Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Saar BressersMichaela Ehud
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

Learnit
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 856 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,0
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal
Gebaseerd op 19 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Harold Wennekes
Kwaliteitscontroleur
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Steff was erg duidelijk en professioneel. Het was erg leerzaam omdat we veel voorbeelden gebruikte uit de praktijk. de rollen spellen was wel een beetje moeilijk omdat ik niet zo goed om situaties te spelen." - 17-07-2025 14:00

"Steff was erg duidelijk en professioneel. Het was erg leerzaam omdat we veel voorbeelden gebruikte uit de praktijk. de rollen spellen was we… alles lezen - 17-07-2025 14:00

Startdata en plaatsen
placeAmsterdam
3 dec. 2025 tot 17 dec. 2025
placeDen Haag
3 dec. 2025 tot 17 dec. 2025
placeEindhoven
3 dec. 2025 tot 17 dec. 2025
placeRotterdam
3 dec. 2025 tot 17 dec. 2025
placeUtrecht
3 dec. 2025 tot 17 dec. 2025
placeAmsterdam
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeArnhem
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeDen Haag
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeEindhoven
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeGroningen
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeRotterdam
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeUtrecht
4 dec. 2025 tot 18 dec. 2025
placeAmsterdam
5 dec. 2025 tot 19 dec. 2025
placeRotterdam
5 dec. 2025 tot 19 dec. 2025
placeZwolle
5 dec. 2025 tot 19 dec. 2025
placeDen Haag
8 dec. 2025 tot 22 dec. 2025
placeEindhoven
8 dec. 2025 tot 22 dec. 2025
placeUtrecht
8 dec. 2025 tot 22 dec. 2025
placeZwolle
8 dec. 2025 tot 22 dec. 2025
placeArnhem
9 dec. 2025 tot 23 dec. 2025
Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

We communiceren de hele dag door – op het werk, thuis, digitaal of face-to-face.
Toch voelt het lang niet altijd effectief.

Herken jij je in de volgende vragen? Dan is deze training misschien iets voor jou.

“Hoe kom ik eigenlijk over?”
“Waarom loopt communicatie bij mij soms spaak?”
“Wat kan ik verbeteren aan mijn manier van communiceren?”
“Hoe zorg ik dat ik rustig blijf in gesprekken, ook als ik geraakt word?”

Dan is de training Communicatieve Vaardigheden misschien iets voor jou.

In deze training ontdek je jouw persoonlijke stijl van communiceren. Je krijgt inzicht in je sterke kanten, maar ook in wat jou in de weg zit. Je leert je boodschap beter af te stemmen op je omgeving – zónder je…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

We communiceren de hele dag door – op het werk, thuis, digitaal of face-to-face.
Toch voelt het lang niet altijd effectief.

Herken jij je in de volgende vragen? Dan is deze training misschien iets voor jou.

“Hoe kom ik eigenlijk over?”
“Waarom loopt communicatie bij mij soms spaak?”
“Wat kan ik verbeteren aan mijn manier van communiceren?”
“Hoe zorg ik dat ik rustig blijf in gesprekken, ook als ik geraakt word?”

Dan is de training Communicatieve Vaardigheden misschien iets voor jou.

In deze training ontdek je jouw persoonlijke stijl van communiceren. Je krijgt inzicht in je sterke kanten, maar ook in wat jou in de weg zit. Je leert je boodschap beter af te stemmen op je omgeving – zónder jezelf te verliezen.

De training helpt je om met meer rust, helderheid en overtuigingskracht te communiceren in verschillende situaties. Of je nu direct bent, voorzichtig, snel geraakt of je juist terugtrekt: je leert bewust te schakelen en beter aan te sluiten bij anderen.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande thema’s aan bod:

Hoe werkt communicatie eigenlijk?
Inzicht in het communicatieproces, ruis, misverstanden en effect op de ander

Jouw communicatiestijl
Wat zijn je kernkwaliteiten en valkuilen?
Hoe reageer jij onder druk?

Primair of secundair reageren
Leer schakelen tussen impulsieve en bewuste reacties

Verbale, non-verbale en paralinguale communicatie
Wat zeg je, wat straal je uit, hoe klinkt je stem?

