellen, zoals het Fogg Behavior model en de Piramide van Eisenberg.
  • Standaard (optimalisatie)regels die voor elke website gelden.
  • Uitleg van de funnel op een website en hoe je omgaat met de verschillende pagina’s.
  • Leren hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
  • Praktische tips hoe je zelf tekst, beeld, formulieren, titels, overzichten etc. kunt optimaliseren.
  • Welke dingen moet je niet doen op een website. De zogenaamde conversie killers.
  • Wanneer het wel en niet nuttig is om te A/B testen en waar die testen aan moeten voldoen.
  • Zelf aan de slag met je website, zodat je met concrete uitgewerkte verbeteringen naar huis gaat.

Dag 2 - UX design

  • Introductie UX design.
  • De lagen van UX design.
  • Persona’s maken om de doelgroepen een gezicht te geven.
  • De klantreis (customer journey) en bijbehorende touchpoints in kaart brengen.
  • Bedrijfsvereisten en gebruikersvereisten voor de website vaststellen.
  • Sitestructuur opstellen.
  • Pagina’s uitschetsen door middel van wireframing (via tools als Figma).
  • AI tools inzetten bij UX design.
  • Best practices voor UX design en usability.

Dag 3 - UX research

  • Introductie UX research.
  • Wanneer gebruik je welke onderzoeksmethode?
  • Tree testing & card sorting om je sitestructuur te valideren.
  • Kwantitatief onderzoek uitvoeren.
  • Algemene websitestatistieken verzamelen.
  • Heatmaps analyseren.
  • Kwalitatief onderzoek uitvoeren.
  • Verbeterpunten halen uit opnames van websitebezoeken.
  • Feedback ophalen door middel van surveys.
  • Kleine testen, zoals five second tests, opzetten met Lyssna.
  • Usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
  • Paginavarianten A/B-testen.
  • AI tools inzetten bij UX research.
De opleiding bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. De opleiding is opgebouwd uit 3 trainingen: Conversie Optimalisatie, UX Design en UX Research. De opleiding ziet er als volgt uit:

Dag 1 - Conversie optimalisatie

  • Werking van het brein en technieken om het gedrag van je bezoekers te veranderen.
  • Veel gebruikte (psychologische)technieken met voorbeelden. Hoe krijg je aandacht, hoe houd je aandacht en hoe zet je die aandacht om in conversies.
  • Uitleg waarom usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) zo belangrijk zijn.
  • Uitleg van de meest gebruikte modellen, zoals het Fogg Behavior model en de Piramide van Eisenberg.
  • Standaard (optimalisatie)regels die voor elke website gelden.
  • Uitleg van de funnel op een website en hoe je omgaat met de verschillende pagina’s.
  • Leren hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
  • Praktische tips hoe je zelf tekst, beeld, formulieren, titels, overzichten etc. kunt optimaliseren.
  • Welke dingen moet je niet doen op een website. De zogenaamde conversie killers.
  • Wanneer het wel en niet nuttig is om te A/B testen en waar die testen aan moeten voldoen.
  • Zelf aan de slag met je website, zodat je met concrete uitgewerkte verbeteringen naar huis gaat.

Dag 2 - UX design

  • Introductie UX design.
  • De lagen van UX design.
  • Persona’s maken om de doelgroepen een gezicht te geven.
  • De klantreis (customer journey) en bijbehorende touchpoints in kaart brengen.
  • Bedrijfsvereisten en gebruikersvereisten voor de website vaststellen.
  • Sitestructuur opstellen.
  • Pagina’s uitschetsen door middel van wireframing (via tools als Figma).
  • AI tools inzetten bij UX design.
  • Best practices voor UX design en usability.

Dag 3 - UX research

  • Introductie UX research.
  • Wanneer gebruik je welke onderzoeksmethode?
  • Tree testing & card sorting om je sitestructuur te valideren.
  • Kwantitatief onderzoek uitvoeren.
  • Algemene websitestatistieken verzamelen.
  • Heatmaps analyseren.
  • Kwalitatief onderzoek uitvoeren.
  • Verbeterpunten halen uit opnames van websitebezoeken.
  • Feedback ophalen door middel van surveys.
  • Kleine testen, zoals five second tests, opzetten met Lyssna.
  • Usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
  • Paginavarianten A/B-testen.
  • AI tools inzetten bij UX research.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.