Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
Startdata en plaatsen
Arnhem 12 mrt. 2019 tot 13 mrt. 2019 |
Amsterdam 18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019 |
Heerenveen 18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019 |
Zwolle 18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019 |
Nijmegen 21 mrt. 2019 tot 22 mrt. 2019 |
Den Haag 27 mrt. 2019 tot 28 mrt. 2019 |
Maastricht 27 mrt. 2019 tot 28 mrt. 2019 |
Rotterdam 27 mrt. 2019 tot 28 mrt. 2019 |
Alkmaar 1 apr. 2019 tot 2 apr. 2019 |
Eindhoven 1 apr. 2019 tot 2 apr. 2019 |
Breda 8 apr. 2019 tot 9 apr. 2019 |
Groningen 8 apr. 2019 tot 9 apr. 2019 |
Utrecht 8 apr. 2019 tot 9 apr. 2019 |
Amersfoort 11 apr. 2019 tot 12 apr. 2019 |
Amsterdam 16 apr. 2019 tot 17 apr. 2019 |
Den Bosch 16 apr. 2019 tot 17 apr. 2019 |
Zwolle 16 apr. 2019 tot 17 apr. 2019check_circle Start gegarandeerd |
Eindhoven 23 apr. 2019 tot 24 apr. 2019 |
Arnhem 25 apr. 2019 tot 26 apr. 2019 |
Den Haag 25 apr. 2019 tot 26 apr. 2019 |
Beschrijving
Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken is een waardevol middel om de belangen van je medewerkers en je organisatie te verenigen. Door op een objectieve, respectvolle manier de sterke en ontwikkelpunten van de afgelopen periode te evalueren, worden de prestaties én de motivatie van je medewerkers verhoogd. Het houdt beide partijen scherp en de samenwerking wordt geëvalueerd. Zijn de resultaten bevredigend? Is de werksfeer goed? En is er nog voldoende motivatie om tot de gewenste resultaten te komen? Ook het wederzijds bijstellen van verwachtingen komt hierbij naar voren, zodat er sprake blijft van een motiverende, productieve situatie voor beide partijen.
In de training Func…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen.
Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken is een waardevol middel om de belangen van je medewerkers en je organisatie te verenigen. Door op een objectieve, respectvolle manier de sterke en ontwikkelpunten van de afgelopen periode te evalueren, worden de prestaties én de motivatie van je medewerkers verhoogd. Het houdt beide partijen scherp en de samenwerking wordt geëvalueerd. Zijn de resultaten bevredigend? Is de werksfeer goed? En is er nog voldoende motivatie om tot de gewenste resultaten te komen? Ook het wederzijds bijstellen van verwachtingen komt hierbij naar voren, zodat er sprake blijft van een motiverende, productieve situatie voor beide partijen.
In de training Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren leer je op professionele wijze functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren. Je krijgt inzicht in het nut van de verschillende gespreksvormen en je leert wanneer je deze inzet. We trainen je uitgebreid in verschillende gesprekstechnieken, waardoor de gesprekken soepel en vooral ook vruchtbaar verlopen.
Onderwerpen
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
- De verschillen en overeenkomsten van functionerings- en beoordelingsgesprekken
- De Performance Management Cyclus (PMC)
- Het communicatiemodel en de invloed van je eigen houding
- Gespreksmodel bij beoordelen
- Het gesprek voorbereiden
- Het gesprek van de juiste opbouw en structuur voorzien
- Bewust gesprekstechnieken inzetten: luisteren, doorvragen en samenvatten
- Objectief evalueren
- De STAR-methode als hulpmiddel
- Feedback geven en ontvangen
- Omgaan met emoties en weerstand
- Conclusies trekken en afspraken maken
- Concrete doelen stellen met SMART
Resultaten
- Je bent je bewust van de verschillen en overeenkomsten tussen een functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek;
- Je weet hoe je je goed voorbereidt en hoe je de gesprekken moet opbouwen;
- Je bent in staat om de regie in het gesprek te houden en weet hoe je het gesprek moet sturen;
- Je kunt beter luisteren, doorvragen en samenvatten om tot de kern te komen;
- Je bent in staat de kwaliteiten en valkuilen van je medewerkers in kaart te brengen en te analyseren;
- Je weet om te gaan met emoties en mogelijke weerstand en
- Je weet welke stappen je moet zetten om ervoor te zorgen dat de gesprekken doeltreffend zijn en motiverend werken.
Wil je getraind worden op één specifiek onderdeel uit de Performance Management Cyclus? Dat kan zeker in de vorm van een privé- of groepstraining op maat. Neem in dat geval contact op via info@learnit.nl of via 020 6369179.
Doelgroep
Deze training is bij uitstek geschikt voor (HR-)managers en leidinggevenden die zich (op bepaalde aspecten) willen bekwamen in het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Werkwijze
- Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
- We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden. We besteden hier dan ook ruimschoots aandacht aan.
- We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
- Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
- Bij open inschrijvingen zorgen voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.
Learnit Training - Leren om te groeien!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen.