Creative Contentmarketeer | Online Marketing In-company

Type product

Creative Contentmarketeer | Online Marketing In-company

Competence Factory Incompany
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop van de content creator opleiding ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrière.

Zo is de opleiding Contentmarketing opgebouwd

De opleiding Contentmarketing bestaat uit twaalf trainingsdagen en acht trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Contentmarketing
  • Customer …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop van de content creator opleiding ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrière.

Zo is de opleiding Contentmarketing opgebouwd

De opleiding Contentmarketing bestaat uit twaalf trainingsdagen en acht trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Contentmarketing
  • Customer Journey Marketing
  • Online Storytelling
  • E-mailmarketing
  • Visuele Contentcreatie
  • Schrijven voor Social Media
  • Webredactie
  • Video's maken met je Smartphone

Programma van de opleiding Creative Contentmarketeer

Contentmarketing

Tijdens de training contentmarketing cursus behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content. Dag 1 College 1 
  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
College 2 
  • Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2 College 3
  • Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
  • Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
College 4
  • Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
  • Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
  • Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?

Customer Journey Marketing

College 1
  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?
College 2
  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Online Storytelling

College 1
  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
College 2
  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

E-mailmarketing

Dag 1 College 1
  • E-mailmarketing binnen de marketingmix
  • Recente ontwikkelingen en cijfers
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing
College 2
  • Een e-mailmarketingstrategie opstellen
  • Doelstellingen formuleren
  • KPI's voor e-mailmarketing
  • E-mailadressen werven (lead generation)
Dag 2 College 3
  • Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
  • Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
  • Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?
College 4
  • Database-management
  • Doelgroepen en segmentatie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen

Visuele Contentcreatie

Dag 1: The creative landscape College 1
  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday College 1 Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element). College 2 Aan de slag met jouw marketingcampagne:
  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Schrijven voor Social Media

College 1
  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven
College 2
  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

Webredactie

Dag 1

College 1

  • Introductie: wat doet een webredacteur?
  • Online strategie: wat is je doel? Vertaling van je doel in missie en merkwaarden
  • Wie zijn je doelgroepen? Welke persona’s kun je onderscheiden?
  • Online ontwerp: indeling van een gebruiksvriendelijke website. Over taken en user stories

College 2

  • Maken van een online strategie en online ontwerp aan de hand van een casus
  • Samenspel tussen ontwerpen en evalueren, introductie van enkele usabilty-methoden
  • Toolkit van de webredacteur: stijlgids, briefings, contentkalender

Dag 2

College 3

  • Introductie Schrijven voor het web
  • Leesgedrag op web
  • Over scanbaar en snackable schrijven
  • Welke schrijfstijl past bij je organisatie?
  • Tips voor tekstopbouw

College 4

  • Wat is een contentstrategie?
  • Welke online kanalen zet je als organisatie in? Wat is de meerwaarde van elk kanaal?
  • Maken van een contentstrategie aan de hand van een casus

Video's maken met je Smartphone

College 1
  • Voorstellen / leerdoelen inventariseren 
  • Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)? 
  • Waar zit de kracht van video? 
  • Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
  • Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek) 
  • Oefening: Een kort interview voor de camera 
  • Verleiden om te kijken (storytelling) 
  • Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen 
  • Oefening: Maak snijshots 
  • De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden 
  • Shotlist (de boodschappenlijst voor je video) 
  • Eventueel: SEO voor video 
College 2 (techniek) 
  • Wel/ niet verticaal filmen 
  • Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!) 
  • Je telefoon als camera 
  • Licht 
  • Geluid 
  • Kadering 
  • Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple) 
  • Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt 
  • Feedback op je eerste film
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.