E-mailmarketing

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 150 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam (dagtraining)
12 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Leusden (dagtraining)
12 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Utrecht (dagtraining)
12 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Amsterdam
10 apr. 2019 tot 17 apr. 2019
Leusden
10 apr. 2019 tot 17 apr. 2019
Utrecht
10 apr. 2019 tot 17 apr. 2019
Utrecht
1 okt. 2019 tot 8 okt. 2019
Amsterdam
3 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Eindhoven
3 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Leusden
3 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Rotterdam
3 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Utrecht
3 okt. 2019 tot 10 okt. 2019
Zwolle
3 okt. 2019 tot 10 okt. 2019

Beschrijving

E-mailmarketing

Haal meer uit e-mailmarketing

E-mail is bij veel bedrijven de belangrijkste traffic driver naar de website. Dit kanaal draagt bij aan omzet, retentie en klanttevredenheid/NPS. In de training E-mailmarketing bij Beeckestijn Business School leer je dit belangrijke online marketing instrument goed in te richten en te managen. Je leert veel over gebruik van teksten en afbeeldingen, selecteren van doelgroepen, personalisatie, testen en het verhogen van de effectiviteit van je e-mailmarketing resultaten.

Je leert

  • De laatste ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing  
  • Optimaliseren van het gebruik van teksten en afbeeldingen
  • Wet- en regelgeving op het gebied van e-mai…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

E-mailmarketing

Haal meer uit e-mailmarketing

E-mail is bij veel bedrijven de belangrijkste traffic driver naar de website. Dit kanaal draagt bij aan omzet, retentie en klanttevredenheid/NPS. In de training E-mailmarketing bij Beeckestijn Business School leer je dit belangrijke online marketing instrument goed in te richten en te managen. Je leert veel over gebruik van teksten en afbeeldingen, selecteren van doelgroepen, personalisatie, testen en het verhogen van de effectiviteit van je e-mailmarketing resultaten.

Je leert

  • De laatste ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing  
  • Optimaliseren van het gebruik van teksten en afbeeldingen
  • Wet- en regelgeving op het gebied van e-mailmarketing
  • E-mailmarketing processen, systemen en executie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen

Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren van je E-mailmarketing in zowel b2b, b2c als non-profit organisaties!

Onderwerpen tijdens de training E-mailmarketing


E-mailmarketing strategie en conceptontwikkeling 

  • Trends in e-mailmarketing
  • E-mailmarketing als onderdeel van digital marketing mix
  • Vormen van e-mail
  • Klantcontactstrategie en CRM
  • Doelgroepen, segmentatie en personalisatie
  • Doelstelling en KPI’s
  • Conceptontwikkeling
  • E-mailmarketing plan
  • Toepassing in de praktijk

E-mailmarketing management en executie

  • Database opbouw en modellering
  • Marketing automation
  • Tools en platformen
  • Privacy wetgeving (opt- in en opt-out)
  • Deliverability
  • Meten, analyseren en ROI
  • Scoringsmatrices & personalisatie
  • Interne organisatie
  • Toepassing in de praktijk

E-mailmarketing optimalisatie en conversieverhoging

  • E-mail design en usability
  • Mobile en social
  • Interactieve of kinetic e-mail
  • Teksten voor e-mailings
  • Online persuasion
  • Landingspagina’s
  • Testen en testplan
  • Optimalisatie e-mailcampagnes
  • Toepassing in de praktijk

Maak je eigen e-mailmarketingplan

  • E-mailmarketing als onderdeel van digital marketing mix
  • Aansluiting bij de marketingstrategie van je eigen organisatie.
  • Doelgroepen, segmentatie en personalisatie
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Definieer de speerpunten voor je eigen organisatie
  • Formuleer concept E-mailmarketing plan

Certificaat

Na afloop van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Voor wie is de training e-mailmarketing bedoeld?

De training e-mailmarketing is bedoeld voor iedereen die e-mailmarketing succesvol willen (gaan) inzetten en een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van e-mailmarketing. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in praktijk.

Vooropleiding & ervaring

Er zijn geen voorvereisten. Er wordt verondersteld dat je reeds enige kennis hebt online marketing.

Veelvoorkomende functies bij deze training

  • (Online) marketeers
  • Direct marketeers
  • E-mailmarketing professionals
  • (Online) communicatie professionals

Trainingstijden

De training e-mailmarketing heeft 2 collegedagen. De collegetijden van de dagopleiding zijn van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 16.00 uur. De collegetijden van de avondopleiding zijn van 14:30 - 17:30 en van 18:30 - 21:30 uur. De colleges worden op één vaste dag in de week gegeven, verspreid over 2 weken. 

Voorbereiding

  • Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intake. Hierin kun je je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de trainer, daar indien mogelijk, rekening mee kan houden.
  • Vergeet niet een laptop en oplader mee te nemen naar de training.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €1.295,-
Vakliteratuur & e-learning: €95,-
Totaalprijs: €1.390,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagtraining) of buffet (avondtraining)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 juni 2017. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.