Actief luisteren
Hoe toon je aandacht en begrip, ook zonder woorden?

Feedback geven én ontvangen
Leer helder je grenzen aan te geven en open te staan voor de ander

Referentiekaders en miscommunicatie
Hoe verschillen in achtergrond en overtuiging een gesprek kunnen kleuren

Resultaten

Na afloop van de training:

  • Weet je hoe je overkomt en wat je uitstraalt – verbaal en non-verbaal

  • Herken je jouw automatische reactiepatronen en kun je daarin schakelen

  • Kun je jezelf helder en met vertrouwen uitdrukken

  • Ben je beter in staat om feedback opbouwend te geven én te ontvangen

  • Begrijp je hoe miscommunicatie ontstaat en hoe je die voorkomt

  • Heb je meer regie in gesprekken, zonder je eigenheid te verliezen

    We gebruiken verschillende communicatie modellen ter ondersteuning, maar altijd vanuit de praktijk. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteiten- en valkuilencirkel of het communicatiemodel van Shannon & Weaver – helder, toepasbaar en direct herkenbaar

Doelgroep

Ideaal voor iedereen die meer grip wil krijgen op zijn of haar manier van communiceren. Herken je jezelf in één of meer van de volgende punten?

  • Je komt anders over dan je bedoelt

  • Je stelt je soms te fel of juist te terughoudend op

  • Je hebt moeite om feedback te geven of te ontvangen

  • Je wilt beter omgaan met emoties in gesprekken

  • Je wilt je steviger uitdrukken in werk- of privésituaties

  • Je wilt meer zelfinzicht in hoe je communiceert – en waarom

Iedere deelnemer heeft zijn eigen leerdoelen. Jij bepaalt waar jij in wilt groeien.

Werkwijze

  • Intakegesprek: vooraf bespreken we jouw leerwensen, zodat we aansluiten bij ieders behoeften

  • Actieve werkvormen: korte theorie, veel oefenen, reflectie en feedback

  • Kleine groep (max. 8): veel persoonlijke aandacht, veilige sfeer en ruimte voor veel eigen inbreng

  • Ervaringsgericht: je leert veel door te doen, te ervaren en terug te koppelen

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

9,0
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal
Gebaseerd op 19 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Harold Wennekes
Kwaliteitscontroleur
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Steff was erg duidelijk en professioneel. Het was erg leerzaam omdat we veel voorbeelden gebruikte uit de praktijk. de rollen spellen was wel een beetje moeilijk omdat ik niet zo goed om situaties te spelen." - 17-07-2025 14:00

"Steff was erg duidelijk en professioneel. Het was erg leerzaam omdat we veel voorbeelden gebruikte uit de praktijk. de rollen spellen was we… alles lezen - 17-07-2025 14:00

starstarstarstarstar_border
Bart Westrus
Shiftleader Holland Casino
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Heb onlangs de training communicatieve vaardigheden gevolgd door trainer Job.

Locatie en verzorging waren zeer goed geregeld, zaten met een relatief klein groepje en kregen alle aandacht welke nodig was. Training was goed van opzet, en er werd veel in de praktijk geoefend. Ik kan niet anders zeggen dat dit een zeer interactieve training was met een fijne dosis humor, alle onderwerpen werden goed behandeld en ik ben met een rijke ervaring naar huis gegaan.

Mvg
Bart" - 31-08-2024 16:17

"Heb onlangs de training communicatieve vaardigheden gevolgd door trainer Job. Locatie en verzorging waren zeer goed geregeld, zaten met e… alles lezen - 31-08-2024 16:17

starstarstarstarstar_border
Stephan Pfister
Project planner Wind parken
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Heel prettig en interactieve. De instructrices gebruikte het lesmateriaal alleen als leidraad. Ze paste haar stijl aan op de behoefte en niveau van de groep. Iedereen kwam of was aangemoedigd om evenveel aan het woord te zijn. Er was een prettig open sfeer. " - 06-06-2024 11:38

