Opleiding Kwaliteitsmedewerker

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Elisa SmorenburgSjoerd Van der Laan
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Opleiding Kwaliteitsmedewerker

Patagonia Opleidingen
Logo van Patagonia Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Patagonia Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 16 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,4
Gemiddeld cijfer voor Opleiding Kwaliteitsmedewerker
Gebaseerd op 7 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Mariska van Valen
Operator
10
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"Hele fijne ervaring super veel geleerd.
In duidelijke taal werd er uitleg geven.
Er ook nog achter gekomen hoe ik mijzelf kan verbeteren in het vak.
Het bijna een op een vond ik erg fijn, zon kan je altijd vragen stellen" - 03-12-2019 17:38

"Hele fijne ervaring super veel geleerd. In duidelijke taal werd er uitleg geven. Er ook nog achter gekomen hoe ik mijzelf kan verbeteren … alles lezen - 03-12-2019 17:38

Hartelijk dank dat je onze opleiding Kwaliteitscoördinator hebt gevolgd en leuk vond. Mochten we nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik het graag van je. Succes met het toepassen van de onderwerpen en ISO 9001. Je kan ook verder kijken naar de vervolgopleidingen, zoals de opleiding Kwaliteitsmanagement.

- 03-12-2019 17:38

Startdata en plaatsen

placeHendrik-Ido-Ambacht of online
27 mei. 2024 tot 24 jun. 2024
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 27 mei 2024, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Klantgerichte organisatie
event 3 juni 2024, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Kwaliteitshandboek
event 10 juni 2024, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Procedures ISO 9001
event 17 juni 2024, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Procesverbetering
event 24 juni 2024, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Certificatie ISO 9001
placeHendrik-Ido-Ambacht of online
9 okt. 2024 tot 4 dec. 2024
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 9 oktober 2024, 09:00-12:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Klantgerichte organisatie
event 23 oktober 2024, 09:00-12:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Kwaliteitshandboek
event 6 november 2024, 09:00-12:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Procedures ISO 9001
event 20 november 2024, 09:00-12:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Procesverbetering
event 4 december 2024, 09:00-12:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Certificatie ISO 9001
placeHendrik-Ido-Ambacht of online
28 jan. 2025 tot 1 apr. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 28 januari 2025, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Klantgerichte organisatie
event 11 februari 2025, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Kwaliteitshandboek
event 4 maart 2025, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Procedures ISO 9001
event 18 maart 2025, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Procesverbetering
event 1 april 2025, 13:00-16:30, Hendrik-Ido-Ambacht of online, Certificatie ISO 9001

Beschrijving

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

Inhoud van de opleiding Kwaliteitsmedewerker

De opleiding Kwaliteitsmedewerker bestaat uit 5 dagdelen. Gedurende deze opleiding in kwaliteitsmanagement wordt u een professionele kwaliteitsfunctionaris. U leert de praktische uitvoering van kwaliteitsmanagement en de inhoud van ISO 9001. De opleiding is gericht op de uitvoering van procedures voor bijvoorbeeld de afhandeling van klachten, het maken van oorzaakanalyses en de beschrijving van processen. Verder moet de documentatie van het kwaliteitsmanagementsysteem worden onderhouden in een kwaliteitshandboek en deze mag niet bureaucratisch worden. De opleiding Kwaliteitsmedewerker is bedoeld om kwaliteitsmanagement in de praktijk te brengen e…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

Inhoud van de opleiding Kwaliteitsmedewerker

De opleiding Kwaliteitsmedewerker bestaat uit 5 dagdelen. Gedurende deze opleiding in kwaliteitsmanagement wordt u een professionele kwaliteitsfunctionaris. U leert de praktische uitvoering van kwaliteitsmanagement en de inhoud van ISO 9001. De opleiding is gericht op de uitvoering van procedures voor bijvoorbeeld de afhandeling van klachten, het maken van oorzaakanalyses en de beschrijving van processen. Verder moet de documentatie van het kwaliteitsmanagementsysteem worden onderhouden in een kwaliteitshandboek en deze mag niet bureaucratisch worden. De opleiding Kwaliteitsmedewerker is bedoeld om kwaliteitsmanagement in de praktijk te brengen en we doen dat aan de hand van de kwaliteitsnorm ISO 9001. U krijgt tijdens de opleiding voorbeelden uit de praktijk en uitgewerkte documenten. 

