In dit venster kun je Cookies in- en uitschakelen. Alleen de Functionele Cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Jouw Cookie voorkeuren worden 9 maanden bewaard, waarna ze weer op standaard worden gezet. Voorkeuren kunnen gewijzigd worden via de Cookie statement pagina in de linkerbenedenhoek van de website.
Functionele Cookies
Deze Cookies zijn noodzakelijk voor het correct functioneren van onze website. Persoonlijke gegevens worden niet opgeslagen.
Deze cookies worden gebruikt om uw gedrag op onze website te volgen. We gebruiken ze om de beste gebruikerservaring te bieden. Bijvoorbeeld: we raden nieuwe trainingen aan op basis van uw recente kijkgedrag.
Deze Cookies volgen het gedrag op Springest en mogelijk andere websites zodat wij (en derde partijen) advertenties kunnen afstemmen op jouw interesses. Deze cookies slaan (mogelijk) uw IP-adres op.
Net als jij, houden we van leren. Daarom plaatsen wij en derde partijen waar we mee samenwerken, functionele en analytische cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om je ervaring te verbeteren. Vind meer informatie en beheer je Cookie voorkeuren via onze Cookie Verklaring.
Volledigheid prijs: Deze prijs is volledig. Er zijn geen verborgen bijkomende kosten.
Extra informatie:Inclusief intake, syllabus, materialen, dagarrangement, lunch, certificaat en het support-programma. Exclusief BTW. Wanneer je de BTW niet kunt verrekenen is vrijstelling mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.
"De training strategisch accountmanagement in 4 maanden heeft directe betrekking op mijn praktijk en is super verlopen. Inhoud technisch goed en goede persoonlijke begeleiding door de kleine groep. De training werd gegeven door een goede trainer" - 14-06-2023 11:33
"De training strategisch accountmanagement in 4 maanden heeft directe betrekking op mijn praktijk en is super verlopen. Inhoud technisch goed… alles lezen - 14-06-2023 11:33
event13 november 2024, 09:30-17:00, Apeldoorn, Dag 1
event11 december 2024, 09:30-17:00, Apeldoorn, Dag 2
event15 januari 2025, 09:30-17:00, Apeldoorn, Dag 3
event12 februari 2025, 09:30-17:00, Apeldoorn, Dag 4
Beschrijving
Wist je dat al onze trainingen ook online gevolgd kunnen worden?
We hebben diverse mogelijkheden om deze online te volgen, zowel
individueel als klassikaal!
De verschillen tussen aanbieders worden transparanter, inzichtelijker en kleiner. De hedendaagse klant stelt andere en hogere eisen aan zijn leveranciers en organisaties kunnen daar veelal moeilijk op anticiperen. Met als gevolg dat de verhoudingen tussen partijen, maar ook binnen de organisatie, onder druk komen te staan. De hedendaagse accountmanager dient daardoor vandaag de dag naast gedegen kennis te hebben van de markt, producten en diensten, vooral in staat te zijn om op strategisch niveau te kunnen meedenken met zijn of haar klanten. De strategische accountmanager dient sterk empathisch te bewegen en in staat te zijn de vertaalslag te maken tussen externe vraag en interne mogelijkhed…
"Is het mogelijk om twee cursussen van YEARTH Academy te combineren?"
Gevraagd door Posca - 14-06-2017 14:55
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Iedere cursus start met een aparte groep die samen alle dagen volgt. Als er wordt geschoven stoort dat de groepsdynamiek en het vertrouwen. Het is wel mogelijk om bij begin cursus leerdoelen en dergelijke te bespreken.
Beantwoord door Bram de Ferrante (Springest adviseur)
Wist je dat al onze trainingen ook online gevolgd kunnen worden?
We hebben diverse mogelijkheden om deze online te volgen, zowel
individueel als klassikaal!
De verschillen tussen aanbieders worden transparanter,
inzichtelijker en kleiner. De hedendaagse klant stelt andere en
hogere eisen aan zijn leveranciers en organisaties kunnen daar
veelal moeilijk op anticiperen. Met als gevolg dat de verhoudingen
tussen partijen, maar ook binnen de organisatie, onder druk komen
te staan. De hedendaagse accountmanager dient daardoor vandaag de
dag naast gedegen kennis te hebben van de markt, producten en
diensten, vooral in staat te zijn om op strategisch niveau te
kunnen meedenken met zijn of haar klanten. De strategische
accountmanager dient sterk empathisch te bewegen en in staat te
zijn de vertaalslag te maken tussen externe vraag en interne
mogelijkheden.
