Copywriting – Tone of Voice

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Copywriting – Tone of Voice

NIMA
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 140 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,9
Gemiddeld cijfer voor Copywriting – Tone of Voice
Gebaseerd op 7 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Copywriting – Tone of Voice

"Ik vond de afwisseling tussen theorie, voorbeelden en praktijk erg leuk. Het zorgde ervoor dat de energie erin bleef zitten. Daarnaast vond ik de sprekers ook erg goed. Ze hadden een fijne manier van uitleggen en straalden aan alles uit dat ze wisten waar ze het over hadden. Ook namen ze de tijd om ons te helpen bij opdrachten en beantwoorden ze al onze vragen. " - 06-07-2021 00:00

"Ik vond de afwisseling tussen theorie, voorbeelden en praktijk erg leuk. Het zorgde ervoor dat de energie erin bleef zitten. Daarnaast vond … alles lezen - 06-07-2021 00:00

Startdata en plaatsen

placeNBC Congrescentrum
5 apr. 2022
Toon rooster
event 5 april 2022, 09:30-16:30, NBC Congrescentrum , Copywriting
place NIMA Amsterdam
13 okt. 2022
Toon rooster
event 13 oktober 2022, 09:30-16:30, NIMA Amsterdam, Copywriting

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Wegens succes herhalen we ook in 2021 de workshop copywriting! In juli beoordeeld met een 8,8!!
Exclusieve sessie voor maximaal 16 deelnemers.

Wat is het?
De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms klinkt een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft. Je werkt op deze dag met het boekje 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk'.

I…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie, Brieven schrijven en Verhalen schrijven.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Wegens succes herhalen we ook in 2021 de workshop copywriting! In juli beoordeeld met een 8,8!!
Exclusieve sessie voor maximaal 16 deelnemers.

Wat is het?
De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms klinkt een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft. Je werkt op deze dag met het boekje 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk'.

Ik vond het een heel nuttige workshop. Leuk om zowel heel veel voorbeelden van de anderen te horen en ook met je eigen tekst aan de slag te gaan en hier ook direct feedback op te krijgen. Ik vond het echt heel leerzaam.” Inge Bruil – Merin

Voor wie?
Ben je marketeer, zet je posts op Facebook, blog of vlog je voor je merk of heb je veel contact met klanten, omdat je bijvoorbeeld bij de klantenservice of het webcareteam werkt? Dan is deze workshop precies wat je zoekt. Ben je nog niet zo heel lang copywriter of heb je meer ervaring in website- dan merkenbouw? Ook dan heb je veel aan deze dag.

7,9
Gemiddeld cijfer voor Copywriting – Tone of Voice
Gebaseerd op 7 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Copywriting – Tone of Voice

"Ik vond de afwisseling tussen theorie, voorbeelden en praktijk erg leuk. Het zorgde ervoor dat de energie erin bleef zitten. Daarnaast vond ik de sprekers ook erg goed. Ze hadden een fijne manier van uitleggen en straalden aan alles uit dat ze wisten waar ze het over hadden. Ook namen ze de tijd om ons te helpen bij opdrachten en beantwoorden ze al onze vragen. " - 06-07-2021 00:00

"Ik vond de afwisseling tussen theorie, voorbeelden en praktijk erg leuk. Het zorgde ervoor dat de energie erin bleef zitten. Daarnaast vond … alles lezen - 06-07-2021 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Copywriting – Tone of Voice

"Met al jarenlange ervaring als copywriter, hoop je altijd wat nieuws te leren bij een cursus copywriting. En dat is zeker gelukt! Het was inspirerend en interactief. De sprekers waren leuk, en vertelden enthousiast. Er wordt goed gekeken naar je merk en de tekst die je hebt gemaakt, en daar spelen ze goed op in. " - 10-12-2020 00:00

"Met al jarenlange ervaring als copywriter, hoop je altijd wat nieuws te leren bij een cursus copywriting. En dat is zeker gelukt! Het was in… alles lezen - 10-12-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Copywriting – Tone of Voice