Opleiding kwaliteitsmedewerker voor de uitvoering van kwaliteitsmanagement

Deze opleiding kwaliteitsmedewerker is uniek en wordt gegeven vanuit de praktijk. De kwaliteitscoördinator is er niet om de hele dag documenten te maken. Integendeel, bureaucratie moet worden voorkomen. We leren u de Gemba observeren en samenwerken met teamleiders en operators. Kwaliteitsmanagement moet in hoog tempo in de praktijk worden gebracht en hoe dat werkt, leert u tijdens deze Kwaliteitsmedewerker opleiding. Geïnteresseerd geworden? Bel ons voor vragen (088 33 666 66) of bekijk hieronder de inhoud van de opleiding. 

Programma opleiding Kwaliteitsmedewerker:

Dagdeel 1: Klantgerichte organisatie ontwikkelen

  • Klantspecificaties en klantgerichtheid ontwikkelen
  • Stakeholderanalyse en risicoanalyse maken
  • Primaire en secundaire processen definiëren
  • Procesbeheersing en PDCA cirkel toepassen
  • Managementsysteem onderhouden
  • Uitwerking: Agenda van de kwaliteitsmedewerker in de praktijk

Als kwaliteitscoördinator of kwaliteitsfunctionaris is het essentieel kennis te hebben van de klanteisen en stakeholders. Processen zijn namelijk ontworpen vanuit die eisen van klanten en stakeholders. Ook de secundaire of ondersteunende processen zijn gebaseerd op de klanteisen. Daarom leert u eerst wat een klantgerichte organisatie is en welke processen daarbij horen. Daarna leert u de werking van het managementsysteem.

Dagdeel 2: Kwaliteitshandboek onderhouden

  • Werking van het kwaliteitsmanagementsysteem
  • Kwaliteitshandboek met ISO 9001 begrijpen
  • Waardetoevoegingen en verspillingen in processen herkennen
  • Procesbeschrijvingen maken
  • Procedures en richtlijnen ISO 9001 uitvoeren
  • Uitwerking: Agenda van de kwaliteitsmedewerker in de praktijk

U leert in deze opleiding Kwaliteitsmedewerker hoe het managementsysteem van uw organisatie is opgebouwd en hoe dit is verwoord in het kwaliteitshandboek. Tegelijkertijd voldoen het managementsysteem en het kwaliteitshandboek ook aan de kwaliteitsnorm ISO 9001. Verder leert u processen beschrijven met behulp van waarde toevoegende stappen en het weglaten van verspillingen.

Dagdeel 3: Procedures ISO 9001 uitvoeren

  • Procedure voor klachten en afwijkingen
  • Procedure voor meten klanttevredenheid uitvoeren
  • Leveranciersbeoordeling en Supply Chain Management toepassen
  • Voldoen aan wet- en regelgeving
  • Beheersen van informatie en documentatie
  • Uitwerking: Agenda van de kwaliteitsmedewerker in de praktijk

Het is uw rol als kwaliteitsfunctionaris om de procedures van ISO 9001 uit te voeren. Denk aan de klachtenopvolging, klanttevredenheidsmeting of de interne audit. Allemaal procedures, die onderdeel zijn van het kwaliteitsmanagementsysteem. Deze procedures worden snel en efficiënt uitgevoerd. U leert u de procedures uitvoeren en de resultaten verwerken voor het management.