Iets voor jou
De training “Strategisch Accountmanagement in 4 maanden” is
bedoeld voor Senior Accountmanagers, Strategische Accountmanagers
en Key Accountmanagers.
Resultaat
Je ontwikkelt analytische, persoonlijke en strategische
vaardigheden die nodig zijn om belangrijke klanten effectief te
beheren. Daarnaast ben je in staat verkooptrajecten strategisch op
te bouwen en kunt je klantbehoeftes en strategieën in kaart
brengen. Je bent in staat de essentie uit complexe vraagstukken te
halen, leert hoe je strategische accountgesprekken voert en hoe je
daarbij een sterke rol in kunt nemen.
Programma
Dag 1
09:30 Start training
De kern van Strategisch Accountmanagement.
Customer Profile: het in kaart brengen en selecteren van een
diversiteit aan klanten.
Interne (organisatie)focus vs. Externe (klant)focus.
Het sturen van wederzijdse belangen en verwachtingen.
Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van
actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 2
09:30 Start training
Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar
liggen verbeterpunten?
Managing for growth: accountplanning en strategie voor de
komende 3 jaar.
Het strategische accountmanagement model in 8 stappen.
Strategisch account portfolio.
De 7 fases binnen strategisch relatie- en
accountmanagement.
Interne commitment: het in lijn brengen van de interne
betrokkenen.
Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van
actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 3
9:30 Start training
Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar
liggen verbeterpunten?
Het ontwikkelen en uitdiepen van de klantrelatie.
Het opzetten en sturen van succesvolle verkoopgesprekken.
Question: de klantvraag en -behoefte achterhalen in
gesprekken.
Het vertalen van de klantvraag naar passende
oplossing(en).
Het presenteren van de oplossing.
Het maken van de winnende offerte.
Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van
actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 4
09:30 Start training
Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar
liggen verbeterpunten?
Vanuit de offerte aan de onderhandelingstafel.
Het succesvol doorlopen van de verschillende
onderhandelingsfases.
Omgaan met weerstand en tegenwerpingen tijdens een
prijsonderhandeling.
Het creëren van commitment voor een wederzijds winstgevende
relatie.
5 best practices uit de praktijk.
Voor na de training: het opstellen van een persoonlijk
ontwikkelplan.
17:00 Einde training
We bieden deze training ook in een 2-daagse variant aan. Bekijk
Strategisch Accountmanagement.
Werkwijze
Stap 1. Je start met een intake
Voorafgaand aan de training vindt een online intake plaats. Je
kunt er tevens voor kiezen om je intake telefonisch toe te lichten.
Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met
overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten.
Stap 2. Je volgt een inspirerende en interactieve
training
De vierdaagse training “Strategisch Accountmanagement in 4
maanden” wordt verspreid over een periode van vier maanden gegeven.
Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen,
die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte
opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken
van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet
dat je met en van elkaar leert. Tussen de trainingsdagen door werk
je opdrachten uit, welke in vervolgsessies teruggekoppeld
worden.
Stap 3. Een jaar lang toegang tot je Online Learning
Platform
Vanaf je eerste trainingsdag bieden wij je de mogelijkheid om
ondersteuning te krijgen bij het in de praktijk brengen van de
kennis en inzichten die je opdoet tijdens de training. Middels het
Online Learning Platform, jouw persoonlijke leeromgeving, kun je op
de momenten dat het jou het beste uitkomt leren. Via de YEARTH app,
je tablet of computer kun je artikelen lezen, extra informatie
aanvragen, maar ook ondersteuning ontvangen van je trainer.
Over je trainer
De training wordt gegeven door een ervaren salestrainer. Onze
trainers zijn mensen met een gedegen opleiding en ruime
praktijkervaring. Ieder binnen zijn of haar specialisatie. Door hun
jarenlange ervaring begrijpen zij wat er leeft binnen jouw
vakgebied. YEARTH trainers kenmerken zich door hun aanpak; positief
confronterend, sterk analytisch, gedragsspecialisten, wars van
trucjes, een flinke dosis praktijk- en trainerservaring en een
focus op samen met deelnemers het hoogst mogelijke resultaat
behalen.
