Sales Training 3. Master
"De training was zeer leerzaam en interactief. Vanaf de eerste moment had ik een goed gevoel in deze training. Alles was tot in de punten perfect geregeld; vanaf de catering tot het materieel dat we kregen en zo ging het tot het eind. Een professionele en serieuze organisatie.
We trainden in een kleine groep, waardoor er veel ruimte was voor persoonlijke oefeningen. Ik vond de training inhoudelijk en erg prettig. De trainer was professioneel in zijn vak en had zelf veel ervaring in de verkoop. Dat zorgde ervoor dat de rollenspellen voor iedereen goed sloten bij onze werkelijke situatie.
Ik ben enthousiast over wat ik heb geleerd. Vijf andere collega’s hebben daarna deze training gevolg. Het is zeker niet de laatste training die ik ga volgen.
" - 01-04-2010 15:47
"De training was zeer leerzaam en interactief. Vanaf de eerste moment had ik een goed gevoel in deze training. Alles was tot in de punten per… alles lezen - 01-04-2010 15:47
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Wij doen wat waar onze passie ligt, verkoopresultaat verbeteren! Onze trainingen zijn gemiddeld gewaardeerd met een 9,1 of hoger! Daarom bieden we 100% tevredenheidsgarantie. Bent u niet tevreden over de training? Dan ontvangt u uw trainingsgeld terug!
Als goede accountmanager ben je goud waard. Je zorgt voor klanten die verantwoordelijk zijn voor een groot percentage van de omzet. Deze klanten wil je daarom zeker niet verliezen. Met waardevolle accountmanagementvaardigheden kun je als accountmanager het verschil maken.
Wil je die kernelementen voor eens en voor altijd in de vingers krijgen, dan is deze driedaagse training precies wat je zoekt!
Doel van de training
In de training 'Sales Training 3. Master' krijg je inzicht in hoe je de klanten die zorgen voor het grootste percentage van je omzet op een strategische manier kunt bedienen. Je leert accountmanagementvaardigheden, die je direct kunt toepassen om met meer zelfvertrouwen je kl…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij doen wat waar onze passie ligt, verkoopresultaat verbeteren! Onze trainingen zijn gemiddeld gewaardeerd met een 9,1 of hoger! Daarom bieden we 100% tevredenheidsgarantie. Bent u niet tevreden over de training? Dan ontvangt u uw trainingsgeld terug!
Als goede accountmanager ben je goud waard. Je zorgt voor klanten die verantwoordelijk zijn voor een groot percentage van de omzet. Deze klanten wil je daarom zeker niet verliezen. Met waardevolle accountmanagementvaardigheden kun je als accountmanager het verschil maken.
Wil je die kernelementen voor eens en voor altijd in de vingers krijgen, dan is deze driedaagse training precies wat je zoekt!
Doel van de training
In de training 'Sales Training 3. Master' krijg je inzicht in hoe je de klanten die zorgen voor het grootste percentage van je omzet op een strategische manier kunt bedienen. Je leert accountmanagementvaardigheden, die je direct kunt toepassen om met meer zelfvertrouwen je klantcontacten uit te bouwen.
Herken je een van deze uitdagingen?
- Ken je dat machteloze gevoel wanneer je geen grip hebt op grote klanten?
- Dat je hart bonkt wanneer je een mail ziet binnenkomen?
- De belangen zijn groot; je slikt veel, hoe gaan we het deze keer weer managen?
- Het lijkt alsof je het nauwelijks kunt inschatten.
Stel je voor dat ...
- je met gemak lastige issues weet op te lossen.
- je belangen over en weer kunt bespreken. Dat geeft kracht en voldoening.
- je met behulp van modellen gesprekken kunt structureren. Dat maakt je een stuk zelfverzekerder in de omgang met klanten.
Wat kan of ken je na de training?
- Een accountmanagementgesprek voeren in vijf fases.
- Problemen signaleren en kunnen bespreken.
- Positief momentum creëren om hiermee de klantrelatie te verstevigen.
- Weten hoe koopprocessen werken.
- Weten hoe klanten zich gedragen.
- Het account verdiepen met een goed accountplan en de SPORRT®-aanpak.
Doelgroep
Deze training is geschikt voor accountmanagers en adviseurs (die niet alleen inhoudelijk professional zijn, maar ook een commerciële rol hebben). Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht is belangrijker dan jouw vooropleiding. Enige saleservaring is een pre.
Het programma wordt verzorgd op MBO+ niveau.
Programma Sales Training 3. Master
Dag 1. Het Accountmanagement gesprek
- De kern van accountmanagement; positieve invloed uitoefenen.
- Verkopen aan sleutelfiguren met de SPORRT®-aanpak.
- Koopsignalen en positief momentum creëren.
- Meer verkopen bij bestaande klanten (cross-, deep-, en upselling).
Dag 2. Betere klantrelaties ontwikkelen
- Als volwaardige gesprekspartner verbinding zoeken met klanten.
- Gelijkwaardigheid creëren en omgaan met bezwaren.
- Omgaan met prijsverhogingen, vage beweringen, klachten, aan het lijntje gehouden worden en omgaan met moeilijk bereikbare klanten.
- Win-win onderhandelen.
Dag 3. Afsluiten en onderhandelen
- Omgaan met 'je bent te duur', 'ik moet er nog even over nadenken', 'ik wil nog vergelijken' en 'past niet binnen het budget'.
- Weten hoe je omgaat met de lastige elementen in een (prijs)onderhandeling.
- Het creëren van commitment en de deal beveiligen.
- Onderhandelen met inkopers en de marge verdedigen.
Aanpak
Opbouw en duur
De training 'Sales Training 3. Master' bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 3 trainingsdagen van 9:30 tot 17:00 uur met een doorlooptijd van circa 2 maanden. Je tijdsinvestering is circa 2 uur per week aan zelfstudie.
Telefonisch doelstelling gesprek
Jouw groei en praktijksituatie staat centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.
Buddy
Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.
Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!
De training 'Sales Training 3. Master' vindt altijd plaats in kleine groepen van 6 tot 8 personen.
De training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.
Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.
Certificaat als bewijsstuk
Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.
Open training én 'in company'
Onze training 'Sales Training 3. Master' kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze training te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste 'in company training'. Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.
Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. Je loopt geen enkel risico!
Misschien vraag je je af of deze training 'Sales Training 3. Master' bij je past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.
Om die reden bieden we je een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij je verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.
"De training was zeer leerzaam en interactief. Vanaf de eerste moment had ik een goed gevoel in deze training. Alles was tot in de punten perfect geregeld; vanaf de catering tot het materieel dat we kregen en zo ging het tot het eind. Een professionele en serieuze organisatie.
We trainden in een kleine groep, waardoor er veel ruimte was voor persoonlijke oefeningen. Ik vond de training inhoudelijk en erg prettig. De trainer was professioneel in zijn vak en had zelf veel ervaring in de verkoop. Dat zorgde ervoor dat de rollenspellen voor iedereen goed sloten bij onze werkelijke situatie.
Ik ben enthousiast over wat ik heb geleerd. Vijf andere collega’s hebben daarna deze training gevolg. Het is zeker niet de laatste training die ik ga volgen.
" - 01-04-2010 15:47
"De training was zeer leerzaam en interactief. Vanaf de eerste moment had ik een goed gevoel in deze training. Alles was tot in de punten per… alles lezen - 01-04-2010 15:47
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.