Feedback geven

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Michaela EhudSaar Bressers
Startdatum en plaats
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 385 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Den Haag
15 mei. 2019 tot 16 mei. 2019
Rotterdam
15 mei. 2019 tot 16 mei. 2019
Groningen
27 mei. 2019 tot 28 mei. 2019
Utrecht
27 mei. 2019 tot 28 mei. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Amsterdam
11 jun. 2019 tot 12 jun. 2019
Zwolle
11 jun. 2019 tot 12 jun. 2019
Den Haag
20 jun. 2019 tot 21 jun. 2019
Rotterdam
20 jun. 2019 tot 21 jun. 2019
Groningen
2 jul. 2019 tot 3 jul. 2019
Utrecht
2 jul. 2019 tot 3 jul. 2019
Amsterdam
15 jul. 2019 tot 16 jul. 2019
Zwolle
15 jul. 2019 tot 16 jul. 2019
Den Haag
25 jul. 2019 tot 26 jul. 2019
Rotterdam
25 jul. 2019 tot 26 jul. 2019
Groningen
7 aug. 2019 tot 8 aug. 2019
Utrecht
7 aug. 2019 tot 8 aug. 2019
Amsterdam
19 aug. 2019 tot 20 aug. 2019
Zwolle
19 aug. 2019 tot 20 aug. 2019
Den Haag
2 sep. 2019 tot 3 sep. 2019
Rotterdam
2 sep. 2019 tot 3 sep. 2019

Beschrijving

Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.

In de training Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven (én ontvangen!), waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.

In de training Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven (én ontvangen!), waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training ben je in staat om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in je werkomgeving.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen:

  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Zelfreflectie stimuleren
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken

Resultaten

Na de training:

  • weet je hoe je constructief feedback kunt geven
  • heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
  • heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
  • weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
  • heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, een open(er) communicatiesfeer willen creëren binnen hun organisatie, hun medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag en/of medewerkers meer willen motiveren in hun werk.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.