"De training strategisch accountmanagement in 4 maanden heeft directe betrekking op mijn praktijk en is super verlopen. Inhoud technisch goed en goede persoonlijke begeleiding door de kleine groep. De training werd gegeven door een goede trainer" - 14-06-2023 11:33
"De training strategisch accountmanagement in 4 maanden heeft directe betrekking op mijn praktijk en is super verlopen. Inhoud technisch goed… alles lezen - 14-06-2023 11:33
"De training was heel goed en duidelijk. Heel leuk om te doen en ik heb er enorm veel van geleerd en er valt nog veel te leren wanneer ik het in praktijk zal brengen. De trainer was ook heel fijn en de inhoud sterk. Een echte aanrader." - 28-11-2022 14:07
"De training was heel goed en duidelijk. Heel leuk om te doen en ik heb er enorm veel van geleerd en er valt nog veel te leren wanneer ik het… alles lezen - 28-11-2022 14:07
"Door de opbouw van de training heeft de training zeer goed aangesloten bij mijn leerdoelen. De balans tussen praktische voorbeelden en theoretische informatie maakte de training erg boeiend. Door het enthousiasme van de trainer heb ik een leerzame training gehad." - 11-11-2022 15:21
"Door de opbouw van de training heeft de training zeer goed aangesloten bij mijn leerdoelen. De balans tussen praktische voorbeelden en theor… alles lezen - 11-11-2022 15:21
"Het geen wat mij het meest heeft aangesproken in de training is hoe je het beste structuur kan aanbrengen in de klantbenadering. Ik zou de training zeker aanraden wanneer je jezelf wilt ontwikkelen op het gebied van accountmanagement." - 09-11-2022 14:36
"Het geen wat mij het meest heeft aangesproken in de training is hoe je het beste structuur kan aanbrengen in de klantbenadering. Ik zou de t… alles lezen - 09-11-2022 14:36
"De groepsdynamiek is één van de kern elementen wat bijdroeg aan het leerproces in deze training. De trainer was persoonlijk betrokken en er was genoeg ruimte voor persoonlijke inbreng. Daarnaast was de balans tussen praktijk en theorie ruim in orde." - 09-11-2022 14:08
"De groepsdynamiek is één van de kern elementen wat bijdroeg aan het leerproces in deze training. De trainer was persoonlijk betrokken en er … alles lezen - 09-11-2022 14:08
"De training strategisch accountmanagement in 4 maanden was interactief. Verder spraken mij de verhalen van andere deelnemers, casussen, voorbeelden van praktijksituaties aan. Daarnaast zou ik andere willen vertellen dat ze deze trainingen moeten doen!" - 27-01-2022 13:38
"De training strategisch accountmanagement in 4 maanden was interactief. Verder spraken mij de verhalen van andere deelnemers, casussen, voor… alles lezen - 27-01-2022 13:38
"The practical sessions where we had to pretend real situations with clients and confrant to each other. That's what appealed to me the most in the training. Very interesting and learn full training. It helps you to bring more professionalism to your way of working." - 21-12-2021 08:17
"The practical sessions where we had to pretend real situations with clients and confrant to each other. That's what appealed to me the most … alles lezen - 21-12-2021 08:17
"Communiceren tips en de vele concrete voorbeelden vanuit de praktijk, dat is het gene wat mij heeft aangesproken in de training. Nuttige en praktische tips, geeft je inzichten maar ook concrete handvatten." - 10-12-2021 12:39
"Communiceren tips en de vele concrete voorbeelden vanuit de praktijk, dat is het gene wat mij heeft aangesproken in de training. Nuttige en … alles lezen - 10-12-2021 12:39
"Mij sprak aan in de training: de theorie doorlopen aan de hand van praktijkcasussen, veel praktijkervaringen uitwisselen en de update van veel bekende weetjes. Ik zou de cursus aanbevelen bij mensen die invloed hebben op de toepassing in het bedrijf waar ze werken (veelal minder grote bedrijven).
