Sociale Media
Beschrijving
In Nederland zijn ruim 10 miljoen mensen actief op één of meerdere sociale media kanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram. Daarmee zijn sociale media een onmisbaar communicatiekanaal geworden voor iedere organisatie. Hoe haal je daar het meeste uit?
Voor iedere organisatie liggen er kansen om via sociale media te communiceren. Maar welke doelgroepen zijn actief op welk kanaal? Hoe bereik je die? Wat zijn de ‘do’s en don’ts’ per medium? En hoe kan je sociale media inzetten als onderdeel van een overkoepelende communicatie- of marketingstrategie? Die vragen komen allemaal aan bod.
Wat leer je?
Tijdens deze opleiding geven we inzicht in de verschillende kanalen en doelgroepen. …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
In Nederland zijn ruim 10 miljoen mensen actief op één of meerdere sociale media kanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram. Daarmee zijn sociale media een onmisbaar communicatiekanaal geworden voor iedere organisatie. Hoe haal je daar het meeste uit?
Voor iedere organisatie liggen er kansen om via sociale media te communiceren. Maar welke doelgroepen zijn actief op welk kanaal? Hoe bereik je die? Wat zijn de ‘do’s en don’ts’ per medium? En hoe kan je sociale media inzetten als onderdeel van een overkoepelende communicatie- of marketingstrategie? Die vragen komen allemaal aan bod.
Wat leer je?
Tijdens deze opleiding geven we inzicht in de verschillende kanalen en doelgroepen. We analyseren het huidige sociale media gebruik van jouw organisatie en bekijken waar er nog kansen liggen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Welke sociale mediakanalen zijn er allemaal en wat is het verschil.
- Op welke kanalen zit jouw doelgroep.
- Hoe integreer je sociale media in je communicatie- of marketingplan.
- Hoe bereik je meer personen?
- Hoe maak je een goed bericht?
- Goede voorbeelden uit de praktijk.
- Inzicht in de tijdsbesteding aan sociale media.
Wat kun je na afloop?
Na afloop heb je inzicht gekregen in hoe je sociale media kunt toepassen binnen jouw organisatie of bedrijf. Je weet op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt en hoe je die kunt bereiken.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.