UX Design In-company
Beschrijving
Snel professioneel met UX Design aan de slag? Tijdens de opleiding UX Design leer je in zes dagen de basis van UX, Interaction en Visual Design kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je gaat vooral dingen doen. Je ontwikkelt een creatief strategisch concept voor een app of website die je zelf bedenkt of uitkiest, en maakt daar een prototype van in Figma. Na de opleiding kun je jouw kennis van UX Design inzetten in het bedrijfsleven.Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding UX Design bestaat uit zes trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:- UX Design
- Visual Design met Figma (Let op! Naast Figma kun je ook kiezen uit Visual Design met Adobe XD Bel ons voor advies.)
- Inte…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding UX Design bestaat uit zes trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:- UX Design
- Visual Design met Figma (Let op! Naast Figma kun je ook kiezen uit Visual Design met Adobe XD Bel ons voor advies.)
- Interaction Design
Programma van de opleiding UX Design
UX Design
Dag 1 College 1- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Card sorting
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
- Je concept en strategie uitschrijven
Visual Design met Figma
Dag 1 College 1- Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
- Lagen, assets en pagina’s
- Gereedschap
- Inspector-menu
- Tekenen / pentool gebruiken in Figma
- Sneltoetsen
- Foto's importeren en bewerken (maskeren)
- Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
- Objecten groeperen
- Slim schalen met restricties voor responsive design
- Lagen uitlijnen en distribueren
- Tekststijlen aanmaken
- Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
- Herbruikbare vormgeving maken
- Master components en assets (herbruikbare elementen)
- Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
- De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
- Bestanden exporteren
- Losse elementen exporteren
- Plug-ins gebruiken
- Prototype maken in Figma
- Praktijkopdracht
- Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
- Verbindingen maken tussen schermen
- Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons
- Praktijkopdracht afronden
- Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
- Een Figma-design opleveren bij developers
Interaction Design
Dag 1 College 1- De basisprincipes van interaction design
- Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
- De geschiedenis van interfaces
- Voorbeelden van goede interaction designs
- Trends in het vakgebied
- Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)
- Sitestructuur
- Casestudies
- Een interface ontwerpen
- De navigatie ontwerpen
- Landingspagina
- Homepage
- Productpagina
- Categoriepagina
- Formulieren
- Check-outs
- Dashboardapplicatie
- Facet-filter
- Navigatie ontwerpen voor mobiel
- Datavisualisatie
- Design patterns
- Interaction style guide
- Page description diagrams
- Wireframes maken
- Een functioneel ontwerp maken
- Prototyping
- Opdracht
- Presentatie opdracht
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.