"Heel prettig en interactieve. De instructrices gebruikte het lesmateriaal alleen als leidraad. Ze paste haar stijl aan op de behoefte en niv… alles lezen - 06-06-2024 11:38

starstarstarstarstar
Marlous Wieles
HR Officer
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Erg fijn! Ook het verplaatsen was geen probleem. Samen met de coach overleg gehad over de wensen van de groep, die daarna heel behendig kon switchen tussen meerdere informatiepakketten die voor ons toepasbaar waren. Marjorie is een echte aanrader." - 24-08-2023 14:55

"Erg fijn! Ook het verplaatsen was geen probleem. Samen met de coach overleg gehad over de wensen van de groep, die daarna heel behendig kon … alles lezen - 24-08-2023 14:55

starstarstarstarstar
van Gils
IT Beheerder
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Learnit kan maatwerk bieden. Geweldige cursus en trainer!! Concepten worden op een eenvoudige en effectieve manier uitgelegd en dat maakt de weg vrij om alle punten gemakkelijk met elkaar te verbinden" - 10-03-2022 14:10

"Learnit kan maatwerk bieden. Geweldige cursus en trainer!! Concepten worden op een eenvoudige en effectieve manier uitgelegd en dat maakt de… alles lezen - 10-03-2022 14:10

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Ik vindt de cursus erg interessant. Het is overzichtelijk en duidelijk. Ik ben er onwijs enthousiast over!
Het is een fijne en leuke leerzame cursus/opleiding. De cursus werd door Anna Maria Bezemer verzorgd." - 09-03-2022 09:11

"Ik vindt de cursus erg interessant. Het is overzichtelijk en duidelijk. Ik ben er onwijs enthousiast over! Het is een fijne en leuke leerz… alles lezen - 09-03-2022 09:11

starstarstarstarstar_border
Leidy van Hasselt
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Dit was een nuttige training met tips hoe beter om te gaan in moeilijke situatie, eerst na te denken voordat je iets zegt en open/gesloten vragen te stellen in bepaalde situaties." - 24-09-2020 09:31

"Dit was een nuttige training met tips hoe beter om te gaan in moeilijke situatie, eerst na te denken voordat je iets zegt en open/gesloten v… alles lezen - 24-09-2020 09:31

starstarstarstarstar_half
Vincent Maris
Commissioning Engineer
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Zijn zeer klant gericht. Door autopech kon ik dag 1 van de cursus niet bijwonen. In overleg met de organisatie, gezocht naar een andere datum, met geduld van beide partijen" - 09-12-2019 07:10

"Zijn zeer klant gericht. Door autopech kon ik dag 1 van de cursus niet bijwonen. In overleg met de organisatie, gezocht naar een andere datu… alles lezen - 09-12-2019 07:10

starstarstarstarstar
Dorina Antoons
Secretaresse
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"in totaal 3 deelnemers, maar een ontzettend inspirerende en leerzame training. de trainer speelde goed in op de vraag van de cursisten. Ik heb er veel aan gehad en kan het goed in de praktijk brengen" - 19-03-2019 09:36

"in totaal 3 deelnemers, maar een ontzettend inspirerende en leerzame training. de trainer speelde goed in op de vraag van de cursisten. Ik h… alles lezen - 19-03-2019 09:36

starstarstarstarstar
Ricardo Ristie
Customer Contact Advisor
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bij door oefeningen, liet ons vragen beantwoorden, commentaren geven.En ze gaf heel fijne tips en oplossingen die ook werden geoefend." - 30-11-2018 14:52

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bi… alles lezen - 30-11-2018 14:52

starstarstarstarstar_border
Eric Lagrand
Bedrijfsleider
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Cursus was prima afgestemd op de kandidaten. Voldoende informatie en veel praktijk. Fijn met vier cursisten zodat een ieder veel aan bod komt. Locatie was minder zeker de stoelen op de tweede dag." - 09-10-2018 07:28

"Cursus was prima afgestemd op de kandidaten. Voldoende informatie en veel praktijk. Fijn met vier cursisten zodat een ieder veel aan bod kom… alles lezen - 09-10-2018 07:28

starstarstarstarstar_border
Andeweg
Juridisch medewerker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Bij deze training wordt je een spiegel voorgehouden en krijg je een aantal concrete handvaten aangereikt om je manier van communiceren te verbeteren. Door het geringe aantal deelnemers is het erg persoonsgericht. " - 15-08-2018 06:21