Dagdeel 4: Procesverbetering realiseren

  • Processen meten en analyseren
  • Gebruik van software en digitale tools
  • 8D procedure uitvoeren
  • Oorzaakanalyses of Root Cause analyses maken
  • Procedure voor interne audits uitvoeren en interne audit planning maken
  • Uitwerking: Agenda van de kwaliteitsmedewerker in de praktijk

U leert tijdens deze opleiding Kwaliteitsmedewerker ook hoe processen worden verbeterd. Dat is een aparte discipline binnen het vak kwaliteitsmanagement. U leert onder andere processen analyseren, oorzaakanalyses maken en interne audits organiseren. Over de uitkomsten rapporteert u vervolgens aan het management.

Dagdeel 5: Certificatie ISO 9001 begeleiden

  • Onderhoud kwaliteitsmanagementsysteem en kwaliteitshandboek uitvoeren
  • Kwaliteitsjaarplanning en Planning & Control controleren
  • Kwaliteitsdoelen en klanttevredenheid rapporteren
  • Management review (directiebeoordeling) voorbereiden
  • Externe audit en certificatie voorbereiden
  • Uitwerking: Agenda van de kwaliteitsmedewerker in de praktijk

Tot slot leert u tijdens deze opleiding Kwaliteitsmedewerker de organisatie voorbereiden op de certificatie van ISO 9001. U leert hoe de externe audit wordt uitgevoerd en hoe de organisatie zich hierop voorbereidt. U speelt hierin een belangrijke rol. We geven u een overzicht met de eisen uit ISO 9001 en laten zien hoe u aan het werk gaat.

Kwaliteitsmedewerker en ISO 9001 in de praktijk

We leiden u via deze opleiding op tot Kwaliteitsmedewerker. U krijgt alle theorie en hulpmiddelen die nodig zijn voor de uitvoering van procedures en kwaliteitsmanagement. De norm ISO 9001 wordt u geleerd, maar nog belangrijker is dat u de procedures goed leert uitvoeren. We geven u de procedures en documenten allemaal mee. Verder helpen we u de valkuilen voorkomen en efficiënt te werken. Zo leert u de praktische uitvoering en wordt u een waardevolle gesprekspartner voor het management van uw organisatie.

8,4
Gemiddeld cijfer voor Opleiding Kwaliteitsmedewerker
Gebaseerd op 7 ervaringen
starstarstarstarstar
Mariska van Valen
Operator
10
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"Hele fijne ervaring super veel geleerd.
In duidelijke taal werd er uitleg geven.
Er ook nog achter gekomen hoe ik mijzelf kan verbeteren in het vak.
Het bijna een op een vond ik erg fijn, zon kan je altijd vragen stellen" - 03-12-2019 17:38

"Hele fijne ervaring super veel geleerd. In duidelijke taal werd er uitleg geven. Er ook nog achter gekomen hoe ik mijzelf kan verbeteren … alles lezen - 03-12-2019 17:38

Hartelijk dank dat je onze opleiding Kwaliteitscoördinator hebt gevolgd en leuk vond. Mochten we nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik het graag van je. Succes met het toepassen van de onderwerpen en ISO 9001. Je kan ook verder kijken naar de vervolgopleidingen, zoals de opleiding Kwaliteitsmanagement.

- 03-12-2019 17:38
starstarstarstarstar_border
Thijs Janssen
Quality Assurance Associate
8
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"Het was een goede en duidelijke cursus, door de kleine groep was het een fijne ervaring. Er zijn veel dingen duidelijker geworden, maar hierdoor heb ik ook meer vragen gekregen vooral voor onze onderneming, dus hier gaan we het nog even over hebben.
Bedankt voor de fijne opleiding." - 31-12-2018 10:01

"Het was een goede en duidelijke cursus, door de kleine groep was het een fijne ervaring. Er zijn veel dingen duidelijker geworden, maar hier… alles lezen - 31-12-2018 10:01

starstarstarstarstar_border
Susanne ten Have
QC/QA
8
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"De inhoud van de cursus was goed. Voor mij was het vooral belabgrijk om te begrijpen wat het vak van kwaliteitsmedewerker inhoudt. En dat is gelukt. De stof is naar mijn mening soms wat aan de 'droge' kant. Maar dit is bekend bij de instructeur en aan het begin van de stof aangegeven. Daaruit begrijp ik dat daar weinig aan te veranderen valt. " - 07-12-2018 09:45

