Conflicthantering

Type product
Tijdsduur
Logo van Logikos Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Logikos Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 18 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

De beste manier om conflicten of ruzies op te lossen is natuurlijk om ze te voorkomen. Dat ligt voor de hand.

Als er eenmaal sprake is van een conflict, wat doe je er dan aan?

Op een enkele vechtjas na hebben de meesten van ons de neiging om met een grote boog om het conflict heen te gaan. Doen alsof het niet bestaat. Dat is dus een poging om er niet mee om te gaan, mogelijk in de stille hoop dat het zichzelf oplost. Conflicten die genegeerd worden, worden echter alleen maar groter. Je lost het conflict ook niet op door het autoritair de kop in te drukken, evenmin door heel democratisch toe te geven. En ook niet altijd door een compromis. Maar hoe los je het dan wel op?

Doel

Allereerst m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Conflicthantering, Beïnvloeden, Communicatieve vaardigheden, Werkdruk en Omgaan met weerstand.

De beste manier om conflicten of ruzies op te lossen is natuurlijk om ze te voorkomen. Dat ligt voor de hand.

Als er eenmaal sprake is van een conflict, wat doe je er dan aan?

Op een enkele vechtjas na hebben de meesten van ons de neiging om met een grote boog om het conflict heen te gaan. Doen alsof het niet bestaat. Dat is dus een poging om er niet mee om te gaan, mogelijk in de stille hoop dat het zichzelf oplost. Conflicten die genegeerd worden, worden echter alleen maar groter. Je lost het conflict ook niet op door het autoritair de kop in te drukken, evenmin door heel democratisch toe te geven. En ook niet altijd door een compromis. Maar hoe los je het dan wel op?

Doel

Allereerst moeten er drie uitgangspunten onderschreven worden:

conflicten

- zijn onvermijdelijk;

- kunnen zowel negatief als positief werken;

- hebben een zakelijke en een emotionele kant.

De deelnemers leren conflictsituaties te (h)erkennen en hoe deze ontstaan en zich ontwikkelen. Daarnaast besteden we aandacht aan de zakelijke- en emotionele kant en hoe men deze gescheiden houdt.

Procedure

Tijdens de bijeenkomsten spelen de deelnemers conflicten na. De trainer bespreekt dit na afloop. We werken met video-opnames en instructiebanden. Ook reiken we ondersteunende theorie aan.

Als afsluiting ontvangt u een studiegids uitgegeven door Uitgeverij Logikos.

Tussen de bijeenkomsten door krijgt u opdrachten mee naar huis en maken we afspraken met u voor toepassing in de werksituatie. Ter afsluiting ontvangt u een samenvatting van de behandelde stof.

Wij maken voor ieder bedrijf altijd een offerte op maat, waarin programma, prijs & duur gespecifieerd worden.

Wij bieden iedere training ook aan als in-company training. 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.