Opleiding Kwaliteitsmanager

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Jeroen Verberk+2
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Opleiding Kwaliteitsmanager

Patagonia Opleidingen
Logo van Patagonia Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Patagonia Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 16 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Opleiding Kwaliteitsmanager
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Eelco Oostveen
Kwaliteitsmanager
8
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in de laatste cursusdag. Ik heb nieuwe handvatten waarmee ik verder kan. Door de kleine groep cursisten is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht, dit ervaar ik als zeer positief. Bij vragen werd er snel gereageerd. De gegeven presentaties werden echter laat gedeeld met de cursisten." - 02-01-2019 07:59

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in d… alles lezen - 02-01-2019 07:59

Startdata en plaatsen

placeHendrik-Ido-Ambacht of online
24 jan. 2023 tot 23 mei. 2023
check_circle Startgarantie
placeHendrik-Ido-Ambacht of online
3 mrt. 2023 tot 7 jul. 2023
check_circle Startgarantie
placeHendrik-Ido-Ambacht of online
12 sep. 2023 tot 12 dec. 2023
check_circle Startgarantie

Beschrijving

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

Inhoud van de opleiding Kwaliteitsmanager - ASQ certified

Met deze opleiding Kwaliteitsmanager kunt u Certified Manager of Quality worden. Dit is een Americaanse graad in kwaliteitsmanagement van de American Society of Quality (ASQ). De opleiding Kwaliteitsmanager bestaat uit 9 dagdelen. U leert alles over kwaliteitsmanagement, organisatie inrichting, de rol van kwaliteitsmanager en het ontwerpen van het kwaliteitssysteem van uw organisatie. Met deze opleiding Kwaliteitsmanagement krijgt u de inhoud over kwaliteitssystemen in de volle breedte.

Kwaliteitsmanagement toepassen

Daarmee bent u in staat kwaliteitsmanagement in uw eigen organisatie toe te passen en de rol van kwaliteitsmanager p…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: INK-model, Kwaliteitsmanagement, INK EFQM-model, Integrale kwaliteit en Kwaliteitszorg.

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

Inhoud van de opleiding Kwaliteitsmanager - ASQ certified

Met deze opleiding Kwaliteitsmanager kunt u Certified Manager of Quality worden. Dit is een Americaanse graad in kwaliteitsmanagement van de American Society of Quality (ASQ). De opleiding Kwaliteitsmanager bestaat uit 9 dagdelen. U leert alles over kwaliteitsmanagement, organisatie inrichting, de rol van kwaliteitsmanager en het ontwerpen van het kwaliteitssysteem van uw organisatie. Met deze opleiding Kwaliteitsmanagement krijgt u de inhoud over kwaliteitssystemen in de volle breedte.

Kwaliteitsmanagement toepassen

Daarmee bent u in staat kwaliteitsmanagement in uw eigen organisatie toe te passen en de rol van kwaliteitsmanager professioneel uit te voeren. Dat maakt deze opleiding Kwaliteitsmanager uniek en effectief. U kunt precies die onderwerpen selecteren en uitwerken die voor uw organisatie van toepassing zijn. Aan het einde van deze kwaliteitsmanagement cursus gaat u naar huis met kennis over kwaliteitsmanagement, een uitgewerkt plan voor kwaliteitsmanagement en een dagindeling voor uzelf als kwaliteitsmanager. Ook heeft u na deze Kwaliteitsmanagement opleiding kennis over ISO 9001 en andere systemen voor Total Quality Management.

Certified Manager of Quality

Aan het einde van deze opleiding voor Kwaliteitsmanager, dan wel Manager of Quality, kunt u het examen doen. Dat is geen verplichting, maar een optie. U kunt de opleiding ook doorlopen zonder examen. Wilt u wel het examen doen en het certificaat behalen, dan begeleiden we u met de inschrijving, de oefenexamens en het online examen. Het resulaat is dat u Certified Manager of Quality op uw c.v. kunt zetten.

