Doelgericht communiceren

Type product
Tijdsduur
Logo van Input Support BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Input Support BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 93 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Voordelen van Input Support

> Doorgaans kleine groepen: 1 tot 3 deelnemers
> Een praktische en praktijkgerichte aanpak
> Trainer(s) met veel vakkennis en jarenlange ervaring
> Hoge waardering door cursisten op Springest.nl

Doelgericht communiceren

In de organisatie nemen niet alleen de buitendienst medewerkere volledig deel aan het verkoopproces. De binnendienst en receptie medewerkers zijn bijvoorbeeld meer dan een doorgeefluik van berichten. Bij deze representatieve spilfunctie staat doelgerichte communicatie centraal maar er komt meer bij kijken. De afdeling bepaalt voor een belangrijk deel “het gezicht” van de organisatie. Zij nemen als eerste de telefoon op. Zij ontvangen als eerste bezoekers. Zij geven als eerste productinformatie en zij vangen de eerste “klappen” op als het gaat om klachten. Een professionele aanpak van deze medewerkers en goed doelgericht communiceren maakt daarom het verschil tussen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Voordelen van Input Support

> Doorgaans kleine groepen: 1 tot 3 deelnemers
> Een praktische en praktijkgerichte aanpak
> Trainer(s) met veel vakkennis en jarenlange ervaring
> Hoge waardering door cursisten op Springest.nl

Doelgericht communiceren

In de organisatie nemen niet alleen de buitendienst medewerkere volledig deel aan het verkoopproces. De binnendienst en receptie medewerkers zijn bijvoorbeeld meer dan een doorgeefluik van berichten. Bij deze representatieve spilfunctie staat doelgerichte communicatie centraal maar er komt meer bij kijken. De afdeling bepaalt voor een belangrijk deel “het gezicht” van de organisatie. Zij nemen als eerste de telefoon op. Zij ontvangen als eerste bezoekers. Zij geven als eerste productinformatie en zij vangen de eerste “klappen” op als het gaat om klachten. Een professionele aanpak van deze medewerkers en goed doelgericht communiceren maakt daarom het verschil tussen een gewoon vriendelijk gesprek en een gestructureerd gesprek.

Mogelijke programma onderwerpen

• Hoe ervaren klanten u?
• Klantvriendelijk telefoneren
• Telefoonetiquette: do’s en dont’s
• Effectief communiceren
• Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
• De techniek van het vragen stellen en luisteren
• Effectief doorvragen
• Overzicht behouden
• Omgaan met piekperiodes in het werk
• Persoonlijke verzorging en uitstraling
• Uitstraling van de balie en receptie

Leerdoel training Doelgericht Communiceren

In de maatwerktraining doelgericht communiceren gaan we medewerkers bewust maken van de commerciële rol die zij binnen de organisatie hebben. De kern van deze training draait om een “klantvriendelijke” en “servicegerichte” instelling aan de telefoon en het herkennen en doorgeven van koopsignalen aan de verkoopafdeling. Door een actieve houding aan te nemen tijdens het inkomende gesprek, ontstaat er een nog betere relatie met klanten en wordt de kans op het commerciële succes aanzienlijk vergroot.

Doelgroepen

Doelgericht communiceren is voor iedereen die klanten te woord staat aan de receptie, balie en/of telefoon.

Duur, plaats en prijs

1 dag – Locatie: Trainingscentrum van Input Support of op locatie in Nederland.

€ 485 per persoon exclusief BTW.

Bovenstaande tarieven zijn exclusief BTW en reiskosten a € 0,19 per gereden kilometer. Alle trainingsmaterialen en syllabus zijn inbegrepen. Cursisten ontvangen na afloop een certificaat.

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Communiceren.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.