Contentstrategie & -Marketing


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Ik vond het een erg leerzame en interessante training. De trainer gaf duidelijke voorbeelden en gaf overzichtelijke informatie. Ik kon veel vragen stellen en we hebben veel punten besproken. Een echte aanrader!" - 23-05-2022 12:40
"Ik vond het een erg leerzame en interessante training. De trainer gaf duidelijke voorbeelden en gaf overzichtelijke informatie. Ik kon veel … alles lezen - 23-05-2022 12:40
Startdata en plaatsen
placeRosmalen 2 apr. 2025 tot 16 apr. 2025check_circle Startgarantie Toon roosterevent 2 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 9 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 16 april 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeUtrecht 2 apr. 2025 tot 16 apr. 2025check_circle Startgarantie Toon roosterevent 2 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 9 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 16 april 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeRosmalen 13 jun. 2025 tot 27 jun. 2025Toon rooster event 13 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 20 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 27 juni 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeUtrecht 13 jun. 2025 tot 27 jun. 2025Toon rooster event 13 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 20 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 27 juni 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeRosmalen 9 sep. 2025 tot 23 sep. 2025Toon rooster event 9 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 16 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 23 september 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeUtrecht 9 sep. 2025 tot 23 sep. 2025Toon rooster event 9 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 16 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 23 september 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeRosmalen 21 nov. 2025 tot 5 dec. 2025Toon rooster event 21 november 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 28 november 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 5 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
placeUtrecht 21 nov. 2025 tot 5 dec. 2025Toon rooster event 21 november 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 1 event 28 november 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 2 event 5 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Contentstrategie & -Marketing - Dag 3 |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 7 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 7 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
- Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en toepassen.
- Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
- Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
- Je kunt draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
- Je kunt consistente en creatieve content creëren op allerlei kanalen.
- Je leert wat kwalitatieve en effectieve content is en kunt deze voor ieder doel creëren.
- Je kunt content op continue basis optimaliseren en efficiënt laten vermenigvuldigen.
- Je krijgt inzicht hoe AI tools je kunnen helpen in het contentmarketing proces.
- De training geeft je tools, actuele kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Voorkennis
Voorkennis van contentstrategie (of marketing in het geheel) is niet noodzakelijk.De opleiding bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. De opleiding ziet er als volgt uit:Dag 1 - Startpunten voor een slimme contentstrategie
- Waarom contentstrategie en -marketing?
- De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
- De customer journey en relevante touchpoints bepalen.
- Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
- Hoe stel je meetbare doelen en hanteer je KPI’s?
- Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentmarketing proces.
- Het 7W model als leidraad voor je contentmarketing plan.
- Workshop: doelstellingen bepalen en persona’s ontwikkelen.
Dag 2 - Vanuit merk en organisatie naar content met power
- Hoe ontwikkel je een impactvolle en eigen merk boodschap?
- Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
- De informatiebehoefte van de doelgroep vertalen in een contentconcept.
- Bepalen rol en structurele invulling van contentformats.
- Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
- Keuze van contenttypes voor een doelgroep gerichte inzet.
- Hoe gebruik je data & AI tools ter ondersteuning?
- Workshop: brainstorm voor inhoud & creatie content.
Dag 3 - Contentdistributie & timing: optimaliseer het resultaat van je marketinginspanning
- Timing is everything: datadriven marketing en campagne planning.
- Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
- Content als driver voor inbound marketing.
- Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
- Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
- Privacy, wetgeving en ethische normen bij het maken en verspreiden van content.
- Wat zijn de belangrijkste contentmarketing trends?
- Workshop: opzetten van een contentmarketing plan.
Dag 1 - Startpunten voor een slimme contentstrategie
- Waarom contentstrategie en -marketing?
- De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
- De customer journey en relevante touchpoints bepalen.
- Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
- Hoe stel je meetbare doelen en hanteer je KPI’s?
- Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentmarketing proces.
- Het 7W model als leidraad voor je contentmarketing plan.
- Workshop: doelstellingen bepalen en persona’s ontwikkelen.
Dag 2 - Vanuit merk en organisatie naar content met power
- Hoe ontwikkel je een impactvolle en eigen merk boodschap?
- Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
- De informatiebehoefte van de doelgroep vertalen in een contentconcept.
- Bepalen rol en structurele invulling van contentformats.
- Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
- Keuze van contenttypes voor een doelgroep gerichte inzet.
- Hoe gebruik je data & AI tools ter ondersteuning?
- Workshop: brainstorm voor inhoud & creatie content.
Dag 3 - Contentdistributie & timing: optimaliseer het resultaat van je marketinginspanning
- Timing is everything: datadriven marketing en campagne planning.
- Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
- Content als driver voor inbound marketing.
- Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
- Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
- Privacy, wetgeving en ethische normen bij het maken en verspreiden van content.
- Wat zijn de belangrijkste contentmarketing trends?
- Workshop: opzetten van een contentmarketing plan.
"Ik vond het een erg leerzame en interessante training. De trainer gaf duidelijke voorbeelden en gaf overzichtelijke informatie. Ik kon veel vragen stellen en we hebben veel punten besproken. Een echte aanrader!" - 23-05-2022 12:40
"Ik vond het een erg leerzame en interessante training. De trainer gaf duidelijke voorbeelden en gaf overzichtelijke informatie. Ik kon veel … alles lezen - 23-05-2022 12:40
"Hele leerzame, leuke en interactieve training. Erg veel geleerd en fijne handvaten meegekregen om te gaan gebruiken tijdens mijn projecten. Louis is een man met veel kennis en ervaring. Hij heeft echt gekeken naar wat hij kon bijdragen in mijn huidige projecten. " - 23-09-2021 19:36
"Hele leerzame, leuke en interactieve training. Erg veel geleerd en fijne handvaten meegekregen om te gaan gebruiken tijdens mijn projecten. … alles lezen - 23-09-2021 19:36
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.