ITIL Foundation

Niveau
Tijdsduur
Logo van SignOn ICT Trainingen+
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 SignOn ICT Trainingen+ heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 579 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SignOn ICT Trainingen+ biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

  • Uitgeroepen tot Beste ICT Opleider van Nederland
  • Hoge opleiderscore 9.0/10 gebaseerd op meer dan 570 cursisten ervaringen! 
  • CEDEO gecertificeerd
  • PE- erkende opleider 
  • Open Inschrijving op onze cursuslocaties van topkwaliteit in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Zwolle
  • Incompany maatwerk trainingen in heel Nederland

Als u zich aanmeldt met een groep van 5 of meer personen voor een cursus op uw bedrijfslocatie (incompany), dan kunnen wij u een aantrekkelijk groepstarief aanbieden. 

Een officieel certificaat ITIL® Foundation heeft een grote meerwaarde voor de moderne professionele ICT’er. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is wereldwijd uitgegroeid tot het referentiekader voor het inrichten van de IT-servicemanagement-processen binnen een ICT-organisatie. ITIL is geen methode of model, maar biedt een framework dat uitgaat van een reeks ‘best practices’. Dit alles dient ter verbetering van de klanttevredenheid en productiviteit door een professionele benadering van IT-servicemanagement. Tijdens de training leert u hoe u deze aansluiting kunt maken. In deze training ITIL Foundation worden u de basisbegrippen, framework en werking van ITIL 2011 op een pra…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

  • Uitgeroepen tot Beste ICT Opleider van Nederland
  • Hoge opleiderscore 9.0/10 gebaseerd op meer dan 570 cursisten ervaringen! 
  • CEDEO gecertificeerd
  • PE- erkende opleider 
  • Open Inschrijving op onze cursuslocaties van topkwaliteit in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Zwolle
  • Incompany maatwerk trainingen in heel Nederland

Als u zich aanmeldt met een groep van 5 of meer personen voor een cursus op uw bedrijfslocatie (incompany), dan kunnen wij u een aantrekkelijk groepstarief aanbieden. 

Een officieel certificaat ITIL® Foundation heeft een grote meerwaarde voor de moderne professionele ICT’er. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is wereldwijd uitgegroeid tot het referentiekader voor het inrichten van de IT-servicemanagement-processen binnen een ICT-organisatie. ITIL is geen methode of model, maar biedt een framework dat uitgaat van een reeks ‘best practices’. Dit alles dient ter verbetering van de klanttevredenheid en productiviteit door een professionele benadering van IT-servicemanagement. Tijdens de training leert u hoe u deze aansluiting kunt maken. In deze training ITIL Foundation worden u de basisbegrippen, framework en werking van ITIL 2011 op een pragmatische wijze bijgebracht. Hierdoor krijgt u een goed beeld van wat ITIL is en op welke wijze dit een rol kan gaan spelen binnen uw eigen organisatie. Ook laat u hiermee zien dat u werken volgens ITIL serieus neemt. Het maakt u beter gekwalificeerd om samen te werken met andere ITIL-gecertificeerden. Na het volgen van de training ITIL Foundation bent u in staat:
  • Te onderkennen wat procesgericht werken inhoudt voor een automatiseringsorganisatie
  • Te onderkennen hoe elke module kan bijdragen aan het beheersbaar maken van de automatiseringsomgeving
  • De belangrijkste concepten, principes, modellen en processen binnen de verschillende stadia van de ‘IT Service Lifecycle’ (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement)
  • De kernbegrippen van ITIL te herkennen, te begrijpen en te plaatsen in de dagelijks beheer van de ICT infrastructuur
  • Management en controle van de Service Transition activiteiten uit te voeren
  • Service Transition gerelateerde activiteiten als communicatie, commitment en organisatiewijzigingen uit te voeren
  • Service Transition processen te organiseren en laten uitvoeren
  • Controle en coördinatie uit te voeren van Service Transition technologisch gerelateerde activiteiten
  • Implementatiemogelijkheden en kritische succesfactoren te analyseren en risico’s in te schatten.

Voor wie?

Deze training ITIL Foundation richt zich op ICT-professionals die zich in de dagelijkse praktijk bezighouden met beheer en exploitatie van de ICT-infrastructuur en het leveren van ICT-services. Dit kunnen ICT-medewerkers en -managers, en project-, applicatie-, business- en procesmanagers zijn die direct betrokken zijn bij de ICT en zich willen voorbereiden op het APMG-examen Information Technology Infrastructure Library op basis van ITIL.

Voorkennis

Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen om succesvol aan deze training te kunnen deelnemen.

Taal

U kunt aangeven of u de training in het Nederlands of Engels wilt volgen.

Examen

De training ITIL Foundation bereidt u voor op het APMG-examen. Dit is een multiple-choice examen van 60 minuten en 40 vragen. Bij 26 of meer goede antwoorden bent u als deelnemer geslaagd. Voor het succesvol afleggen van het ITIL Foundation-examen moet u rekening houden met 8 tot 12 zelfstudie-uren.

