Debiteurenbeheer

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Feedback Training & Consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Feedback Training & Consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 56 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

3511 PD, Utrecht
9 mei. 2019
3511 PD, Utrecht
12 sep. 2019
3511 PD, Utrecht
21 nov. 2019
3511 PD, Utrecht
19 dec. 2019

Beschrijving

Na de training kan je op een juiste wijze debiteuren bewaken, beheren en vooral behouden. Je leert hoe je om moet gaan met smoezen en wat je kan doen om betaling te stimuleren. Het uiteindelijke doel van de training is het blijvend verlagen van de gemiddelde krediettermijn en het gemiddelde debiteurensaldo. Ook leer je hoe je vorderingen ouder dan 90 dagen en het aantal oninbare vorderingen kunt terugdringen.

Onderwerpen

  • Een debiteurenbeheergesprek aan de telefoon.
  • Klanten stimuleren binnen de betalingstermijn te betalen.
  • De smoezen top-10 eruit.
  • Omgaan met smoezen en uitvluchten van klanten.
  • Concrete afspraken maken en deze schriftelijk bevestigen.
  • Acceptatie verkrijgen voor een an…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Na de training kan je op een juiste wijze debiteuren bewaken, beheren en vooral behouden. Je leert hoe je om moet gaan met smoezen en wat je kan doen om betaling te stimuleren. Het uiteindelijke doel van de training is het blijvend verlagen van de gemiddelde krediettermijn en het gemiddelde debiteurensaldo. Ook leer je hoe je vorderingen ouder dan 90 dagen en het aantal oninbare vorderingen kunt terugdringen.

Onderwerpen

  • Een debiteurenbeheergesprek aan de telefoon.
  • Klanten stimuleren binnen de betalingstermijn te betalen.
  • De smoezen top-10 eruit.
  • Omgaan met smoezen en uitvluchten van klanten.
  • Concrete afspraken maken en deze schriftelijk bevestigen.
  • Acceptatie verkrijgen voor een andere werkwijze, zoals automatische incasso.
  • Bezwaren overwinnen en omgaan met klachten.
  • Klantgericht communiceren.
  • Betalingsregelingen.
  • Samenwerken met collega's of andere afdelingen.

Verankering

  • Tijdens de training ontvang je een analyse-instrument om vast te stellen wat verbeterd kan worden binnen het debiteurenbeheerproces.
  • Een belscript met de gouden stappen die leiden tot het voeren van een goed debiteurengesprek aan de telefoon.
  • Een smoezen smasher waarin de meest voorkomende bezwaren en smoezen om niet te betalen met de bijbehorende weerleggingen staan vermeld.

Doelgroep

Voor ondernemers of voor medewerkers van de afdeling debiteurenbeheer.

Investering

Voor deze ééndaagse open inschrijvingstraining Klant- en resultaatgericht debiteurenbeheer investeer je € 495,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelneming en verzorging.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.