NIMA

NIMA

Adres:

Hogehilweg 16
1101 CD Amsterdam

8,5
Gemiddeld cijfer voor NIMA
Gebaseerd op 98 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Leonie Hamstra
8
Digital Brand Strategy

"De eerste 3 middagen vond ik wel interessant, maar ik hoorde weinig nieuws. Dat kwam gelukkig wel in middag 4 en 5. En ik snap wel dat die eerste 3 lessen werden gegeven om een goede basis te cre?ren en om de inhoud van middag 4 en 5 te onderbouwen. Goede opbouw zat er dus in. Bovendien vond ik fijn dat (bijna) alles wetenschappelijk werd onderbouwd. En er ook ruimte was voor Nederlandse merken. " - 15-12-2020 00:00

"De eerste 3 middagen vond ik wel interessant, maar ik hoorde weinig nieuws. Dat kwam gelukkig wel in middag 4 en 5. En ik snap wel dat die e… alles lezen - 15-12-2020 00:00

Beschrijving

Over NIMA

Beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales

Het Nederlands Instituut voor Marketing, opgericht in 1966 en grondlegger van het marketingdenken in Nederland, is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun loopbaan op het gebied van kennis, p…

Lees de volledige beschrijving

Over NIMA

Beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales

Het Nederlands Instituut voor Marketing, opgericht in 1966 en grondlegger van het marketingdenken in Nederland, is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun loopbaan op het gebied van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie.

Met een officieel NIMA Diploma op zak ben je niet voor de rest van je leven 'klaar'. Al moet gezegd dat de basics van marketing nooit zullen veranderen en een stevige marketingopleiding altijd z'n nut zal bewijzen. Om tegemoet te komen aan het enorme tempo waarin het vak zich ontwikkelt, biedt NIMA zijn Members en ook niet-members een ruim aanbod 'classes en events'. De classes van NIMA vinden plaats op het 'NIMA-hoofdkwartier' in Amsterdam, maar worden ook aangeboden in Rotterdam en Utrecht.

Dit kunnen korte masterclasses of workshops zijn waarbij je in korte tijd goed wordt bijgepraat, maar ook complete leergangen van een aantal dagdelen waarmee je echt de diepte in gaat. Het NIMA-programma komt na uitgebreid ledenonderzoek tot stand en vind je op de NIMA-site. In alle gevallen werkt NIMA uitsluitend met de échte specialisten in hun vakgebied; alleen docenten die de juiste autoriteit bezitten in hun deelgebied én hoge waarderingscijfers scoren, wordt gevraagd een class te verzorgen. Deelnemers ontvangen na afloop altijd een certificaat of bewijs van deelname, waarbij als eis wordt gesteld dat ze een actieve bijdrage leveren aan het programma.

8,5
Gemiddeld cijfer voor NIMA
Gebaseerd op 98 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Leonie Hamstra
8
Digital Brand Strategy

"De eerste 3 middagen vond ik wel interessant, maar ik hoorde weinig nieuws. Dat kwam gelukkig wel in middag 4 en 5. En ik snap wel dat die eerste 3 lessen werden gegeven om een goede basis te cre?ren en om de inhoud van middag 4 en 5 te onderbouwen. Goede opbouw zat er dus in. Bovendien vond ik fijn dat (bijna) alles wetenschappelijk werd onderbouwd. En er ook ruimte was voor Nederlandse merken. " - 15-12-2020 00:00

"De eerste 3 middagen vond ik wel interessant, maar ik hoorde weinig nieuws. Dat kwam gelukkig wel in middag 4 en 5. En ik snap wel dat die e… alles lezen - 15-12-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Bob Goedemans SMP
8
Leading Change

"Leuke groen, waar de trainer vanaf het begin goed de swing in wist te krijgen. Trainer vol enthousiasme en met veel inhoudelijke input, waar in de praktijk een hoop mee te doen is. " - 11-12-2020 00:00

