Contentmarketing

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Emily MattakaMarieke Pijler
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.037 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,1
Gemiddeld cijfer voor Contentmarketing
Gebaseerd op 13 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Sanne Buitenhuis
Marketeer
10
Contentmarketing

"Goede aansluiting bij de praktijk en veel ruimte voor eigen cases vanuit eigen ervaring. Persoonlijke en prettige benadering en lekker vlot. Leila voelt de groep goed aan en neemt echt de tijd om in te zoomen op de opdrachten. Geeft zeer nuttige tips en kan zich goed verplaatsen in de bedrijfscultuur." - 03-02-2020 15:40

"Goede aansluiting bij de praktijk en veel ruimte voor eigen cases vanuit eigen ervaring. Persoonlijke en prettige benadering en lekker vlot.… alles lezen - 03-02-2020 15:40

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
18 nov. 2020 tot 25 nov. 2020
placeUtrecht
22 jan. 2021 tot 29 jan. 2021
placeUtrecht
25 mrt. 2021 tot 1 apr. 2021
placeUtrecht
31 mei. 2021 tot 7 jun. 2021
placeUtrecht
24 aug. 2021 tot 31 aug. 2021
placeUtrecht
4 nov. 2021 tot 11 nov. 2021

Beschrijving

Content is een cruciaal onderdeel van moderne marketing en dé manier om klanten aan je merk te binden. Maar hoe ontwikkel je een creatieve contentstrategie, en hoe voer je die zo effectief mogelijk uit? Tijdens de tweedaagse training Contentmarketing leer je hoe je jouw doelgroep uitpluist: wie zijn ze en wat willen ze? Je ontdekt wat content goed en uniek maakt, hoe je het bij je doelgroep krijgt en hoe je het succes van je strategie meet.

Programma van de training Contentmarketing

Tijdens de training behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je conten…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Content is een cruciaal onderdeel van moderne marketing en dé manier om klanten aan je merk te binden. Maar hoe ontwikkel je een creatieve contentstrategie, en hoe voer je die zo effectief mogelijk uit? Tijdens de tweedaagse training Contentmarketing leer je hoe je jouw doelgroep uitpluist: wie zijn ze en wat willen ze? Je ontdekt wat content goed en uniek maakt, hoe je het bij je doelgroep krijgt en hoe je het succes van je strategie meet.

Programma van de training Contentmarketing

Tijdens de training behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.

Dag 1

College 1 

  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.

College 2 

  • Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?

Dag 2

College 3

  • Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
  • Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?

College 4

  • Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
  • Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
  • Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

9,1
Gemiddeld cijfer voor Contentmarketing
Gebaseerd op 13 ervaringen
starstarstarstarstar
Sanne Buitenhuis
Marketeer
10
Contentmarketing

"Goede aansluiting bij de praktijk en veel ruimte voor eigen cases vanuit eigen ervaring. Persoonlijke en prettige benadering en lekker vlot. Leila voelt de groep goed aan en neemt echt de tijd om in te zoomen op de opdrachten. Geeft zeer nuttige tips en kan zich goed verplaatsen in de bedrijfscultuur." - 03-02-2020 15:40

"Goede aansluiting bij de praktijk en veel ruimte voor eigen cases vanuit eigen ervaring. Persoonlijke en prettige benadering en lekker vlot.… alles lezen - 03-02-2020 15:40

Ingeborg Hoogsteen
starstarstarstarstar_half
Ingeborg Hoogsteen
Bureau Twirrewyn
9
Contentmarketing

"Leila legt goed uit en gebruikt aansprekende voorbeelden. Daarnaast heeft ze oog voor iedere cursist en haar cases, vragen en ideeën. Na twee dagen sta ik te popelen om het geleerde in de praktijk te brengen" - 03-02-2020 15:38

"Leila legt goed uit en gebruikt aansprekende voorbeelden. Daarnaast heeft ze oog voor iedere cursist en haar cases, vragen en ideeën. Na twe… alles lezen - 03-02-2020 15:38

starstarstarstarstar_border
Inge -
Content marketeer
8
Contentmarketing

"Veel praktische tools waar je gelijk mee aan de slag kunt. Fijne modellen om mee te werken die ik gelijk toe kan passen in mijn organisatie. Leuk om even buiten de deur te lunchen. " - 03-02-2020 15:38

"Veel praktische tools waar je gelijk mee aan de slag kunt. Fijne modellen om mee te werken die ik gelijk toe kan passen in mijn organisatie.… alles lezen - 03-02-2020 15:38

starstarstarstarstar
Wende -
SEO / Content marketeer
10
Contentmarketing

"De trainer was erg enthousiast en had passie voor haar vak. Er was tijdens de training veel ruimte voor een eigen case en inbreng. Goede opdrachten en ook leerzame nabesprekingen. Ik heb veel kennis opgedaan en ben anders tegen dingen gaan aankijken. Echt een aanrader! " - 03-02-2020 15:38

"De trainer was erg enthousiast en had passie voor haar vak. Er was tijdens de training veel ruimte voor een eigen case en inbreng. Goede opd… alles lezen - 03-02-2020 15:38

Youri Sepp
starstarstarstarstar_half
Youri Sepp
SEO-specialist
9
Contentmarketing

