Training E-mailmarketing
"Was prima online workshop waar ik veel ideeen en inspiratie heb opgedaan om E-mail marketing bij ZL naar een volgende fase te brengen. Zeker een aanrader voor iedereen die wat wil leren over e-mailmarketing" - 25-02-2022 07:59
"Was prima online workshop waar ik veel ideeen en inspiratie heb opgedaan om E-mail marketing bij ZL naar een volgende fase te brengen. Zeker… alles lezen - 25-02-2022 07:59
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 3 dec. 2024Toon rooster event 3 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Verhoog de opens en kliks van je digitale nieuwsbrievenE-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je met de beste e-mailmarketing voor meer abonnees én conversie?
Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels te schrijven, wat het belang is van profielverrijking en hoe inschrijvingen te stimuleren.
Resultaat
- Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-m…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je met de beste e-mailmarketing voor meer abonnees én conversie?
Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels te schrijven, wat het belang is van profielverrijking en hoe inschrijvingen te stimuleren.
Resultaat
- Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-mailmarketing-strategie
- Je kent de ideale timing, frequentie en verzendtijd van nieuwsbrieven
- Je kunt slimme segmentatietechnieken toepassen om nog gerichter te communiceren
- Je weet hoe klantprofielen op te bouwen en uit te breiden
- Je kunt de beste onderwerpregels schrijven en conversie en interactie stimuleren
Voor wie
De training E-mailmarketing is bedoeld voor iedereen die bij de e-mailmarketing binnen hun organisatie betrokken is. Denk aan: online marketeers, e-mailmarketeers, webredacteuren, communicatiemedewerkers en andere marcom-professionals. Je hebt geen technische kennis van e-mailprogramma’s nodig.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training E-mailmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Meten en sturen op KPI’s
- ‘Code e-mail’ en de Telecomwet
- Integratie e-mailmarketing met algemene organisatiedoelstellingen
- E-mailmarketing quickscan
- Contentmarketing, sales & conversie
- 15 typen marketing-e-mails
- Onderwerpen en content die conversie en interactie stimuleren
- De ideale timing, frequentie en verzendtijd
- Slimmer segmenteren en powerpersonalisatie
- Klantprofielen en digitale lichaamstaal
- Maak big data klein in je eigen database
- Betere onderwerpregels schrijven
- Formule voor de juiste opbouw en structuur
- Je eigen e-mails en campagnes verbeteren: persoonlijke quick wins
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training E-mailmarketing is bedoeld voor iedereen die bij de e-mailmarketing binnen hun organisatie betrokken is. Denk aan: online marketeers, e-mailmarketeers, webredacteuren, communicatiemedewerkers en andere marcom-professionals. Je hebt geen technische kennis van e-mailprogramma’s nodig.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-mailmarketing-strategie
- Je kent de ideale timing, frequentie en verzendtijd van nieuwsbrieven
- Je kunt slimme segmentatietechnieken toepassen om nog gerichter te communiceren
- Je weet hoe klantprofielen op te bouwen en uit te breiden
- Je kunt de beste onderwerpregels schrijven en conversie en interactie stimuleren
Tijdens de training E-mailmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Meten en sturen op KPI’s
- ‘Code e-mail’ en de Telecomwet
- Integratie e-mailmarketing met algemene organisatiedoelstellingen
- E-mailmarketing quickscan
- Contentmarketing, sales & conversie
- 15 typen marketing-e-mails
- Onderwerpen en content die conversie en interactie stimuleren
- De ideale timing, frequentie en verzendtijd
- Slimmer segmenteren en powerpersonalisatie
- Klantprofielen en digitale lichaamstaal
- Maak big data klein in je eigen database
- Betere onderwerpregels schrijven
- Formule voor de juiste opbouw en structuur
- Je eigen e-mails en campagnes verbeteren: persoonlijke quick wins
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
"Was prima online workshop waar ik veel ideeen en inspiratie heb opgedaan om E-mail marketing bij ZL naar een volgende fase te brengen. Zeker een aanrader voor iedereen die wat wil leren over e-mailmarketing" - 25-02-2022 07:59
"Was prima online workshop waar ik veel ideeen en inspiratie heb opgedaan om E-mail marketing bij ZL naar een volgende fase te brengen. Zeker… alles lezen - 25-02-2022 07:59
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.