"Leuke groen, waar de trainer vanaf het begin goed de swing in wist te krijgen. Trainer vol enthousiasme en met veel inhoudelijke input, waa… alles lezen - 11-12-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Babs de Swerdt
8
Copywriting – Tone of Voice

"Ze spraken vanuit hun expertise en brachten dit ook op een duidelijke manier naar ons. Ook belichten ze veel onderwerpen en gaven ze hier goede voorbeelden voor, zodat dit goed te gebrijpen was. " - 10-12-2020 00:00

"Ze spraken vanuit hun expertise en brachten dit ook op een duidelijke manier naar ons. Ook belichten ze veel onderwerpen en gaven ze hier go… alles lezen - 10-12-2020 00:00

starstarstarstarstar
Sarah Visser
10
Copywriting – Tone of Voice

"Met al jarenlange ervaring als copywriter, hoop je altijd wat nieuws te leren bij een cursus copywriting. En dat is zeker gelukt! Het was inspirerend en interactief. De sprekers waren leuk, en vertelden enthousiast. Er wordt goed gekeken naar je merk en de tekst die je hebt gemaakt, en daar spelen ze goed op in. " - 10-12-2020 00:00

"Met al jarenlange ervaring als copywriter, hoop je altijd wat nieuws te leren bij een cursus copywriting. En dat is zeker gelukt! Het was in… alles lezen - 10-12-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Inge Barkmeijer
9
MBTI inzetten om on- en offline beter te overtuigen

"Originele inhoud, ik ben het nog niet eerder tegengekomen. En hoe logisch eigenlijk. Tijdens de training was direct goed te zien hoe de verschillende types omgaan met het tot zich nemen van informatie.
De spreker is erg rustig, heeft aandacht voor de deelnemers, heeft expertise en kan er voldoende verschillende voorbeelden uit de praktijk bij halen. Leuke en goede spreker! " - 07-12-2020 00:00

"Originele inhoud, ik ben het nog niet eerder tegengekomen. En hoe logisch eigenlijk. Tijdens de training was direct goed te zien hoe de vers… alles lezen - 07-12-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Inge van Rooij
8
Internal Branding

"Ik zag op tegen deze trainingsdag, omdat deze online plaatsvond. In de afgelopen maanden heb ik talloze sessies en vergaderingen online gevolgd, maar nog nooit een sessie van 9 tot 5. Het was dus met name de lengte van de training waar ik verwachtte moeite mee te hebben. Maar niets was minder waar. Marc is een energieke persoon en was een plezier om als docent te hebben. Er was gelukkig veel interactie. Door middel van opdrachten en energizers bleef iedereen bij de les. Een fijne, leerzame training. " - 21-11-2020 00:00

"Ik zag op tegen deze trainingsdag, omdat deze online plaatsvond. In de afgelopen maanden heb ik talloze sessies en vergaderingen online gevo… alles lezen - 21-11-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Peter Keizer
Product Marktmanager
8
Menselijke Marketing in een Digitale Wereld

"Praktische Masterclass met handvatten om zelf je portals en online flows te toetsen op de menselijke maat ervan. Doordat het online was vliegt de tijd. Nu eigenlijk maar 2 cases echt gezien. Had graag een iets meer inspiratie cases langs zien komen. " - 30-10-2020 14:55

"Praktische Masterclass met handvatten om zelf je portals en online flows te toetsen op de menselijke maat ervan. Doordat het online was vlie… alles lezen - 30-10-2020 14:55

Eschweiler Cindy
starstarstarstarstar
Eschweiler Cindy
Bestuurssecretaresse
10
Personal Branding

"Ik heb de training erg positief ervaren, ik kreeg er een nieuwe energieboots van super leuke trainster en mezelf goed bekeken in de spiegel. Nu de dingen die ik heb geleerd in mijn werk/thuis toepassen. goed verdeeld in blokken en pauzes waardoor het goed digitaal te volgen was. " - 19-10-2020 11:03

"Ik heb de training erg positief ervaren, ik kreeg er een nieuwe energieboots van super leuke trainster en mezelf goed bekeken in de spiegel.… alles lezen - 19-10-2020 11:03

starstarstarstarstar_border
Y?-lien Tjiong
8
MarTech beyond the shiny, sexy stuff

