Beschrijving
Klantcontact via telefoon en sociale media? Word Callcenter MedewerkerBel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op Facebookberichten? Als medewerker callcenter doe je meer dan alleen maar bellen. Wat precies? Dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.
Als medewerker van een customer contact center klantencontact heb je op verschillende manieren contact met klanten en geïnteresseerden. Bellen is een belangrijk onderdeel van je werk. En dat doe je bij voorkeur zo goed mogelijk.
Reageren op Facebook
Bij een callcenter of klantenservicecentrum benut je meerdere kanalen:
via Facebook beantwoord je de vraag van mevrouw Jansen over haa…
Lees de volledige beschrijving
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Klantcontact via telefoon en sociale media? Word Callcenter
MedewerkerBel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt?
Of chat je ook met klanten? En reageer je op Facebookberichten? Als
medewerker callcenter doe je meer dan alleen maar bellen. Wat
precies? Dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker. Als
medewerker van een customer contact center klantencontact heb je op
verschillende manieren contact met klanten en geïnteresseerden.
Bellen is een belangrijk onderdeel van je werk. En dat doe je bij
voorkeur zo goed mogelijk. Reageren op Facebook Bij een callcenter
of klantenservicecentrum benut je meerdere kanalen: via Facebook
beantwoord je de vraag van mevrouw Jansen over haar vliegticket; op
Twitter haak je in op een gesprek over je bedrijf; via de
chatfunctie adviseer je een klant over een artikel. Behalve via
webcare heb je ook telefonisch contact met (mogelijke) klanten.
Mensen bellen in vanwege een probleem met hun tv. Of om hun
abonnement op de krant op te zeggen. Problemen oplossen Sommige
klanten hebben een klacht. Hoe ga je daar als Medewerker
Klantenservice mee om? En wat doe je als je niet weet hoe je een
probleem oplost? Of als een klant agressief reageert? Je ontdekt
het allemaal in de cursus Callcenter Medewerker. Als callcenter
medewerker voer je steeds een gesprek of gesprekje met een klant.
Of dit nu via de mail, WhatsApp of telefoon is. Gesprekken sturen
Je doet er alles aan om de gesprekken de goede kant op te sturen.
Maar hoe doe je dat? In de cursus ervaar je hoe je
gesprekstechnieken inzet. En als iemand je wat vertelt over zijn
vraag of klacht: hoe haal je dan de essentie eruit? Hoe je de kern
van iemands relaas eruit haalt, leer je in de cursus Callcenter
Medewerker. Tips krijgen Omdat je veel sociale media benut, schrijf
je ook veel berichtjes. In de cursus krijg je allerlei tips en
tricks voor het schrijven van een post, reactie of e-mail. Na je
cursus weet je hoe je een gesprek leidt, de juiste vragen en
klachtgesprekken zo positief mogelijk afhandelt. Je versterkt ook
nog eens je commerciële vaardigheden en je kennis over sociale
media. Je komt goed voor de dag wanneer je solliciteert naar een
baan bij een callcenter; customer contact center; afdeling Webcare
& Klantenservice. Werken bij een callcenter of het team
Webcare? Kom alles te weten over gesprekstechnieken, social media
en customer service. Ook versterk je het team Webcare. Of je gaat
aan de slag bij een callcenter. Volg de cursus Callcenter
Medewerker en bereid je voor op de dynamische wereld van
callcenters. Sluit aan op de praktijk De cursus sluit volledig aan
op de praktijk van de callcenterbranche en geeft een gedegen
voorbereiding op het werk in een callcenter. Perfect voor iedereen
die op een klantenservice of bij een dienstverlenende instantie wil
gaan werken, maar ook ideaal als opfriscursus voor mensen die al in
een callcenter werkzaam zijn. Deze cursus is ook zeer interessant
voor herintreders, mensen die zich willen omscholen en
werkzoekenden. Er is veel vraag naar medewerkers op een
klantenservice, aangezien steeds meer bedrijven hun front-office
beperken tot een zo klein mogelijk ingerichte receptie en hun
klantinformatie uitbesteden aan een callcenter. Het is een functie
die vaak ook parttime kan worden ingevuld.Zowerkt studeren bij NHA
