Feedback geven

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Saar BressersMichaela Ehud
Startdatum en plaats
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 451 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Groningen
18 mrt. 2020 tot 19 mrt. 2020
Utrecht
18 mrt. 2020 tot 19 mrt. 2020
Zwolle
24 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
check_circle Startgarantie
Amsterdam
26 mrt. 2020 tot 27 mrt. 2020
Den Haag
9 apr. 2020 tot 10 apr. 2020
Rotterdam
9 apr. 2020 tot 10 apr. 2020
Groningen
21 apr. 2020 tot 22 apr. 2020
Utrecht
21 apr. 2020 tot 22 apr. 2020
Amsterdam
5 mei. 2020 tot 6 mei. 2020
Zwolle
5 mei. 2020 tot 6 mei. 2020
Den Haag
14 mei. 2020 tot 15 mei. 2020
Rotterdam
14 mei. 2020 tot 15 mei. 2020
Groningen
27 mei. 2020 tot 28 mei. 2020
Utrecht
27 mei. 2020 tot 28 mei. 2020
Amsterdam
10 jun. 2020 tot 11 jun. 2020
Zwolle
10 jun. 2020 tot 11 jun. 2020
Den Haag
23 jun. 2020 tot 24 jun. 2020
Rotterdam
23 jun. 2020 tot 24 jun. 2020
Groningen
2 jul. 2020 tot 3 jul. 2020
Utrecht
2 jul. 2020 tot 3 jul. 2020

Beschrijving

Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.

In de training Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven (én ontvangen!), waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.

In de training Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven (én ontvangen!), waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training ben je in staat om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in je werkomgeving.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen:

  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Zelfreflectie stimuleren
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken

Resultaten

Na de training:

  • weet je hoe je constructief feedback kunt geven
  • heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
  • heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
  • weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
  • heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, een open(er) communicatiesfeer willen creëren binnen hun organisatie, hun medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag en/of medewerkers meer willen motiveren in hun werk.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Learnit, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.