ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

NEN Trainingen
Logo van NEN Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 NEN Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 2.884 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Productie, techniek & bouw.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,0
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 68 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Anoniem
10
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training rondom een case bouwen maakte het tastbaarder. Was erg prettig! Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 10." - 15-03-2024 00:00

"De training rondom een case bouwen maakte het tastbaarder. Was erg prettig! Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele… alles lezen - 15-03-2024 00:00

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
3 jun. 2025 tot 4 jun. 2025
placeDelft
11 nov. 2025 tot 12 nov. 2025

Beschrijving

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw c…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw collega’s enthousiast te maken en u kunt het management aangeven waarom maatregelen genomen (moeten) worden en wat dit betekent voor de organisatie.

Resultaat

  • U kunt de eisen uit ISO 9001:2015 vertalen naar de praktijk van uw organisatie
  • U kunt een beheersbaar en eenvoudig te onderhouden kwaliteitsmanagementsysteem opzetten
  • U weet hoe u een projectplanning opstelt voor het invoeren van het systeem
  • U weet waarmee u rekening moet houden bij interne audits en de directiebeoordeling
  • U weet hoe certificatie in zijn werk gaat
8,0
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 68 ervaringen
starstarstarstarstar
Anoniem
10
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training rondom een case bouwen maakte het tastbaarder. Was erg prettig! Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 10." - 15-03-2024 00:00

"De training rondom een case bouwen maakte het tastbaarder. Was erg prettig! Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele… alles lezen - 15-03-2024 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Mevr. Sanne Gerads
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De inhoud van de training was goed. De groepsgrootte ook, hierdoor kon je ook inzicht krijgen in andere bedrijven en toepassen op deze bedrijven. De trainer week soms wat te vaak af van wat een auditor nou precies wilde zien, want daar draait het natuurlijk om; een goed beeld geven van hoe het er in praktijk aan toe gaat. Ook, mistte ik soms wat praktijkvoorbeelden; een goed opgesteld KMS, voorbeelden in praktijk. Nu was het aan de hand van ons eigen opgesteld bedrijf, maar die was veel minder complex dan een organisatie. " - 01-01-2024 00:00

"De inhoud van de training was goed. De groepsgrootte ook, hierdoor kon je ook inzicht krijgen in andere bedrijven en toepassen op deze bedri… alles lezen - 01-01-2024 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Het was een goede training waarbij de inhoud van ISO 9001 duidelijker werd. Ik miste echter wel enkele praktijkvoorbeelden en af en toe werden de vragen niet goed of niet volledig genoeg beantwoord." - 01-01-2024 00:00

"Het was een goede training waarbij de inhoud van ISO 9001 duidelijker werd. Ik miste echter wel enkele praktijkvoorbeelden en af en toe werd… alles lezen - 01-01-2024 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Docent wist op boeiende, leuke, ontspannen manier de stof te presenteren. Dit maakte het opnemen hiervan makkelijk. Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 10." - 15-11-2023 00:00

"Docent wist op boeiende, leuke, ontspannen manier de stof te presenteren. Dit maakte het opnemen hiervan makkelijk. Ik geef de trainer van d… alles lezen - 15-11-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Docent had kennis van zaken en kon de soms taaie kost op een leuke manier brengen. Met zijn praktische voorbeelden en de toepassing van de norm op ons fictieve bedrijf heb ik een duidelijk beeld gekregen van de toepassing van de norm in de praktijk" - 16-08-2023 00:00

"Docent had kennis van zaken en kon de soms taaie kost op een leuke manier brengen. Met zijn praktische voorbeelden en de toepassing van de n… alles lezen - 16-08-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Mijn ervaring is docent met goede vakkennis wat ik erg waardeer! Ook een goede onderlinge interactie. Het niveau kon wat mij betreft een stap hoger als er van te voren gevraagd was om de stof te bestuderen. Dan ontstaat er meer ruimte voor toepassing van het KMS. We hebben dat nu globaal gedaan in de klas met fictief bedrijf (erg leerzaam). Echter ik zou er behoefte aan hebben te oefenen met mijn case, namelijk hoe richt je KMS in voor WKO binnen mijn organisatie? Voor deze uitdaging sta ik nu. We hadden hier een gezamenlijke uitwerking aan kunnen geven als de stof/syllabus van te voren had moeten worden bestudeerd (in mij vorige opleiding Masterclass procesmanagement ging het zo). Tegelijkertijd besef ik me dat een aantal studenten dan wellicht waren afgevallen." - 16-08-2023 00:00

"Mijn ervaring is docent met goede vakkennis wat ik erg waardeer! Ook een goede onderlinge interactie. Het niveau kon wat mij betreft een sta… alles lezen - 16-08-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Duidelijke uitleg over hoe de 9001 norm in de praktijk toe te passen is. Deze vertaling miste ik vooral voor mijzelf nog. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 17-05-2023 00:00

"Duidelijke uitleg over hoe de 9001 norm in de praktijk toe te passen is. Deze vertaling miste ik vooral voor mijzelf nog. Ik geef de traine… alles lezen - 17-05-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"ik vond het concept goed van de training. een fictief bedrijf oprichten waar de norm op konden worden toegepast. Ronald wist veel te vertellen en kende de materie goed. ik had alleen soms iets meer interactie willen zien. voor de rest vond ik het wel een fijne training" - 17-05-2023 00:00