" - 31-07-2020 07:32
"Mij sprak aan in de training: de theorie doorlopen aan de hand van praktijkcasussen, veel praktijkervaringen uitwisselen en de update van ve… alles lezen - 31-07-2020 07:32
"De samenstelling van de groep is zorgvuldig gekozen zodat het niveau van de deelnemers op elkaar aansluit. De opzet in kleine groepen maakt dat er veel ruimte is voor individuele cases. De trainer maakt of breekt deze training, zeker op de derde en vierde dag. Hierbij hebben wij met Vincent een perfecte trainer gehad die veel uit eigen ervaring en cases kan putten. Voor mijzelf had de training het "strategische" deel verder uit kunnen diepen ipv de communicatie waarop de derde en vierde dag zich concentreerde. Locatie was wat moeilijk bereikbaar en door de parkeertarieven wat minder geschikt voor mensen die met de auto komen." - 20-12-2018 06:53
"De samenstelling van de groep is zorgvuldig gekozen zodat het niveau van de deelnemers op elkaar aansluit. De opzet in kleine groepen maakt … alles lezen - 20-12-2018 06:53
"Het sprak mij aan dat de training op maat is en veel vrijheid geeft in je eigen inbreng. Ik raad anderen aan om dit zeker ook te doen, inzicht en hulp zijn handig." - 05-12-2018 15:04
"Het sprak mij aan dat de training op maat is en veel vrijheid geeft in je eigen inbreng. Ik raad anderen aan om dit zeker ook te doen, inzic… alles lezen - 05-12-2018 15:04
"Het is een goede manier om te kijken waar je verbeterpunten liggen in accountmanagement. Inzicht krijgen in een andere manier van zaken doen. " - 24-03-2017 00:00
"Het is een goede manier om te kijken waar je verbeterpunten liggen in accountmanagement. Inzicht krijgen in een andere manier van zaken doen… alles lezen - 24-03-2017 00:00
"Zeker aan te bevelen. Strategisch leren denken in functie van de klant. Hoe kun je zijn behoefte inschatten? Waar ligt zijn 'pijnpunt'? " - 24-03-2017 00:00
"Zeker aan te bevelen. Strategisch leren denken in functie van de klant. Hoe kun je zijn behoefte inschatten? Waar ligt zijn 'pijnpunt'? " - 24-03-2017 00:00
"Goede training , vooral meer ervaren accountmanager. Verandering in hoe accountmanagement te bedrijven, aantal concrete technieken om tot een goed resultaat te komen. " - 24-03-2017 00:00
"Goede training , vooral meer ervaren accountmanager. Verandering in hoe accountmanagement te bedrijven, aantal concrete technieken om tot ee… alles lezen - 24-03-2017 00:00
"Duidelijk, leuke en leerzame training. Er was veel interactie, de training is praktijkgericht met een ontspannen volwassen setting." - 13-01-2017 00:00
"Duidelijk, leuke en leerzame training. Er was veel interactie, de training is praktijkgericht met een ontspannen volwassen setting. " - 13-01-2017 00:00
"De training had een goede locatie en kleine groepen. De uitwisseling van ervaringen met andere cursisten en de flexibiliteit van de training was mij erg goed bevallen." - 13-01-2017 00:00
"De training had een goede locatie en kleine groepen. De uitwisseling van ervaringen met andere cursisten en de flexibiliteit van de training… alles lezen - 13-01-2017 00:00
"Erg persoonlijke, op maat gemaakt training en betrouwbare groep. Veel interactie binnen de groep met goede voorbeelden en bekwame trainer. Echt doen!" - 13-01-2017 00:00
"Erg persoonlijke, op maat gemaakt training en betrouwbare groep. Veel interactie binnen de groep met goede voorbeelden en bekwame trainer. E… alles lezen - 13-01-2017 00:00
"Hele enthousiaste trainer met een leuke interactie binnen de groep. Tijdens de training komen veel praktijkvoorbeelden aan bod en heb ik veel gelachen en geleerd." - 13-01-2017 00:00
"Hele enthousiaste trainer met een leuke interactie binnen de groep. Tijdens de training komen veel praktijkvoorbeelden aan bod en heb ik vee… alles lezen - 13-01-2017 00:00
"Goede locatie, kleine groepen, interactiviteit en de mogelijkheid tot eigen inbreng van ontwikkelpunten maakte de training tot een succes." - 13-01-2017 00:00
"Goede locatie, kleine groepen, interactiviteit en de mogelijkheid tot eigen inbreng van ontwikkelpunten maakte de training tot een succes. " - 13-01-2017 00:00
Hieronder vind je de veelgestelde vragen van andere bezoekers. Als je ook een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
"Is het mogelijk om twee cursussen van YEARTH Academy te combineren?"
Gevraagd door Posca - 14-06-2017 14:55
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Iedere cursus start met een aparte groep die samen alle dagen volgt. Als er wordt geschoven stoort dat de groepsdynamiek en het vertrouwen. Het is wel mogelijk om bij begin cursus leerdoelen en dergelijke te bespreken.
Beantwoord door Bram de Ferrante (Springest adviseur)
Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure