ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

NEN Trainingen
Logo van NEN Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 NEN Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 1.875 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Productie, techniek & bouw.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,9
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 49 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ik heb het als zeer positief ervaren. Goede trainer, ontspannen les gegeven. Mooie combinatie van informatie ontvangen en daarmee aan het werk gaan. Evt. verbeterpunt: betere internetverbinding bij trainer. De 2e cursusdag bleek dat de trainer twee linken voor zoom ontvangen had en wij als cursisten maar ��n. Dat was jammer van de tijd die nu hierdoor verloren is gegaan. " - 04-05-2021 00:00

"Ik heb het als zeer positief ervaren. Goede trainer, ontspannen les gegeven. Mooie combinatie van informatie ontvangen en daarmee aan het we… alles lezen - 04-05-2021 00:00

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
7 feb. 2023 tot 8 feb. 2023

Beschrijving

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw c…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw collega’s enthousiast te maken en u kunt het management aangeven waarom maatregelen genomen (moeten) worden en wat dit betekent voor de organisatie.

Resultaat

  • U kunt de eisen uit ISO 9001:2015 vertalen naar de praktijk van uw organisatie
  • U kunt een beheersbaar en eenvoudig te onderhouden kwaliteitsmanagementsysteem opzetten
  • U weet hoe u een projectplanning opstelt voor het invoeren van het systeem
  • U weet waarmee u rekening moet houden bij interne audits en de directiebeoordeling
  • U weet hoe certificatie in zijn werk gaat
7,9
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 49 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ik heb het als zeer positief ervaren. Goede trainer, ontspannen les gegeven. Mooie combinatie van informatie ontvangen en daarmee aan het werk gaan. Evt. verbeterpunt: betere internetverbinding bij trainer. De 2e cursusdag bleek dat de trainer twee linken voor zoom ontvangen had en wij als cursisten maar ��n. Dat was jammer van de tijd die nu hierdoor verloren is gegaan. " - 04-05-2021 00:00

"Ik heb het als zeer positief ervaren. Goede trainer, ontspannen les gegeven. Mooie combinatie van informatie ontvangen en daarmee aan het we… alles lezen - 04-05-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Goede trainer, met duidelijke praktijk voorbeelden. De internet verbinding was niet altijd optimaal van de trainer. De 2e dag was geen link toegestuurd waardoor iedereen zoekende was, uiteindelijk hebben we de link van de eerste dag nog een keer gebruikt." - 29-04-2021 00:00

"Goede trainer, met duidelijke praktijk voorbeelden. De internet verbinding was niet altijd optimaal van de trainer. De 2e dag was geen link … alles lezen - 29-04-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Goed verzorgd ondanks online, goede afwisseling in werkvormen. Internetverbinding en voorbereiding van links om in te loggen kunnen verbeterd worden. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 26-04-2021 00:00

"Goed verzorgd ondanks online, goede afwisseling in werkvormen. Internetverbinding en voorbereiding van links om in te loggen kunnen verbeter… alles lezen - 26-04-2021 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Geen uitnodiging ontvangen voor dag twee (Zoom) Twee starttijden aangeven. In zoom 9.00 uur, in de mail 9.30 uur. Bij mijn vorige training was deze te zien in mijn portal. Hierin zag je de overige deelnemers en kon ik me ook alvast voorbereiden. Ook mijn certificaat is hierin te vinden. De training welke ik nu gevolgd heb staat er niet in. Helaas door Corona hebben we deze training Online moeten volgen. Hierdoor mis je interactie met mede cursisten. Bij de docent was te weinig kennis over Zoom. Zijn internet snelheid was te langzaam waardoor hij met name op dag 1 regelmatig vastliep. " - 26-04-2021 00:00

"Geen uitnodiging ontvangen voor dag twee (Zoom) Twee starttijden aangeven. In zoom 9.00 uur, in de mail 9.30 uur. Bij mijn vorige training w… alles lezen - 26-04-2021 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Veel informatie maar een goede uitleg. Een goede stap de juiste richting op Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 23-04-2021 00:00

"Veel informatie maar een goede uitleg. Een goede stap de juiste richting op Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele… alles lezen - 23-04-2021 00:00

starstarstar_halfstar_borderstar_border
Anoniem
5
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De norm is geschreven vanuit de productiewereld. Jammer dat tijdens de training ook alleen aandacht is voor de norm i.c.m. productprocessen en geen diensten. Terwijl in de groep eigenlijk alleen maar mensen zitten die werken in een organisatie met diensten en geen productieprocessen. Hierdoor heb ik niet kunnen leren wat ik wilde leren. Het is jammer dat je ook niet aan de slag gaat met de basis voor jouw organisatie. Dat zou ik verwachten van een opleiding kwaliteitsmanagement in de PRAKTIJK. Het zou fijn zijn als je al een begin kan maken met het opzetten of verbeteren van jouw kwaliteitsmanagementsysteem voor jouw organisatie. " - 11-03-2021 00:00

"De norm is geschreven vanuit de productiewereld. Jammer dat tijdens de training ook alleen aandacht is voor de norm i.c.m. productprocessen … alles lezen - 11-03-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Prima training en goede verdieping in de norm Ik geef de trainer van deze cursus een 7. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 13-11-2020 00:00

"Prima training en goede verdieping in de norm Ik geef de trainer van deze cursus een 7. De inhoud van het hele programma van deze training … alles lezen - 13-11-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Voor mij is ISO 9001 ver van mijn bedshow, maar nu heb ik meer inzicht op de norm Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 9." - 02-10-2020 00:00