"Ik heb nu meer inzicht en overzicht in het MarTech landschap en hoe je hier mee aan de slag kunt gaan in grote, maar ook kleine organisaties. Mijn take-away: start vanuit je kernbehoefte, dus als contentmarketing super belangrijk is voor je organisatie, dan start je daar. Zo behoud je overzicht en kun je stap voor stap keuzes maken in het enorme landscape aan Marketing Technology tools die je processen en de marketingoperatie effici?nter, effectiever en vooral relevanter voor je doelgroepen maken. " - 15-10-2020 00:00

"Ik heb nu meer inzicht en overzicht in het MarTech landschap en hoe je hier mee aan de slag kunt gaan in grote, maar ook kleine organisaties… alles lezen - 15-10-2020 00:00

starstarstar_halfstar_borderstar_border
Jan Heida
5
MarTech beyond the shiny, sexy stuff

"Vond de sprekers op zich best inspirerend qua kennis en energie. Maar had zelf, zoals ook aangegeven gisteravond, andere verwachtingen. In mijn optiek gaat MarTech ook over welke oplossingen je kiest (op basis van jouw uitgangspunten als bedrijf/organisatie) en hoe dat in elkaar past met inachtnemend je marketingstrategie. Nu voelde het meer als mooie voorbeelden geven (IKEA place of voice oplossingen) over de toekomst, maar werd minder de vertaalslag gemaakt wat er voor nodig is deze technologie te implementeren." - 08-10-2020 00:00

"Vond de sprekers op zich best inspirerend qua kennis en energie. Maar had zelf, zoals ook aangegeven gisteravond, andere verwachtingen. In m… alles lezen - 08-10-2020 00:00

Joyce Dost
starstarstarstarstar_border
Joyce Dost
8
Marketing voor zzp'ers

"Door de kleine groep was het een heel interactieve bijeenkomst. Dat maakte de bijeenkomst inspirerend vooral omdat je de verhalen van anderen hoorde. De spreker stuurde dit goed aan.
Inhoudelijk eigenlijk niets nieuws gehoord, eigenlijk is dat in dit geval goed." - 01-10-2020 00:00

"Door de kleine groep was het een heel interactieve bijeenkomst. Dat maakte de bijeenkomst inspirerend vooral omdat je de verhalen van andere… alles lezen - 01-10-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Simone Vendrig SCP SMP
8
Copywriting – Tone of Voice

"Leuk om weer eens een event te hebben op locatie. Goed georganiseerd. Weer nieuwe inzichten gekregen, waarmee ik erg blij ben. Ik pas het geleerde ook direct toe in mijn werk!" - 24-09-2020 00:00

"Leuk om weer eens een event te hebben op locatie. Goed georganiseerd. Weer nieuwe inzichten gekregen, waarmee ik erg blij ben. Ik pas het ge… alles lezen - 24-09-2020 00:00

starstarstarstarstar
Michel Talakua SMP
10
een succesvolle LinkedIn-strategie

"Richard neemt je op enthousiaste wijze mee in de wereld van LinkedIn. Dit was voor mij een opfristraining, maar heb evengoed nieuwe belangrijke inzichten opgedaan en tips gekregen, zeker ook voor mijn eigen organisatie. Voldoende ruimte voor interactie en prima groepsgrootte." - 03-09-2020 00:00

"Richard neemt je op enthousiaste wijze mee in de wereld van LinkedIn. Dit was voor mij een opfristraining, maar heb evengoed nieuwe belangri… alles lezen - 03-09-2020 00:00

starstarstarstarstar
Edith Bos
10
Contentmarketing

"Drie dagen vol interessante, toepasbare leerstof. Goede balans van theorie en praktijk, boordevol tips, weetjes, linkjes enz. Intensief (want het waren drie aaneengesloten dagen), maar daardoor ook verbindend met de medecursisten. Veel gehoord, veel geleerd in een hele prettige sfeer. En boel lol en hard werken, I love it!
Elke dag met een hoofd vol inspiratie weer naar huis!
Voor mij de perfecte invulling, zowel praktisch gezien (locatie, coronaproof) als inhoudelijk.
Top! Bedankt NIMA en Antal! Enne .... popcorn is vanaf nu nooit meer gewoon popcorn" - 01-09-2020 00:00

