Data Driven Marketeer
- Niveau
- Tijdsduur
- Trainers
- +2
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeUtrecht 10 okt. 2024 tot 17 okt. 2024 |
placeUtrecht 3 jan. 2025 tot 10 jan. 2025 |
placeUtrecht 17 feb. 2025 tot 24 feb. 2025 |
placeUtrecht 17 apr. 2025 tot 24 apr. 2025 |
placeUtrecht 29 jul. 2025 tot 5 aug. 2025 |
placeUtrecht 13 okt. 2025 tot 20 okt. 2025 |
placeUtrecht 6 jan. 2026 tot 13 jan. 2026 |
Beschrijving
Wie is de marketeer van de toekomst? Wij denken: iemand die intuïtie en creativiteit combineert met keiharde kennis van data. Want data is zo’n beetje de belangrijkste bron voor strategie geworden. In deze Data Driven Marketing opleiding leer je alles wat je moet weten om als data driven marketeer aan de slag te kunnen. Van datacollectie en -analyse tot datavisualisatie en marketing automation: na afloop heb je de skills om met jouw marketingcampagnes meetbare impact te maken.Zo is de opleiding opgebouwd
De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Data Driven Marketingstrategie
- Marketing Automation
- Datavisualisatie met Looker Studio
Programma …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Data Driven Marketingstrategie
- Marketing Automation
- Datavisualisatie met Looker Studio
Programma van de opleiding Data Driven Marketeer
Data Driven Marketingstrategie
Dag 1 College 1- Wat is data driven marketing?
- De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
- Verschillende databronnen en datamodellen
- Databases: hoe zitten ze in elkaar en wanneer werken ze goed?
- Gaan we in op de vraag “Hoe neem je beslissingen op basis van data?
- Het opstellen van een campagneplan met data metingen
- ‘Key’ cijfers voor data driven marketing
- Jouw persoonlijk casus
- Verdieping en feedback op eigen data driven marketingstrategie.
- Do’s en don’ts voor een data driven marketingstrategie
- Tussentijd optimaliseren: werken met submetrics
- Inzet van data personalisatie; retargeting, liquid content en marketing automation
- Data visualiseren in dashboards voor interne zichtbaarheid
- De ROI van data driven marketing
Marketing Automation
Dag 1 Ochtend- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Datavisualisatie met Looker Studio
Dag 1
Ochtend- Google Data Studio / Looker Studio
- Wat is het?
- Hoe werkt het?
- Wat kan het?
- Gegevensbronnen koppelen: de start van elk dashboard
- Belangrijkste menu-opties
- Stappenplan data visualiseren
- Gegevensbeheer
- Gegevensbron, dimensie en statistiek
- Diagrammen
- Filters en vergelijkingen
- Periode
- Gegevens mengen
- Lay-out en huisstijl
- Dashboards automatisch versturen
Dag 2
Ochtend- Terugblik dag 1
- KPI's en meetplan
- Statistieken en grafieken
- Praktijk analyses: bestaande en eigen dashboards
- Databronnen combineren
- Aangepaste velden
- Use cases
- Design/UX, waar moet je op letten?
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.