ITIL 4 - Digital and IT Strategy [ITIL4DITS]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,7 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,7 (uit 31 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
7 dec. 2020 tot 9 dec. 2020
check_circle Startgarantie
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
13 jan. 2021 tot 15 jan. 2021
placeZoetermeer (Centrum West 21)
13 jan. 2021 tot 15 jan. 2021
placeGroningen (Helperpark 296)
15 mrt. 2021 tot 17 mrt. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
15 mrt. 2021 tot 17 mrt. 2021
placeAmsterdam (Kingsfordweg 43)
3 mei. 2021 tot 5 mei. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
3 mei. 2021 tot 5 mei. 2021
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
12 jul. 2021 tot 14 jul. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
12 jul. 2021 tot 14 jul. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
27 sep. 2021 tot 29 sep. 2021
placeZoetermeer (Centrum West 21)
27 sep. 2021 tot 29 sep. 2021
placeAmsterdam (Kingsfordweg 43)
8 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
8 nov. 2021 tot 10 nov. 2021

Beschrijving

  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

OVERVIEW

ITIL4 Strategic Leader (ITIL SL) is a stream of two modules that are part of ITIL 4, the next evolution of ITIL. ITIL SL recognizes the value of ITIL, not just for IT operations, but for all digitally-enabled services. Becoming an ITIL 4 Strategic Leader demonstrates that the you have a clear understanding of how IT influences and directs business strategy.

This module  will focus on the alignment of digital business strategy with IT strategy. The module also covers how disruption from new technologies are impacting organizations in every industry and how business leaders are responding.
The pace of evolution in the digital world has never been so fast and organizations need to be f…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business-IT Alignment, Digitaal Leiderschap / Strategie, ITIL v4, ITIL Overzicht en Business intelligence.

  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

OVERVIEW

ITIL4 Strategic Leader (ITIL SL) is a stream of two modules that are part of ITIL 4, the next evolution of ITIL. ITIL SL recognizes the value of ITIL, not just for IT operations, but for all digitally-enabled services. Becoming an ITIL 4 Strategic Leader demonstrates that the you have a clear understanding of how IT influences and directs business strategy.

This module  will focus on the alignment of digital business strategy with IT strategy. The module also covers how disruption from new technologies are impacting organizations in every industry and how business leaders are responding.
The pace of evolution in the digital world has never been so fast and organizations need to be flexible and adapt to the ever-changing environment if they want to keep providing value to their customers while remaining competitive in the marketplace.

The IT & Digital Strategy module adds a new perspective to the ITIL suite and elevates the discussion around ITIL concepts to a strategic level among business leaders and aspiring leaders. The module will help IT leaders and aspiring leaders build and implement effective IT and digital strategy that can tackle digital disruption and drive success.

Accredited training for the ITIL 4 Strategic Leader modules is mandatory to enable full understanding of the core material. All modules have ITIL 4 Foundation as a pre-requisite. In addition, the ITIL 4 Leader modules requires a minimum of three years of IT managerial experience.

OBJECTIVES

  • Demonstrate the use of the ITIL guiding principles in Digital and IT Strategy decisions and activities 
  • Understand how to leverage digital strategy to react to digital disruption 
  • Understand the relationship between the concepts of Digital and IT Strategy, the service value system and the service value chain, and explain how to utilize them to create value
  • Understand how an organization uses Digital and IT Strategy to remain viable in environments disrupted by digital technology
  • Understand strategic approaches made possible by digital and information technology to achieve customer/market relevance and operational excellence
  • Understand the risks and opportunities of Digital and IT Strategy
  • Understand the steps and techniques involved in defining and advocating for a Digital and IT Strategy 
  • Understand how to implement a Digital and IT Strategy

AUDIENCE

  • IT and business directors
  • Heads of department
  • Aspiring C-Suite professionals
  • Other senior business leaders across the organization.

CERTIFICATION

This course prepares delegates for the ITIL Strategic Leader: Digital and IT Strategy examination and is one of the two modules that lead to the award of ITIL 4 Strategic Leader (SL) status.

For the ITIL ® 4 Digital and IT Strategy certification, there are two forms of assessment:

  • Practical case study assignments; The case study assignments are covered and graded in the training session.
  • Multiple-choice question exam; his is taken subsequent to the training course

A candidate must successfully pass both the case study assignments and the Multipe Choice Exam to achieve the certification.

The exam fee is included.


 

CONTENT

  • Guiding principles and DITS
  • Why Digital Transformation
  • Key Concepts
  • DITS in disrupted industries
  • Strategic approaches
  • Risks
  • Defining a Digital Strategy
  • Implementing a Digital Strategy

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.