Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren
"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -technieken duidelijk werden. Alle cursisten geven aan meer grip op functionering- en beoordelingsgesprekken te hebben gekregen.
" - 17-01-2014 08:58
"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -tec… alles lezen - 17-01-2014 08:58
Beschrijving
Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !
RESULTAATGERICHT FUNCTIONERINGS- EN BEOORDELINGSGESPREKKEN VOEREN
Cameratraining met trainingsacteur !
Uit ervaring blijkt dat veel mensen het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken lastig vinden. Dit komt vooral door de impact die deze gesprekken kunnen hebben op de carrières van mensen. Wat is de juiste manier om dergelijke gesprekken aan te pakken? Hoe gaat u om met weerstand van mensen die het niet eens zijn met uw oordeel?
Hoe voorkomt u beoordelingsfouten? Hoe legt u de gemaakte afspraken vast? Op praktische wijze worden de essentiële vaardigheden getraind die nodig zijn om zowel professioneel beoordelings- als functioneringsgesprekken te voeren.
Doelen
De deelnemers…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !
RESULTAATGERICHT FUNCTIONERINGS- EN BEOORDELINGSGESPREKKEN VOEREN
Cameratraining met trainingsacteur !
Uit ervaring blijkt dat veel mensen het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken lastig vinden. Dit komt vooral door de impact die deze gesprekken kunnen hebben op de carrières van mensen. Wat is de juiste manier om dergelijke gesprekken aan te pakken? Hoe gaat u om met weerstand van mensen die het niet eens zijn met uw oordeel?
Hoe voorkomt u beoordelingsfouten? Hoe legt u de gemaakte afspraken vast? Op praktische wijze worden de essentiële vaardigheden getraind die nodig zijn om zowel professioneel beoordelings- als functioneringsgesprekken te voeren.
Doelen
De deelnemers;
. kunnen de essentiële gespreksvaardigheden toepassen die nodig zijn in deze gesprekken;
. beheersen de communicatieve vaardigheden luisteren – doorvragen – samenvatten;
. Kunnen bondig en helder het wat, waarom en hoe functionerings- en beoordelingsgesprekken aan medewerkers uitleggen;
. herkennen de ontwikkelingsbehoeften van werknemers;
. kunnen deze leerbehoefte SMART formuleren;
. herkennen de verschillende vormen van weerstand bij werknemers;
. kunnen assertief omgaan met weerstand vanuit werknemers tijdens bv beoordelingsgesprekken
. kennen de eigen persoonlijke communicatiestijl(en) en wat het effect van deze stijlen is op anderen mensen;
. zijn zich bewust van hun verbale en non-verbale communicatie en het effect daarvan op de gesprekspartner;
. kunnen (non) - verbaal assertief communiceren;
. kunnen non-verbale communicatie en uitstraling effectief inzetten tijdens functionerings- en beoordelingsgesprekken;
. kunnen constructief feedback geven volgens de daarvoor geldende regels.
Effecten
Veel doen staat centraal tijdens deze intensieve, interactieve en praktische training. Een aantal gesprekken wordt ‘live’ opgenomen met een camera en direct na afloop grondig geanalyseerd. De deelnemers staan na afloop van deze training stevig in hun schoenen waar het gaat om het professioneel voeren van functionerings- en beoordelings-gesprekken.De deelnemers trainen met een trainingsacteur voor een optimaal leereffect.
Inhoud: gespreksvaardigheden (luisteren, doorvragen,
samenvatten). Verschillen en overeenkomsten beoordelen en
functioneren (gespreksmodellen). Beoordelingsfouten vermijden.
Omgaan met weerstand. Videofragmenten.
Werkwijze: live oefenen van gesprekken
(tweegesprek) met camera en trainingsacteur. Eigen cases.
Effect: inzicht in eigen gespreksstijl. Kracht en
valkuilen in beide gesprekken.
"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -technieken duidelijk werden. Alle cursisten geven aan meer grip op functionering- en beoordelingsgesprekken te hebben gekregen.
" - 17-01-2014 08:58
"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -tec… alles lezen - 17-01-2014 08:58
"Goede dag gehad, leuk overleg binnen het team. Verwachting lag iets anders. Maar ook goed om andere inzichten te krijgen.
Toch is het ook goed om te zien, hoe collega's een gehele andere aanpak hebben." - 16-01-2014 15:58
"Goede dag gehad, leuk overleg binnen het team. Verwachting lag iets anders. Maar ook goed om andere inzichten te krijgen. Toch is het ook g… alles lezen - 16-01-2014 15:58
"Was een leuke, leerzame, interactieve en interessante dag. Echt wat van opgestoken en ook leuk om op een andere manier met collega's om te gaan. Was onder de indruk van de prestaties van de actrice Linda die van de ene in de andere rol helemaal overtuigend overkwam" - 16-01-2014 15:06
"Was een leuke, leerzame, interactieve en interessante dag. Echt wat van opgestoken en ook leuk om op een andere manier met collega's om te g… alles lezen - 16-01-2014 15:06
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.