Social Media Content Expert

Tijdsduur
Trainers
Jessie de Booij+4
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Social Media Content Expert

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 1.773 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
23 mei. 2025 tot 30 mei. 2025
placeUtrecht
23 jul. 2025 tot 30 jul. 2025
placeUtrecht
25 sep. 2025 tot 2 okt. 2025
placeUtrecht
19 nov. 2025 tot 26 nov. 2025

Beschrijving

Het verlangen naar meer bereik met je creatieve content is begrijpelijk, aangezien een breder publiek vaak gelijk staat aan meer omzet. Maar, is het wel de slimste aanpak? Is het niet slimmer om voor elke boodschap een unieke benadering te hanteren? In deze expert-opleiding ontwikkel je de vaardigheden om te bepalen welke boodschap het best past bij elk specifiek medium. Op deze manier bereik je niet alleen diversiteit in je content, maar zorg je er ook voor dat je uiteindelijk je doelen op effectieve wijze bereikt. Ga voor meer dan alleen bereik; ga voor doelgerichte impact! De opleiding Social Media Content Expert bestaat uit 7 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Contentmarketing
  • V…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Social Media, Google Analytics, Gamification en Neuromarketing.

Het verlangen naar meer bereik met je creatieve content is begrijpelijk, aangezien een breder publiek vaak gelijk staat aan meer omzet. Maar, is het wel de slimste aanpak? Is het niet slimmer om voor elke boodschap een unieke benadering te hanteren? In deze expert-opleiding ontwikkel je de vaardigheden om te bepalen welke boodschap het best past bij elk specifiek medium. Op deze manier bereik je niet alleen diversiteit in je content, maar zorg je er ook voor dat je uiteindelijk je doelen op effectieve wijze bereikt. Ga voor meer dan alleen bereik; ga voor doelgerichte impact! De opleiding Social Media Content Expert bestaat uit 7 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Contentmarketing
  • Visuele Contentcreatie met AI
  • Persuasive Copywriting
  • Schrijven voor Social Media
  • Video's maken met je Smartphone
  • Podcast maken
  • Instagram en Reels

Programma van de opleiding Social Media Content Expert

Contentmarketing

Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content. Dag 1 Ochtend
  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
Middag
  • Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze.
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2 Ochtend
  • Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
  • Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
Middag
  • Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
  • Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
  • Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?

Instagram en Reels

College 1
  • Instagram, maar wel met een plan. Je leert hoe je het platform strategisch inzet door je doelgroep helder voor ogen te krijgen en content te maken waar die doelgroep blij van wordt. Je leert ook om structuur aan te brengen met rubrieken en formats.
  • Een Instagram-community opbouwen, hoe doe je dat? Hoe krijg je meer likes, meer volgers en meer interactie? We bespreken krachtige hulpmiddelen, zoals een slimme hashtagstrategie, locatietags en engagement-gerichte content.
  • Contentcreatie in de praktijk (eerste deel). Content is king, maar hoe maak je nu die perfecte foto of video? Je gaat zelf oefenen en maakt kennis met de beste apps en tools.
College 2
  • Stories zijn anders. Je leert wat de verschillen met “gewone” content zijn en hoe je stories maakt. Ook de verschillen tussen stories op Instagram, Facebook en Snapchat komen aan de orde.
  • Een boeiend visueel verhaal vertellen, hoe doe je dat? Je maakt kennis met enkele belangrijke principes van visual storytelling. Vervolgens ga je aan de slag met concepten en formats voor Insta-stories.
  • Contentcreatie in de praktijk (tweede deel). De beste apps en tools om je te helpen bij het maken van pakkende stories.

Podcast maken

Ochtend
  • Verschillende soorten podcasts
  • Plug and play: De techniek achter podcasting 
  • Idee bedenken voor een eigen podcast
  • De nieuwste (AI)-ontwikkelingen in de podcastwereld
  Middag
  • Uitwerken storytelling
  • Interviewtechnieken
  • Shownotes, video en beeldmerk
  • Tips and tricks to go

Video's maken met je Smartphone

College 1
  • Voorstellen / leerdoelen inventariseren 
  • Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)? 
  • Waar zit de kracht van video? 
  • Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
  • Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek) 
  • Oefening: Een kort interview voor de camera 
  • Verleiden om te kijken (storytelling) 
  • Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen 
  • Oefening: Maak snijshots 
  • De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden 
  • Shotlist (de boodschappenlijst voor je video) 
  • Eventueel: SEO voor video 
College 2 (techniek) 
  • Wel/ niet verticaal filmen 
  • Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!) 
  • Je telefoon als camera 
  • Licht 
  • Geluid 
  • Kadering 
  • Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple) 
  • Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt 
  • Feedback op je eerste film

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Persuasive Copywriting

Ochtend
  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking
Middag
  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Schrijven voor Social Media

Ochtend
  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven
Middag
  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jessie de Booij
Jessie de Booij
Enthousiaste digitale duizendpoot
10
Suzanne Olsthoorn
Suzanne Olsthoorn
Creatieve Social Strateeg • Twinkeljager • Idealist
9
Paulus Veltman
Paulus Veltman
Gepassioneerd vernieuwer | Spreker | Trainer | Blogger | Social media | Storytelling
9,2
Daan van Bergen
Daan van Bergen
Leer zakelijke vlogs te maken die bekeken worden
10
Mandy Schild
Mandy Schild
Creative Entrepreneur | Visualizer | Presentation Specialist | Prezi Expert | Marketeer Msc.
9,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.