Programma Opleiding Kwaliteitsmanagement:

De studiebelasting is 1 dagdeel les (4 uur) per 2 weken en 1 dagdeel zelfstudie (4 uur) per week. De cursusdagen worden om de twee weken gegeven, zodat u tijd heeft voor de zelfstudie en oefeningen. 

Dagdeel 1. Leiderschap en kwaliteitsmanagement

Inzicht creëren in het feit dat alle ontwikkeling begint bij leiderschap. Leiderschap ontstaat niet toevallig, maar moet worden georganiseerd om een doel te realiseren. Eén van de belangrijkste onderdelen van leiderschap is de realisatie van samenwerking tussen collega’s en afdelingen in de uitvoering van het werk om de productkwaliteit te borgen. De onderwerpen zijn:

  • Organisatiestructuren
  • Hiërarchie versus procesflow en het primaire proces
  • Functieomschrijvingen van managers en de kwaliteitsmanager
  • Verantwoordelijkheid managers en kwaliteitsmanager
  • Samenwerking en teamwork voor kwaliteitsmanagement

Dagdeel 2. Kwaliteitsmanagement in de organisatiestrategie

Ontdekken dat kwaliteitsmanagement geen doel op zich is, maar een onderdeel van de organisatiestrategie. Kwaliteitsmanagement moet richting krijgen door een heldere strategie met doelen en een plan voor kwaliteitsmanagement. De kwaliteitsmanager helpt mee met de directie om deze strategische ontwikkeling te ontdekken en te kiezen om de concurrentie voor te blijven en een hoge klanttevredenheid te realiseren. De onderwerpen zijn:

  • Strategische planning en jaarplanning voor kwaliteitsmanagement
  • Strategische modellen
  • Strategische analyses
  • Dashboards en KPI's
  • Beleidsvorming en implementatie kwaliteitsmanagement

Dagdeel 3. Managementstructuur en kwaliteitssysteem

Ontwikkeling van kwaliteitsbeleid of een kwaliteitsplan met de onderdelen die nodig zijn om kwaliteitsmanagement in te richten. De kern hiervan is het kwaliteitsmanagementsysteem, maar ook onderdelen als projectmanagement, financieel management en human resource management zijn hiervan onderdeel en moeten samenwerken. De onderwerpen zijn:

  • Missie van kwaliteitsmanagement
  • Managementtheorieën
  • Kwaliteitsmanagementsysteem
  • Modellen voor kwaliteitsmanagement, zoals ISO 9001
  • Projectmanagement

Dagdeel 4. Kwaliteitsmanagement technieken

Praktische technieken leren die breed in de organisatie moeten worden toegepast, niet alleen door de kwaliteitsmanager. Deze technieken zijn bedoeld voor de procesbeheersing en procesverbetering. Zowel Quality Assurance als Quality Control (QA/QC) komen aan bod. De onderwerpen zijn:

  • Problem Solving
  • Proces management
  • Lean Manufacturing en de samenwerking met kwaliteitsmanagement
  • Processen meten en analyseren: quality assurance en quality control (QA/QC)
  • Statistical process control (SPC)

Dagdeel 5. Klantgerichte organisatie en CRM

Leren dat kwaliteitsmanagement is gebaseerd op de wensen van de klanten. De overeenkomsten met de klanten en hun behoeften zijn leidend in de uitvoering van het werk. De onderwerpen zijn:

  • Customer requirements
  • External Critical-to-Quality
  • Klantsegmentatie
  • CRM systemen en kwaliteitsregistraties
  • Klanttevredenheid

Dagdeel 6. Supply chain management

Inzicht in ketenmanagement ontwikkelen en de manier waarop met leveranciers wordt omgegaan. Management van leveranciers voor toename van de eigen leverbetrouwbaarheid en het rendement van de organisatie. De onderwerpen zijn:

  • Leveranciersselectie
  • Risicomanagement
  • Meten leveranciersprestaties
  • Certificatie en samenwerking
  • Ingangscontrole

