Conversie Optimalisatie & UX Design
- Tijdsduur
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeRosmalen 9 apr. 2025 tot 30 apr. 2025Toon rooster event 9 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie event 23 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design event 30 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research |
placeUtrecht 9 apr. 2025 tot 30 apr. 2025Toon rooster event 9 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie event 23 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design event 30 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research |
placeRosmalen 16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025Toon rooster event 16 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie event 23 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design event 30 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research |
placeUtrecht 16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025Toon rooster event 16 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie event 23 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design event 30 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research |
placeRosmalen 28 aug. 2025 tot 11 sep. 2025Toon rooster event 28 augustus 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie event 4 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design event 11 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research |
placeUtrecht 28 aug. 2025 tot 11 sep. 2025Toon rooster event 28 augustus 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie event 4 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design event 11 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research |
placeRosmalen 22 okt. 2025 tot 5 nov. 2025Toon rooster event 22 oktober 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie event 29 oktober 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design event 5 november 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research |
placeUtrecht 22 okt. 2025 tot 5 nov. 2025Toon rooster event 22 oktober 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie event 29 oktober 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design event 5 november 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research |
placeRosmalen 1 dec. 2025 tot 15 dec. 2025Toon rooster event 1 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Conversie Optimalisatie event 8 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Design event 15 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, UX Research |
placeUtrecht 1 dec. 2025 tot 15 dec. 2025Toon rooster event 1 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Conversie Optimalisatie event 8 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Design event 15 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, UX Research |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 7 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 7 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
- Je leert hoe bezoekers op een website denken en doen en waarmee je hun gedrag kunt veranderen.
- Je bent instaat om effectiever je bezoeker te overtuigen om bijvoorbeeld bij jouw bedrijf te kopen en niet bij de concurrent.
- Je kunt persona’s, klantreizen en touchpoints in kaart brengen om beter te voldoen aan de behoeften en verwachtingen van de gebruikers van je website.
- Je kunt de bedrijfsvereisten en gebruikersvereisten voor je website vaststellen, zodat bezoekers zonder moeite hun doel kunnen bereiken.
- Je kunt door middel van wireframing de opgedane inzichten vertalen naar effectieve en gebruiksvriendelijke pagina’s.
- Je leert hoe je keuzes maakt wat je als eerste gaat testen (en of dat mogelijk is) en waar de test aan moet voldoen.
- Je kunt op basis van kwantitatief onderzoek (cijfers) en kwalitatief onderzoek (feedback van gebruikers) tot het beste resultaat komen.
- Je kunt op basis van gebruikersonderzoek goed onderbouwde paginavarianten A/B testen om de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van je website te vergroten.
- Je gaat naar huis met een concrete UX strategie en bijbehorende verbeterpunten voor je website.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Voorkennis
Voorkennis van conversie optimalisatie en/of UX design en UX research is niet noodzakelijk.De opleiding bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. De opleiding is opgebouwd uit 3 trainingen: Conversie Optimalisatie, UX Design en UX Research. De opleiding ziet er als volgt uit:Dag 1 - Conversie optimalisatie
- Werking van het brein en technieken om het gedrag van je bezoekers te veranderen.
- Veel gebruikte (psychologische)technieken met voorbeelden. Hoe krijg je aandacht, hoe houd je aandacht en hoe zet je die aandacht om in conversies.
- Uitleg waarom usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) zo belangrijk zijn.
- Uitleg van de meest gebruikte modellen, zoals het Fogg Behavior model en de Piramide van Eisenberg.
- Standaard (optimalisatie)regels die voor elke website gelden.
- Uitleg van de funnel op een website en hoe je omgaat met de verschillende pagina’s.
- Leren hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
- Praktische tips hoe je zelf tekst, beeld, formulieren, titels, overzichten etc. kunt optimaliseren.
- Welke dingen moet je niet doen op een website. De zogenaamde conversie killers.
- Wanneer het wel en niet nuttig is om te A/B testen en waar die testen aan moeten voldoen.
- Zelf aan de slag met je website, zodat je met concrete uitgewerkte verbeteringen naar huis gaat.
Dag 2 - UX design
- Introductie UX design.
- De lagen van UX design.
- Persona’s maken om de doelgroepen een gezicht te geven.
- De klantreis (customer journey) en bijbehorende touchpoints in kaart brengen.
- Bedrijfsvereisten en gebruikersvereisten voor de website vaststellen.
- Sitestructuur opstellen.
- Pagina’s uitschetsen door middel van wireframing (via tools als Figma).
- AI tools inzetten bij UX design.
- Best practices voor UX design en usability.
Dag 3 - UX research
- Introductie UX research.
- Wanneer gebruik je welke onderzoeksmethode?
- Tree testing & card sorting om je sitestructuur te valideren.
- Kwantitatief onderzoek uitvoeren.
- Algemene websitestatistieken verzamelen.
- Heatmaps analyseren.
- Kwalitatief onderzoek uitvoeren.
- Verbeterpunten halen uit opnames van websitebezoeken.
- Feedback ophalen door middel van surveys.
- Kleine testen, zoals five second tests, opzetten met Lyssna.
- Usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
- Paginavarianten A/B-testen.
- AI tools inzetten bij UX research.
Dag 1 - Conversie optimalisatie
- Werking van het brein en technieken om het gedrag van je bezoekers te veranderen.
- Veel gebruikte (psychologische)technieken met voorbeelden. Hoe krijg je aandacht, hoe houd je aandacht en hoe zet je die aandacht om in conversies.
- Uitleg waarom usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) zo belangrijk zijn.
- Uitleg van de meest gebruikte modellen, zoals het Fogg Behavior model en de Piramide van Eisenberg.
- Standaard (optimalisatie)regels die voor elke website gelden.
- Uitleg van de funnel op een website en hoe je omgaat met de verschillende pagina’s.
- Leren hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
- Praktische tips hoe je zelf tekst, beeld, formulieren, titels, overzichten etc. kunt optimaliseren.
- Welke dingen moet je niet doen op een website. De zogenaamde conversie killers.
- Wanneer het wel en niet nuttig is om te A/B testen en waar die testen aan moeten voldoen.
- Zelf aan de slag met je website, zodat je met concrete uitgewerkte verbeteringen naar huis gaat.
Dag 2 - UX design
- Introductie UX design.
- De lagen van UX design.
- Persona’s maken om de doelgroepen een gezicht te geven.
- De klantreis (customer journey) en bijbehorende touchpoints in kaart brengen.
- Bedrijfsvereisten en gebruikersvereisten voor de website vaststellen.
- Sitestructuur opstellen.
- Pagina’s uitschetsen door middel van wireframing (via tools als Figma).
- AI tools inzetten bij UX design.
- Best practices voor UX design en usability.
Dag 3 - UX research
- Introductie UX research.
- Wanneer gebruik je welke onderzoeksmethode?
- Tree testing & card sorting om je sitestructuur te valideren.
- Kwantitatief onderzoek uitvoeren.
- Algemene websitestatistieken verzamelen.
- Heatmaps analyseren.
- Kwalitatief onderzoek uitvoeren.
- Verbeterpunten halen uit opnames van websitebezoeken.
- Feedback ophalen door middel van surveys.
- Kleine testen, zoals five second tests, opzetten met Lyssna.
- Usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
- Paginavarianten A/B-testen.
- AI tools inzetten bij UX research.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.