"ik vond het concept goed van de training. een fictief bedrijf oprichten waar de norm op konden worden toegepast. Ronald wist veel te vertell… alles lezen - 17-05-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Leerzame training. De Docent sprak duidelijk, gaf goede voorbeelden en de uitleg was prima te volgen. Voor ons een goede bevestiging dat we het eigenlijk zelf al prima op orde hebben." - 17-05-2023 00:00

"Leerzame training. De Docent sprak duidelijk, gaf goede voorbeelden en de uitleg was prima te volgen. Voor ons een goede bevestiging dat we … alles lezen - 17-05-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Goed opgezette presentatie en genoeg aandacht voor tussendoor vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 9." - 15-03-2023 00:00

"Goed opgezette presentatie en genoeg aandacht voor tussendoor vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele progra… alles lezen - 15-03-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Het was fijn om weer even stil te staan bij wat ISO 9001 nou eigenlijk is en een beeld te krijgen hoe je deze norm toe kunt passen op je organisatie. Het is een lastige norm, omdat er weinig concreets beschreven staat, zoals bij ISO 27001. Dit maakt het lastig om je voor te bereiden op een audit, want je weet niet hoe de auditor hier naar kijkt. Over de interne audit hoor ik binnen NEN van de trainers verschillende verhalen over wie de interne audit uit mag voeren. Mag je je eigen vlees gaan keuren? Het zou fijn zijn als de trainers meer op ��n lijn zitten. " - 15-07-2022 00:00

"Het was fijn om weer even stil te staan bij wat ISO 9001 nou eigenlijk is en een beeld te krijgen hoe je deze norm toe kunt passen op je org… alles lezen - 15-07-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Dhr. Lieuwe Tiemersma
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Docent kon, de soms behoorlijk ingewikkelde taal van de norm, fantastisch vertalen zodat ik het beter kon begrijpen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 15-07-2022 00:00

"Docent kon, de soms behoorlijk ingewikkelde taal van de norm, fantastisch vertalen zodat ik het beter kon begrijpen. Ik geef de trainer van… alles lezen - 15-07-2022 00:00

starstarstarstarstar
Mevr. Trudy Zevenhuizen
10
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Goede uitleg van de onderwerpen en vragen van cursisten goed beantwoord en uitgelegd. Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 10." - 15-06-2022 00:00

"Goede uitleg van de onderwerpen en vragen van cursisten goed beantwoord en uitgelegd. Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De inhoud v… alles lezen - 15-06-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevr. Floor Kok
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ronald Spruit is een goede leraar die de hele groep betrekt. Kennisoverdracht is helder en gestructureerd met duidelijke ondersteuning van de hand-out. De praktische toepasbaarheid van de kennis moet in de komende maanden blijken, dus daar kan ik nog niets over zeggen." - 15-06-2022 00:00

"Ronald Spruit is een goede leraar die de hele groep betrekt. Kennisoverdracht is helder en gestructureerd met duidelijke ondersteuning van d… alles lezen - 15-06-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Goede presentatie met een fijne en uitgebreide uitleg. Erg leerzaam en interessant. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 15-03-2022 00:00

"Goede presentatie met een fijne en uitgebreide uitleg. Erg leerzaam en interessant. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van… alles lezen - 15-03-2022 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Het was een prima training, inhoudelijk duidelijk. Ronald deed het leuk en zijn uiterste best om iedereen bij de les te houden. Echter vond ik het een grote beperking dat deze online moest plaatsvinden. Je mist hierdoor veel interactie en het is een stuk lastiger communiceren met veel personen via Zooms. " - 15-03-2022 00:00

"Het was een prima training, inhoudelijk duidelijk. Ronald deed het leuk en zijn uiterste best om iedereen bij de les te houden. Echter vond … alles lezen - 15-03-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ronald is een enorm goede trainer, veel van hem geleerd. Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 15-03-2022 00:00

"Ronald is een enorm goede trainer, veel van hem geleerd. Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De inhoud van het hele programma van de… alles lezen - 15-03-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training was compleet, ik had alleen iets meer praktijkinvulling verwacht met voorbeelden. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 9." - 15-03-2022 00:00

"De training was compleet, ik had alleen iets meer praktijkinvulling verwacht met voorbeelden. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De i… alles lezen - 15-03-2022 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Zeer leerzaam en de docent was top! Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 9." - 15-03-2022 00:00

"Zeer leerzaam en de docent was top! Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik… alles lezen - 15-03-2022 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ik heb het als zeer positief ervaren. Goede trainer, ontspannen les gegeven. Mooie combinatie van informatie ontvangen en daarmee aan het werk gaan. Evt. verbeterpunt: betere internetverbinding bij trainer. De 2e cursusdag bleek dat de trainer twee linken voor zoom ontvangen had en wij als cursisten maar ��n. Dat was jammer van de tijd die nu hierdoor verloren is gegaan. " - 04-05-2021 00:00

"Ik heb het als zeer positief ervaren. Goede trainer, ontspannen les gegeven. Mooie combinatie van informatie ontvangen en daarmee aan het we… alles lezen - 04-05-2021 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.