ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Dick PondmanJan Heunks
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Forsa Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Forsa Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 455 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
R
Change Manager
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik weinig kennis, maar dit werd al snel duidelijk. Zeker een aanrader. " - 23-03-2020 18:58

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik wei… alles lezen - 23-03-2020 18:58

Enorm bedankt, R, voor je mooie review, ook namens Dick. Heel veel succes met de opgedane kennis en hopelijk tot kijk! Groetjes, Tanja

- 23-03-2020 18:58

Startdata en plaatsen

placeForsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
20 nov. 2020 tot 4 dec. 2020
Toon rooster
event 20 november 2020, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 1
event 27 november 2020, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 2
event 4 december 2020, 09:00-13:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 3
placeVirtual Classroom, Online - pc/laptop 1 VIRTUAL CLASSROOM
20 nov. 2020 tot 4 dec. 2020
Toon rooster
event 19 november 2020, 10:00-15:30, Virtual Classroom, Online - pc/laptop 1 VIRTUAL CLASSROOM, Trainingsdag 1
event 26 november 2020, 10:00-15:30, Virtual Classroom, Online - pc/laptop 1 VIRTUAL CLASSROOM, Trainingsdag 2
event 3 december 2020, 10:00-15:30, Virtual Classroom, Online - pc/laptop 1 VIRTUAL CLASSROOM, Trainingsdag 3
placeAristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM
24 mrt. 2021 tot 7 apr. 2021
Toon rooster
event 24 maart 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM, Trainingsdag 1
event 31 maart 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM, Trainingsdag 2
event 7 april 2021, 09:00-13:00, Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM, Trainingsdag 3
placeAristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN
24 mrt. 2021 tot 7 apr. 2021
Toon rooster
event 24 maart 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN, Trainingsdag 1
event 31 maart 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN, Trainingsdag 2
event 7 april 2021, 09:00-13:00, Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN, Trainingsdag 3
placeAristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT
24 mrt. 2021 tot 7 apr. 2021
Toon rooster
event 24 maart 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT, Trainingsdag 1
event 31 maart 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT, Trainingsdag 2
event 7 april 2021, 09:00-13:00, Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT, Trainingsdag 3
placeForsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
24 mrt. 2021 tot 7 apr. 2021
Toon rooster
event 24 maart 2021, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 1
event 31 maart 2021, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 2
event 7 april 2021, 09:00-13:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 3
placeAristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM
22 sep. 2021 tot 6 okt. 2021
Toon rooster
event 22 september 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM, Trainingsdag 1
event 29 september 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM, Trainingsdag 2
event 6 oktober 2021, 09:00-13:00, Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM, Trainingsdag 3
placeAristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN
22 sep. 2021 tot 6 okt. 2021
Toon rooster
event 22 september 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN, Trainingsdag 1
event 29 september 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN, Trainingsdag 2
event 6 oktober 2021, 09:00-13:00, Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN, Trainingsdag 3
placeAristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT
22 sep. 2021 tot 6 okt. 2021
Toon rooster
event 22 september 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT, Trainingsdag 1
event 29 september 2021, 09:00-17:00, Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT, Trainingsdag 2
event 6 oktober 2021, 09:00-13:00, Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT, Trainingsdag 3
placeForsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
22 sep. 2021 tot 6 okt. 2021
Toon rooster
event 22 september 2021, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 1
event 29 september 2021, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 2
event 6 oktober 2021, 09:00-13:00, Forsa Advies - Rijswijk ZH, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, Trainingsdag 3

Beschrijving

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweeëneenhalf daagse training bied je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het serv…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation examen, ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Foundation en ITIL v3.

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweeëneenhalf daagse training bied je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het service value system en de koppeling met het four dimension model en de belangrijkste practices. Tijdens de training vergaar je kennis over de verschillende begrippen en krijg je inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen. Een onderdeel van de training is het koppelen van ITIL aan nieuwe werkwijzen, zoals Lean, Agile en DevOps.

Verder bereidt de training je voor op het ITIL 4 Foundation examen. Met dit certificaat op zak kun je deelnemen aan verdere ITIL 4 trainingen binnen de ITIL 4 certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader.

ITIL 4 (verwijzend naar de vierde industriële revolutie) richt zich, in navolging op de eerdere ITIL versies, meer op hoe de dingen bij elkaar passen en op elkaar aansluiten en minder op de processtappen. Digitale transformatie en technologie drijven organisaties naar een nieuwe manier van werken in een snel veranderende omgeving. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

Waarom een ITIL 4 Foundation training volgen bij Forsa Advies?

  • Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dat betekent dat je kunt rekenen op up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een uitstekende dienstverlening rondom de training.
  • Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op Springest.nl.
  • Een uitstekende examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage. Wij bieden een uitstekende online examenoefenomgeving die jouw scores analyseert en oefeningen hierop aanpast.
  • Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met uitstekende trainersvaardigheden.

Uiteraard doen we er alles aan om de training van jouw keuze door te laten gaan. Mocht een training te weinig deelnemers kennen, dan nemen we contact met je op om te overleggen, en bieden je dan een oplossing waarmee je tevreden bent.

Voor wie is de ITIL 4 Foundation?

Deze training is bedoeld voor iedereen die basiskennis wil opdoen van ITIL 4 Foundation. Je bent werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie bijvoorbeeld als:

  • manager, supervisor, coördinator
  • procesmanager of procescoördinator
  • relatiebeheerder tussen ICT en klant, bijvoorbeeld service coördinator of service level manager
  • adviseur of consultant

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. Het is wel prettig als je enige ervaring hebt met het werken in een IT-organisatie of -afdeling. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Wij adviseren je graag.

