Meer omzet: meer klanten of meer verkoop aan minder klanten?

Type product
Tijdsduur
Logo van Kameleon Transformaties

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Vaak denken we als we meer omzet willen genereren dat we dan meer klanten moeten werven. Maar wat zou er gebeuren als we meer met onze bestaande klanten zouden doen? Deze workshop is uitermate geschikt voor retail en horeca.

Mensen die elkaar aardig vinden, gunnen elkaar meer. Een simpele handleiding voor het maken van meer omzet. En zo makkelijk is het eigenlijk ook. In deze workshop leer je hoe je aardig gevonden wordt. Dit doen we door de zogeheten "Kameleon-techniek" toe te passen:

  • Analyseren: hoe ziet mijn omgeving eruit? Wie is mijn klant? En wat zijn mijn eigen talenten en gebreken?
  • Aaanpassen: met welk doel komt mijn klant? Daarvoor moet je vragen stellen. We weten wat we vert…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Vaak denken we als we meer omzet willen genereren dat we dan meer klanten moeten werven. Maar wat zou er gebeuren als we meer met onze bestaande klanten zouden doen? Deze workshop is uitermate geschikt voor retail en horeca.

Mensen die elkaar aardig vinden, gunnen elkaar meer. Een simpele handleiding voor het maken van meer omzet. En zo makkelijk is het eigenlijk ook. In deze workshop leer je hoe je aardig gevonden wordt. Dit doen we door de zogeheten "Kameleon-techniek" toe te passen:

  • Analyseren: hoe ziet mijn omgeving eruit? Wie is mijn klant? En wat zijn mijn eigen talenten en gebreken?
  • Aaanpassen: met welk doel komt mijn klant? Daarvoor moet je vragen stellen. We weten wat we vertellen maar vertellen niet alles wat we weten.
  • Aanvallen: de echte verkopers staan nu op. Ze hebben gekeken hoe hun omgeving eruitziet, hoe hun klant reageert en kiezen nu de juiste aanvalstechniek. Deal-closing en up- en crosssell worden uiteraard niet vergeten in deze workshop.

Na deze workshop zullen de deelnemers bewust zijn van hun eigen gedrag, dat van hun omgeving (dus ook collega's) en maken zij de eerste stappen in het aanpassen van hun gedrag. 

Overigens gaan we juist niemand dwingen het op een zelfde manier te doen als een ander. Iedere deelnemer ontdekt juist zijn of haar eigen maximaal toegevoegde waarde.

Resultaat: (nog) betere klantbeoordelingen en meer omzet.

Kameleon Transformaties maakt bedrijven en instanties onderscheidend als werkgever en als leverancier. Ze zijn flexibel en klaar voor de toekomst.

Een kameleon kijkt eerst naar zijn omgeving en past zich daarop aan. Hij richt zich niet op 1 jachttechniek maar op de beste.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.