Training E-mailmarketing

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
11 mrt. 2019
Antwerpen
16 mei. 2019
Utrecht
4 jun. 2019
Utrecht
5 sep. 2019
Gent
24 sep. 2019
Utrecht
10 dec. 2019

Beschrijving

E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je voor meer abonnees én conversie?

Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels te schrijven, wat het belang is van profielverrijking en hoe inschrijvingen te stimuleren.

Resultaat

  • Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-mailmarketingstrategie
  • Je kent de ideale timing, frequentie en verzendtijd van ni…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je voor meer abonnees én conversie?

Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels te schrijven, wat het belang is van profielverrijking en hoe inschrijvingen te stimuleren.

Resultaat

  • Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-mailmarketingstrategie
  • Je kent de ideale timing, frequentie en verzendtijd van nieuwsbrieven
  • Je kunt slimme segmentatietechnieken toepassen om nog gerichter te communiceren
  • Je weet hoe klantprofielen op te bouwen en uit te breiden
  • Je kunt de beste onderwerpregels schrijven en conversie en interactie stimuleren

Programma

Tijdens de training E-mailmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Meten en sturen op KPI’s
  • ‘Code e-mail’ en de Telecomwet
  • Integratie e-mailmarketing met algemene organisatiedoelstellingen
  • E-mailmarketing quickscan
  • Contentmarketing, sales & conversie
  • 15 typen marketing-e-mails
  • Onderwerpen en content die conversie en interactie stimuleren
  • De ideale timing, frequentie en verzendtijd
  • Slimmer segmenteren en powerpersonalisatie
  • Klantprofielen en digitale lichaamstaal
  • Maak big data klein in je eigen database
  • Betere onderwerpregels schrijven
  • Formule voor de juiste opbouw en structuur
  • Je eigen e-mails en campagnes verbeteren: persoonlijke quick wins

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die bij de e-mailmarketing binnen hun organisatie betrokken is. Denk aan: online marketeers, e-mailmarketeers, webredacteuren, communicatiemedewerkers en andere marcom-professionals. Je hebt geen technische kennis van e-mailprogramma’s nodig.

Trainer(s)

Jordie van Rijn is e-mailmarketing en marketing automation consultant. Hij helpt organisaties met het implementeren van e-mailmarketingprogramma's en het bouwen van e-mailcampagnes die de klantrelatie intensiveren.

Praktisch

  • ‘E-mailmarketing’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.