Studieprogramma Callcenter MedewerkerDe cursus bestaat uit 24
lessen. Hierin komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:
inleiding: wat houden de werkzaamheden in; branchebepaling en
ontwikkelingen binnen de beroepsuitoefening; inbound- en
outboundwerkzaamheden, callcenterterminologie; Computer Telephony
Integration, internettoepassingen, social media;
computervaardigheden: gegevensverwerking en automatisering;
doelgericht communiceren; gespreks- en argumentatietechnieken;
omgaan met kritiek en agressie; persoonlijke invloed op
communicatie, klanttypologieën; wetgeving en privacy; marketing,
telemarketing, telebusiness, Customer Relationship Management;
telefoonetiquette, Netetiquette, nationaal en internationaal
telefoonalfabet; luistervaardigheid; soorten vragen en manieren van
vraagstelling; optimaliseren van de manier van spreken; telescript,
flowchart, drop-downmenu, databasegestuurd script;
informatieverstrekking en wetgeving; advies- en servicegesprek;
klachtengesprek / slechtnieuwsgesprek; commerciële vaardigheden;
verkoopgesprek en enquête; persoonlijke effectiviteit;
schriftelijke taalvaardigheid. Je leert alle gespreksvormen om
klantvriendelijk en klantgericht te kunnen handelen. Via onze
digitale leeromgeving kun je inspreekoefeningen inzenden, zodat
jouw docent ook jouw spreekvaardigheid kan beoordelen. Aangezien
het werk in callcenters niet meer alleen uit telefoonbehandeling
bestaat, maar steeds meer uitgebreid wordt met schriftelijke vormen
van communicatie zoals het beantwoorden van e-mails, wordt ook
volop aandacht besteed aan duidelijk en foutloos Nederlands
schrijven. Dit maakt deze praktische cursus op MBO-niveau bijzonder
compleet!Zo studeer je Studeer in jeeigen tempo - waar je maar wilt
Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd
je eigen tempo bepalen. Zo is de opleiding Callcenter Medewerker
uitstekend te combineren met een drukke baan of met je hobby's.
Starten met deze opleiding kan op elke dag van het jaar!
Flexibiliteit: je ontvangt de lessen gedrukt en digitaal Je
ontvangt het lespakket in een luxe ringband thuis per post. De
lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in de digitale
leeromgeving Plaza. Zo kun je altijd studeren op de manier die het
beste bij jou past. Persoonlijke begeleiding Dankzij de
persoonlijke begeleiding van onze deskundige docentstaje er niet
alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind vaneen les opsturen
naar je docent (via onze digitale leeromgeving) die het dan weer
snel naar je terugzendt. Gecorrigeerd en voorzien van advies,
uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen. Kies je voor een
opleiding met hulp? Dan mag je bij alle NHA-opleidingen 3 jaar lang
gebruik maken van deze persoonlijke studiebegeleiding. Deze service
is uniek in Nederland! Wanneer je start met deze opleiding
Callcenter Medewerker, stelt je persoonlijke docent zich aan je
voor. Direct contact met studiegenoten Alle NHA-studenten kunnen
inloggen op onze digitale leeromgeving. Hier kom je in contact met
studiegenoten die dezelfde opleiding volgen. Je kunt dan samen
studeren, ervaringen uitwisselen en misschien een keer samen
afspreken. Dat maakt het leren extra leuk. Voordelen van onze
digitale leeromgeving Plaza de studiehandleiding doornemen; lessen
bestuderen; video(’s) bekijken; voorleesfunctie; huiswerk en
eventuele vragen naar je docent sturen; jouwonline motivatiecoach
activeren, om zo jouw studievoortgang te bewaken en je
vanhandigetips te voorzien; alle huiswerkcijfers en eventuele
examencijfers op een rij; de mediatheek bezoeken voor belangrijke
downloads; contact leggen met studiegenoten die dezelfde opleiding
volgen; één jaar toegang tot deNHA e-bookbibliotheek met maar
liefst75 e-books en 41 audiobooks in allerlei categorieën. Bel ons:
(077) 306 70 00. We helpen je graag!Deze E-learning is inclusief
een naslagwerk wat je binnen enkele dagen via de post ontvangt.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus?
Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.