Contentmarketeer

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 347 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
12 sep. 2019 tot 13 sep. 2019
Utrecht
10 okt. 2019 tot 11 okt. 2019
Utrecht
7 nov. 2019 tot 8 nov. 2019
Utrecht
12 dec. 2019 tot 13 dec. 2019
Utrecht
7 jan. 2020 tot 8 jan. 2020
Utrecht
13 feb. 2020 tot 14 feb. 2020
Utrecht
11 mrt. 2020 tot 12 mrt. 2020
Utrecht
16 apr. 2020 tot 17 apr. 2020
Utrecht
14 mei. 2020 tot 15 mei. 2020
Utrecht
9 jun. 2020 tot 10 jun. 2020
Utrecht
13 jul. 2020 tot 14 jul. 2020
Utrecht
3 sep. 2020 tot 4 sep. 2020
Utrecht
14 okt. 2020 tot 15 okt. 2020
Utrecht
17 nov. 2020 tot 18 nov. 2020
Utrecht
21 dec. 2020 tot 22 dec. 2020
Utrecht
21 jan. 2021 tot 22 jan. 2021

Beschrijving

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrière.

Programma van de opleiding Contentmarketeer

Design for non-designers

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools & ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zij…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Storytelling, Presenteren, Concepting, Verhalen schrijven en Conceptontwikkeling.

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrière.

Programma van de opleiding Contentmarketeer

Design for non-designers

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools & ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Sparke etc. Live demo infogram/Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Contentmarketing

Tijdens de training behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.

Dag 1

College 1 

  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.

College 2 

  • Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?

Dag 2

College 3

  • Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
  • Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?

College 4

  • Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
  • Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
  • Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?

Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

E-mailmarketing

Dag 1

College 1

  • E-mailmarketing binnen de marketingmix
  • Recente ontwikkelingen en cijfers
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing

College 2

  • Een e-mailmarketingstrategie opstellen
  • Doelstellingen formuleren
  • KPI's voor e-mailmarketing
  • E-mailadressen werven (lead generation)

Dag 2

College 3

  • Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
  • Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
  • Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?

College 4

  • Database-management
  • Doelgroepen en segmentatie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.