Omgaan met agressie
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Training omgaan met agressie
Heeft u regelmatig contact met cliënten of klanten en wordt u tijdens uw werkzaamheden wel eens geconfronteerd met agressie? Zoekt u handvatten en vaardigheden om agressie tegen u en de organisatie in te perken? Dan is de training omgaan met agressie iets voor u. Agressie heeft een grote impact op u en uw collega’s en u wilt dus als organisatie goed voorbereid zijn op mogelijke vormen van agressie. Uw manier van communiceren is hierin van essentieel belang, omdat uw gedrag een reactie bij de ander uitlokt. Tijdens deze training leren we u vaardigheden welke u in kunt zetten om effectief om te gaan met vormen van agressie. Na afloop van de training bent u in staa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Training omgaan met agressie
Heeft u regelmatig contact met cliënten of klanten en wordt u tijdens uw werkzaamheden wel eens geconfronteerd met agressie? Zoekt u handvatten en vaardigheden om agressie tegen u en de organisatie in te perken? Dan is de training omgaan met agressie iets voor u. Agressie heeft een grote impact op u en uw collega’s en u wilt dus als organisatie goed voorbereid zijn op mogelijke vormen van agressie. Uw manier van communiceren is hierin van essentieel belang, omdat uw gedrag een reactie bij de ander uitlokt. Tijdens deze training leren we u vaardigheden welke u in kunt zetten om effectief om te gaan met vormen van agressie. Na afloop van de training bent u in staat op de juiste manier te communiceren en agressie tegen u en uw organisatie tot een minimum te beperken.
Doelgroep training omgaan met agressie
Deze training omgaan met agressie is bedoeld voor iedere medewerker die in contact treedt met klanten, cliënten of burgers en waarbij de kans op agressie aanwezig is.
Resultaat training omgaan met agressie
Na afloop van de cursus omgaan met agressie bent u in staat alert te reageren op agressief gedrag. U kunt (potentiële) agressie van klanten/cliënten in een vroeg stadium herkennen en benoemen. U kunt effectief reageren op uitdagend en agressief gedrag door middel van confronteren. U kunt effectief reageren op explosief gedrag door middel van kalmeren. U leert uw eigen grenzen te bewaken. U krijgt meer grip op emotioneel en agressief gedrag. U leert beter omgaan met agressie.
Werkwijze training omgaan met agressie
Voorafgaand aan de cursus omgaan met agressie hebben wij inzicht nodig in de situatie binnen uw organisatie. Deze inventariseren wij door middel van een intakegesprek of intakeformulier. Dit dient als input voor de training. In de training omgaan met agressie wordt theorie rondom agressie behandeld. Vervolgens reflecteren we de theorie op gesimuleerde praktijksituaties. In een interactieve setting, door middel van rollenspelen en de inzet van een trainingsacteur leren we u vaardig om te gaan met agressief gedrag en agressief gedrag te voorkomen.
Inhoud cursus omgaan met agressie
- Verbale en non-verbale communicatie
- Effectief communiceren met uw gesprekspartner
- Uw eigen gesprekstechniek
- Inzicht in agressie, het ontstaan en de verschillende vormen
- Herkennen van agressief gedrag
- Uw waarnemingsvermogen op agressief gedrag
- Wat doet agressief gedrag met mij
- Het bepalen van uw persoonlijke grenzen
- Vijf basisvaardigheden voor een professionele aanpak
- Effectief reageren op agressief gedrag
- Assertief, agressief en sub assertief gedrag
- Het bewaken en aangeven van grenzen
- Escalerend en de-escalerend gedrag
- Het bepalen en hanteren van gezamenlijke gedragsnormen op basis van het protocol
- Praktijksituaties en rollenspelen (met een professionele acteur)
- Tips, trucs, do’s en dont’s
Trainingsvormen
Academy4-Agressie hanteert verschillende vormen waarin trainingen worden aangeboden. Hieronder een omschrijving van de mogelijkheden.
-
Individuele training Omgaan met agressie
Bij een individuele cursus vindt er een 1-op-1 training plaats op de werkplek van de medewerker. De training omgaan met agressie zal plaatsvinden op tijden die de medewerker het beste uitkomt. De inhoud wordt in overleg met de medewerker vastgesteld. In de training omgaan met agressie worden de vragen van de medewerker volledig beantwoord en is er veel ruimte om vragen te stellen. Doordat de duur van de cursus vaak van korte duur is, door de kennisoverdracht, is ze niet veel duurder dan via het open-inschrijvingsrooster. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige 1-op-1 prijzen.
-
Groepstraining Omgaan met agressie
Bij een groepstraining wordt in samenspraak met de klant de (maatwerk)training samengesteld. Hierbij is deze afgestemd op de behoefte van een specifieke doelgroep. Het is mogelijk om in een groepstraining bedrijfsspecifieke bestanden te behandelen. De trainingslocatie, trainingsdata en -tijden zijn variabel te bepalen. Bij de trainingen kan Academy4-Agressie tevens een mobiel trainingslokaal inrichten op de locatie van de klant. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige groepsprijzen, waarbij kortingen oplopen tot 60%.
-
Open-inschrijving training Omgaan met agressie
Bij de open-inschrijving staan trainingsinhoud, -data en -tijden vast. Medewerkers van verschillende bedrijven zijn bij deze training aanwezig. Inschrijving op een training via open-inschrijving is vanaf 1 persoon mogelijk. Academy4-Agressie biedt de cursussen eens per 3 á 4 weken aan. Zie het trainingsrooster voor de data.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.