Leerdoelen

In deze training worden je de basisbegrippen van ITIL 4 duidelijk. Hierdoor krijg je een beter beeld wat ITIL 4 is en op welke wijze ITIL 4 een rol kan spelen binnen jouw eigen organisatie. Na het volgen van deze training:

  • kun je uitleggen wat modern IT-servicemanagement inhoudt voor een IT-organisatie.
  • weet je wat de belangrijkste onderwerpen van ITIL 4 zijn.
  • begrijp je hoe elk onderwerp kan bijdragen aan het beheersbaar maken van de IT-omgeving.
  • ken je de kernbegrippen van ITIL 4, begrijp je de betekenis ervan en weet je wat voor rol deze spelen in het dagelijks beheer van IT-services.

Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen.

Duur, data, locatie en prijzen

Deze training bestaat uit tweeënhalve lesdag met een separate examendatum. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk. Data, locaties en prijzen vind je op onze website onder de tab ‘Startdata’.

De trainingsprijs is inclusief het ITIL 4 Foundation examen, lesmateriaal, een goede leslocatie met voldoende en veelal gratis/betaalbare parkeergelegenheid en een vergaderarrangement. Dit arrangement bestaat voor een dagtraining uit een lunch, koffie, thee, water en frisdrank. Voor een avondtraining bestaat dit arrangement uit koffie, thee, water en frisdrank. Een eventueel herexamen is niet in de prijs inbegrepen. De prijs hiervoor is € 230.

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Onderwerpen

In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • de structuur en voordelen van ITIL 4
  • de belangrijkste servicemanagement concepten van ITIL 4
  • het doel en de componenten van het ITIL service value system
  • de guiding principles (adopteren en aanpassen)/
  • de activiteiten binnen de service value chain en de onderlinge relaties
  • kennis en begrip van de belangrijkste practices
  • examentraining

Studiebelasting en lesmethode

De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 16-20 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze de theorie met je door. Je gaat actief aan de slag met praktische oefeningen om je de stof eigen te maken. De trainer bespreekt de onderwerpen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat ITIL 4 voor een organisatie kan betekenen en hoe het kan worden toegepast.

Trainingsmateriaal

Het trainingsmateriaal bestaat uit een lesmap met de in kleur afgedrukte presentatie, een reference manual, oefeningen en antwoordindicaties, een verklarende woordenlijst en een overzicht van de exameneisen. Daarnaast ontvang je een toegangscode voor onze e-learning met oefenexamenvragen. In het open rooster verzorgen wij deze training volledig in het Nederlands. Echter, in overleg met ingeschreven deelnemers kunnen wij de training ook in het Engels verzorgen.

Examen en certificaten

Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL4 Foundation examen. Het examen duurt 60 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je 65% correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.

Forsa Advies neemt dit examen bij je af na afloop van een training. Bij open inschrijvingen leg je het examen online, proctor examen af. Je hebt een jaar de tijd om het examen op een tijdstip en locatie van jouw keuze af te leggen. Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe het werkt en wat je hier voor nodig hebt.

Voor incompany trainingen kunnen we voor jou en je collegae zowel Proctor als papieren examens op locatie verzorgen.

Op verzoek ontvang je een bewijs van je deelname bij 75% of meer aanwezigheid en je ontvangt een digitaal AXELOS certificaat bij het slagen voor het examen.

In-company en maatwerk

Deze training en het bijbehorende examen kunnen wij incompany verzorgen. Leslocatie, lesdata en lestijden in overleg. Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Vanaf vier deelnemers is het financieel aantrekkelijk om incompany te overwegen. Wij maken hiervoor graag een offerte.

Vervolgtraining

In de training ITIL 4 Foundation krijg je die basiskennis die nodig is voor het optimaal volgen van ITIL 4 Practitioners of de ITIL Service Manager opleiding. Voor het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen ontvang je 2 credits in het ITIL 4 kwalificatieschema. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

Programma

Programma Dag 1:

  • Welkom, uitleg programma, voorstelrondje met leerdoelen
  • Inleiding tot ITIL 4
  • Structuur Foundation training en kwalificaties 
  • De structuur en voordelen van ITIL - service value system, service value chain, four dimension model
  • De kernconcepten van servicemanagement

Programma Dag 2:

  • Guiding Principles in relatie tot het adopteren en aanpassen van servicemanagement
  • De belangrijkste ITIL Practices

Programma Dag 3:

  • Overview en recap
  • ITIL competenties en training (geen examenonderwerp)
  • Oefenen met examenvragen

 Programma Dag 4:

  • ITIL 4 Foundation examen

 


ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS limited. All rights reserved.

2020-08-02 TvdA

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
R
Change Manager
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik weinig kennis, maar dit werd al snel duidelijk. Zeker een aanrader. " - 23-03-2020 18:58

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik wei… alles lezen - 23-03-2020 18:58

Enorm bedankt, R, voor je mooie review, ook namens Dick. Heel veel succes met de opgedane kennis en hopelijk tot kijk! Groetjes, Tanja

- 23-03-2020 18:58
Dick Pondman - Uw enthousiaste realist in ICT Service Management
Dick Pondman
Uw enthousiaste realist in ICT Service Management
8,4

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Forsa Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.