"Overzichtelijk qua onderdelen en de onderlinge samenhang. Heldere uitleg per onderdeel en genoeg ruimte voor vragen en specifieke cases. Training geeft goede, praktische handvaten om verder te gaan voor zowel je eigen organisatie als voor je klanten. " - 26-08-2019 14:53

"Overzichtelijk qua onderdelen en de onderlinge samenhang. Heldere uitleg per onderdeel en genoeg ruimte voor vragen en specifieke cases. Tra… alles lezen - 26-08-2019 14:53

starstarstarstarstar
Marlon Augustijn
First Aid Marketing
10
Contentmarketing

"Leerzame, leuke cursus die je alle nodige handvaten meegeeft om een goede contentstrategie op te zetten, van doelgroep definiëren tot aan het kostenplaatje. Emily is een pro in haar veld, en heeft alle tools en praktijkvoorbeelden om jou wegwijs te maken in het content veld" - 26-08-2019 14:49

"Leerzame, leuke cursus die je alle nodige handvaten meegeeft om een goede contentstrategie op te zetten, van doelgroep definiëren tot aan he… alles lezen - 26-08-2019 14:49

starstarstarstarstar_half
Barbara Ginter
Lejeune Association Management
9
Contentmarketing

"Veel praktische voorbeelden en ruimte om met eigen materiaal aan de slag te gaan. Leuk om met mede-cursisten te sparren over jouw eigen organisatie en inzichten te krijgen van mensen die buiten je organisatie staan en dus anders tegen zaken aan kijken." - 26-08-2019 14:47

"Veel praktische voorbeelden en ruimte om met eigen materiaal aan de slag te gaan. Leuk om met mede-cursisten te sparren over jouw eigen orga… alles lezen - 26-08-2019 14:47

starstarstarstarstar
Jeyantha Kathiravelu
First Aid Marketing
10
Contentmarketing

"Duidelijke informatie, begrijpelijke uitleg door de docente, goede relevante voorbeelden. Er werd genoeg tijd besteed aan onduidelijkheden, als die er al waren. De docente heeft zich goed voorbereid en een ruim aantal modellen gebruikt en ook die weer verduidelijkt en de context er omheen uitgelicht. " - 26-08-2019 14:46

"Duidelijke informatie, begrijpelijke uitleg door de docente, goede relevante voorbeelden. Er werd genoeg tijd besteed aan onduidelijkheden, … alles lezen - 26-08-2019 14:46

Anne Marie van Adrichem van der Horst
starstarstarstarstar_border
Anne Marie van der Horst
marketing manager
8
Contentmarketing

"Deze cursus is zeer praktisch opgezeten bevat een goede afwisseling tussen theorie, praktijk en inspiratie. We hadden een kleine groep zodat er veel ruimte is voor persoonlijke) vragen en de kennis afgestemd kan worden op je eigen praktijk en of vragen " - 24-06-2019 14:20

"Deze cursus is zeer praktisch opgezeten bevat een goede afwisseling tussen theorie, praktijk en inspiratie. We hadden een kleine groep zodat… alles lezen - 24-06-2019 14:20

starstarstarstarstar_border
Susanne -
VELUX Nederland
8
Contentmarketing

"Door de kleine groep veel mogelijkheid om dieper op de content(strategie) in te gaan, daarom hoog praktisch gehalte. Fijne trainer die erg met jou (en je merk) meedenkt waardoor de training erg waardevol wordt en direct toepasbaar in de praktijk. " - 24-06-2019 14:17

"Door de kleine groep veel mogelijkheid om dieper op de content(strategie) in te gaan, daarom hoog praktisch gehalte. Fijne trainer die erg m… alles lezen - 24-06-2019 14:17

starstarstarstarstar_half
Martine ter Beek
VELUX Nederland B.V.
9
Contentmarketing

"Zeer prettige training in een kleine groep wat zorgt voor veel interactie en een prettige sfeer. Informatie is en wordt direct toegepast, wat zorgt dat je naar huis gaat met een concreet plan. " - 24-06-2019 14:17

"Zeer prettige training in een kleine groep wat zorgt voor veel interactie en een prettige sfeer. Informatie is en wordt direct toegepast, wa… alles lezen - 24-06-2019 14:17

starstarstarstarstar_half
Elke Verbaarschot
Kwaliteitsmanager
9
Contentmarketing

"De positieve energie die mij nog meer enthousiasmeerde om met content marketing verder aan de slag te gaan en de praktische tools en opdrachten waarmee ik aan de slag kan. " - 22-05-2019 14:42

"De positieve energie die mij nog meer enthousiasmeerde om met content marketing verder aan de slag te gaan en de praktische tools en opdrach… alles lezen - 22-05-2019 14:42

starstarstarstarstar_half
Jordy van Elk
9
Contentmarketing

"Er wordt enorm veel kennis gedeeld. Iedereen krijgt ook de kans om zijn/haar verhaal te vertellen - waardoor je ook inspiratie krijgt voor jezelf. Het is een training die ik zeker kan aanraden!" - 14-01-2019 15:31

"Er wordt enorm veel kennis gedeeld. Iedereen krijgt ook de kans om zijn/haar verhaal te vertellen - waardoor je ook inspiratie krijgt voor j… alles lezen - 14-01-2019 15:31

Emily Mattaka - Think in Magic. Expect Miracles.
Emily Mattaka
Think in Magic. Expect Miracles.
Marieke Pijler - Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
Marieke Pijler
Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
9,4

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.