Klantgericht Denken en Handelen

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klantgericht Denken en Handelen

ExplainiT
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.291 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht Denken en Handelen
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Jordy Kloppenburg
10
Klantgericht Denken en Handelen

"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzame tips gekregen om dit te doen. De trainer had duidelijk ervaring met de materie en wist goed te schakelen naar de huidige coronatijd." - 17-08-2020 14:59

"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzam… alles lezen - 17-08-2020 14:59

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Arnhem
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Arnhem
placeDen Haag
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Den Haag
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Den Haag
placeEindhoven
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
placeGroningen
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Groningen
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Groningen
placeHengelo
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Hengelo
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Hengelo
placeRotterdam
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
24 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 maart 2025, 09:30-16:30, Zwolle
event 31 maart 2025, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Arnhem
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Arnhem
placeDen Haag
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Den Haag
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Den Haag
placeEindhoven
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
placeGroningen
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Groningen
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Groningen
placeHengelo
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Hengelo
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Hengelo
placeRotterdam
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
20 mei. 2025 tot 27 mei. 2025
Toon rooster
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Zwolle
event 27 mei 2025, 09:30-16:30, Zwolle

Beschrijving

In de training Klantgericht Denken en Handelen leer je de betekenis van klantgerichtheid, wat het inhoudt om de klant écht centraal te stellen en hoe je een klantgerichte houding aanneemt. De training is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met klanten.

Doelgroep

De training Klantgericht Denken en Handelen is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met (potentiële) klanten en hierbij volledig aan de verwachtingen van de klant wil voldoen.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Ben je bekend met het concept klantgerichtheid.
  • Heb je inzicht in je eigen denken en handelen.
  • Weet je hoe je een klantgerichte denk- en werkwijze aanneemt.
  • Voer je op een klantgerichte ma…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

In de training Klantgericht Denken en Handelen leer je de betekenis van klantgerichtheid, wat het inhoudt om de klant écht centraal te stellen en hoe je een klantgerichte houding aanneemt. De training is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met klanten.

Doelgroep

De training Klantgericht Denken en Handelen is geschikt voor iedereen die op het werk contact heeft met (potentiële) klanten en hierbij volledig aan de verwachtingen van de klant wil voldoen.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Ben je bekend met het concept klantgerichtheid.
  • Heb je inzicht in je eigen denken en handelen.
  • Weet je hoe je een klantgerichte denk- en werkwijze aanneemt.
  • Voer je op een klantgerichte manier gesprekken met klanten.
  • Zorg je voor een optimale klantervaring.

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

Definitie van klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Externe vs. interne klantgerichtheid
  • Verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid

Klantgerichte denk- en werkwijze

  • Klantperspectief centraal stellen
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Relatiebeheer organiseren
  • Proactieve houding aannemen
  • Eigen visie ontwikkelen

Communicatie

  • Stemgebruik
  • LSD: Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Bewustzijn van eigen communicatiestijl, houding en gedrag
  • Houding en sensitiviteit naar klanten
  • Omgaan met weerstand en emotie
  • Belemmerende overtuigingen

Praktijksituaties en -voorbeelden

  • De klantgerichte organisatie
  • Koppeling met de praktijk
  • Persoonlijk actieplan

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Certificering

Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantgericht Denken en Handelen’.

Aanpak

Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.

Incompany & Maatwerk

Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.

9
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht Denken en Handelen
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Jordy Kloppenburg
10
Klantgericht Denken en Handelen

"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzame tips gekregen om dit te doen. De trainer had duidelijk ervaring met de materie en wist goed te schakelen naar de huidige coronatijd." - 17-08-2020 14:59

"Met name in deze periode is het voor ons belangrijk geweest om klantgericht te denken. Tijdens de training hebben we als organisatie leerzam… alles lezen - 17-08-2020 14:59

starstarstarstarstar_border
Bilal Moreira
8
Klantgericht Denken en Handelen

"Leuke en tevens interactieve cursus voor ons personeel op de service desk. Klantgerichtheid begint steeds hoger op de agenda te komen en om dat te realiseren is de cursus erg nuttig geweest. Trainer kon op alle vragen antwoord geven en handigheidjes presenteren." - 17-02-2020 11:21

"Leuke en tevens interactieve cursus voor ons personeel op de service desk. Klantgerichtheid begint steeds hoger op de agenda te komen en om … alles lezen - 17-02-2020 11:21

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.