Persoonlijk Leiderschap - in company

Type product
Tijdsduur
Logo van How Company
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,5 How Company heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 151 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Communication for Excellence is een training op het vlak van persoonlijk leiderschap en effectiviteit. In drie dagen versterken ons programma heet persoonlijk leiderschap van medewerkers door inzicht te krijgen in communicatie, belemmerende patronen en hoe te doorbreken. Medewerkers leren slimmer te werken, meer samenwerking te creëren en met zelfvertrouwen aan de slag te gaan.

Hoe ziet de training eruit
Dag 1: Verbeter je communicatie met anderen
Introductie in Communicatiestijlen
Wat is je eigen stijl?
Welke stijlen zijn er?
Hoe sluit je aan bij de stijl van de ander?
Anders luisteren dan je gewend bent
Praktisch toepassen van de verschillende stijlen

Dag 2: Ontdek je patronen en hoe ze te door…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Persoonlijk Leiderschap, Motiveren, Zelfvertrouwen, Authentiek leiderschap en Praktisch leidinggeven.

Communication for Excellence is een training op het vlak van persoonlijk leiderschap en effectiviteit. In drie dagen versterken ons programma heet persoonlijk leiderschap van medewerkers door inzicht te krijgen in communicatie, belemmerende patronen en hoe te doorbreken. Medewerkers leren slimmer te werken, meer samenwerking te creëren en met zelfvertrouwen aan de slag te gaan.

Hoe ziet de training eruit
Dag 1: Verbeter je communicatie met anderen
Introductie in Communicatiestijlen
Wat is je eigen stijl?
Welke stijlen zijn er?
Hoe sluit je aan bij de stijl van de ander?
Anders luisteren dan je gewend bent
Praktisch toepassen van de verschillende stijlen

Dag 2: Ontdek je patronen en hoe ze te doorbreken
Feedback geven en ontvangen
Omgaan met teleurstellingen
Onderscheid tussen feiten en meningen
Inzicht in eigen gedrag en patronen
Verantwoordelijkheid nemen

Dag 3: Geef vorm aan jouw nieuwe toekomst
Beoordelen van je eigen functioneren
Verwachtingen managen in gesprekken
Verschil tussen perfectionistisch en 'excellent' werken
Maken van persoonlijk actieplan op basis van drijfveren
Hoe bereid je een gesprek voor (stappenplan)
Comfortzone: leer je valkuilen herkennen en hoe je deze omzeilt of er snel uit stapt
Samenvatting van de training

Voor wie
Professionals en leidinggevenden die door inzicht in eigen handelen en praktische handvatten sneller en makkelijker hun pdoelstellingen willen behalen.

Methode
Theorie wordt afgewisseld met praktijkoefeningen en er wordt zowel aandacht besteed aan houdingsaspecten als aan praktische gereedschappen. Deelnemers gebruiken hun dagelijkse praktijk als basis voor de oefeningen; resultaat is dus direct zichtbaar. De methode is gericht op eenvoud en directe toepasbaarheid in de dagelijkse praktijk, zodat je meteen een positief effect ervaart. Er is veel individuele aandacht voor de deelnemers tijdens de training. 

Resultaat 

  • Meer zelfvertrouwen en rust
  • Minder stress/werkdruk
  • Vergroting van assertiviteit
  • Betere communicatieve vaardigheden door gebruik van communicatiestijlen
  • Oplossings- en toekomstgericht handelen
  • Hogere assertiviteit
  • Sneller tot gewenst resultaat komen door eigen talent en kwaliteit optimaal te benutten
  • Beter delegeren 
  • Verhoogd energieniveau richting gestelde doelen
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.