ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy + examen [ITIL4DITS]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,8 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,8 (uit 103 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam (Hoogoorddreef 5)
8 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 8 november 2021, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL189584.1
event 9 november 2021, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL189584.2
event 10 november 2021, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL189584.3
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
17 jan. 2022 tot 19 jan. 2022
Toon rooster
event 17 januari 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199036.1
event 18 januari 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199036.2
event 19 januari 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199036.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
14 feb. 2022 tot 16 feb. 2022
Toon rooster
event 14 februari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199038.1
event 15 februari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199038.2
event 16 februari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199038.3
placeAmsterdam (Hoogoorddreef 5)
13 apr. 2022 tot 15 apr. 2022
Toon rooster
event 13 april 2022, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL199039.1
event 14 april 2022, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL199039.2
event 15 april 2022, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL199039.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
9 mei. 2022 tot 11 mei. 2022
Toon rooster
event 9 mei 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199040.1
event 10 mei 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199040.2
event 11 mei 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199040.3
placeGroningen (Helperpark 296)
15 jun. 2022 tot 17 jun. 2022
Toon rooster
event 15 juni 2022, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL199041.1
event 16 juni 2022, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL199041.2
event 17 juni 2022, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL199041.3
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
14 sep. 2022 tot 16 sep. 2022
Toon rooster
event 14 september 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199037.1
event 15 september 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199037.2
event 16 september 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199037.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
17 okt. 2022 tot 19 okt. 2022
Toon rooster
event 17 oktober 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199042.1
event 18 oktober 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199042.2
event 19 oktober 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199042.3
placeApeldoorn (Schalterdalweg 18 Beekbergen)
14 nov. 2022 tot 16 nov. 2022
Toon rooster
event 14 november 2022, 09:00-16:30, Apeldoorn (Schalterdalweg 18 Beekbergen), NL199043.1
event 15 november 2022, 09:00-16:30, Apeldoorn (Schalterdalweg 18 Beekbergen), NL199043.2
event 16 november 2022, 09:00-16:30, Apeldoorn (Schalterdalweg 18 Beekbergen), NL199043.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
14 dec. 2022 tot 16 dec. 2022
Toon rooster
event 14 december 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199044.1
event 15 december 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199044.2
event 16 december 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199044.3

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

De ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy (DITS) training biedt richtlijnen over hoe strategie van invloed moet zijn op het design, delivery en support van services in het gehele service value chain van een organisatie.

Deze cursus tilt de discussie rond ITIL-concepten naar een bedrijfsstrategieniveau, door IT- en digitale leiders in staat te stellen strategische zakelijke beslissingen te beïnvloeden en te sturen. Dit door een geschikte digitale strategie te creëren die is afgestemd op de bredere organisatie-overkoepelende doelen. Deze ITIL-training is daarom gericht op IT- en bedrijfsdirecteuren, afdelingshoofden, aankomende C-Suite professionals en andere senior bedrijfsleiders d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digitaal Leiderschap / Strategie, ITIL v4, ITIL Overzicht, Leiderschap en Innovatiemanagement.

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

De ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy (DITS) training biedt richtlijnen over hoe strategie van invloed moet zijn op het design, delivery en support van services in het gehele service value chain van een organisatie.

Deze cursus tilt de discussie rond ITIL-concepten naar een bedrijfsstrategieniveau, door IT- en digitale leiders in staat te stellen strategische zakelijke beslissingen te beïnvloeden en te sturen. Dit door een geschikte digitale strategie te creëren die is afgestemd op de bredere organisatie-overkoepelende doelen. Deze ITIL-training is daarom gericht op IT- en bedrijfsdirecteuren, afdelingshoofden, aankomende C-Suite professionals en andere senior bedrijfsleiders die een organisatie strategisch willen positioneren ten opzichte van digital disruptors, een digitale visie willen ontwikkelen en een robuuste digitale strategie willen bouwen voor groei op lange termijn.

De deelnemers zullen uitgebreide kennis opdoen over hoe en wanneer technologische innovatie kan bijdragen tot organisatorisch succes en wanneer het onnodige lagen van complexiteit en risico's kan toevoegen, zodat ze in staat zijn om legacy effectief in evenwicht te brengen met nieuwe manieren van werken.

>

The ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy (DITS) training provides guidance on how strategy should impact the design, delivery, and support of services throughout the service value chain of an organisation.

This course elevates the discussion around ITIL concepts to a corporate strategy level, by enabling IT and digital leaders to influence and drive strategic business decisions, by creating an appropriate digital strategy aligned to the wider cross-organisational goals. This ITIL training is therefore aimed towards IT and business directors, heads of department, aspiring C-Suite professionals and other senior business leaders who want to strategically position an organisation against digital disruptors, craft a digital vision and build a robust digital strategy for long term growth.

Candidates will gain extensive knowledge on how and when technological innovation can help drive organisational success, and when it can add unnecessary layers of complexity and risk, enabling them to balance legacy with new ways of working effectively.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

OBJECTIVES

  • Demonstrate the use of the ITIL guiding principles in Digital and IT Strategy decisions and activities 
  • Understand how to leverage digital strategy to react to digital disruption 
  • Understand the relationship between the concepts of Digital and IT Strategy, the service value system and the service value chain, and explain how to utilize them to create value
  • Understand how an organization uses Digital and IT Strategy to remain viable in environments disrupted by digital technology
  • Understand strategic approaches made possible by digital and information technology to achieve customer/market relevance and operational excellence
  • Understand the risks and opportunities of Digital and IT Strategy
  • Understand the steps and techniques involved in defining and advocating for a Digital and IT Strategy 
  • Understand how to implement a Digital and IT Strategy

AUDIENCE

  • IT and business directors
  • Heads of department
  • Aspiring C-Suite professionals
  • Other senior business leaders across the organization.

CERTIFICATION

This course prepares delegates for the ITIL Strategic Leader: Digital and IT Strategy examination and is one of the two modules that lead to the award of ITIL 4 Strategic Leader (SL) status.

For the ITIL ® 4 Digital and IT Strategy certification, there are two forms of assessment:

  • Practical case study assignments; The case study assignments are covered and graded in the training session.
  • Multiple-choice question exam; his is taken subsequent to the training course

A candidate must successfully pass both the case study assignments and the Multipe Choice Exam to achieve the certification.

The exam fee is included.


 

NEXT STEP

 

CONTENT

  • Guiding principles and DITS
  • Why Digital Transformation
  • Key Concepts
  • DITS in disrupted industries
  • Strategic approaches
  • Risks
  • Defining a Digital Strategy
  • Implementing a Digital Strategy

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.