"Bij deze training wordt je een spiegel voorgehouden en krijg je een aantal concrete handvaten aangereikt om je manier van communiceren te ve… alles lezen - 15-08-2018 06:21

starstarstarstarstar_border
Sandra Redeker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Veel afwisseling en persoonsgerichtprogramma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursusten.
Duidelijk programma met basisbenodigdheden. Video-opnames waren in het begin minder prettig, maar wel heel leerzaam
Een aanrader voor iedereen die zich bewust wil worden van houding en gedrag en effect hiervan op de omgeving. " - 10-10-2017 10:19

"Veel afwisseling en persoonsgerichtprogramma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursusten. Duidelijk programma met basi… alles lezen - 10-10-2017 10:19

starstarstarstarstar
Anita Bolland
Senior medewerker financiële administratie
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Doordat de groep uit slechts 3 cursisten bestond, was er veel gelegenheid voor oefeningen tijdens de 2-daagse cursus. De trainer was erg enthousiast en dat had zijn weerslag op de cursisten. Veel plezier gehad en veel geleerd, ook over mezelf." - 02-10-2017 14:05

"Doordat de groep uit slechts 3 cursisten bestond, was er veel gelegenheid voor oefeningen tijdens de 2-daagse cursus. De trainer was erg ent… alles lezen - 02-10-2017 14:05

starstarstarstarstar_border
Anton van der Grift
Beleidsmedewerker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Deskundige en enthousiaste trainer, nuttig intake-telefoongesprek, goede trainingsvormen met afwisseling theorie/praktijk, leuke en kleine trainingsgroep. Goede afsluiting gericht op de persoonlijke doelstellingen. Op 27 september koude trainingsruimte. Verder waren de faciliteiten prima." - 28-09-2017 09:41

"Deskundige en enthousiaste trainer, nuttig intake-telefoongesprek, goede trainingsvormen met afwisseling theorie/praktijk, leuke en kleine t… alles lezen - 28-09-2017 09:41

starstarstarstarstar_half
Ria Aerts
medewerker coordinatie vrijwilligers
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"De training was erg goed. Speelde in op de behoefte van de individuele cursisten en houdt rekening met de mogelijkheden van ieder persoonlijk. Je krijgt tips die praktisch toepasbaar zijn." - 02-02-2016 14:53

"De training was erg goed. Speelde in op de behoefte van de individuele cursisten en houdt rekening met de mogelijkheden van ieder persoonlij… alles lezen - 02-02-2016 14:53

starstarstarstarstar_half
H V
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goede communicatietraining gegeven op mooie ruime locatie en gegeven door een goede trainer.
Goed toepasbaar in de praktijk van alledag.
" - 27-08-2014 20:35

"Goede communicatietraining gegeven op mooie ruime locatie en gegeven door een goede trainer. Goed toepasbaar in de praktijk van alledag. " - 27-08-2014 20:35

starstarstarstarstar
Andries Frederik
Floormanager bij Hommerson Casino
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"In twee dagen wordt er ruim aandacht geschonken aan Communiceren en de gevolgen van verbaal&non-verbaal communiceren. Deze training houdt je een spiegel voor en dit zorgt voor een reële kijk op jezelf. " - 18-10-2013 08:13

"In twee dagen wordt er ruim aandacht geschonken aan Communiceren en de gevolgen van verbaal&non-verbaal communiceren. Deze training houdt je… alles lezen - 18-10-2013 08:13

starstarstarstarstar_half
Vanessa Ali
8,6
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

""Communicatie training met gebruik van rol spellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communicatie te willen verbeteren. Het vraagt wel diepgaand inzicht in wat voor type persoon je bent (solo, in team, prive enz). Bijna een psychologisch assessment zou ik zeggen." " - 02-04-2012 15:03

""Communicatie training met gebruik van rol spellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communi… alles lezen - 02-04-2012 15:03

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.