"Ze spraken vanuit hun expertise en brachten dit ook op een duidelijke manier naar ons. Ook belichten ze veel onderwerpen en gaven ze hier goede voorbeelden voor, zodat dit goed te gebrijpen was. " - 10-12-2020 00:00

"Ze spraken vanuit hun expertise en brachten dit ook op een duidelijke manier naar ons. Ook belichten ze veel onderwerpen en gaven ze hier go… alles lezen - 10-12-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Copywriting – Tone of Voice

"Leuk om weer eens een event te hebben op locatie. Goed georganiseerd. Weer nieuwe inzichten gekregen, waarmee ik erg blij ben. Ik pas het geleerde ook direct toe in mijn werk!" - 24-09-2020 00:00

"Leuk om weer eens een event te hebben op locatie. Goed georganiseerd. Weer nieuwe inzichten gekregen, waarmee ik erg blij ben. Ik pas het ge… alles lezen - 24-09-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Copywriting – Tone of Voice

"Goed om eerst de theorie te bespreken aan de hand van echte voorbeelden. Dit spreekt zo goed tot de verbeelding. Ook vond ik het sterk dat je zelf aan de slag ging met je eigen tekst, zodat je de tips ook gelijk kunt toepassen en hier hulp bij kunt vragen. De twee coaches gaven op een leuke manier de cursus, waardoor de tijd voorbij is gevlogen. Een groot pluspunt was dat het een kleine groep was, waardoor het mogelijk was om veel interactie te hebben." - 18-03-2019 00:00

"Goed om eerst de theorie te bespreken aan de hand van echte voorbeelden. Dit spreekt zo goed tot de verbeelding. Ook vond ik het sterk dat j… alles lezen - 18-03-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Carla Vaandrager
Merkstrateeg
7
Copywriting – Tone of Voice

"Praktische training die je weer even terug brengt naar de essentie van copywriting. Goed om die spiegel voor te houden en de vertaalslag voor je eigen merk te kunnen maken. " - 10-02-2019 16:30

"Praktische training die je weer even terug brengt naar de essentie van copywriting. Goed om die spiegel voor te houden en de vertaalslag voo… alles lezen - 10-02-2019 16:30

starstarstar_halfstar_borderstar_border
Lisanne de Vaan
Contentspecialist
5
Copywriting – Tone of Voice

"Het niveau van de trainers was goed. Ze hadden veel kennis en waren behulpzaam. Het ochtendprogramma was interessant, het middagprogramma viel tegen. Op het programma stond dat de workshop tot half 6 zou duren, maar om 4 uur stonden we al buiten. Dat vind ik vervelend, want de workshop kost veel geld en ik ben daar om zo veel mogelijk te leren." - 28-09-2018 07:58

"Het niveau van de trainers was goed. Ze hadden veel kennis en waren behulpzaam. Het ochtendprogramma was interessant, het middagprogramma vi… alles lezen - 28-09-2018 07:58

Beste Lisanne,

Hartelijk bedankt voor je feedback.

Zou je ons meer kunnen vertellen over het tegenvallende middag programma? Wij nemen deze feedback graag mee om onze workshops te optimaliseren.

De eindtijd van de workshop is ten alle tijden een schatting, waarbij mogelijkheid is tot uitloop of dat deze eerder eindigt. Dit doen wij om te voorkomen dat er rekening wordt gehouden met een bepaalde tijd, waardoor deelnemers op de klok zitten voor andere afspraken. Hiermee haal je het beste uit je dag en het beste uit jezelf.
In het geval van jouw workshop, hebben de spreeksters ervoor gekozen om kortere pauzes te houden en geen middag pauze. Dit was gunstig voor medecursisten die naar de andere kant van het land moesten rijden.

Met vriendelijke groet,

Laura
Event Coördinator - NIMA

- 28-09-2018 07:58

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.