Communiceren met de achterban
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Zorg voor een goede relatie met de achterban
De achterban. Het is zo belangrijk om te weten wat daar speelt. Je zou daarom graag meer van ze horen. Maar je weet eigenlijk ook niet precies hoe je je collega’s het beste bereikt. De relatie met de achterban is voor menig or dan ook een bron van zorg. Je weet dat het verspreiden van notulen alleen niet genoeg is om de collega’s daadwerkelijk te bereiken. Daar is meer voor nodig. Maar wat? Dat leer je tijdens deze training.
Wat leer je?
Tijdens deze training leer je je collega’s beter kennen. Je leert onderscheid te maken tussen de verschillende doelgroepen. Daarnaast weet je straks hoe je het beste kunt communiceren met deze groepen. In de oc…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zorg voor een goede relatie met de achterban
De achterban. Het is zo belangrijk om te weten wat daar speelt. Je zou daarom graag meer van ze horen. Maar je weet eigenlijk ook niet precies hoe je je collega’s het beste bereikt. De relatie met de achterban is voor menig or dan ook een bron van zorg. Je weet dat het verspreiden van notulen alleen niet genoeg is om de collega’s daadwerkelijk te bereiken. Daar is meer voor nodig. Maar wat? Dat leer je tijdens deze training.
Wat leer je?
Tijdens deze training leer je je collega’s beter kennen. Je leert onderscheid te maken tussen de verschillende doelgroepen. Daarnaast weet je straks hoe je het beste kunt communiceren met deze groepen. In de ochtend wisselen we korte inleidingen af met praktische opdrachten en levendige discussies. Tijdens het middagprogramma maak je een begin met het ‘actieplan achterban’. Een helder plan dat je vervolgens in de or verder kan uitwerken. Aan het eind van de dag heb je een blauwdruk in handen voor je eigen actieplan! Ook besteden we aandacht aan het gebruik van sociale media door de ondernemingsraad. Hoe kunnen facebook, twitter en linkedIn worden gebruikt en wat zijn de voor- en nadelen hiervan.
Welke onderwerpen?
- Analyse van de situatie in de eigen organisatie
- Welke communicatiemiddelen worden ingezet?
- Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende instrumenten:
- bulletins, website, directe verbale communicatie?
- Communicatie en doelgroepen
- Uitwerken van een opdracht
- Werken aan het eigen actieplan
- Presentatietechniek
- Presentaties van het eigen actieplan in de plenaire groep en feedback
Inclusief OR abonnement t.w.v. €198,00
Bij deze opleiding ontvang je 2 maanden gratis toegang tot alle artikelen op ORnet, t.w.v. € 198,00. Na inschrijving ontvang je een link waar je direct toegang krijgt tot een schat aan cruciale OR-kennis.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.