Hospitality

Type product
Tijdsduur
Trainer
Nienke Strikwerda
Logo van Hospitality Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Hospitality Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 11 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Hospitality training

- Gemiddeld evaluatiecijfer op inhoud en trainer: 8,6 (schaal 1 op 10) -

Voor wie?

Alle functies, van medewerkers tot management. Het gaat om de wil of noodzaak (?!) om gastvrijer te worden als organisatie/als team/als individu naar de klant of gast.

Trainingstraject

Een trainingstraject bestaat doorgaans uit de volgende onderdelen:

  • 0-metingen of mystery calls;
  • Intakegesprekken (wat speelt er? wat kan beter?);
  • Één of meerdere dagdelen training, waarbij steeds vanuit oefeningen met praktijksituaties de vaardigheden worden ‘ingetraind’;
  • Coaching deelnemers;
  • Training on the job;
  • Coach de coach training (management);
  • E(valuatie)-meting.

Trainingsmodel ‘Gastv…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Hospitality training

- Gemiddeld evaluatiecijfer op inhoud en trainer: 8,6 (schaal 1 op 10) -

Voor wie?

Alle functies, van medewerkers tot management. Het gaat om de wil of noodzaak (?!) om gastvrijer te worden als organisatie/als team/als individu naar de klant of gast.

Trainingstraject

Een trainingstraject bestaat doorgaans uit de volgende onderdelen:

  • 0-metingen of mystery calls;
  • Intakegesprekken (wat speelt er? wat kan beter?);
  • Één of meerdere dagdelen training, waarbij steeds vanuit oefeningen met praktijksituaties de vaardigheden worden ‘ingetraind’;
  • Coaching deelnemers;
  • Training on the job;
  • Coach de coach training (management);
  • E(valuatie)-meting.

Trainingsmodel ‘Gastvrijheid’. Dit zijn de elementen, die er toe doen:

“Gastvrijheid = Klant + Ik + Team + Omgeving & Processen”

Welke onderwerpen/vaardigheden worden getraind?:

Afhankelijk van uw praktijk, bepalen we de vaardigheden, die getraind gaan worden (niet alle vaardigheden hoeven aan bod te komen!).

GASTVRIJHEID (Klant, Omgeving & Proces): in welk concrete vaardigheden vertaalt zich  gastvrijheid eigenlijk? En hoe gastvrij ben jij? En jouw omgeving & de processen?

LUISTEREN SAMENVATTEN DOORVRAGEN (Ik, Klant): "hoe laat ik merken dat ik luister en echt geïnteresseerd ben?"

POSITIEVE EN KRACHTIGE COMMUNICATIE (Klant): woorden als ‘helaas’ en ‘kan niet’, horen we nu eenmaal niet graag als klant.

BETROKKEN ZIJN BIJ DE KLANT (EMPHATIE) (Klant, Ik): We hebben er de mond vol van, maar wat is het nu precies en belangrijker hoe je dat?

OMGAAN MET EMOTIES VAN KLANTEN/COLLEGA’S (Klant, Team): “Ik hoef het toch niet te pikken dat een klant zo tegen mij praat?”

FEEDBACK (Team): een collega of je partner iets vertellen wat jij graag anders ziet, zonder dat diegene jou kielhaalt.

COMMUNICATIE- EN GEDRAGSSTIJLEN (DISC) (Ik, Klant, Team): "met iemand communiceren, die op dezelfde manier communiceert als ik, gaat prima. Maar er zijn klanten/collega’s, die begrijp ik dus echt niet."

SLECHTNIEUWSGESPREKKEN (Klant, Ik, Team): Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel.

ASSERTIVITEIT (Ik): “Ik durf geen NEE te zeggen tegen de klant". “Hoe balanceer ik tussen het belang voor de klant, voor mijzelf en dat van het bedrijf?”

SITUATIONEEL LEIDINGGEVEN (leidinggevende  Team): "van de één hoor ik dat het wel wat losser mag en de ander vindt dat ik te veel laat zwemmen”.

BELEMMERENDE OVERTUIGINGEN (RET) (Ik): “ik kán het en toch gaat het niet”.

Investering

De investering voor de trainingen en coaching inclusief alle cursusmaterialen bedraagt € 595,- per dagdeel (3,5 uur) excl. BTW. Hiernaast zijn er kosten voor de intakegesprekken, de voorbereiding (0-meting, voorbereiding training) en de nazorg (e-meting, borging).

Indien gewenst factureer ik BTW vrij.

Met alle plezier beantwoord ik uw eventuele vragen en opmerkingen over mijn concept. En bied ik u vrijblijvend een offerte aan.

Mooie dag en hartelijke groet,

Nienke Strikwerda

Strikwerda Traint!

Gastvrijheid: in welk concreet gedrag vertaalt zich gastvrijheid eigenlijk? En hoe gastvrij ben jij eigenlijk? En jouw omgeving?

Bij Strikwerda Traint! gaat speciale aandacht uit naar klantgerichtheid en gastvrijheid, ook wel hospitality en hostmanship. Mijn diagnose begint bij uw praktijk, vanwaar ik mijn training opbouw. Ik zoom met u in.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Nienke Strikwerda - Gastvrijheidstrajecten / trainingen & communicatievaardigheden
Nienke Strikwerda
Gastvrijheidstrajecten / trainingen & communicatievaardigheden
9,2

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.