Geweldloze Communicatie

Niveau
Tijdsduur

Geweldloze Communicatie

kko - training en coaching
Logo van kko - training en coaching

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wil je jouw vaardigheden op het gebied van communicatie, pedagogiek en omgangswijze verbeteren? Wil je professionele ondersteuning krijgen om in jezelf te investeren en je persoonlijke effectiviteit verbeteren? Dan is een training bij KKO - Training en Coaching vast iets voor jou! 

Geweldloze communicatie legt een focus op mensen met elkaar te verbinden. Deze manier van communiceren moedigt ons aan om ons veel te gaan richten op wat wij en de ander waarneemt. Hoe voelen wij ons? Wat zijn onze onderliggende behoeften van een bepaalde uiting? En niet te vergeten wat zou ieder van ons graag willen?

We mogen niet vergeten; maar wij communiceren vanuit ons gevoel en behoeftes.  En dit geldt voor ieder individu, wat ook veel kritiek kan opleveren. Met geweldloze communicatie leer je in verbinding staan met zowel jezelf als de ander. Uit ervaring met deze methodiek ontstaat er helderheid en meer mededogen en compassie. Deze drie begrippen maken een opening voor eventuele opl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wil je jouw vaardigheden op het gebied van communicatie, pedagogiek en omgangswijze verbeteren? Wil je professionele ondersteuning krijgen om in jezelf te investeren en je persoonlijke effectiviteit verbeteren? Dan is een training bij KKO - Training en Coaching vast iets voor jou! 

Geweldloze communicatie legt een focus op mensen met elkaar te verbinden. Deze manier van communiceren moedigt ons aan om ons veel te gaan richten op wat wij en de ander waarneemt. Hoe voelen wij ons? Wat zijn onze onderliggende behoeften van een bepaalde uiting? En niet te vergeten wat zou ieder van ons graag willen?

We mogen niet vergeten; maar wij communiceren vanuit ons gevoel en behoeftes.  En dit geldt voor ieder individu, wat ook veel kritiek kan opleveren. Met geweldloze communicatie leer je in verbinding staan met zowel jezelf als de ander. Uit ervaring met deze methodiek ontstaat er helderheid en meer mededogen en compassie. Deze drie begrippen maken een opening voor eventuele oplossingen, die zowel je eigen behoeften gaat vervullen als die van een ander.

Ben je het zat alle kritiek van anderen en wil je een nieuwe en recentere kijk op onze wijze van communicatie. Wil je sterker en steviger in je schoenen leren te staan, zowel op de werkvloer als in je persoonlijke relaties.

Wil je af van schaamte en schuld, plicht en verplichtingen, geen straf of beloning, maar gewoon om te geven vanuit jezelf.

Tijdens deze training maken we een start aan een vernieuwde kijk, waarbij je leert om te gaan met de harde maatschappij. De meesten van ons hebben nou eenmaal een andere kijk op communicatie. Er wordt vaker gekeken naar kritiek en het kwetsen van elkaar.

Hierbij gaan we een verandering geven, waarbij alle behoeften van iedereen elkaar leren tegemoet te komen. 

Competenties:

  • De medewerker verkrijgt theoretische basiskennis over geweldloze communicatie
  • De kennis over een wolventaal en giraffetaal
  • Het kunnen inschatten van andermans behoefte en belangen
  • De medewerker krijgt inzicht waardoor we leren zelf verantwoordelijk te zijn over onze keuzes.
  • De medewerker leert de theoretische kennis toepassen d.m.v. individuele oefeningen en oefeningen in kleine groepsverband.
  • De medewerker leert het belang van communiceren voor een goede samenwerking
  • De medewerker leert wat empathisch te luisteren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met kko - training en coaching, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.