Cursus Marketing Automation

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Cursus Marketing Automation

Eduvision Opleiding & Training
Logo van Eduvision Opleiding & Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Eduvision Opleiding & Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 94 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Cursus Marketing Automation
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Sandra Lubbers
Database Marketeer D (3000600574)
9
Cursus Marketing Automation

"Lekkere actieve cursus met theorie en opdrachten om te doen. Eerste dag was goed dat we de basis weer hebben opgepakt en de tweede dag was meer maatwerk. Leuk ook om te zien dat er met veel Eloqua voorbeelden tussen zaten.
Ook wat ideeën opgedaan om meteen toe te passen in de praktijk.

Wat beter kon is niet de voorbeelden alleen in tekst, maar ook echt inhoudelijk hoe ze het gedaan hebben." - 07-11-2023 07:48

"Lekkere actieve cursus met theorie en opdrachten om te doen. Eerste dag was goed dat we de basis weer hebben opgepakt en de tweede dag was m… alles lezen - 07-11-2023 07:48

Beste Sandra, dank je wel voor je mooie waarderingscijfer, de terugkoppeling en de tip (we nemen hem mee!). Excuses voor de late reactie, maar fijn om te horen dat alles zo naar wens was; we hopen dat je inmiddels lekker aan de slag bent met je nieuwe kennis en vaardigheden en zien je graag nog eens terug. Hartelijke groet, Team Eduvision

- 07-11-2023 07:48

Startdata en plaatsen

computer Online: Virtueel
4 apr. 2025 tot 25 apr. 2025
Toon rooster
event 4 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 11 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 25 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeRotterdam
9 apr. 2025 tot 23 apr. 2025
Toon rooster
event 9 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 16 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 23 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeApeldoorn
10 apr. 2025 tot 24 apr. 2025
Toon rooster
event 10 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 17 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 24 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
10 apr. 2025 tot 24 apr. 2025
Toon rooster
event 10 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 17 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 24 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
placeEindhoven
11 apr. 2025 tot 2 mei. 2025
Toon rooster
event 11 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 25 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 2 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
placeRotterdam
8 mei. 2025 tot 22 mei. 2025
Toon rooster
event 8 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 15 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 22 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeApeldoorn
9 mei. 2025 tot 23 mei. 2025
Toon rooster
event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 23 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
9 mei. 2025 tot 23 mei. 2025
Toon rooster
event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 23 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
placeEindhoven
12 mei. 2025 tot 26 mei. 2025
Toon rooster
event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 26 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
computer Online: Virtueel
12 mei. 2025 tot 26 mei. 2025
Toon rooster
event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 26 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeRotterdam
6 jun. 2025 tot 20 jun. 2025
Toon rooster
event 6 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 13 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 20 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeEindhoven
10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025
Toon rooster
event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 17 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 24 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
computer Online: Virtueel
10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025
Toon rooster
event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 17 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 24 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeApeldoorn
16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025
Toon rooster
event 16 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 30 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025
Toon rooster
event 16 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 30 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
placeRotterdam
7 jul. 2025 tot 21 jul. 2025
Toon rooster
event 7 juli 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 14 juli 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 21 juli 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeEindhoven
9 jul. 2025 tot 23 jul. 2025
Toon rooster
event 9 juli 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 16 juli 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 23 juli 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
computer Online: Virtueel
9 jul. 2025 tot 23 jul. 2025
Toon rooster
event 9 juli 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 16 juli 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 23 juli 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeApeldoorn
15 jul. 2025 tot 29 jul. 2025
Toon rooster
event 15 juli 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 22 juli 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 29 juli 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
15 jul. 2025 tot 29 jul. 2025
Toon rooster
event 15 juli 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 22 juli 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 29 juli 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3

Beschrijving

Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.

Tijdens de Cursus Marketing Automation

Tijdens de Cursus Marke…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing Automation, Marketingstrategie, Growth Hacking, Data Driven Marketing en Sitecore.

Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.

Tijdens de Cursus Marketing Automation

Tijdens de Cursus Marketing Automation leer je hoe je digitale profielen kunt opbouwen, hoe relevante campagnes eruit zien en hoe je leads kunt converteren en prioriteren. Ook de meest relevante software komt aan bod.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Marketing Automation ben je in staat om:

  • Een profielenbestand op te bouwen
  • Leads te 'voeden'
  • Relevante campagnes op te zetten en bij te houden
  • Leads te converteren
  • Personalisatie technieken in te zetten
  • De belangrijkste software te kennen

Praktijkgerichte aanpak

De Cursus Marketing Automation is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus marketing automation ga je aan de slag met een profielenbestand dat is opgezet of je eigen profielenbestand van jouw organisatie. Je leert hoe je de leads het beste kunt groeperen, er campagnes bij te bedenken en de leadconversie te verhogen. Op deze manier haal je optimaal rendement uit de training marketing automation.


Tijdens de Cursus Marketing Automation doorlopen we de volgende onderdelen:

Introductie

  • Definitie marketing automation
  • Waarom marketing automation essentieel is
  • Overview succesvolle praktijkcases

Breng je klant in beeld

  • Customer journey
  • Welke data gebruik je?
  • Buyer persona’s
  • Customer journey mapping
  • Segmentatie
  • Tools

Lead management

  • Lead generatie
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • De rol van sales

Campagnes

  • Strategische keuzes
  • Relevante content
  • Personalisatie
  • Automatisering
  • Implementeren en bijhouden van campagnes

Testen

  • Conversie optimalisatie
  • A/B-testen (bijv. e-mail en landingpages)

Marketing automation software en implementatie

  • Wat is de belangrijkste software in de markt?
  • Welk programma kies je?
  • Wat zijn verschillen tussen de platforms?
  • Tips voor implementatie

Aan de slag
Ontwikkel zelf een marketing automation plan met daarin o.a.

  • Realistische doelen
  • Customer journey map
  • Contentstrategie
  • Campagnes
  • Testideeën
9
Gemiddeld cijfer voor Cursus Marketing Automation
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Sandra Lubbers
Database Marketeer D (3000600574)
9
Cursus Marketing Automation

"Lekkere actieve cursus met theorie en opdrachten om te doen. Eerste dag was goed dat we de basis weer hebben opgepakt en de tweede dag was meer maatwerk. Leuk ook om te zien dat er met veel Eloqua voorbeelden tussen zaten.
Ook wat ideeën opgedaan om meteen toe te passen in de praktijk.

Wat beter kon is niet de voorbeelden alleen in tekst, maar ook echt inhoudelijk hoe ze het gedaan hebben." - 07-11-2023 07:48

"Lekkere actieve cursus met theorie en opdrachten om te doen. Eerste dag was goed dat we de basis weer hebben opgepakt en de tweede dag was m… alles lezen - 07-11-2023 07:48

Beste Sandra, dank je wel voor je mooie waarderingscijfer, de terugkoppeling en de tip (we nemen hem mee!). Excuses voor de late reactie, maar fijn om te horen dat alles zo naar wens was; we hopen dat je inmiddels lekker aan de slag bent met je nieuwe kennis en vaardigheden en zien je graag nog eens terug. Hartelijke groet, Team Eduvision

- 07-11-2023 07:48

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.