"Drie dagen vol interessante, toepasbare leerstof. Goede balans van theorie en praktijk, boordevol tips, weetjes, linkjes enz. Intensief (wan… alles lezen - 01-09-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Inge Jentink
9
Marketingcommunicatie

"Ik vond het fantastische afsluiter! Guy is spreker met veel kennis en ervaring, weet zijn enthousiasme en rust en visie goed over te brengen, fijn. Heeft me wederom enorm geinspireerd om marketing comm plan voor ons merk naar hoger niveau te tillen." - 20-07-2020 00:00

"Ik vond het fantastische afsluiter! Guy is spreker met veel kennis en ervaring, weet zijn enthousiasme en rust en visie goed over te brengen… alles lezen - 20-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Christel Roos SMP
9
Systematisch Denkpatronen Doorbreken

"De tijd om aan cases te werken was wat lang.
Er werden geen ervaringen gedeeld wat de verkregen inzichten te waren van door te werken aan de cases
Vraagstelling was soms iets te cryptisch waardoor niet altijd duidelijk was wat de opdracht was" - 18-07-2020 00:00

"De tijd om aan cases te werken was wat lang. Er werden geen ervaringen gedeeld wat de verkregen inzichten te waren van door te werken aan d… alles lezen - 18-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Frits Wernsen SMP
9
Digital Marketing

"Spreker was hele duidelijk en goede sheets.
Had er echt verstand van.
Inhoud er is veel overlap met diverse andere zaken, dat sloot mooi aan bij de rest van de course" - 08-07-2020 00:00

"Spreker was hele duidelijk en goede sheets. Had er echt verstand van. Inhoud er is veel overlap met diverse andere zaken, dat sloot mooi … alles lezen - 08-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Ronald Nadorp
8
Digital Marketing

"Ik heb een goed inzicht gekregen in de mogelijkheden. Ik ben echter altijd wel op zoek naar praktische toepasbaarheid. In kleine organisaties is het lastig deze discipline op te brengen een goed systeem op te zetten maar vooral te blijven innoveren." - 08-07-2020 00:00

"Ik heb een goed inzicht gekregen in de mogelijkheden. Ik ben echter altijd wel op zoek naar praktische toepasbaarheid. In kleine organisatie… alles lezen - 08-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Rob Veltman
9
Internal Branding

"Erg interessant onderwerp, waarbij ik veel antwoorden heb gekregen op punten waar ik tegenaan liep in de praktijk, met name over de implementatie van je merkwaarden in je bedrijf (hoe zorg je er voor dat de werknemer het gaat uitdragen)" - 30-06-2020 00:00

"Erg interessant onderwerp, waarbij ik veel antwoorden heb gekregen op punten waar ik tegenaan liep in de praktijk, met name over de implemen… alles lezen - 30-06-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Joost Hoogkamer SMP
9
warning Contentmarketing (8 avonden - online & op locatie) is niet meer beschikbaar

"Antal ging heel goed in op de praktijk van onze firma. Zo bleef hij ver weg van theoretisch en wetenschappelijk discussie. De masterclass resulteert in een (persoonlijke) businesstool, die structuur biedt en een gedachten leidraad is." - 19-06-2020 00:00

"Antal ging heel goed in op de praktijk van onze firma. Zo bleef hij ver weg van theoretisch en wetenschappelijk discussie. De masterclass re… alles lezen - 19-06-2020 00:00

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Laura Harbers - Event Coordinator at NIMA
Laura Harbers
Event Coordinator at NIMA

Producten (63)

Trainers

Laura Harbers - Event Coordinator at NIMA
Laura Harbers
Event Coordinator at NIMA