Klantgericht Denken en Handelen
- Tijdsduur
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzame tips gekregen om dit te doen. De trainer had duidelijk ervaring met de materie en wist goed te schakelen naar de huidige coronatijd." - 17-08-2020 14:59
"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzam… alles lezen - 17-08-2020 14:59
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Amsterdam event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Amsterdam |
placeArnhem 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Arnhem event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Arnhem |
placeDen Haag 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Den Haag event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Den Haag |
placeEindhoven 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven |
placeGroningen 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Groningen event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Groningen |
placeHengelo 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Hengelo event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Hengelo |
placeRotterdam 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam |
placeUtrecht 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeZwolle 24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025Toon rooster event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Zwolle event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Zwolle |
placeAmsterdam 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Amsterdam event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Amsterdam |
placeArnhem 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Arnhem event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Arnhem |
placeDen Haag 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Den Haag event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Den Haag |
placeEindhoven 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven |
placeGroningen 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Groningen event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Groningen |
placeHengelo 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Hengelo event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Hengelo |
placeRotterdam 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam |
placeUtrecht 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeZwolle 20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025Toon rooster event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Zwolle event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Zwolle |
Beschrijving
In de training Klantgericht Denken en Handelen leer je de betekenis van klantgerichtheid, wat het inhoudt om de klant écht centraal te stellen en hoe je een klantgerichte houding aanneemt. De training is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met klanten.Doelgroep
De training Klantgericht Denken en Handelen is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met (potentiële) klanten en hierbij volledig aan de verwachtingen van de klant wil voldoen.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Ben je bekend met het concept klantgerichtheid.
- Heb je inzicht in je eigen denken en handelen.
- Weet je hoe je een klantgerichte denk- en werkwijze aanneemt.
- Voer je op een klantgerichte ma…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Doelgroep
De training Klantgericht Denken en Handelen is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met (potentiële) klanten en hierbij volledig aan de verwachtingen van de klant wil voldoen.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Ben je bekend met het concept klantgerichtheid.
- Heb je inzicht in je eigen denken en handelen.
- Weet je hoe je een klantgerichte denk- en werkwijze aanneemt.
- Voer je op een klantgerichte manier gesprekken met klanten.
- Zorg je voor een optimale klantervaring.
Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.
Programma
Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.
Definitie van klantgerichtheid
- Wat is klantgerichtheid?
- Externe vs. interne klantgerichtheid
- Verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
Klantgerichte denk- en werkwijze
- Klantperspectief centraal stellen
- Omgaan met verschillende klanttypen
- Relatiebeheer organiseren
- Proactieve houding aannemen
- Eigen visie ontwikkelen
Communicatie
- Stemgebruik
- LSD: Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Bewustzijn van eigen communicatiestijl, houding en gedrag
- Houding en sensitiviteit naar klanten
- Omgaan met weerstand en emotie
- Belemmerende overtuigingen
Praktijksituaties en -voorbeelden
- De klantgerichte organisatie
- Koppeling met de praktijk
- Persoonlijk actieplan
Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).
Certificering
Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantgericht Denken en Handelen’.
Aanpak
Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.
Incompany & Maatwerk
Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.
"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzame tips gekregen om dit te doen. De trainer had duidelijk ervaring met de materie en wist goed te schakelen naar de huidige coronatijd." - 17-08-2020 14:59
"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzam… alles lezen - 17-08-2020 14:59
"Leuke en tevens interactieve cursus voor ons personeel op de service desk. Klantgerichtheid begint steeds hoger op de agenda te komen en om dat te realiseren is de cursus erg nuttig geweest. Trainer kon op alle vragen antwoord geven en handigheidjes presenteren." - 17-02-2020 11:21
"Leuke en tevens interactieve cursus voor ons personeel op de service desk. Klantgerichtheid begint steeds hoger op de agenda te komen en om … alles lezen - 17-02-2020 11:21
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.