Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren

Type product
Logo van Silent Speakers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Silent Speakers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 267 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8
Gemiddeld cijfer voor Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Saco van der Laan
HR manager
8
Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren

"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -technieken duidelijk werden. Alle cursisten geven aan meer grip op functionering- en beoordelingsgesprekken te hebben gekregen.
" - 17-01-2014 08:58

"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -tec… alles lezen - 17-01-2014 08:58

Beschrijving

Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !

RESULTAATGERICHT FUNCTIONERINGS- EN BEOORDELINGSGESPREKKEN VOEREN

Cameratraining met trainingsacteur !

Uit ervaring blijkt dat veel mensen het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken lastig vinden. Dit komt vooral door de impact die deze gesprekken kunnen hebben op de carrières van mensen. Wat is de juiste manier om dergelijke gesprekken aan te pakken? Hoe gaat u om met weerstand van mensen die het niet eens zijn met uw oordeel?

Hoe voorkomt u beoordelingsfouten? Hoe legt u de gemaakte afspraken vast? Op praktische wijze worden de essentiële vaardigheden getraind die nodig zijn om zowel professioneel beoordelings- als functioneringsgesprekken te voeren.

Doelen

De deelnemers…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !

RESULTAATGERICHT FUNCTIONERINGS- EN BEOORDELINGSGESPREKKEN VOEREN

Cameratraining met trainingsacteur !

Uit ervaring blijkt dat veel mensen het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken lastig vinden. Dit komt vooral door de impact die deze gesprekken kunnen hebben op de carrières van mensen. Wat is de juiste manier om dergelijke gesprekken aan te pakken? Hoe gaat u om met weerstand van mensen die het niet eens zijn met uw oordeel?

Hoe voorkomt u beoordelingsfouten? Hoe legt u de gemaakte afspraken vast? Op praktische wijze worden de essentiële vaardigheden getraind die nodig zijn om zowel professioneel beoordelings- als functioneringsgesprekken te voeren.

Doelen

De deelnemers;

.        kunnen de essentiële gespreksvaardigheden toepassen die nodig zijn in deze gesprekken;

.        beheersen de communicatieve vaardigheden luisteren – doorvragen – samenvatten;

.        Kunnen bondig en helder het wat, waarom en hoe functionerings- en beoordelingsgesprekken aan medewerkers uitleggen;

.        herkennen de ontwikkelingsbehoeften van werknemers;

.        kunnen deze leerbehoefte SMART formuleren;

.        herkennen de verschillende vormen van weerstand bij werknemers;

.        kunnen assertief omgaan met weerstand vanuit werknemers tijdens bv beoordelingsgesprekken

.        kennen de eigen persoonlijke communicatiestijl(en) en wat het effect van deze stijlen is op anderen mensen;

.        zijn zich bewust van hun verbale en non-verbale communicatie en het effect daarvan op de gesprekspartner;

.        kunnen (non) - verbaal assertief communiceren;

.        kunnen non-verbale communicatie en uitstraling effectief inzetten tijdens functionerings- en beoordelingsgesprekken;

.        kunnen constructief feedback geven volgens de daarvoor geldende regels.

Effecten

Veel doen staat centraal tijdens deze intensieve, interactieve en praktische training. Een aantal gesprekken wordt ‘live’ opgenomen met een camera en direct na afloop grondig geanalyseerd. De deelnemers staan na afloop van deze training stevig in hun schoenen waar het gaat om het professioneel voeren van functionerings- en beoordelings-gesprekken.De deelnemers trainen met een trainingsacteur voor een optimaal leereffect.

 
Inhoud:
gespreksvaardigheden (luisteren, doorvragen, samenvatten). Verschillen en overeenkomsten beoordelen en functioneren (gespreksmodellen). Beoordelingsfouten vermijden. Omgaan met weerstand. Videofragmenten.

Werkwijze: live oefenen van gesprekken (tweegesprek) met camera en trainingsacteur. Eigen cases.

Effect: inzicht in eigen gespreksstijl. Kracht en valkuilen in beide gesprekken.

8
Gemiddeld cijfer voor Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Saco van der Laan
HR manager
8
Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren

"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -technieken duidelijk werden. Alle cursisten geven aan meer grip op functionering- en beoordelingsgesprekken te hebben gekregen.
" - 17-01-2014 08:58

"We hebben een prima trainingsdag gehad. Leerzame en inzichtelijke situaties nagebootst waarbij verschillende vormen van communicatie en -tec… alles lezen - 17-01-2014 08:58

starstarstarstarstar_border
Smid
8
Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren

"Goede dag gehad, leuk overleg binnen het team. Verwachting lag iets anders. Maar ook goed om andere inzichten te krijgen.
Toch is het ook goed om te zien, hoe collega's een gehele andere aanpak hebben." - 16-01-2014 15:58

"Goede dag gehad, leuk overleg binnen het team. Verwachting lag iets anders. Maar ook goed om andere inzichten te krijgen. Toch is het ook g… alles lezen - 16-01-2014 15:58

starstarstarstarstar_border
Dros
8
Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren

"Was een leuke, leerzame, interactieve en interessante dag. Echt wat van opgestoken en ook leuk om op een andere manier met collega's om te gaan. Was onder de indruk van de prestaties van de actrice Linda die van de ene in de andere rol helemaal overtuigend overkwam" - 16-01-2014 15:06

"Was een leuke, leerzame, interactieve en interessante dag. Echt wat van opgestoken en ook leuk om op een andere manier met collega's om te g… alles lezen - 16-01-2014 15:06

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.