Maatwerk altijd mogelijk

De training kunnen wij aan uw wensen, concrete vragen of werkpraktijk aanpassen. U heeft daardoor direct profijt van onze praktijkgerichte maatwerktrainingen. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Exclusieve nazorg

Loopt u na een training bij uw dagelijkse werkzaamheden tegen vragen aan? Dan kunt u contact opnemen met uw trainer via support@signon.nl. U ontvangt vrijwel direct antwoord met extra uitleg; telefonisch of per e-mail. Deze aanvullende nazorgservice is uitsluitend voor ex-deelnemers van onze trainingen.

Meer weten?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op via info@signon.nl of bel ons op 020-820 83 62.

Gerelateerde trainingen

Na het volgen van de training ITIL Foundation kunt u gerelateerde trainingen volgen.
  • ASL Foundation
  • BiSL  Foundation
Deze twee cursussen richten zich op het applicatie beheer en bedrijfsinformatie management. ITIL® is een geregistreerd handelsmerk van AXELOS Limited

Lesprogramma

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Introductie tot IT Service Management

  • Wat is IT Service Management?
  • Wat zijn Services?
  • Wat zijn processen en hoe worden ze gedefinieerd?
  • Wat is het verschil tussen processen en functies?
  • Hoe past ITIL binnen IT Service Management?
  • Wat bepaalt het huidig succes van ITIL?
  • Wat is de ITIL Service lifecycle?

Service Strategy

  • Introductie tot Service Strategy
  • Bepalen van Resources en Capabilities
  • Definitie van de ‘Value’ van een service
  • Processen binnen Service Strategy

Service Design

  • Introductie tot Service Design
  • Bepalen van de 4P’s van Service Design
  • Toelichting Sourcing modellen
  • Processen binnen Service Design

Service Transition

  • Introductie tot Service Transition
  • Definitie van het Service-V model
  • Processen binnen Service Transition

Service Operation

  • Introductie tot Service Operation
  • Valkuilen bij het uitvoeren van Service Operation
  • Belang van communicatie bij Service Operation
  • Processen binnen Service Operation

Functies en Rollen

  • Verschil tussen functies en processen
  • Definitie mogelijke functies binnen ICT
  • Roles
  • Linken van functies met processen
  • Definitie en gebruik van RACI modellen

Knowledge Management

  • Definitie van het Service Knowledge Management System
  • Definitie van het DIKW model
  • Gebruik van tools binnen Service Design
  • Gebruik van tools binnen Service Transition
  • Gebruik van tools binnen Service Operation

Continual Service Improvement

  • Introductie tot Continual Service Improvement
  • Definitie van de Deming quality cycle (PDCA)
  • Het belang met meten
  • Definitie van baselines
  • Processen binnen Continual Service Improvement

Examenvoorbereiding

  • Examentraining ITIL Foundation
  • Tips & tricks voor het lezen en interpreteren van vragen
  • Praktische informatie over het examen

Kandidaten worden getest op 9 categorieën:

  • Servicemanagement in praktijk (begrip)
  • De levenscyclus van een service (begrip)
  • Belangrijkste principes en modellen (begrip)
  • Algemene begrippen (kennis); Geselecteerde processen (kennis)
  • Geselecteerde rollen (kennis)
  • Geselecteerde functies (kennis)
  • Technologie en architectuur (kennis)
  • ITIL® kwalificatieprogramma (kennis)

Lesmateriaal

SignOn gebruikt het meest actuele en geaccrediteerd ITIL-lesmateriaal, dat perfect aansluit bij de exameneisen.

Officieel certificaat

Na afloop van deze training ontvangt u het certificaat ITIL Foundation van SignOn. U bent dan goed voorbereid op het officiële APMG-examen ITIL Foundation. U kunt het examen aansluitend op de tweede trainingsdag op de trainingslocatie (in-company) afleggen. Ook is het mogelijk het examen op een ander moment bij één van de examenlocaties van APMG of het EXIN af te leggen.

Exclusieve nazorg

Loopt u na een training bij uw dagelijkse werkzaamheden tegen vragen aan? Dan kunt u contact opnemen met uw trainer via support@signon.nl. U ontvangt vrijwel direct antwoord met extra uitleg; telefonisch of per e-mail. Deze aanvullende nazorgservice is uitsluitend voor ex-deelnemers van onze trainingen.

Meer weten?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op via info@signon.nl of bel ons op 020-820 83 62.

Gerelateerde trainingen

Na het volgen van de training ITIL Foundation kunt u gerelateerde trainingen volgen.

  • ASL Foundation
  • BiSL  Foundation

Deze twee cursussen richten zich op het applicatie beheer en bedrijfsinformatie management.

ITIL® is een geregistreerd handelsmerk van AXELOS Limited.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.