Webredactie

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Marit VervaartMarieke Pijler
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 426 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Webredactie
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Jorne Kap
starstarstarstarstar_half
Jorne Kap
Medewerker Marketing & Communicatie
9
Webredactie

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet alleen duidelijk, maar ook fijn om naar te luisteren. Door haar enthousiasme heb je direct zin om zelf aan de slag te gaan. Ook diverse opdrachten mogen doen en daar direct feedback op ontvangen. Leuk dat ze met je meedenkt en helpt om de tekst nog beter te maken. De training Webredactie is geschikt voor iedereen die zich wil specialiseren in schrijven voor web, maar ook gewoon wil weten hoe zoekmachines werken. Kortom, een hele uitgebreide en fijne training. " - 19-07-2019 13:34

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet a… alles lezen - 19-07-2019 13:34

Startdata en plaatsen

Utrecht
11 nov. 2019 tot 25 nov. 2019
Utrecht
27 jan. 2020 tot 10 feb. 2020
Utrecht
4 mrt. 2020 tot 18 mrt. 2020
Utrecht
7 apr. 2020 tot 21 apr. 2020
Utrecht
11 jun. 2020 tot 25 jun. 2020
Utrecht
7 aug. 2020 tot 21 aug. 2020
Utrecht
30 sep. 2020 tot 14 okt. 2020
Utrecht
1 dec. 2020 tot 15 dec. 2020
Utrecht
4 feb. 2021 tot 18 feb. 2021

Beschrijving

Een paar jaar geleden hield een webredacteur zich vooral bezig met webteksten redigeren en publiceren. Nu wordt ‘ie steeds meer een contentstrateeg: hoe gebruik je content om publiek aan je te binden? In de training Webredactie ontdek je de kracht van de juiste onderwerpen, verschillende journalistieke formats en media. Je maakt kennis met online leesgedrag, SEO en usability, en leert hoe je hier met copywriting en goede socialmediaposts op inspeelt.

Programma van de training Webredactie

Dag 1

College 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Redactie, Webredactie, Schrijven voor het web, Schrijven en Mediatraining.

Een paar jaar geleden hield een webredacteur zich vooral bezig met webteksten redigeren en publiceren. Nu wordt ‘ie steeds meer een contentstrateeg: hoe gebruik je content om publiek aan je te binden? In de training Webredactie ontdek je de kracht van de juiste onderwerpen, verschillende journalistieke formats en media. Je maakt kennis met online leesgedrag, SEO en usability, en leert hoe je hier met copywriting en goede socialmediaposts op inspeelt.

Programma van de training Webredactie

Dag 1

College 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers te informeren?
  • Toptaken: wat doen de meeste bezoekers van je website?
  • Hoe gebruiksvriendelijk is je website? Je voert een simpel usability-onderzoek uit, waarbij andere deelnemers je testpanel zijn

College 2

  • Welke schrijfstijl gebruik je? Denk aan: informerend, activerend, conversie- of servicegericht
  • SEO: hoe zorg je dat je webteksten goed geïndexeerd worden door zoekmachines?

Dag 2

College 3

  • Je leert verschillende contentformats uitwerken
  • Hoe brief je beeldmakers als fotografen, videomakers, grafisch vormgevers en illustratoren?

College 4

  • Hoe maak je een goede contentplanning om ervoor te zorgen dat je contentplan wordt uitgevoerd?
  • Hoe bewaak je de tone of voice in tekst en beeld op je website met een stijlgids?

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

9
Gemiddeld cijfer voor Webredactie
Gebaseerd op 1 ervaring
Jorne Kap
starstarstarstarstar_half
Jorne Kap
Medewerker Marketing & Communicatie
9
Webredactie

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet alleen duidelijk, maar ook fijn om naar te luisteren. Door haar enthousiasme heb je direct zin om zelf aan de slag te gaan. Ook diverse opdrachten mogen doen en daar direct feedback op ontvangen. Leuk dat ze met je meedenkt en helpt om de tekst nog beter te maken. De training Webredactie is geschikt voor iedereen die zich wil specialiseren in schrijven voor web, maar ook gewoon wil weten hoe zoekmachines werken. Kortom, een hele uitgebreide en fijne training. " - 19-07-2019 13:34

"Marit vertelt met passie over haar vak online marketing en neem je aan de hand van voorbeelden mee in haar wereld. De presentatie was niet a… alles lezen - 19-07-2019 13:34

Marit Vervaart - Trainer content & marketing
Marit Vervaart
Trainer content & marketing
Marieke Pijler - Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
Marieke Pijler
Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
9,2

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.