"Voor mij is ISO 9001 ver van mijn bedshow, maar nu heb ik meer inzicht op de norm Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie… alles lezen - 02-10-2020 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De opleiding was te veel zenden. Het waren 157 powerpointdia's voor 2 dagen, ik vraag me af of mensen zoveel informatie op kunnen nemen. Ik denk dat het handiger is om dan minder compleet te willen zijn, maar meer interactief, zodat dat wat je wil dat mensen leren, ook echt blijft hangen en de rest is na te lezen of desnoods in losse vervolgcursussen. Het is zonde van de tijd van de opleider en de cursisten als informatie op deze manier maar zeer beperkt blijft hangen." - 02-10-2020 00:00

"De opleiding was te veel zenden. Het waren 157 powerpointdia's voor 2 dagen, ik vraag me af of mensen zoveel informatie op kunnen nemen. Ik … alles lezen - 02-10-2020 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"opbouw en uitleg, prima, hier en daar iet wat te veel afkortingen (de 4 m's, de 8 d's, de bowty, kpi's.....) als dit niet je werk is is het handig om heel kort deze afkortingen voluit te maken....." - 02-10-2020 00:00

"opbouw en uitleg, prima, hier en daar iet wat te veel afkortingen (de 4 m's, de 8 d's, de bowty, kpi's.....) als dit niet je werk is is het … alles lezen - 02-10-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"ik heb inzicht verkregen in het opzetten van het systeem van de norm. Ronald was een zeer duidelijk en prettig docent. De ruimte was ruim maar benauwd zonder mogelijkheid te ventileren, waardoor het te warm werd. " - 02-10-2020 00:00

"ik heb inzicht verkregen in het opzetten van het systeem van de norm. Ronald was een zeer duidelijk en prettig docent. De ruimte was ruim ma… alles lezen - 02-10-2020 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Prima training, maar iets minder interactiemogelijkheid door de vertraging op de lijn met mute aan/uit tijdens uitleg van een onderdeel, waardoor je je vraag dan vaak niet meer stelt. Tijdens de twee daagse training is 2x de verbinding verbroken. Mogelijk door mijn eigen internet, maar dit is wel een vervelende bijkomstigheid, daar je een deel mist en de docent niet altijd meteen in de gaten heeft dat dit het geval is. Verder miste ik de hand-out die vooraf toegestuurd kan worden, zodat je hier aantekeningen bij kunt maken en het later nog eens kunt inlezen." - 06-07-2020 00:00

"Prima training, maar iets minder interactiemogelijkheid door de vertraging op de lijn met mute aan/uit tijdens uitleg van een onderdeel, waa… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"inhoudelijk goed, expertise trainer zeer goed. de vorm was matig door de online training. we waren met een klein clubje, (5 personen) onderling was er geen interactie. met de trainer zeer geringe interactie, dat lag niet aan de trainer maar aan de vorm. je ondergaat de training veel minder omdat je in thuissituatie op een scherm de training volgt. zeven is gemiddelde van 9 voor inhoud en 5 voor opzet / vorm." - 06-07-2020 00:00

"inhoudelijk goed, expertise trainer zeer goed. de vorm was matig door de online training. we waren met een klein clubje, (5 personen) onderl… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"dit werkte best wel goed. Groep was klein en er was voldoende interactie. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 06-07-2020 00:00

"dit werkte best wel goed. Groep was klein en er was voldoende interactie. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele p… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Mijn eerste volledig online training was prima verzorgd met zelfs enkele interactieve onderdelen. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 06-07-2020 00:00

"Mijn eerste volledig online training was prima verzorgd met zelfs enkele interactieve onderdelen. Ik geef de trainer van deze cursus een 8.… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ik vond het leuk dat er een praktijkopdracht in zat. Het zou nog beter zijn als deze meer op de werkelijkheid aansluit. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De accommodatie krijgt van mij een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 14-02-2020 00:00

"Ik vond het leuk dat er een praktijkopdracht in zat. Het zou nog beter zijn als deze meer op de werkelijkheid aansluit. Ik geef de trainer v… alles lezen - 14-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen komen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 14-02-2020 00:00

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen kome… alles lezen - 14-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training was heel praktijkgericht. Door het beantwoorden van vragen voor een fictief bedrijf kreeg je snel inzicht in waar het over moet gaan. Verder is het heel prettig om veel ervaringen van de docent te horen, waardoor je de praktijk wat meer kunt nuanceren. Wat wel een beetje jammer is aan een zelf bedacht fictief bedrijf, is dat niet alles van toepassing is of soms ver gezocht is. Wellicht kan hier nog wat meer invulling aan worden gegeven." - 11-02-2020 00:00

"De training was heel praktijkgericht. Door het beantwoorden van vragen voor een fictief bedrijf kreeg je snel inzicht in waar het over moet … alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"A.d.h.v. de cursus "de norm verklaard" had ik verwacht dat het (nog) meer persoonlijke eigen praktijk zou zijn, dat vond ik in de eerste cursus juist zo goed naar voren komen. Ik vond deze invulling door een fictief bedrijf niet altijd even toepasselijk voor mijn eigen bedrijf. " - 11-02-2020 00:00

"A.d.h.v. de cursus "de norm verklaard" had ik verwacht dat het (nog) meer persoonlijke eigen praktijk zou zijn, dat vond ik in de eerste cur… alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Voldoende duidelijk en aandacht voor ieders vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 11-02-2020 00:00

"Voldoende duidelijk en aandacht voor ieders vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhou… alles lezen - 11-02-2020 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.