Webredactie

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Marieke Pijler
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.123 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Webredactie
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Jorne Kap
starstarstarstarstar_half
Jorne Kap
Medewerker Marketing & Communicatie
9
Webredactie

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet alleen duidelijk, maar ook fijn om naar te luisteren. Door haar enthousiasme heb je direct zin om zelf aan de slag te gaan. Ook diverse opdrachten mogen doen en daar direct feedback op ontvangen. Leuk dat ze met je meedenkt en helpt om de tekst nog beter te maken. De training Webredactie is geschikt voor iedereen die zich wil specialiseren in schrijven voor web, maar ook gewoon wil weten hoe zoekmachines werken. Kortom, een hele uitgebreide en fijne training. " - 19-07-2019 13:34

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet a… alles lezen - 19-07-2019 13:34

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
27 aug. 2021 tot 3 sep. 2021
placeUtrecht
3 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
placeUtrecht
3 jan. 2022 tot 17 jan. 2022
placeUtrecht
10 mrt. 2022 tot 24 mrt. 2022
placeUtrecht
30 mei. 2022 tot 7 jun. 2022
placeUtrecht
9 aug. 2022 tot 16 aug. 2022
placeUtrecht
14 okt. 2022 tot 28 okt. 2022
placeUtrecht
5 dec. 2022 tot 19 dec. 2022

Beschrijving

Lang geleden hield een webredacteur zich alleen bezig met teksten schrijven en publiceren. Inmiddels ben je als webredacteur eerder een contentstrateeg, die precies weet hoe je met content je doelgroep bereikt en aan je bindt. In de training Webredactie leer je hoe je organisatiedoelen vertaalt naar een doordachte onlinestrategie.

Aan de hand van een casus stel je een strategie op, waarbij je relevante content creëert voor verschillende online kanalen. Ook ga je aan de slag met toegankelijk en wervend schrijven, en maak je kennis met verschillende formats. Daarnaast maak je verschillende beheertools, zoals een stijlgids en briefings. Bij deze training ontvang je gratis het Handboek Online R…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Redactie, Webredactie, Schrijven voor het web, Schrijven en Mediatraining.

Lang geleden hield een webredacteur zich alleen bezig met teksten schrijven en publiceren. Inmiddels ben je als webredacteur eerder een contentstrateeg, die precies weet hoe je met content je doelgroep bereikt en aan je bindt. In de training Webredactie leer je hoe je organisatiedoelen vertaalt naar een doordachte onlinestrategie.

Aan de hand van een casus stel je een strategie op, waarbij je relevante content creëert voor verschillende online kanalen. Ook ga je aan de slag met toegankelijk en wervend schrijven, en maak je kennis met verschillende formats. Daarnaast maak je verschillende beheertools, zoals een stijlgids en briefings. Bij deze training ontvang je gratis het Handboek Online Redactie door Geert Poort en Corona de Wert.

Programma van de training Webredactie

Dag 1

College 1

  • Introductie: wat doet een webredacteur?
  • Online strategie: wat is je doel? Vertaling van je doel in missie en merkwaarden
  • Wie zijn je doelgroepen? Welke persona’s kun je onderscheiden?
  • Online ontwerp: indeling van een gebruiksvriendelijke website. Over taken en user stories

College 2

  • Maken van een online strategie en online ontwerp aan de hand van een casus
  • Samenspel tussen ontwerpen en evalueren, introductie van enkele usabilty-methoden
  • Toolkit van de webredacteur: stijlgids, briefings, contentkalender

Dag 2

College 3

  • Introductie Schrijven voor het web
  • Leesgedrag op web
  • Over scanbaar en snackable schrijven
  • Welke schrijfstijl past bij je organisatie?
  • Tips voor tekstopbouw

College 4

  • Wat is een contentstrategie?
  • Welke online kanalen zet je als organisatie in? Wat is de meerwaarde van elk kanaal?
  • Maken van een contentstrategie aan de hand van een casus

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 
9
Gemiddeld cijfer voor Webredactie
Gebaseerd op 1 ervaring
Jorne Kap
starstarstarstarstar_half
Jorne Kap
Medewerker Marketing & Communicatie
9
Webredactie

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet alleen duidelijk, maar ook fijn om naar te luisteren. Door haar enthousiasme heb je direct zin om zelf aan de slag te gaan. Ook diverse opdrachten mogen doen en daar direct feedback op ontvangen. Leuk dat ze met je meedenkt en helpt om de tekst nog beter te maken. De training Webredactie is geschikt voor iedereen die zich wil specialiseren in schrijven voor web, maar ook gewoon wil weten hoe zoekmachines werken. Kortom, een hele uitgebreide en fijne training. " - 19-07-2019 13:34

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet a… alles lezen - 19-07-2019 13:34

Marieke Pijler - Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
Marieke Pijler
Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
9,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.