Data Driven Marketeer In-company
Beschrijving
Wie is de marketeer van de toekomst? Wij denken: iemand die intuïtie en creativiteit combineert met keiharde kennis van data. Want data is zo’n beetje de belangrijkste bron voor strategie geworden. In deze Data Driven Marketing opleiding leer je alles wat je moet weten om als data driven marketeer aan de slag te kunnen. Van datacollectie en -analyse tot datavisualisatie en marketing automation: na afloop heb je de skills om met jouw marketingcampagnes meetbare impact te maken.Zo is de opleiding opgebouwd
De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Data Driven Marketingstrategie
- Marketing automation
- Datavisualisatie met Google Data Studio
Progr…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Data Driven Marketingstrategie
- Marketing automation
- Datavisualisatie met Google Data Studio
Programma van de opleiding Data Driven Marketeer
Data Driven Marketingstrategie
Dag 1 College 1- Wat is data driven marketing?
- De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
- Verschillende databronnen en datamodellen
- Databases: hoe zitten ze in elkaar en wanneer werken ze goed?
- Gaan we in op de vraag “Hoe neem je beslissingen op basis van data?
- Het opstellen van een campagneplan met data metingen
- ‘Key’ cijfers voor data driven marketing
- Jouw persoonlijk casus
- Verdieping en feedback op eigen data driven marketingstrategie.
- Do’s en don’ts voor een data driven marketingstrategie
- Tussentijd optimaliseren: werken met submetrics
- Inzet van data personalisatie; retargeting, liquid content en marketing automation
- Data visualiseren in dashboards voor interne zichtbaarheid
- De ROI van data driven marketing
Marketing Automation
Dag 1 College 1- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Datavisualisatie met Google Data Studio
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.