"De inhoud van de cursus was goed. Voor mij was het vooral belabgrijk om te begrijpen wat het vak van kwaliteitsmedewerker inhoudt. En dat is… alles lezen - 07-12-2018 09:45

starstarstarstarstar_border
Griet De Becker
8
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"Duidelijk gebracht door de trainer, alleen was de link soms ver zoek met het onderwijs en dit werd bij aanvang niet zo doorgegeven. Waardoor kostprijs versus nuttige informatie niet evenredig verdeeld waren." - 16-03-2018 14:40

"Duidelijk gebracht door de trainer, alleen was de link soms ver zoek met het onderwijs en dit werd bij aanvang niet zo doorgegeven. Waardoor… alles lezen - 16-03-2018 14:40

Dankjewel voor je reactie en scores, dat waarderen we. Mocht je extra informatie wensen, laat het gerust weten. We helpen je graag verder.

- 16-03-2018 14:40
starstarstarstarstar_border
Ger Giessen
Monteur Bus
8
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"De aangeboden documentatie is prima waardevol en zeer uitgebreid.
Om er in thuis te komen ben ik er door de uitleg goed uitgekomen om begrijpend te lezen in de stukken.
Dus leerzaam tijdens maar ook na re cursus." - 09-03-2018 10:12

"De aangeboden documentatie is prima waardevol en zeer uitgebreid. Om er in thuis te komen ben ik er door de uitleg goed uitgekomen om begri… alles lezen - 09-03-2018 10:12

Dat is mooi om te lezen. We stellen ook updates ter beschikking, dus als je nog iets nodig hebt, laat het gerust weten. Succes met de toepassingen.

- 09-03-2018 10:12
starstarstarstarstar_half
Wim Nijkamp
KAM-Coordinator
9
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"We hebben samen een interessante en mooie curses gevolgd, de leiding was uitstekend evenals de inhoud van de cursus. We hadden een mooie kleine groep en hebben veel van elkaar geleerd. Volop ruimte voor discussie op een mooie locatie met een prima verzorging. Aan te raden. " - 17-11-2017 08:57

"We hebben samen een interessante en mooie curses gevolgd, de leiding was uitstekend evenals de inhoud van de cursus. We hadden een mooie kle… alles lezen - 17-11-2017 08:57

Bedankt voor je reactie Wim! Leuk om te horen dat die interactie goed werkt met kleine groepen. Dat is precies de bedoeling van onze opleidingsformule. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen dan kun je ons altijd een bericht sturen. Succes en hopelijk tot binnenkort weer.

- 17-11-2017 08:57
starstarstarstarstar_border
David Tolen
Afdeling Test en Kwaliteit
8
Opleiding Kwaliteitsmedewerker

"Deze 5 middagen zijn zeer nuttig en leerzaam geweest en je krijgt een goede kijk op hoe Kwaliteit zou moeten zijn in een organisatie het opent je ogen. Veel informatie gehad om in je organisatie te kunnen gebruiken." - 17-11-2017 08:45

"Deze 5 middagen zijn zeer nuttig en leerzaam geweest en je krijgt een goede kijk op hoe Kwaliteit zou moeten zijn in een organisatie het ope… alles lezen - 17-11-2017 08:45

Leuke reactie David, dankjewel! Fijn dat we de theorie tot leven hebben kunnen brengen. Dat is onze doelstelling. Mocht je meer informatie wensen, laat het ons gerust weten.

- 17-11-2017 08:45
Elisa Smorenburg
Elisa Smorenburg
Trainer Kwaliteitsmanagement
Sjoerd Van der Laan
Sjoerd Van der Laan
Trainer in Lean en Kwaliteitsmanagement

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.