Conflicthantering
Beschrijving
De training Conflicthantering is gericht op het versterken van persoonlijke vaardigheden met als doel beginnende conflicten op de werkvloer te de-escaleren.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, een conflict is snel ontstaan.
Onvoldoende aandacht voor de relatie en miscommunicatie zijn een bron voor irritatie, weerstand en conflicten. Hoe vaak komt het niet voor dat een klein misverstand uitgroeit tot een regelrecht conflict of tot wekenlang negeren of stilzwijgen van de ander?
Niet iedereen heeft in het verleden geleerd om te gaan met weerstand of conflicten. In de dagelijkse praktijk gaan conflictsituaties en lastig gedrag vaak hand in hand. We hebben er liever niet mee van doen. Omdat w…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De training Conflicthantering is gericht op het versterken van persoonlijke vaardigheden met als doel beginnende conflicten op de werkvloer te de-escaleren.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, een conflict is snel ontstaan.
Onvoldoende aandacht voor de relatie en miscommunicatie zijn een bron voor irritatie, weerstand en conflicten. Hoe vaak komt het niet voor dat een klein misverstand uitgroeit tot een regelrecht conflict of tot wekenlang negeren of stilzwijgen van de ander?
Niet iedereen heeft in het verleden geleerd om te gaan met weerstand of conflicten. In de dagelijkse praktijk gaan conflictsituaties en lastig gedrag vaak hand in hand. We hebben er liever niet mee van doen. Omdat we lastige situaties vervelend vinden en ze al snel bestempelen tot ‘moeilijk hanteerbaar’, lopen we als het kan van vervelende situaties weg en vermijden we onaangename en onplezierige confrontaties. De gevolgen daarvan zijn soms niet te overzien; misverstanden gaan een eigen leven leiden, conflicten lopen op en de verwijdering die tussen collega’s ontstaat is onomkeerbaar…
Het omgaan met lastig gedrag en het hanteren van conflicten vraagt een doortastende houding, waarin pro-actief handelen, empathie en bejegening een belangrijke rol spelen.
Doel van de training
Conflicthantering
Doel van de training Conflicthantering is om deelnemers bekend te maken met de randvoorwaarden en hun [persoonlijke] vaardigheden die ertoe bijdragen dat conflicten in een vroegtijdig stadium worden herkend en op effectieve wijze kunnen worden gestuurd.
Dit resulteert in een veilige en prettige werkomgeving.
Voor wie is de training
Conflicthantering
De doelgroep bestaat uit deelnemers die willen leren effectief om te gaan met conflicten door deze te voorkomen, te verminderen of in juiste banen te leiden.
Er wordt bij voorkeur gewerkt in groepen van minimaal 8 tot maximaal 12 personen.
Programma
Tijdens de training Conflicthantering zal onder andere aandacht worden geschonken aan de volgende onderwerpen:
- Lastige en conflictueuze situaties;
- Signaalgevoeligheid en waarnemen;
- Houding, lichaamstaal en zelfbeeld;
- Afstand en nabijheid;
- Omgaan met weerstanden, bezwaren en emoties;
- Beïnvloedingsstrategieën;
- Conflictsituaties de-escaleren;
- Communicatiestijlen;
- Assertiviteit;
- Crisisontwikkelingsmodel.
Bekensteyn Training & Coaching ziet de mens als een uniek individu, dat recht heeft op zijn eigen wijze van mens zijn en mens worden. Daardoor beschouwt Bekensteyn iedere deelnemer als bijzonder, met zijn of haar individuele kwaliteiten, ontwikkelpunten, kansen en belemmeringen. In de visie van Bekensteyn zijn training en coaching instrumenten om persoonlijke effectiviteit te vergroten en individuele prestaties te verbeteren.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.