Dagdeel 7. Talent management voor kwaliteitsborging

Ervaring opdoen met de ontwikkeling van een talent management programma. Leren en trainen zijn essentiële aspecten van het vermogen van een organisatie om elke dag te presteren én om elke dag een klein beetje aan te passen aan de veranderende wereld om ons heen. De onderwerpen zijn:

  • Trainingsplan
  • Organisatie van training en opleiding
  • Trainingsproces
  • Effectiviteit van trainingen en opleidingen
  • Leermethoden

Dagdeel 8. Certificatie ISO 9001 en het kwaliteitshandboek

Met de kennis van voorgaande dagen bent u in staat uw organisatie te begeleiden in het voldoen aan compliance regels en certificatie voor ISO 9001 en andere normen. De onderwerpen zijn:

  • Inhoud ISO 9001
  • Kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001 en andere normen
  • Kwaliteitshandboek volgens ISO 9001
  • Compliance management en procedures
  • Certificatie ISO 9001

Dagdeel 9. Voorbereiding Certified Manager of Quality

Voorbereiding op het examen voor Certified Manager of Quality. Doornemen van de criteria en de examenstof. Oefententamens en het leerprogramma maken. De onderwerpen zijn:

  • Body of Knowledge, examenstof bespreken
  • Uitwerking leerplan voor certificatie
  • Oefen examens maken
  • Literatuur doornemen
  • Plan voor certificatie maken
8,3
Gemiddeld cijfer voor Opleiding Kwaliteitsmanager
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Eelco Oostveen
Kwaliteitsmanager
8
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in de laatste cursusdag. Ik heb nieuwe handvatten waarmee ik verder kan. Door de kleine groep cursisten is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht, dit ervaar ik als zeer positief. Bij vragen werd er snel gereageerd. De gegeven presentaties werden echter laat gedeeld met de cursisten." - 02-01-2019 07:59

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in d… alles lezen - 02-01-2019 07:59

starstarstarstarstar_half
Jantine Sengers
Business process manager
9
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Heldere presentaties en voldoende ruimte voor specifieke vragen over de eigen organisatie. De aangeleverde documentie is perfect als basis voor het opzetten van het kwaliteitssysteem. Ik heb deze cursus gevolgd voor de overstap van iso 9001:2008 naar 9001:2015, ik heb er als vertrouwen in dat wij deze overstap nu vlekkeloos kunnen maken. " - 23-02-2018 18:20

"Heldere presentaties en voldoende ruimte voor specifieke vragen over de eigen organisatie. De aangeleverde documentie is perfect als basis v… alles lezen - 23-02-2018 18:20

Dankjewel Jantine, leuk dat je zo'n positieve ervaring hebt gehad. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust, dat hoort bij de service. Ook als je nog documenten nodig hebt, laat het weten, want we verstrekken die kosteloos.

- 23-02-2018 18:20
starstarstarstarstar_border
Rob Van Gassel
Directeur
8
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Prettige training in een ontspannen setting. Doordat de groep zeer klein van opzet was kon er veel tijd gebruikt worden voor specifieke uitdagingen in de eigen organisatie. Goed bereikbare locatie, die voorzien is van alle benodigdheden voor een prettige cursus ervaring. Overigens ook erg prettig dat alle documenten en powerpoint slides per e-mail gedeeld worden, dat maakt het extra waardevol." - 19-02-2018 10:18

"Prettige training in een ontspannen setting. Doordat de groep zeer klein van opzet was kon er veel tijd gebruikt worden voor specifieke uitd… alles lezen - 19-02-2018 10:18

Dankjewel Rob voor je positieve ervaring. Laat het weten als je documenten nodig hebt, of updates, want die verstrekken we onze klanten/cursisten kosteloos.

- 19-02-2018 10:18
Jeroen Verberk
Jeroen Verberk
Management Trainer & Consultant
8,5
Elisa Smorenburg
Elisa Smorenburg
Trainer Kwaliteitsmanagement
Sjoerd Van der Laan
Sjoerd Van der Laan
Trainer in Lean en Kwaliteitsmanagement

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.