UX Design Expert In-company

Type product

UX Design Expert In-company

Competence Factory Incompany
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Wil je snel met UX Design aan de slag, maar wel vanuit uitgebreide vakkennis keuzes kunnen maken? Volg dan de opleiding UX Design Expert, ons programma waarin je in elf dagen alle specialismen binnen UX Design leert kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je steekt ook je handen uit de mouwen. Zo maak je professionele prototypes voor een app of website, doe je een expert review en leer je hoe je jouw ontwerp succesvol test. Na afloop heb je de kennis en vaardigheden om met UX Design te werken en er professioneel over te adviseren.

Programma van de opleiding UX Design Expert

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: UX / User Experience Design, Usability (gebruiksvriendelijkheid), Conversie optimalisatie, SEO en Webdesign.

Wil je snel met UX Design aan de slag, maar wel vanuit uitgebreide vakkennis keuzes kunnen maken? Volg dan de opleiding UX Design Expert, ons programma waarin je in elf dagen alle specialismen binnen UX Design leert kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je steekt ook je handen uit de mouwen. Zo maak je professionele prototypes voor een app of website, doe je een expert review en leer je hoe je jouw ontwerp succesvol test. Na afloop heb je de kennis en vaardigheden om met UX Design te werken en er professioneel over te adviseren.

Programma van de opleiding UX Design Expert

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

Visual Design met Figma

Dag 1

College 1

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

College 2

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

College 3

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

College 4

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

Usability

Dag 1

College 1

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)

College 2

  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site
  • Responsive design
  • Gebruik van smartphone en tablet
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Schrijfstijl

Dag 2

College 3

  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen
  • Call to actions / Links
  • Afbeeldingen en multimedia

College 4

  • Je bezoekers online beïnvloeden
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen
  • Expert review

Persuasive Design

Dag 1

College 1

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing en media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je ze online praktisch toepast

College 2

  • De essentie van vindbaarheid en usability
  • Hoe werkt het persuasive design-proces?

Dag 2

College 3

  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp

College 4

  • Welke soorten sitebezoekers zijn er, en hoe voorzie je in hun informatiebehoefte?
  • Wat conversiecopywriting is en hoe je het effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

Usability Testing in UX-Lab

College 1:
  • Introductie UX-testen: welke zijn er, wanneer gebruik je wat?
  • Het hoe en waarom van de klassieke user-test
  • Interview- & verslagtechnieken
  • Schrijven van scenario’s
  • Introductie DIY test-lab, apparatuur en software
College 2:
  • Doornemen check-list
  • Instructies observatoren
  • Uitnodigen en begeleiden deelnemers
  • De user-test zelf afnemen in het lab
  • Verslaglegging en delen in de organisatie
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.